-

Jos on paikkapula niin eivät välttämättä tarjoa muualta.
Purnata saa ja ainakin jos täällä ei ota paikkaa vastaan niin tulee karenssi (olikohan se 4kk) jonka ainaka ei paikkaa tarjota.
 
aikansa kutakin
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Kunnallahan on velvollisuus järjestää lapsilleni tarhapaikka, eikö vain? Miten sitten jos minulle tarjotaan kahta paikkaa eri tarhoista ja molempien välillä on matkaa paljon. Tai jos tarhapaikka on jossain tuhottoman kaukana kodistani, joka tarkoittaa minulle, autottomalle ihmiselle älyttömiä matkoja busseilla edestakaisin. Itseni on vielä varattava paljon aikaa koulumatkaan, joka kuljetaan toiselle paikkakunnalle bussilla. Eli voinko ainakin purnata annetuista paikoista, jos niihin kuljettaminen osoittautuu lähes mahdottomaksi?
Meillä meni tarhamatkoihin linjurilla melkein kaksi tuntia ennenkuin olin töissä. Tarha toisella puolella kaupunkia ja työpaikka kodin vieressä. Viisi kuukautta kesti, paloi aikaa ja rahaa, onneksi sai lopulta paikan kodin läheltä, kyllä tuntui helpolta.
 
Näin on.
Tällä hetkellä tilanne on se, että päiväkodit ovat aivan täyteen ammuttuja. Paikkoja ei yksinkertaisesti ole! Kannattaa olla onnellinen että yleensä saa päiväkotipaikan, muussa tapauksessa kannattaa harkita muita hoitomuotoja, esim. perhepäivähoito.
 
mie
Aiemmin toin lapset Tapulikaupungista Pasilaan, nyt Maunulasta Vallilaan, tosin näin heinäkuussa joudun viemään Kamppiin asti. Ilman autoa olemme kaikki nämä vuodet selvinneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Mainitsitko hakemuksessa, ettei sinulla ole autoa käytettävissä?
Olisinhan minä senkin saanut jo tehtyä, ellei toimisto olisi kiinni |O Kaupunki säästää |O
Eikö netin kautta voi tehdä? Mainitse ehdottomasti, ettei sinulla ole autoa. Ja jos siinä on jokin lisätietoja-kohta, laita sinnekin jotain selvitystä.
 
Sama juttu minullakin edessä.
Esikko on koulussa joten siitä ei huolta. Mutta keskimmäisellä on eskari ja hoitopaikka jo valmiina oottamassa 500 metrin päässä. Mitä jos pienin ei sinne mahukkaan? Vaan saa paikan 5km päästä toisesta suunnasta ja minun pitää mennä toiseen suuntaan kurssille mikä on meiltä kotonta katottuna 5km päässä. Bussit kulkee huonosti, kaikki siirtokyydit lähtee ennenkuin edellinen bussi on kerinny edes paikalle :headwall:
Eli ens juoksen keskimmäisen lähitarhaan, siitä juoksutan 5km pienintä toiseen tarhaan ja sieltä vielä ite juoksen 10km päähän kurssille :eek:
Ja kun tarhat aukee puol 8, ja kurssi alkaa 8. Tulee aika kiire juosta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on.:
Tällä hetkellä tilanne on se, että päiväkodit ovat aivan täyteen ammuttuja. Paikkoja ei yksinkertaisesti ole! Kannattaa olla onnellinen että yleensä saa päiväkotipaikan, muussa tapauksessa kannattaa harkita muita hoitomuotoja, esim. perhepäivähoito.
Myöskään pätevää henkilökuntaa ei meinaa saada.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Sama juttu minullakin edessä.
Esikko on koulussa joten siitä ei huolta. Mutta keskimmäisellä on eskari ja hoitopaikka jo valmiina oottamassa 500 metrin päässä. Mitä jos pienin ei sinne mahukkaan? Vaan saa paikan 5km päästä toisesta suunnasta ja minun pitää mennä toiseen suuntaan kurssille mikä on meiltä kotonta katottuna 5km päässä. Bussit kulkee huonosti, kaikki siirtokyydit lähtee ennenkuin edellinen bussi on kerinny edes paikalle :headwall:
Eli ens juoksen keskimmäisen lähitarhaan, siitä juoksutan 5km pienintä toiseen tarhaan ja sieltä vielä ite juoksen 10km päähän kurssille :eek:
Ja kun tarhat aukee puol 8, ja kurssi alkaa 8. Tulee aika kiire juosta :D
Aika myöhään aukeaa. Eikö kannattaisi kysyä että jos avaisivat aikaisemmin?

 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on.:
Tällä hetkellä tilanne on se, että päiväkodit ovat aivan täyteen ammuttuja. Paikkoja ei yksinkertaisesti ole! Kannattaa olla onnellinen että yleensä saa päiväkotipaikan, muussa tapauksessa kannattaa harkita muita hoitomuotoja, esim. perhepäivähoito.
Myöskään pätevää henkilökuntaa ei meinaa saada.
Totta, niin totta.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Aiemmin toin lapset Tapulikaupungista Pasilaan, nyt Maunulasta Vallilaan, tosin näin heinäkuussa joudun viemään Kamppiin asti. Ilman autoa olemme kaikki nämä vuodet selvinneet.
Kun olisi noissa bussimaksuissa täällä edes jotain järkeä. Yli neljävuotiaasta menee se puolikashinta, joka oli viime keväänä 1.4 euroa. Aikuisesta 2.8 euroa. Vaihtolippu maksaa jotain siihen päälle (oli ainakin vielä vuosi sitten). Se tulee ihan pirun kalliiksi. Lastenvaunuilla ei kuljeta ilmaiseksi, ennen niistäkin piti maksaa hinta.
Huh! Meillä nyt tuo esikoinen kulkee tän kesän omalla matkakortilla, kun ehti 7 vuotta täyttää jo, mutta kuopus matkustaa ilmaiseksi ja minä kesätöissä käyvä opiskelija-yh saan matkakortin opiskelijahintaan. Reilu 20 euroa ja sillä saa kuukauden matkustaa ympäri ämpäri Helssinkkiä.

Näin heinäkuussa matkoihin menee 3-4 tuntia päivässä. Ei naurata ei, mutta otan rauhallisesti ja yksin matkustaessani (töihin ja sieltä tarhalle) luen kesäyliopiston tenttikirjoja. Lasten kanssa käytetyn ajan juttelen heidän kanssaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Sama juttu minullakin edessä.
Esikko on koulussa joten siitä ei huolta. Mutta keskimmäisellä on eskari ja hoitopaikka jo valmiina oottamassa 500 metrin päässä. Mitä jos pienin ei sinne mahukkaan? Vaan saa paikan 5km päästä toisesta suunnasta ja minun pitää mennä toiseen suuntaan kurssille mikä on meiltä kotonta katottuna 5km päässä. Bussit kulkee huonosti, kaikki siirtokyydit lähtee ennenkuin edellinen bussi on kerinny edes paikalle :headwall:
Eli ens juoksen keskimmäisen lähitarhaan, siitä juoksutan 5km pienintä toiseen tarhaan ja sieltä vielä ite juoksen 10km päähän kurssille :eek:
Ja kun tarhat aukee puol 8, ja kurssi alkaa 8. Tulee aika kiire juosta :D
Aika myöhään aukeaa. Eikö kannattaisi kysyä että jos avaisivat aikaisemmin?
Ainakin tuo lähitarha aukee 7.30. Ei oo huvittanu katella muitten tarhojen aukioloja.
Pienimmälle on kyllä luvattu paikka tosta lähitarhasta mutta mitäs jos se menee jos en heti kuukauden päästä saa mitään paikkaa itelleni :/

Niin ja minäkin olen kaikkiin hakemuksiin aina ilmottanut että autoa ei ole käytössä! Hyvin ne sen otti huomioon ku aikoinaan isot aloitti tarhan! Mutta hoitopaikka tilannekin oli silloin toinen.
Ukolla on auto mutta ei paljoo hyödytä jos se lähtee jo viieltä hommiinsa tai on vaikka montakin yötä ja päivää muualla!
 
vieras
Itselläni sen verran kokemusta vastaavasta, että hoitopaikkaa tarjottiin toiselta puolelta kaupunkia ja työpaikka oli taas keskustassa eli päivisin olisin joutunut ajamaan n.40 km vanhalla auton räiskällä. Osa-aika työ, joten palkasta olisi suuri siivu mennyt pelkästään bensakuluihin. Yh-ollessa kuskaukset saan yksin myös hoitaa. Pistin hanttiin. Soitin hakemieni päiväkodien johtajille ja kerroin tilanteesta, lisäksi laitoin myös sähköpostia eteenpäin ylemmälle taholle eli päiväkotien päälliköiden esimiehelle. Yllättäen asiat rupes järjestymään. Päiväkoti hakemuksen olin myös jättänyt 8 kuukautta aiemmin, kun tiesin koska palaan hoitovapaalta töihin. Eli kannattaa "nostaa meteliä" . On aika raskas arki, jos joutuu sahaan päivittäin kaupungin laidalta toiselle. kannattaa myös soitella hoitopaikan perään, eikä odottaa päätöstä tai hoitopaikan tarjousta kotiin. Silloin on jo vaikeata torjua tarjous.
 
vieras
Minä olen hoitopaikkaa lapsilleni hakiessa jo hakemukseen kirjoittanut mm. sen, etten kykenä hoitopaikkojen aukiolojen rajoissa kuljettamaan lapsia useampaan hoitopaikkaan, vaan kaikki on sijoitettava samaan. Ja tämä on toiminut ainakin toistaiseksi.

Julkisilla en edes voisi kuvitella liikkuvani, sillä joutuisin aamuin illoin maksamaan siitä ilosta 2x1.40 + 2.80 lasten viemiseen ja 3.40 töihin, siis 18 e/pvä. No sarjalipuilla tuo menisi 2x30.8+52.4+63.6=177.6 e/kk (22 pvä sarjalippu kaikille). Tällä hetkellä pk matkaa on n. 3.5 km eli ei tee mieli kävellä 2, 4 ja 6 v:n kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen hoitopaikkaa lapsilleni hakiessa jo hakemukseen kirjoittanut mm. sen, etten kykenä hoitopaikkojen aukiolojen rajoissa kuljettamaan lapsia useampaan hoitopaikkaan, vaan kaikki on sijoitettava samaan. Ja tämä on toiminut ainakin toistaiseksi.

Julkisilla en edes voisi kuvitella liikkuvani, sillä joutuisin aamuin illoin maksamaan siitä ilosta 2x1.40 + 2.80 lasten viemiseen ja 3.40 töihin, siis 18 e/pvä. No sarjalipuilla tuo menisi 2x30.8+52.4+63.6=177.6 e/kk (22 pvä sarjalippu kaikille). Tällä hetkellä pk matkaa on n. 3.5 km eli ei tee mieli kävellä 2, 4 ja 6 v:n kanssa.
Eikö teillä ole kuukausi/vuosilippuja saatavana?

Mutta kannatan kyllä tilanteen kuvaamista päivähoitotaholle tarkasti. Ja sitten vain siirtoa hakemaan, jos ensiksi osoitettu on itselle hankala.
 

Yhteistyössä