-

Meillä alkaa ensi viikon tiistaina tarha :/
Esikoisesta ei huolta,sille tekee vain hyvää ja innoissan on menossa..
Tuo nuorempi vähän mietityttää kun se on niin äitin vauva :saint:

Mulla alkaa maanantaina työt, lapset on 15pvä/kk hoidossa, ei onneksi päivittäin.
 
vieras
Kauanko olit kotiäitinä? Minkäikäiset lapset? Itse olen ollut nyt 3 vuotta kotiäitinä ja vuoden vielä olen. Toisaalta odotan kovasti töihin menoa, toisaalta oon aivan paniikissa.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Meillä alkaa ensi viikon tiistaina tarha :/
Esikoisesta ei huolta,sille tekee vain hyvää ja innoissan on menossa..
Tuo nuorempi vähän mietityttää kun se on niin äitin vauva :saint:

Mulla alkaa maanantaina työt, lapset on 15pvä/kk hoidossa, ei onneksi päivittäin.
Mitä työtä teet?
 
mullakin on hyvästely edessä. miltei viisi vuotta ehdin tätä uraa luodakin. neljän viikon päästä minulla alkaa harjoittelu ja lapset aloittaa hoidossa. jännittää, odotan kovasti ja olen samalla aavistuksen surullinen.
 
vieras
ura on kyllä ihan väärä sana. äitiys on vain yksi osa naisen elämässä, ei se mikään tanan ura ole eikä koko elämä. tekee ihan hyvää aikuiselle ihmiselle hankkia muutakin elämää kuin omat lapset! miehistä voisi moni nainen ottaa oppia.
 
viiras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä ihmeen URA??? miten tohon voi opiskella??
Se ura jossa opiskeluaika on noin 9kk. Opintojen lieveilmiönä mm. pahoinvointi, painonnousu, kuukautisten poisjäänti, mielialan nopeat muutokset jne. (Usein opinnot suoritetaan muun työn tai opistojen ohella)

Yhdeksän kk:n opintojen jälkeen alkaa käytännön harjoittelu hoivatyön parissa. Harjoitteluaika on yleensä noin 9 kk jonka jälkeen voidaan haluttaessa hakea tet-jaksolle, jonka kesto vaihtelee 2kk - 2v 3kk välillä. Jotkut jatkavat uraa opiskelemalla em. tet-jakson ohella uuden 9kk jakson jolloin voidaan edellä mainitut vaiheet toistaa. Sopivassa vaiheessa voidaan vaihtoehtoisesti siirtyä jollekin muulle uralle, jota modernit äidit usein suosivat =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Meillä alkaa ensi viikon tiistaina tarha :/
Esikoisesta ei huolta,sille tekee vain hyvää ja innoissan on menossa..
Tuo nuorempi vähän mietityttää kun se on niin äitin vauva :saint:

Mulla alkaa maanantaina työt, lapset on 15pvä/kk hoidossa, ei onneksi päivittäin.
Mitä työtä teet?
Kahvilatyöntekijä
 
Mullakin olis syksyn aikana tarkoitus lähteä töihin. Kotona olen ollut kohta 4v. Kieltämättä vähän hirvittää laittaa lapset hoitoon, tuo kuopus on nyt vasta 8kk, joten ainakin siihen 10kk asti aioin vielä kotona olla. Ensin ajattelin, että vuoden ikään, mutta sain toimen ja täytyyhän se vastaanottaa. Toisaalta lapsen on helpompi sopeutua hoitoon alle 1v, kun esim. vähän yli vuoden iässä, täällainen kokemus mulla on, kun aikoinani vuosia työskentelin lasten parissa.

Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että alle 3v paras paikka on koti, mutta yli 3v tarvii jo muutakin, sen huomaa tuosta meidän uhmiksesta, joka päivä äidin pinnaa kiristää. Kuopus on vielä pieni, esikoisen kohdalla ei tullut edes mieleen viedä niin pienenä hoitoon, mutta ajat muuttuu, meillä asuntolaina painaa päälle, rakennettiin talo. Kyllähän sydäntä särkee, ettei kuopuksen kanssa voinut olla pitempään kotona, tosin kyllä tekee mullekin hyvää olla välillä muuallakin kuin "neljän seinän sisällä". Lyhennettyä työviikkoa aion ainakin alkuun tehdä eli sen neljä päivää viikossa. Jospa sitä sitten lohduttautuu sillä, että saa syödä lounaansa ja juoda kahvinsa sitten neljään vuoteen rauhassa ja käydä vessassa yksin :LOL:
 
Usko pois, että sitten käytänössä se ei varmaan olekaan niin vaikeaa. Mutta se surutyö on tehtävä, mä kerkesin olla kotona yli seitsemän vuotta ja viimeisenä kotiäitivuotenani aloitin sen ns. surutyön. Se että astuu itse ulos turvallisesta kotipiiristä ja saatelee sieltä vielä lapsensakin toisten hoiviin, on yksi napanuorankatkaisuvaihe, joka vihlaisee. :'(
Mutta usko pois, tai ainkakin mun kohdallani ei vielä ole tullut yhtään niin synkkää päivää vastaan, kun mitä ennalta kuvitelmissani maalasin.
Hyvin se menee ja onnea opintielle :hug: :hug:
 
Muistan, kun päätin KOTIÄITIYS urani, jota kesti reilut 6 vuotta... Haikeaa oli! Näin mielestäni yhtenään KOTIÄITEJÄ... :/

Mutta kyllä tuo miettiminen ja jonkinlainen syyllisyys aikanaan kuluvat ja haalistuvat... :hug:

 
Minä voisin tulla viivana paikalle niihin "napanuorankatkaisujuhliin" anopin kera ;) :D
Mutta siis vakavasti silleen aikuisesti puhuen: tiedän kokemuksesta, että alkuun se on melkoinen kulttuurishokki siirtyä kotiäitivuosien jälkeen koulun penkille, mutta jonkin ajan kuluttua sitä huomaakin kaiken sujuvan ja lutviutuvan. Toki ei tule olemaan koko ajan ruusuilla tanssimista, mutta mahtuihan niihin kotiäitivuosiin joitakin risuilla humppamista :D . Opiskeluiloa :heart: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Risuilla humppaamista :LOL: auts, vatkuli meinasin tukehtua mun pieneen yöpalaani :ashamed:
ihanata...huomasin vanhan jengin olevan liikkeellä jollain muotoa :hug: ...mun pieni iltapalani on täytekakku B) , mutta tuon syötyä jaksaa humpat ja jenkat :D
 

Yhteistyössä