.

Meillä poika teki tuota samaa heti kun oppi kääntymään. Yritin aina laittaa pojan nukkumaan kyljelleen tai selälleen ja aina poika itse kääntyi mahalleen ja nosti pepun pystyyn. Nukkui siis vatsallaan, jalat mahan alla ja peppu pystyssä. Annoin lopulta nukkua niin ja edelleenkin poika nukkuu vatsallaan ja pojalla nyt ikää 2 v.
 
Meillä vauva jo reilu 7kk mutta heti kun oppi kääntymään niin masullaan on nukkunut. Nukkuu ihanasti peppu pystyssä ;) Meillä ainakin tyttö nukkuu paljon rauhallisemmin masullaan.

Eli anna vaan nukkua niin kuin tykkää :D
 
näppis
Meillä poika alkoi nukkumaan kunnolla vasta, kun puolivahingossa laitettiin mahalleen! Ikää oli tuolloin melkein 2 kk. Siihen saakka ei ollut nukkunut kuin pieniä pätkiä. Mahallaan veteli heti 3 tuntia putkeen :D

Nyt 8 kk ikäisenä osaa jo kääntyä, ja saattaa nukkua myös selällään tai kyljellään, mutta pääosin edelleen mahallaan. Ja kukaan muu meidän perheestä ei muuten nuku mahallaan, ei sitten millään :)
 
Hei,
eikös ne suosituksetkin perustu ihan siihen asti kunnes lapsi oppii itse kääntymään? Eli sen jälkeen ei tarvitse käännellä, vauva kääntyköön itse siihen asentoon kun haluaa nukkua. Eli joo, samoilla linjoilla kuin muutkin, anna nukkua vaan mahalleen ja nuku itsekin rauhassa.
 
Hei,
Kiitos teille! Kai tässä sitten voi itsekin alkaa nukkua vahtimisen sijasta... Poitsu on jatkanut tuota kääntyilyä ja nukkuu nyt tosi hyvin vatsallaan. Aikaisemmin oli aina vähän levotonta kiemurtelemista. Varmaan tuo on totta, että kun itse osaa kääntyä, niin hoitaa kyllä homman. Kysäisen vielä neuvolassa heidän kantaansa, kun seuraavan kerran mennään.
Hyvää kesän alkua kaikille! :flower:
 

Yhteistyössä