...

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
paskat
hohhoi..huono päätös. Voissa on joka tapauksessa paljon enemmän kovia rasvoja kuin margariineissa. Mä en osta kaappiini ikinä voita. Vain silloin on poikkeus kun leivon. Käytän vain öljyjä ja margariineja.
 
hups
Onhan margariinin lisäksi muitakin levitteitä, jos sellaiseen voita tarvitaan... esim. todella hyvää tulee rasvattomasta rahkasta ja oliiviöljystä, vähän yrttejä ja valkosipulia mukaan ja vannoutunutkin makkaramies tykkää.
 
yök
no onko se sitten tärkeämpää se että tuote on luonnonmukaisempi vai se mikä on kropalle se terveellisempi vaihtoehto? Tänä päivänä syödään muutenkin niin paljon kovaa rasvaa joka tulee piilorasvana ruoista. Saati sitten vetää jotakin voita ruoassa ja leivällä, yök. Suonet huutaa hoosiannaa.
 
Nams, hyvää on! mä en kanssa ole mikään margariinin ystävä. Ne ei todellakaan ole mitenkään terveellisiä sen prosessin jälkeen mitä se öljy käy läpi ennen kuin siitä tulee margariinia! Mielummin sitten vaikka majoneesia leivälle...
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
no onko se sitten tärkeämpää se että tuote on luonnonmukaisempi vai se mikä on kropalle se terveellisempi vaihtoehto? Tänä päivänä syödään muutenkin niin paljon kovaa rasvaa joka tulee piilorasvana ruoista. Saati sitten vetää jotakin voita ruoassa ja leivällä, yök. Suonet huutaa hoosiannaa.
Kannattaa lukea Antti Heikkilän kirjoja... :whistle:
Nykyään syödään pelkkää kevyttä, mutta silti lihavuus sekä kakkostyypin diabetes on suuri ongelma...
no ei ehkä ole syynä pelkkien kevyiden syönti lihavuuteen ja diabetekseen. kyllä mä uskon, että nuihin on syynä enemmänkin liikunnan puute, fyysisen työn puute, epäterveelliset välipalata, joista muodostuu monen pääruoka, limsat ym ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
oikee voi on niin hyvää =) ja varsinki tuoreen ruisleivän päällä... Sillon ku ostan voita,ni olen koko ajan mussuttamassa leipää :ashamed:
niin on, ja pullapitkon päällä :p :p :p
Mä meinasin just lisätä tän että pullan päällä voi on todella hyvää :p :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
oikee voi on niin hyvää =) ja varsinki tuoreen ruisleivän päällä... Sillon ku ostan voita,ni olen koko ajan mussuttamassa leipää :ashamed:
niin on, ja pullapitkon päällä :p :p :p
Mä meinasin just lisätä tän että pullan päällä voi on todella hyvää :p :ashamed:
Mä teen niin (joo tosi terveellistä tiedän) että halkaisen eilisen pullan, laitan voita puoliskoille, tiristän pannussa ja päälle hilloa ja kermavaahtoa... :ashamed:
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
no onko se sitten tärkeämpää se että tuote on luonnonmukaisempi vai se mikä on kropalle se terveellisempi vaihtoehto? Tänä päivänä syödään muutenkin niin paljon kovaa rasvaa joka tulee piilorasvana ruoista. Saati sitten vetää jotakin voita ruoassa ja leivällä, yök. Suonet huutaa hoosiannaa.
mä en ainakaan keksi näin äkkiseltään mitään semmoista syötävää, mistä mä esim saisin piilorasvoja.. voita käytetään meilläkin.
 
Mekin syötiin ennen lapsia voita vaimon kanssa, nyt oivariinia. Voissa on se huono puoli, että jääkaapissa menee tosi kovaksi ja on hankala voidella. Mutta muuten varmaan terveellisempää kuin keinotekoiset rasvat. Yritäpä paistaa jollain margariinilla, niin se muuttuu muoviksi pannulla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
no onko se sitten tärkeämpää se että tuote on luonnonmukaisempi vai se mikä on kropalle se terveellisempi vaihtoehto? Tänä päivänä syödään muutenkin niin paljon kovaa rasvaa joka tulee piilorasvana ruoista. Saati sitten vetää jotakin voita ruoassa ja leivällä, yök. Suonet huutaa hoosiannaa.
mä en ainakaan keksi näin äkkiseltään mitään semmoista syötävää, mistä mä esim saisin piilorasvoja.. voita käytetään meilläkin.
Vähän sama täällä. Kun en syö eineksiä missään muodossa. Kasvikset ostan tuoreena kaupasta tai torilta ja niiden kanssa tuoretta, maustamatonta broileria tai kalaa. Maitotuotteen syön rasvasena, mutta niiden osuus päivittäisessä ravinnossa on mulla niin pieni ja taviihan ihminen myös rasvaa.

Mistä sitä piilorasvaa sitten tulee?

 

Yhteistyössä