14v poika sai sitten veljeni perheeltä syntymäpäivälahjaksi lakritsipatukan.

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelevä äiti ov
  • Ensimmäinen viesti
...
hän kun muiden vieraiden nähden sanoi mielestäni aika kovaan ääneen jotain siihen suuntaan, että "Ja tässä on päivänsankarille syntymäpäivälahja, lapset valitsivat sedälle tälläinen lahjan" ja naureskeli jotenkin oudosti.

...SEDÄLLE? Serkuksiahan noi sun ja veljesi lapset ovat..?
 
Mun broidi antoi tolle meidän toisiks vanhimmalle yks synttäri sellasen Kick vai Käck vai mikä lie patukka... Siinä on sellaset kuoret mitkä voi avata ja sulkea uudestaan. Oli sitten kieputtanu sinne kääreiden sisään 20 eurosen :D Vähän tyttö katsoi ensin hitaasti että öö...kiitos?
 
Grace1982
Ikävä juttu, mutta muistuu mieleeni kun edesmenneen mieheni veli tuli viimevuonna poikani 6-vuotis syndeille ja toi Suffelipatukan. Ja aiemmin oli tuonut aina kunnollisia lahjoja. Oli siinä poika ihmeissään.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä äiti ov:
Poikani täytti muutama päivä sitten 14 vuotta ja hänellä oli syntymäpäivä-juhlat. Meillä kävi kylässä veljeni eli poikani eno vaimonsa ja kolmen lapsensa (5v, 3v ja 1v) kanssa. Lahjaksi poikani sai enonsa perheeltä sellaisen pienen lakritsipatukan, joita myydään kaupassa noin 20-30 centin hintaan. Poika ol lahjan saadessaan aika ihmeissään ja kyllä se ihmetytti meitä vanhempiakin. Ei tässä tiedä, mitä ajatella. Eihän se lahja tietenkään tärkein ole, mutta jotenkin tuollainen ihmetyttää. Ennen poika on saanut veljeni perheeltä esim. vaatteita, cd-levyjä, kirjoja, dvd-levyjä, lapsena tietenkin leluja jne. Veljeni ja tämän vaimon mukaan heidän lapsensa olivat saaneet tänä vuonna valita pojalleni lahjan ja päättäneet, että tuo lakritsipatukka on sopiva lahja.

Mitä te ajattelisitte, jos oma lapsenne saisi vastaavan syntymäpäivälahjan sukulaisperheeltä? Veljeneni perheellä ei ole edes pulaa rahasta, jotenkin en jostain syystä tajua, että ennen veljeni perhe on antanut pojalle jotain 20-40 euron lahjoja, nyt lakritsipatukan vai olenko minä jotenkin tyhmä tms?
Me ei kutsuta vieraita lahjojen takia, että ei haittais. Ajatus on tärkein ja se, että saapuvat paikalle juhlimaan.
 
Mimosa
Aina kun on kutsuttu juhliin niin on hyvien tapojen mukaista viedä jokin lahja. Meillä on kavereiden kanssa tapana viedä kyläilemään mennessäkin jotain pientä vaikkei mitään juhlaa varsinaisesti oliskaan.
 
hämmästynyt
Ilmeisesti palstalla on useampiakin ihmisiä, joiden mielestä on ok mennä kutsuttuna syntymäpäiväjuhlille ilman viemisiä.

Minut on ainakin kasvatettu niin että aina viedään lahja ( ja ei siis mitään lakupatukkaa) tai vähintäänkin kukkasia. Mielestäni se kuuluu hyviin käytöstapoihin.

Kuinka moni teistä oikeasti menisi esim. sukulaisen 50v juhliin ilman mitään viemisiä?
 
Nuh
Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:
Ilmeisesti palstalla on useampiakin ihmisiä, joiden mielestä on ok mennä kutsuttuna syntymäpäiväjuhlille ilman viemisiä.

Minut on ainakin kasvatettu niin että aina viedään lahja ( ja ei siis mitään lakupatukkaa) tai vähintäänkin kukkasia. Mielestäni se kuuluu hyviin käytöstapoihin.

Kuinka moni teistä oikeasti menisi esim. sukulaisen 50v juhliin ilman mitään viemisiä?
tuli mieleen että olen ollut 50v syntymäpäivillä jossa päivänsankari sai yhdeltä aikuiselta sukulaismieheltä lahjaksi ANANAKSEN... o_O
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
En ymmärrä lahjaa, mutta en ymmärrä myöskään sukulaisille pidettäviä 14-vuotisjuhlia.
Mä pidän vielä 49-vuotisjuhlatkin. Ja siskoni pitää ens kuussa 55-vuotisjuhlat. Eli vanhukset ja me sisarukset perheinemme vietämme synttärit. Vietetään kyllä kaikkien nimipäivätkin.

 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
En ymmärrä lahjaa, mutta en ymmärrä myöskään sukulaisille pidettäviä 14-vuotisjuhlia.
Mä pidän vielä 49-vuotisjuhlatkin. Ja siskoni pitää ens kuussa 55-vuotisjuhlat. Eli vanhukset ja me sisarukset perheinemme vietämme synttärit. Vietetään kyllä kaikkien nimipäivätkin.
Mä sanoinkin, että mä en ymmärrä:)
 
minusta lahja ei ole pakko olla rahaa (niinkuin joku täällä kirjotti että aina vaan rahaa). Esim. jotku huumorisukat ois ihan kiva toisinkuin laku ja ei maksa maltaita!
(tosin itse en menis pelkällä sukkalahjallakaan kenenkään juhliin :whistle: )
 
Kurjenkello harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
En ymmärrä lahjaa, mutta en ymmärrä myöskään sukulaisille pidettäviä 14-vuotisjuhlia.
Ei aina tarvitse kaikkea ymmärtääkään. Varmaan moni on ymärtämättä sinunkin juttujasi, vaikkei sitä ehkä ilmaisekaan.
Kyllä meillä vietetään juhlia, vaikka täyttäisi mitä! Se lahja ei toki ole tärkein, mutta ajatus, ja lakupatukka, ei kiitos, mieluummin ilman!

Tätä sinä ei taida ymmärtää senkään vertaa; ex-anoppini kärkkyy aina MINUN syntymäpäiviäni ja kakkua ja kahvia. Olen jo 43-vuotias! ;) Ja anoppi ollut ex-anoppi jo 20 vuotta! :p Ja kakut ja kahvit on sitten tarjottu, ja AINA olen minäkin lahjan saanut, vaikka ilmankin mielelläni vieraitanu kestitsen.

Ja varsinkin jos on aina ennen tuonut "kunnon" lahjan, niin perin outoa on! En ymmärrä alkuunkaan minäkään. ;)
 
Milla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Et outo, mutta ehkä hieman ahne.
ISO PEESI.
Minä en ole mielestäni ahne, mutta pelkkä lakupötkö kuulostaa suoraan sanottuna vittuilulta. Jos itse olisin 14-vuotiaana saanut synttärilahjaksi, synttärikutsuillani, vaikka tikkarin niin kyllä olisin ollut aika hämmentynyt ja miettinyt olenko aikuisen mielestä jotenkin huono tai jotain.
 

Yhteistyössä