15-vuotiaana vauvahaaveita :)

  • Viestiketjun aloittaja ysiluokkalainen
  • Ensimmäinen viesti
ysiluokkalainen
Olen 9. luokalla, eli 15v, kesällä 16v. Poikaystävä 18v ja valmistuu amiksesta keväällä. Ollaan seurusteltu puoli vuotta, mutta tiiän että tää on se oikea. <3 Ollaan suunniteltu että hankittaisiin vauva, pitäisin välivuoden kotona vauvan kanssa ja hakisin sitten opiskelemaan. Poikakaveri menee kuitenkin valmistuttuaan töihin.
Äitini sai tietää tulevaisuuden suunnitelmistani, ja KIELSI niiden toteuttamisen!? Voisiko joku äippä hiukan selittää, että mitähän sen päässä liikkuu? Eikö se halua mun olevan onnellinen?
 
HippuTAR
Mä tiesin jo 9 vuotiaana haluavani lapsia. Odottelin silti parikymppiseksi ennenkuin aloin asiaa toteuttamaan.

Kannattaa nyt oikeesti odottaa ainaki pari vuotta. Vaikka mies tuntus kuinka oikeelta niin puoli vuotta on tosi lyhyt aika ja sen oikeankaan kans ei asiat aina välttämättä suju.
Jos kuitenkin vauvan yritykseen päädytte niin mieti nyt kuitenkin että pärjäätkö jos se mies kuitenkin lähtee ja vanhempasi eivät halua osallistua vauvan hoitoon. Siinä tilanteessa saattaa myös olla että sut ja vauva laitetaan johonkin ensikotiin tms. asumaan. Itseasiassa se tilanne saattaa tulla vaikka mies pysyiskin teidän kanssa mutta jos vanhempasi eivät tue ja auta teitä.

Odota pari-kolme vuotta : mies kerkee saada töitä (toivottavasti), sä kerkeet käydä koulua (helpompaa ilman vauvaa), suhde on vakaammalla pohjalla, vanhempasi hyväksyvät asian paremmin (vauvan kanssa heidän apu saattaa olla korvaamaton), sua ei yritetä laittaa mihinkään laitokseen. Näin vauvallekin olis vakaampi tilanne tulla.

Onko sulla käsitystä kuinka sitovaa elämä vauvan kanssa on? Ota vuorokaudeksi nukke vauvaksi. Pidät sen mukana joka paikas, syötät parin tunnin välein (myös yöllä!), vaippaakin pitää vaihtaa, muutaman tunnin käveleskelet päivällä vauvaa heijaten ja myöskin puolet yöstä.
Eikä toi anna kuin aavistuksen siitä kuinka sitovaa ja väsyttävää vauvan kanssa voi olla. Mutta kokeile ja mieti sit uudelleen onko se oikeesti asia jonka haluat juuri nyt? Vai haluatko mennä kavereitten kans sillon ku sattuu huvittamaan, haluatko nukkua yösi, haluatko olla poikaystävän kainalossa rauhassa?

Joka tapauksessa mieti hyvin tarkkaan. Kysymys ei ole vain sinun elämästäsi.
 
dfvs
Olen 9. luokalla, eli 15v, kesällä 16v. Poikaystävä 18v ja valmistuu amiksesta keväällä. Ollaan seurusteltu puoli vuotta, mutta tiiän että tää on se oikea. <3 Ollaan suunniteltu että hankittaisiin vauva, pitäisin välivuoden kotona vauvan kanssa ja hakisin sitten opiskelemaan. Poikakaveri menee kuitenkin valmistuttuaan töihin.
Äitini sai tietää tulevaisuuden suunnitelmistani, ja KIELSI niiden toteuttamisen!? Voisiko joku äippä hiukan selittää, että mitähän sen päässä liikkuu? Eikö se halua mun olevan onnellinen?
-Minne se sun hyväksikäyttäjä menee töihin?
 
apuja
Mä tulin raskaaksi vahinkona 16 vuotiaana ja etenkin äitini yritti pakottaa mut aborttiin. Mä jätin 2 vaihtoehtoa joko mä teen itsarin tai ei aborttia. Mun tytölle on tehty abortti sua pari vuotta nuorempana. Jos sä teet lapsen niin jätä se poika pois siitä koska te erootte kuitenkin aika pian. Elämä vaan menee aina niin.
 
Hmm...
Hassua miten asia tuli ysiluokkalaiselle mieleen puoli kolmelta la-yöllä.

Mutta niin, kaikkea hyvää teille. Voitte laittaa lapsen alulle heti kun olet 16. Sitä ennen ette voi harrastaa seksiä, koska kyseessä olisi lapsen hyväksikäyttö.
 
yks mutta
Ehkä sinunkin kannattaisi käydä jokin ammattiin valmistava koulu, lyhytkin sellainen ja tehdä pieni pätkä töitä. Tällä tavalla saisitte paremmat äitiyspäivärahat, työttömyyspäivärahat yms. joiden avulla pärjäisitte paremmin omillanne. Myös muut tuet olisivat omiansa auttamaan teitä elämään perheenä ilman vanhempien taloudellista tukea, jota he eivät välttämättä teille antaisi. Tällä hetkellä et saisi "aikuisille" tarkoitettuja tukia, koska vanhempasi tulot ja elatusvelvollisuus huomioidaan luultavasti. Lapsilisää saat 17- vuotiaaksi. Käy tutustumassa KELA:n sivuilla eri etuisuuksiin ja laskeskele huviksesi, minkälainen ero on esim. äitiysrahassa tulojen perusteella.
Provona tämä on myös hyvä herättelemään muita samasta aiheesta kiinnostuneita teiniä ja pistää miettimään ennen kuin alkaa lapsilisistänsä säästämään vauvalle vaaterahaa.
 

Yhteistyössä