15v haluaisi jäädä vappuna yksin kotiin kun muu perhe lähtee mummolaan

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ei ole jäänyt, eikä jää. Suvussa on todella huono kokemus 15-vuotiaan yksin kotiin jättämisestä, vaikka siellä kävivät sukulaiset välillä valvomassa touhua. Bileet oli, mutta ne vaikuttivat menevän hyvin. Aamulla mikään ei enää ollut hyvin.

Kunhan meidän teineillä ikää tulee lisää, niin sitten luotan ja voin jättää. Eli esikoinen sai 17½-vuotiaana olla kotona viikonlopun tyttökaverinsa ja muutaman ystävänsä kanssa.
 
"Vieras ap"
Kiva lukea muiden mielipiteitä.
Ja se oma ratkaisu: En anna jäädä yksin, en luota etteikö jotain typeröisi tai vaikka järjestäisi niitä käsistä riistäytyviä bileitä.
Vaihtoehdoksi annoin mennä kaverinsa luo yöksi sillä ehdolla että kaverin äiti soittaa mulle etukäteen ja sovitaan, ei ole soittoa kuulunut niin näyttää siltä että mummolaan tulee mukaan.
 
......
No nyt kun olit jo laittanut tämän ratkaisun, niin lienee myöhäistä vastata, että en omieni anna ihan keskenään kotiin jäädä varsinkaan juuri vappuna tai uutenavuotena, kun tiedän, että sanotaan mitä vaan, niin aina niitä kavereita muutama ilmestyy...mulla siis 16- ja 17v kotona. Kerran viimevuonna jätin kotiin tytön (silloin 16v) ja olihan se kavereita kutsunut, paikat oli tosin siivottu ihan samanlaisiksi, mutta huomasin vaan, ja sitten tentattuna kertoi. Kaikki siis oli kunnossa, mutta siitä metelistä en mene takuuseen, että millaista ovat pitäneet. Nykyään annan jäädä kotiin esim. meidän mökkireissun ajaksi niin, että ilmoitan tutulle naapurille ettemme ole kotona, ja hän sitten ilmoittaa mikäli mekkalaa on. Ei ole kyllä niiden yksien salabileiden jälkeen ollut, vaikka tytär on veljensä kanssa joskus yhden yön yksin kotona ollutkin.
 
"vieras"
Mä olisin vielä muutama viikko takaperin sanonut luottavani omaan 15-vuotiaaseeni, mutta sitten poliisit toivat hänet kännissä kotiin. Eli en todellakaan jättäisi ja nyt voi lapsi unohtaa senkin, että jäisi yksin yöksi kotiin kun olen töissä. Mummolaan menee silloinkin. Saapa nähdä, milloin uskon että häneen voi oikeasti luottaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28379633]Tuon esikoisen voisin jättääkin. Itse olen tuon ikäisenä ollut useinkin yksin muiden mentyä mummolaan pidemmänkin ajomatkan päähän. Tai on minulla ollut koira kaverina.[/QUOTE]

Minäkin olen aikoinani ollut yksin kotona viikonloppuja. Silti en jättäisi 15-vuotiasta yksin kotiin vappuna! Jonain toisena kertana ehkä, mutta ei vappuna eikä ainakaan ekaa kertaa.
 
"Minna"
Heh, joo tulee mieleen oma nuoruus.. Kyllähän ne bileet taitavat olla mielessä. Muistan, kun itse kutsuin pari kaveria, niin sana kiersi ja niitä oli sitten useampia.. en ollenkaan tullut sellaista ajatelleeksi, mutta onneksi eivät viipyneet kauan, muutaman pullon poimin sitten pihalta. En muista, mitä selitin niistä, kun vanhemmat sitten palasivat kotiin..
 

Yhteistyössä