16-vuotias tuli humalassa kotiin ja oksentaa

  • Viestiketjun aloittaja neuvoa
  • Ensimmäinen viesti
neuvoa
[QUOTE="zenn";24299115]Katso, että menee nukkumaan ja nukkuu kylkiasennossa, mielellään helposti siivottavalla alueella ja saavi sängyn vieressä. Huomenna on moraalisaarnojen aika.[/QUOTE]

Tämä oli ensimmäinen kerta. On nyt suihkussa. Olen kyllä puhunut viinan otosta, mutta onneksi tuli kotiin.
Täytyy tarkkailla vähän aikaa, kun käy nukkumaan.
Tietääpähän nyt ainakin ettei noin paljoa voi juoda.
 
Aamulla pistät sitten iskelmän raikaamaan täysillä (tai jotain sellaista musaa mistä se ei tykkää) ja et tee aamupalaa etkä mitenkään edes auta darrasta selviytymistä. Saattaa oivaltaa ettei krapula ole kiva kaveri :)
 
"zenn"
Tämä oli ensimmäinen kerta. On nyt suihkussa. Olen kyllä puhunut viinan otosta, mutta onneksi tuli kotiin.
Täytyy tarkkailla vähän aikaa, kun käy nukkumaan.
Tietääpähän nyt ainakin ettei noin paljoa voi juoda.
Eli huomenna on todennäköisesti sellainen ylläriolo, että moraalisaarnakin on jo liiallinen rangaistus. :D Veikkaan, että aikuinen olkapää sympatialla ja elämänkokemuksella suoritetulla keskustelulla on ihan riittävä huomiseksi.
 
neuvoa
[QUOTE="zenn";24299188]Eli huomenna on todennäköisesti sellainen ylläriolo, että moraalisaarnakin on jo liiallinen rangaistus. :D Veikkaan, että aikuinen olkapää sympatialla ja elämänkokemuksella suoritetulla keskustelulla on ihan riittävä huomiseksi.[/QUOTE]

Ajattelin kyllä kauniisti herättää ja laittaa aamupalan, josko maistusi. Juhllivat kuulemma pian loman loppumista ja tämä oikeasti ensimmäinen kerta, kun humalassa nään.
Onneksi tuli kotiin ja sanoi tietävänsä, että aina kotiin saa tulla. Voi minun kuopuspikkuinen.
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
pistoleero
Kysyjällä on näköjään kaikki niinkuin kotona, Poikasikin luottaa sinuun kun tulee kännis kotiin. Nuorilla joskus yli reakointiakin ton viinan /kaljan otossa.Kun hakeevat rajojaan. Se hyvä jotta elimistö hylkii liian alkohoolin,noin niinkuin heti. Hän terve ihminen. Niin minä 63v aika kokenut isoisä ;)
Nuorilla paha tapa ottaa liian paksuja viipaleita pullsta.Pieniä siivuja vain,niin elimistö tottuu käsitteleen tätä uutakin ainetta,niin siitä saa nautinonkin.
 
"tööt"
Jospa annat oksennuskipon ja lasin vettä huoneeseen. Nukkukoon niin kauan kuin kykenee. Älä käy leikkimään Anja Eerikäistä vaan ole kuin ei mitään olisi tapahtunut. Jollei iltaan mennessä ala tihkumaan mitään omaehtoisesti, sitten voit kysäistä, mikä oli homman nimi.
 
Minni harmaana
Muistan aina, kun poika tuli kotiin kännissä. Ei sitä ikinä unohda.
Isäpuolensa tuumas, että annetaan sen nukkua ja kun selviää niin sitten vasta jutellaan. Oli se kyllä kauheeta, mutta pojasta tuli vastuuntuntoinen työntekijä ja hyvä isä. :)
 
hyvän perheen lapsi
Minä olen varmaan jotenkin vajaa, mutta en koskaan juonut alaikäisenä enkä todellakaan katsoisi hyvällä, jos oma poikani niin tekisi. :O Minusta on suorastaan kummallista, että vanhemmat hyväksyvät koko sairaan alkoholikulttuurin jo 15-16-vuotiaillakin- "nooo kaikkihan on vetäneet kännit teininä höhöhö".
 
  • Tykkää
Reactions: DURACELL
Alkuperäinen kirjoittaja hyvän perheen lapsi;24299525:
Minä olen varmaan jotenkin vajaa, mutta en koskaan juonut alaikäisenä enkä todellakaan katsoisi hyvällä, jos oma poikani niin tekisi. :O Minusta on suorastaan kummallista, että vanhemmat hyväksyvät koko sairaan alkoholikulttuurin jo 15-16-vuotiaillakin- "nooo kaikkihan on vetäneet kännit teininä höhöhö".
Ei se mitään höhöhö ole saati sitten hyväksyntää jos ei ala punaisena raivosta mesoamaan heti kun teini on ensimmäistä kertaa ottanut vahingossa liikaa. Lapsia ei voi pakottaa mihinkään muottiin, ihminen menee sellaisesta vaan rikki. Järkevämpää keskustella ja selvittää asioita kuin olla aina hirveän kauhuissaan, pöyristynyt ja pettynyt kun toinen vähän kämmää.
 
Stebbo
En tiedä onko ratkaisu väkivalta, mutta itse olen ottanut aika rankan asenteen eli turha minulta hakea hyväksyntää, ennenkuin toiminta loppuu ja jos haluaa jatkaa niin tietää mitä olen mieltä.
 
Minni harmaana
Aamulla pistät sitten iskelmän raikaamaan täysillä (tai jotain sellaista musaa mistä se ei tykkää) ja et tee aamupalaa etkä mitenkään edes auta darrasta selviytymistä. Saattaa oivaltaa ettei krapula ole kiva kaveri :)
'Ihana aamu' on hyvä piisi tuohon tilanteeseen :)
Mun poikani järjesti ihan järkyttäviä tilanteita tuon ikäisenä.
Voin kertoa, että hyviä perheen isiä niistä tulee.
 
"vvv"
Alkuperäinen kirjoittaja hyvän perheen lapsi;24299525:
Minä olen varmaan jotenkin vajaa, mutta en koskaan juonut alaikäisenä enkä todellakaan katsoisi hyvällä, jos oma poikani niin tekisi. :O Minusta on suorastaan kummallista, että vanhemmat hyväksyvät koko sairaan alkoholikulttuurin jo 15-16-vuotiaillakin- "nooo kaikkihan on vetäneet kännit teininä höhöhö".
No miksi sitten niiden vanhempien lapset juo yleensä eniten mitkä kieltää lapsiaan juomasta ja tuomitsee sen täysin? lapset ei sen takia uskalla tulla kotiin taikka soittaa vanhemmilleen vaikka olisi jotain sattunut... No onneksi on myös vanhempia jotka huolehtii tollaisissa tapauksissa lapsista...
 
  • Tykkää
Reactions: JaJa
"vieras"
Sano sille, että älä ota ja sitten se ottaa vähän lisää. Tee jotain, yhteiskunta huutaa leipää.
Peesailen, minä en ymmärrä myöskään sitä, että katsotaan sormien läpi kun nuoret tekevät rikoksen koska ei ole edes laillista juoda alkoholia alle 18-vuotiaan, sitte sanotaan vaan että kaikki ne juo nuorina, no rikos se kuitenkin on ja lakia rikotaan kun annetaan nuoren juoda.

Nuoret ja alkoholinkäyttö

- Lain mukaan Suomessa alle 18-vuotiaat eivät saa käyttää alkoholia, eikä heille saa sitä välittää. Alkoholin välittäminen alle 18-vuotiaalle on rikos, vaikka kyseessä olisivat omat vanhemmat. Mitä pidemmälle ensimmäiset kokeilut menevät sen parempi. Vaikka nuori olisi fyysisesti hyvin kypsä, psyykkinen kehitys ei ole vielä samassa vauhdissa. Eli ei alkoholia alle 18-vuotiaille.
 
Aikoinaan tuo sama tuli koettua esikoisen( joka nyt 20v ) kanssa.Aamulla tiukka, asialllinen keskustelu ilman huutamista...meillä se tuotti tulosta.Oli myös hyvä opetus, kun oli kova krapula.Sanoi joskus että vieläkin muistaa miten karmea oli olotila, eikä halua koskaan kokea samaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24300109]Peesailen, minä en ymmärrä myöskään sitä, että katsotaan sormien läpi kun nuoret tekevät rikoksen koska ei ole edes laillista juoda alkoholia alle 18-vuotiaan, sitte sanotaan vaan että kaikki ne juo nuorina, no rikos se kuitenkin on ja lakia rikotaan kun annetaan nuoren juoda.

Nuoret ja alkoholinkäyttö

- Lain mukaan Suomessa alle 18-vuotiaat eivät saa käyttää alkoholia, eikä heille saa sitä välittää. Alkoholin välittäminen alle 18-vuotiaalle on rikos, vaikka kyseessä olisivat omat vanhemmat. Mitä pidemmälle ensimmäiset kokeilut menevät sen parempi. Vaikka nuori olisi fyysisesti hyvin kypsä, psyykkinen kehitys ei ole vielä samassa vauhdissa. Eli ei alkoholia alle 18-vuotiaille.[/QUOTE]

tuohon tuli vahingossa väärä, eli tarkoitus oli peesailla tätä: "Minä olen varmaan jotenkin vajaa, mutta en koskaan juonut alaikäisenä enkä todellakaan katsoisi hyvällä, jos oma poikani niin tekisi. Minusta on suorastaan kummallista, että vanhemmat hyväksyvät koko sairaan alkoholikulttuurin jo 15-16-vuotiaillakin- "nooo kaikkihan on vetäneet kännit teininä höhöhö".
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvän perheen lapsi;24299525:
Minä olen varmaan jotenkin vajaa, mutta en koskaan juonut alaikäisenä enkä todellakaan katsoisi hyvällä, jos oma poikani niin tekisi. :O Minusta on suorastaan kummallista, että vanhemmat hyväksyvät koko sairaan alkoholikulttuurin jo 15-16-vuotiaillakin- "nooo kaikkihan on vetäneet kännit teininä höhöhö".
meinasin tulla sanomaan samaa..itse join todellakin ekan kerran kun täytin 18 v ja en koe,että olisin jotenkin jäänyt jostain paitsi,kun en vedellyt vkonloppuisin teininä kännejä kylillä..
 

Yhteistyössä