17-22-vuotiaat odottajat, raskauden kesto noin 3-5 kk

Olisi mukavaa saada hieman vertaistukea nuorista odottajista, jotka ovat suunnilleen samassa raskauden vaiheessa kuin mitä itse olen.

Tällä hetkellä itselläni raskauden kesto on 17+1 ja ikää minulla on 19-vuotta. Laskettu aika osuu 4.3.2011

Joten jos sinä osut ainakin noin suunnilleen tähän määrittelemääni kategoriaan niin ole hyvä ja esittele itsesi!

25.9.2010: Raskauden kesto päivitetty.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa! Jokos sinulla on np-ultra takana, jos sellaista ajattelit tehdä?

Mitenkäs meni raskausaika muuten tuon esikoisesi kanssa? Oletko huomannut mitään eroa verrattuna nykyiseen?

Entäs kuinkas synnytys sujui? :)
 
Mihin teillä on kiire? :D Kyllä minäkin tahdon perheen, mutta vasta sitten kun on ammatti.

*muoks. ikää 20
Hehe. Ei itselläni sen kummemmin mitään kiirettä ole! Omasta mielestäni lapset on vain mukava tehdä nuorena. Jokaisella tietysti on omat mielipiteensä näistäkin asioista!

Enkä usko, että tässä elämässä on sitä oikeaa hetkeä niitä lapsia tehdä ;) Aina tulee vastaan jos jonkinlaista ongelmaa jos milloin miltäkin yllättävältä taholta!
 
Hienoa! Jokos sinulla on np-ultra takana, jos sellaista ajattelit tehdä?

Mitenkäs meni raskausaika muuten tuon esikoisesi kanssa? Oletko huomannut mitään eroa verrattuna nykyiseen?

Entäs kuinkas synnytys sujui? :)
Juu, keskiviikkona oli np-ultra. Kaikki hyvin, aktiivisesti liikkuva sikiö ;)

Esikoisen raskaus oli lähes loppu metreille asti todella helppo ja oireeton, nyt oli rv 11 asti jatkuva pahaolo, ja turvotusta niin että ei illasta enää toivoakaan saada housuja kiinni. :D

Synnytys oli helppo, tai siis paljon pahempaa odotin. Ja nyt odotan synnytystä hyvillä mielin, toisaalta muutaman asian haluan tapahtuvan eritavalla jos vain mahdollista.
 
Itselleni oli tosiaan ensimmäinen kerta tasokkaammassa ultrassa (tietysti ensimmäinen ultra alateitse, mutta se nyt oli lähinnä huvittava paikkakuntani tk:n antiikkisista laitteista johtuen). Oli aika mahtava kokemus meinaan! Itselläni ensin sikiö nukkui ja jouduin herättelemään sitä menemällä räväkästi kylkiasentoon ja siitä taas selälleen. Ei meinannut aluksi herätä, vaan vaihtoi kylkeä ja jatkoi nukkumista!

No toisella yrityksellähän se sieltä sitten heräili. Alkoi liikehtiä aktiivisesti.

Down-riski oli itselläni paras mahdollinen, eli 1:100000.

Ai niin. Ensimmäisessä ultrassa tosiaan vähän viittaili kahteen sikiöön, mutta toinen ns. "sydämmen syke" olikin joku sykkivä napanuora tms.

Milläs mallilla sinun opiskelusi muuten ovat? Vai oletko työelämässä?
 
Mä olen nyt tämän raskauden aikana tasan tossa yhdessä ultrassa ollut.

Juu, meillä kanssa ultraaja tökki alavatsaa muutamaan otteeseen jotta saatiin sikiö kääntymään.

Olen nyt kotona ollut likan kanssa koko ajan, ja varmaan olen seuraavaan äitiyslomaan asti. :)
Ehdittiin jo vähän luovuttaa toisen raskauden suhteen, ja olin jo suunitellut laittavani likan hoitoon ja itse opiskelemaan mutta sitten tärppäsikin jo. :)

Saa nähdä kuinka pitkään toisen syntymän jälkeen kotona viihtyy, mutta onpa ainakin meidän lapsiluku täynnä, ja jos sitten ehtisi vihdoin jatkamaan opintoja. :)
 
Kirjoitin tuossa äsken suht pitkän viestin, mutta päätin painaa jotakin määrittelemätöntä näppäinyhdistelmää, jolloin viestini katosi. Mukavaa!

Olin siis kuitenkin kirjoittelemassa, että itselläni on nyt menossa 16+4 ja noin kuukauden päästä olisi varattuna aika Espoon Jorvin rakenneultraan. Nykyään asustelen siis täällä Etelä-Suomessa.

Tuossa muutama päivä sitten törmäsin dilemmaan (varmasti moni muukin!), kun laskeskelin, että periaatteessahan 40 viikkoa on 10 kuukautta! Mutta miten on mahdollista, että raskaus kestää kuitenkin 9 kuukautta? No ei kun Googlettamaan hirveällä vimmalla ja kyllähän tuo vastaus löytyi pitkän etsinnän ja pohtimisen jälkeen. Itse kun en ole matemaattisesti erityisen lahjakas! Haha.

Mites teillä on muuten mennyt raskausaika? Onko maha jo kasvanut ja onko ollut millaisia oireita muuten?

Itselläni on mennyt hyvinkin leppoisasti. Ainoastaan pari kertaa on säikäyttänyt, kun on meinannut lähteä taju ja jalat alta! Tämän lisäksi olen huomannut, että maha on vähän muuttanut muotoaan ja se näyttää muutenkin jotenkin normaalista poikkeavalta! Hehe. Ulkopuoliset ei kuitenkaan vielä raskautta pystyisi päättelemään. Eilen huomasin myös kipua lantion seudulla ja nivusissa.

Liikkeitä en itse ole vielä tuntenut, tai en ainakaan ole niitä osannut tunnistaa!
 

Yhteistyössä