1o kk ja unet!!

Meidän ennen niin hyvin nukkunut 10kk ikäinen poikamme heräilee öisin tunnin välein! Päiväunille ei menisi millään ja iltaisin nukkumaanmeno on yhtä tuskaa! Nukahdettuaan nukkuu pari tuntia hyvin, sitten herää ja itkee kovasti 10min-30min yhteenmenoon. Tänä aikana otan häntä syliin, johon rauhoittuu, mutta aina kun yritän laskea hänet takaisin sänkyyn, itku alkaa uudestaan. Tätä syliin, sänkyyn, syliin, sänkyyn rumba jatkuu tuo 10-30 minuuttia, pahimmillaan tunti. Tästä kun poika nukahtaa uudelleen niin loppuyön herää itkemään tunnin välein, silloin riittää kun tutin käy laittamassa suuhun. Päivisin on iloinen oma itsensä ainoastaan päiväunille meno tökkii mutta ulkona vaunuissa nukkuu yleensä sitten kun aikansa niitä heiluttaa. Syö iltaisin hyvän satsin puuroa joten nälkä yöllä tuskin on. Vettä olen antanut hänelle yöllä kun itkun takia varmaan kurkkua kuivaa. Hampaita ei ole vielä tullut yhtäkään, voisiko ne olla syynä tähän? Kokemuksia, neuvoja?
 
...Niin ja klo 20 illalla menee nukkumaan, olen yrittänyt myös myöhäistää yöunille menoa mutta selkeesti on jo silloin väsynyt ja jos unille menoa myöhäistää menee nukkumaanmeno aina vaan vaikeammaksi. Aamulla herää klo 6.30-7 välillä. Ekat unet nukkuu aamupäivästä ja tokat iltapäivästä ja kahdet päikkärit selkeesti vielä tarvitsee, muuten on tosi väsynyt ja kiukkuinen päivän. Syö ihan hyvin päivän aikana.
 
meillä poika ollut kiukkuinen myös (nyt9kk) kuukauden päivät...hampaita tämän kuukauden aikana on tullut 5..ylähampaat ja kolme alahammasta..suppoja vain kun on antanut aamulla ja yötävasten on nukkunut taas ihan normaalisti päivä ja yöunet..
 
luulisin et on hampaita tulossa...itsekin ihmettelin kun ei pitänyt olla mitään syytä huutamiseen..näki kuitenkin et kaikki ei ollut hyvin..itse olen antanut kolmen päivän kuurin aamulla ja illalla...sitä en tiedä miten kauan voi jatkaa antamista mut kysäiseppä neuvolasta asiaa...ja minulle on myös sanottu että suppoja voi antaa jos ei tiedä mikä on hätänä ja lapsi vain itkee normaalia enemmän..niistä ei ole mitään haittaa kuulemma.
 
Vähän asian vierestä, mutta lääkäri sanoi meille että suppojen teho ei välttämättä ole kovin hyvä, ei aina imeydy kunnolla jos on suoli täysi. Panadolilla on myös mansikanmakuista oraaliliuosta, itsekin sitä epäilin mutta mielellään meidän 7,5-kuinen sitä syö, enemmänkin menisi =)
 
Myös jos lapsi on oppinut paljon uusia juttuja niin varmasti vaikuttaa...Ei malttaisi nukkua!:) Meidän 10kk poika on nyt oppinut nousemaan pinnasängyssä seisomaan ja kun yritän laittaa takaisin nukkuma-asentoon niin suuttuu niin pirskatisti!;) Haluaisi vaan koko ajan seistä!!! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nappa:
Myös jos lapsi on oppinut paljon uusia juttuja niin varmasti vaikuttaa...Ei malttaisi nukkua!:) Meidän 10kk poika on nyt oppinut nousemaan pinnasängyssä seisomaan ja kun yritän laittaa takaisin nukkuma-asentoon niin suuttuu niin pirskatisti!;) Haluaisi vaan koko ajan seistä!!! :/
Näimpä. Meillä tyttö tänään tasan 11kk. Oppi tän kuun aikana nousee seisomaan ja kävelee tukea vasten, aluksi vaikutti yöuniin. Nyt on taas sitten rauhallisemmin nukkunut. Herää 1-2kertaa yössä ja annan vettä. Tuttia ei ime. Meillä kans puhkes nyt ylös eka hammas ja alhaalla on alkuvuodesta tulleet 2.

Tää on sitä aikaa jolloin kaikki vaivaa. Oppii uusia juttuja, hampaat puhkeaa ja toki teidän tapauksessa voi olla korvatulehduskin. Meillä alkutalvesta oli useampi "tulehdus", joka oli aluillaan ja lääkäri antoi varmuuden vuoksi kuurin, vaikka ei virallisesti ollutkaan tulehtunut, mutta olisi siksi voinut muodostua.

Käykää tarkistuttamassa korvat, mutta toki nämä oppimiset vaikuttaa :)
 

Yhteistyössä