1v 3kk ikäinen lapsi päiväkotiin ja päiväunien nukkuminen?

  • Viestiketjun aloittaja "esikoisen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"esikoisen äiti"
Miten ihmeessä tuo poitsu oppii nukkumaan päiväunet päiväkodissa, kun nyt nukkunut päiväunet vaunuissa ja yöt vanhempien välissä. Ja miten totuttaa hänet nyt siihen, ettei äiti tai isä olekaan ns. nukuttamassa?? Onko täällä esim. päiväkodinhoitajia paikalla tai muita, jotka osaisivat antaa käytännön vinkkejä? Muutama kuukausi aikaa treenata ennen pk-hoidon aloittamista...
 
Meillä meni poika samanikäisenä päiväkotiin eikä ollut koskaan nukkunut päiväunia sängyssä sisällä.
Stressasin itsekin tuota asiaa. Päiväkodista totesivat että esimerkin voimalla mennään ja niin mentiinkin. Ei mitään ongelmia ollut. Ne ovat siellä ammattilaisia, tämä on jokapäiväinen juttu heille.
 
kkkkk
Itse olen pph:na ja minulle sanottiin kahden lapsen kohdalla et ei nuku päikkäreitä muualla kun äitin vieressä tai rattaissa. No minä vaan ihan normaalisti aloin laittaa lapset sänkyihinsä ja luin sadun ja sinne kaikki lapset vaan nukahti. mä epäilen et sinunkin lapsi nukkuu päikkärit hoidosssa hyvin helposti.
 
Koita pikkuhiljaa opettaa nukkumaan päikkärit sisällä niin pääset yhdestä stressin aiheesta. Meidän pk:ssa ainakin hoitajat silittelevät lapsia uneen jos sellaista kaipaavat.

Hoidossa lapset kyllä oppivat tosi nopeaan kaikkea kun seuraavat mitä muut lapset tekevät ja matkivat sitten.
 
"vieras"
Meillä lapsi aloitti juurikin saman ikäisenä päiväkodissa ja samaa mietin. Oltiin kyllä etukäteen harjoiteltu päiväunien nukkumista sängyssä, mutta lapsi vastusti sitä henkeen ja vereen. Päiväkodissa oli vielä ihan tavallinen sänky pienimmillekin, ja varoittelinkin etukäteen, että lapsi ei varmasti tuossa pysy vaan juoksee karkuun. Niin vain oli nukahtanut ja nukkunut nätisti paikallaan ja pitkään heti ensikerrasta lähtien.
 
"esikoisen äiti"
Taidetaan hieman opetella tuota sisälle nukuttamista, tai sen opettelu tulee varmaan sopivaan saumaan, kun isä jää hetkeksi kotiin lasta hoitamaan ennen päiväkodin aloittamista. Jospa sinä aikana lapsi tottuisi nukahtamaan esim. sänkyynsä isän avustuksella... Tietäisi vaan mistä aloittaa tällainen totuttelu...?
 

Yhteistyössä