1v 4 kk jatkuva syöminen niin pihalla kuin sisälläkin

  • Viestiketjun aloittaja mami30
  • Ensimmäinen viesti
mami30
Onko kenelläkään tietoa että voisiko 1v 4 kk tytöllä olla jokin vitamiinin tai kivennäisaineen puutostila kun on koko ajan syömässä pihalta kiviä, hietaa, kukkia, raakoja mansikkoja, raakoja viinimarjoja ym..?? Ei selkää juuri uskalla kääntää.. Tuvassakin on koko ajan huutamssa ruoan perään..

Mä en käsitä mikä on kun meillä on säännölliset ruokailuajat (5 kertaa/pvä) ja silti tuntuu olevan koko ajan nälkäinen.. Syö normaalisti itse, mutta syötetään samalla eli saa riittävästi ruokaa. Todella voimakastahtoinen "tinttaralla" joka luonnollisesti kokeilee rajojaan mut ihmettelen suuresti tällaista koko ajan syömistä. Niin sisällä kuin pihallakin. Janojuomana on vesi, maitoa ruoan kanssa.. Onko muita samankaltaisen "ongelman" omaavia..?

Sit kun neuvola aukeaa lomien jälkeen, pyydän varmaan ottamaan jotain verikokeita..
 
äiti76
Meillä samanikäinen ja kyllä syö kanssa kaikkea mitä eteen tulee, en kuitenkaan usko että mikään puutostila tai edes nälkä! Meillä ei ainakaan sitten ns. oikea ruoka kelpaakaan, ellei oikeasti nälkäinen, silti kyllä napostelee ja maistelee kaikkea :) Musta ainakin kuullostaa normaalilta, kokeilunhaluisia tuon ikäiset ja suullahan tutustutaan kaikkeen!
 
äiti76
Piti vielä lisätä, että vaikka olisi kylläinen ruuasta, silti "kerjäämässä" äidin lautaselta tai kädestä kaikkea. Ei sitä sitten kuitenkaan paljon ota, kunhan haluaa maistaa. Välillä haluaa väkisin jotain, mutta lopulta kuitenkin sylkee suurimman osan pois!
 
tuommoista se on meilläkin.kaikkea pitää saada maistaa...norkoo jatkuvasti jääkaapilla \|O ja vaikka meillä aikuisilla ihan sama ruoka lautasella niin omasta ei välttämättä kelpaa mutta meidän lautaselta pitää saada..

ettei olisi joku kasvupyrähdys tms?
 
meillä kanssa kerjää lautaselta ja pummaa pieniä suupaloja jatkuvasti vaikka saa 5 ateriaa päivässä.mä luulen että se on tätä makumaailmaan tutustumista ja kiinnostusta ruokaa kohtaan.välillä on päiviä ettei syö mitään ja välillä tankkaa koko ajan isoja annoksia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 19:05 CiTRuS-82 kirjoitti:
tuommoista se on meilläkin.kaikkea pitää saada maistaa...norkoo jatkuvasti jääkaapilla \|O ja vaikka meillä aikuisilla ihan sama ruoka lautasella niin omasta ei välttämättä kelpaa mutta meidän lautaselta pitää saada..

ettei olisi joku kasvupyrähdys tms?
Sama täällä!! Kuuluu varmaan ikään.... :whistle: ;)
 
Sama täälläkin !! Ollaankin sanottu että poika on kateellinen meidän ruuasta... Aina kun jotain syö pitää antaa makupaloja, ruokapöydässä toisten lautaset ovat kiinnostuksen kohteena ja melko levottomia ne ruokailuhetket välillä ovat. Pyritäänkin nykyään syömään kun vesseli on päiväunilla. Samoin kivet tekee kauppansa ja lähes kaikki minkä käsiinsä saa. Kiva kuulla että muillakin samanlaista, ikään tämä selvästi kuuluu.
 
sama täällä!!!!! AINA KERJÄÄ ruokaa kun itse syömässä vaikka juuri ite syöny ruokansa. Ja yleensäkkin kerjäilee keittiössä, kuhan jotain saisi.. Oikein seuraa milloin menen itse jotain syömään. \|O
 

Yhteistyössä