1v ja aamiainen

  • Viestiketjun aloittaja äiti76
  • Ensimmäinen viesti
äiti76
Muita jotka syövät vain jugurtin aamupalaksi, tai muuten jotain kevyttä? Meillä ei puuro uppoa, velliin en viitsi lähteä kun ei aiemmin olla juuri juotu...puuro ei siis mene. Mitä jugurtin sekaan voisi laittaa, pikakaurahiutaleet olivat liian "klönttisiä" samoin murot eivät kelvanneet? Auttakaa, kokemuksia? Kai sitä voi kasvaa ilman puuroakin, energiaa riittää, mutta ehkä tämä huoli siitä, että on kovin sutjakka poitsu!
 
Ei syö meidänkään poika aamulla puuroa. Ei tosin syö muutenkaan ikinä puuroa vaik aina välillä sitä yritetään. Jugurtin kanssa suostuu syömään muroja kuitenkin. Välillä aamulla syö viilin. Yleensä annan sen viilin tai jugurtin jälkeen vielä leipää jos maistuu. Ja kovin on sutjakka meidänki poju mut kun kerran sitä energiaa riittää hyvin ja syö sitte muuten kaiketi riittävästi ni en sitä puuroa pakota.
 
TheBigMama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 11:25 äiti76 kirjoitti:
Muita jotka syövät vain jugurtin aamupalaksi, tai muuten jotain kevyttä? Meillä ei puuro uppoa, velliin en viitsi lähteä kun ei aiemmin olla juuri juotu...puuro ei siis mene. Mitä jugurtin sekaan voisi laittaa, pikakaurahiutaleet olivat liian "klönttisiä" samoin murot eivät kelvanneet? Auttakaa, kokemuksia? Kai sitä voi kasvaa ilman puuroakin, energiaa riittää, mutta ehkä tämä huoli siitä, että on kovin sutjakka poitsu!
mä oon laittanu weetabixia murusiksi jugurtin sekaan. meillä tätä menee välipalaksi, aamuisin on vielä toistaiseksi puuro kelvannut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 12:20 TheBigMama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 11:25 äiti76 kirjoitti:
Muita jotka syövät vain jugurtin aamupalaksi, tai muuten jotain kevyttä? Meillä ei puuro uppoa, velliin en viitsi lähteä kun ei aiemmin olla juuri juotu...puuro ei siis mene. Mitä jugurtin sekaan voisi laittaa, pikakaurahiutaleet olivat liian "klönttisiä" samoin murot eivät kelvanneet? Auttakaa, kokemuksia? Kai sitä voi kasvaa ilman puuroakin, energiaa riittää, mutta ehkä tämä huoli siitä, että on kovin sutjakka poitsu!
mä oon laittanu weetabixia murusiksi jugurtin sekaan. meillä tätä menee välipalaksi, aamuisin on vielä toistaiseksi puuro kelvannut.
Tota weetabix-juttua (tai siis rainbow:n vastaavasta tuoteesta) olen minäkin tehnyt. Sain idean eräältä ystävältäni. Meillä poika kyllä syö puuroakin, mutta pahimmilla kesähelteillä en ole viitsinyt aamuisin heti lämmintä ruokaa tarjota, ja olen myös ajatellut että vaihtelu virkistää.
 
Meillä on tyttö kohta 1v 2kk ja hänelle ei oo puuro kelvannu noin 5 kuukauteen.....syö aamuisin hedelmää, jogurttia, leipää, juustoa, muroja, vihanneksia tai vastaavaa. Aamuisin annokset on tosi pieniä, enkä oo halunnu toista pakottaa syömään mitään väkisin, mun mielestä sellanen on kauheeta! Syö sitä mikä maistuu, suht terveellisen ruokavalion piirissä kuitenkin :p
 
Onko niin, ettei mikään puuro uppoa vai vaan esim kaurapuuro? Oletko kokeillut tehdä riisihiutaleista puuroa maitoon? Saa mikrossa melkeen yhtä nopeasti kuin kaurapuuronkin. Tai mansikasta ja puolukasta vispipuuroa? Nämä on meillä suurta herkkua. Tosin muutkin puurot kelpaa tällä hetkellä. Aikaisemmin ei kelvanneet oikeen millään. Tarjoa jogurtin kanssa leipää ta pelkkää leipää/maitoa, jos ei puuro uppoa. Tai sekoita jogurttiin vaikka pilkottua banaania, niin pitää vähän kauemmin nälän kuin pelkkä jogurtti. Vai tuleeko liian kokkareista lapsen mielestä? =)
 
Sanni82harmaana
Meilläkään ei puuro aamuisin kelpaa vaan annan suosiolla jugurttia. Sen lisäksi poika syö Elovenan kauramuroja, leipää sekä rusinoita. Hyvin jaksaa näillä eväillä lounaaseen asti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 17:39 Sanni82harmaana kirjoitti:
Meilläkään ei puuro aamuisin kelpaa vaan annan suosiolla jugurttia. Sen lisäksi poika syö Elovenan kauramuroja, leipää sekä rusinoita. Hyvin jaksaa näillä eväillä lounaaseen asti.
Et kai sinä joka päivä rusinoita anna, ne on tosi pahoja hampaille?
 
Sanni82harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 20:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 17:39 Sanni82harmaana kirjoitti:
Meilläkään ei puuro aamuisin kelpaa vaan annan suosiolla jugurttia. Sen lisäksi poika syö Elovenan kauramuroja, leipää sekä rusinoita. Hyvin jaksaa näillä eväillä lounaaseen asti.
Et kai sinä joka päivä rusinoita anna, ne on tosi pahoja hampaille?
Ei, en anna. On vaan hyvä lisä silloin jos ei muu ruoka maistu. Pää-asiassa aamu alkaa jugurtilla ja kauramuroilla. Leipää sitten siinä lisänä. Joskus vaan on niitä päiviä ettei mikään muu jugurtin lisäksi mene, niin silloin saa rusinoita (max. 10 kpl)
 

Yhteistyössä