1v putosi syöttötuolista...

Tuossa lounasta kun muutama tunti sitten syötiin, niin poika mätkähti maahan syöttötuolista. Nousin päydästä hakeakseni leipää, hetkeksi käänsin selkäni ja kun käännyin takaisin niin näin kuinka poika lensi ilmassa ja mätkähti maahan. Tuli jotenkin olkapää-hartia ensimmäisenä selälleen maahan ja pää sitten kopsahti pikkuisen myös.

Poika huusi 15 sek ja jatkoi leivän mutustamista, leipä pysyi kädessä koko ajan. Käyttäytyi aivan normaalisti iltasella. Leikki, söi, liikkui norm., ei aristanut mitään paikkaa, poskessa ja ohimolla pieni mustelma.

Kuitenkin pieni pelko, että jos onkin tullut joku vamma päähän. Tuskin ne alkaa sairaalassa päätä kuvaamaan, jos ei mitään vaivaa/oireita ole? Vai miten on? Kun poika kuitenkin ihan normaalilta vaikutti, nyt nukkuu.
Onko muita joilla pudottu syöttötuolista? Oletteko käyneet lääkärissä? Meillä taisi loppujen lopuksi äiti huutaa ja itkeä kovempaa kuin poika :'(
 
Tuommoisten juttujen jälkeen on ohjeena seurata lasta seuraavat 24h, koska oireita voi alkaa tulla vasta tuntienkin kuluttua, jos vaikka ois verenvuotoa aivoihin tms. tullut. Pitäisi yöllä herättää oliko 2h välein ja kattoo et on normaali.
 
Liina78 harmaana
On pudottu sekä syöttötuolista että muualta.. Ohjeeksi olen saanut seurata vointia: Jos syö ja juo ja leikkii normaalisti, niin ei ole hätää. Heti ei saisi putoamisen jälkeen laittaa nukkumaan, koska silloin ei niin helposti huomaa jos meneekin tajuttomaksi. Jos putoamisesta on aikaa jo muutaman tunti, niin tuskin teidän pikkuisella on mitään hätää! Olisi varmaan tullut jo jotain oireita jos olisi esim aivotärähdys. (sekavuutta, oksentelua tms.) Ihmeen "kestäviä" nuo lapset on. Eli mun mielestä voit olla huoletta...
 
Viimeksi tänään :D Tuo meidän 1v6kk tyttö on tosi kova kiipeilemään ja vikkelä kuin mikä. Hetkeksi jos selkänsä kääntää, tänään siksi aikaa kun laitoin ruokalautasen mikroon, niin on jossain jo kiipeämässä. Ja tottakai putoilee. Välillä olen säikähtänyt kun on pää osunut kovempaa, mutta ei siitä ikinä mitään ole seurannut. Ei sille mitään voi, nuo pienet kolhivat. Vaikka olisi kylki kyljessä koko ajan niin silti ei kaikkea ehdi estämään.
 
Tarkkaile vuorokausi. Vuorokauden sisällä alkaa oireet mahdollisesta kallovammasta. Yöllä ei tarvitse herättää, mutta testaa pari kertaa, reagoiko puhallukseen tai kevyeen ravisteluun. Reagointi on hyvä merkki. (JA osta valjaat.) =)
 
Kiitos vastauksista, olo huojentui huomattavasti. Tuolla se poika äsken sängyssä tuhisi kun kävin kurkkaamassa. Luulisin että selvittiin säikähdyksellä, mutta tietty tarkkailen vielä oloa huomisenkin aikana.

Ihan viime aikoina on alkanut nousemaan syöttötuolista ylös ja olen harkinnutkin "kiinni köyttämistä". Valjaat meillä on ja huomenna aamulla ne kiinnitetäänkin sitten syöttötuoliin.
 
Kiitos viesteistä, olo on nyt huojentuneempi. Äsken kävin kurkkaamassa ja poika nukkua tuhisi tyytyväisenä. Tarkkailen kuitenkin huomisen päivän vielä vointia, mutta luulen että selvittiin säikähdyksellä.

Viime aikoina on alkanut nousemaan syöttötuolissa ylös ja olen harkinnutkin "kiinni köyttämistä". Valjaat meillä on olemassa ja huomenna poika laitetaankin sitten niillä tuoliin kiinni. Täytyi näköjään jotain tapahtua ennenkuin uskoin että se sieltä oikeasti voi pudota.
 

Yhteistyössä