1v2kk juo 1,5L maitoa PÄIVÄSSÄ!!!! APUJA KAIVATAAN!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Jenskah_
  • Ensimmäinen viesti
Jenskah_
Hei apua tähän ongelmaan!

Meidän 1v 2kk esikoisemme on ruvennut ihan mahdottomaksi maidon juojaksi. Siis maitoa menee PÄIVÄSSÄ (eli aamun, päivän, illan ja yön aikana) sellaset vaatimattomat 1,5L.
Ja sopua ei tule, ellei maitoa heru. Viime yö oli aivan kamala :( Tyttö heräili 20min välein huutamaan. En siis ole viime yönä nukkunut juuri lainkaan. Maitoa meni viime yönä ehkä litra. Ja aamulla oli taas jälleen löysät pitkin sänkyä.. Lähinnä siis maitoa menee YÖLLÄ JA ILLALLA. Mua ahdistaa kun lapsi huutaa niin, että naapuri hakkaa seinää, joten olen aina pikaisesti antanut maitoa, että naapuri ei olisi niin raivona. Ja toiseksi, tyttö EI HILJENE ilman maitoa. Miehellä raskas työ, ei tyttö voi huutaa koko yötä ja herättää koko taloa.
On aika rassaavaa hakea maitoa kaksi 1,5L tönikkää jokatoinen päivä, kun maitoa kerta menee 1,5L pv. Mitä mä teen??
Niin ja tyttö ei suostu koskemaankaan nokkamukiin, eli kaikki neste (maito, vesi) annetaan tuttipullosta. pitäisi siis päästä koko pullosta eroon! Yöllä ihmee tuttipulloa ja tuttia vuorotellen. Itse pitää toisessa kädessä tuttipulloa, toisessa tuttia ja kokoajan vaihtelee niitä...

NEUVOJA???????
 
voi herraisä
Pullot roskiin NYT! Naapurille lappua NYT että anteeksi vain mutta meillä on vieroitus menossa. Ja se maidon juonti siirtyy vain päiväaikaan. SINÄ OLET SE JOKA MÄÄRÄÄ, EI LAPSI.
 
"vieras"
EI SE LAPSI OTA SITÄ ITSE JÄÄKAAPISTA JUOTAVAKSEEN.

SINÄ sen ostat ja annat. SINÄ olet syyllinen.
Hei apua tähän ongelmaan!

Meidän 1v 2kk esikoisemme on ruvennut ihan mahdottomaksi maidon juojaksi. Siis maitoa menee PÄIVÄSSÄ (eli aamun, päivän, illan ja yön aikana) sellaset vaatimattomat 1,5L.
Ja sopua ei tule, ellei maitoa heru. Viime yö oli aivan kamala :( Tyttö heräili 20min välein huutamaan. En siis ole viime yönä nukkunut juuri lainkaan. Maitoa meni viime yönä ehkä litra. Ja aamulla oli taas jälleen löysät pitkin sänkyä.. Lähinnä siis maitoa menee YÖLLÄ JA ILLALLA. Mua ahdistaa kun lapsi huutaa niin, että naapuri hakkaa seinää, joten olen aina pikaisesti antanut maitoa, että naapuri ei olisi niin raivona. Ja toiseksi, tyttö EI HILJENE ilman maitoa. Miehellä raskas työ, ei tyttö voi huutaa koko yötä ja herättää koko taloa.
On aika rassaavaa hakea maitoa kaksi 1,5L tönikkää jokatoinen päivä, kun maitoa kerta menee 1,5L pv. Mitä mä teen??
Niin ja tyttö ei suostu koskemaankaan nokkamukiin, eli kaikki neste (maito, vesi) annetaan tuttipullosta. pitäisi siis päästä koko pullosta eroon! Yöllä ihmee tuttipulloa ja tuttia vuorotellen. Itse pitää toisessa kädessä tuttipulloa, toisessa tuttia ja kokoajan vaihtelee niitä...

NEUVOJA???????
 
voi herraisä
Siinäpä pilaatte hampaat kakaralta. Ehkä ne maitohampaat ei vielä ole sikinsokin suussa, mutta annas olla kun rautahampaat alkaa kasvamaan.... Pullo pois nyt heti!
 
AA
Älä anna nokkamukiakaan, tuon ikäinen oppii juomaan lasistakin (siis että sinä pidät siitä lasista kiinni). Meillä ei ole kumpikaan koskaan juonut tuttipullosta. Joivat tissistä, sitten vähän aikaa nokkamukista ja sit lasista kun rupesivat heitteleen nokkamukia.
Ja yöpalvelut saa lopettaa tuon ikäisiltä lapsilta. Niin kuin edelliset sanoi, ilmoitat naapurille ja miehellesi että vieroitus menossa, pari yötä huudetaan ja that's it. Voit vaikka aloittaa perjantaina niin saavat ainakin nukkua viikonloppuna. Meillä huusi 13-kuinen ekana yönä 1h20min, tokana 10min ja sitten on ymmärtänyt pääosin nukkua yönsä.
 
ymmärrän
Tee niin, että laitat tuttupulloon maidon sekaan jotain, jota tyttö inhoaa. Selitä, että tyttö on nyt niin iso, että ei tarvitse pulloa. Kerro, että karhuvauvat tarvitsisi nyt pullot, jotta voivat käydä talviunille.

Opeta juomaan lasista suoraan. Menkää yhdessä ostamaan isojen tyttöjen lasi, jonka tyttö saa itse valita.

Meillä esikoisen kanssa oli ihan sama tilanne ja pari vuotta jaksoin unettomia öitä ja maitopullon täyttämistä (ja aamulla petivaatteiden pesua).

Meillä oli tyttö tosi pahasti kiinni pullossa varsinkin yöt, mutta pullosta tuli vain "pahaa maitoa" (rintamaito) ja uudesta hienosta lasista sitä ihan oikeaa hyvää maitoa. Pullot veimme lintuvauvoille tytön omasta tahdosta. Mentiin nukkumaan niin, että sai lasillisen maitoa sänkyyn, joka siis piti istualteen juoda. Parina ensimmäisenä yönä tarjottiin maitolasi sänkyyn, mutta ei oikein kelvannut, kun piti nousta istumaan ja se imemisen nautinto oli poissa.
Viikko meni ja pikkuneitimme nukkui suht hyvin ja ILMAN maitoa.


Siis pullo pois, niin helpottaa.
 
partisan
Itse tekisin niin, että antaisin maitoa vain nukkumaan mennessä eikä yhtään kesken unien. Meillä toimii, lapsi 1 v 7 kk. Eikä sitä nokkamukia ole pakko käyttää ollenkaan, voihan sitä siirtyä suoraan tavalliseen mukiin, vaikka pitäähän siinä aluksi aika paljon auttaa. Meillä on osattu juoda nyt kuukauden verran mukista.

Tuokin kyllä varmasti toimii, että ne pullot heitetään roskikseen. Huutoa varmasti riittää aluksi, mutta yleensä se loppuu tai ainakin ratkaisevasti vähenee kolmen päivän jälkeen. Saattaisi olla sen arvoista kuitenkin.

Naapurin jättäisin omaan arvoonsa. Pienet lapset itkee joskus yölläkin, se siitä.
 
stoppia vaan
Niin kuin edelliset sanoi, ilmoitat naapurille ja miehellesi että vieroitus menossa, pari yötä huudetaan ja that's it.
Samaa mieltä! Mieti vähän onko tärkeämpää naapurin ja miehen uni joka yö vai oman vauvasi terveys! Ne sulla nyt siinä oikeasti liioittelematta on vaakakupeissa. Naapurit nyt voi olla vähän aivottomia joskus, mutta kyse on ilmeisesti myös miehen lapsesta, joten luulisi edes häntä kiinnostavan.
 
meillä kiltisti vaihdettiin tuttipullo nokkamukiin 1 vuotiaana.. mutta oli ihmeen helppoa, ei ees kaivannut pulloa.. olin ihan ihmeissäni silloin :) noh, kuitenkin.. alat vaan pikku hiljaa jo päivällä opettaan, että ei saa sitä pulloa vaan mukin.. yritä vaikka antaa omasta kädestäsi tavallisella mukilla juotavaa.. ja meillä auttoi mukiin siirtymisessä ettei se muki ollut sellainen taikamuki vaan ihan normaali nokkamuki.. mistä tosiaan tulee sitä maitoa kunnolla kun vähän kallistaa :) Yöjuomiseen en valitettavasti osaa auttaa.. varmaan kannattaa naapurille ilmoittaa ja isännöitsijälle/vuokranantajalle että vieroitus on menossa.. näin ei tule turhia valituksia sinun tietoihin..

toivottavasti onnistut vieroituksessa :)
 
velli
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;22092054:
Tee niin, että laitat tuttupulloon maidon sekaan jotain, jota tyttö inhoaa. Selitä, että tyttö on nyt niin iso, että ei tarvitse pulloa. Kerro, että karhuvauvat tarvitsisi nyt pullot, jotta voivat käydä talviunille.

Opeta juomaan lasista suoraan. Menkää yhdessä ostamaan isojen tyttöjen lasi, jonka tyttö saa itse valita.

Meillä esikoisen kanssa oli ihan sama tilanne ja pari vuotta jaksoin unettomia öitä ja maitopullon täyttämistä (ja aamulla petivaatteiden pesua).

Meillä oli tyttö tosi pahasti kiinni pullossa varsinkin yöt, mutta pullosta tuli vain "pahaa maitoa" (rintamaito) ja uudesta hienosta lasista sitä ihan oikeaa hyvää maitoa. Pullot veimme lintuvauvoille tytön omasta tahdosta. Mentiin nukkumaan niin, että sai lasillisen maitoa sänkyyn, joka siis piti istualteen juoda. Parina ensimmäisenä yönä tarjottiin maitolasi sänkyyn, mutta ei oikein kelvannut, kun piti nousta istumaan ja se imemisen nautinto oli poissa.
Viikko meni ja pikkuneitimme nukkui suht hyvin ja ILMAN maitoa.


Siis pullo pois, niin helpottaa.
eipä taida 1v 2kk tajuta vielä pullon viemisestä lintuvauvoille?!
 
Onko jo takahampaat suussa? Voisko olla vaan niin kipeät/kutiavat hampaat että vaatii jotain suuhunsa.. Kuulostaa myös siltä et vaatis nyt unikoulutusta, siihen ei ihan oikeasti mene kuin muutama yö ja ilman pulloa tottuu olemaan :) tsemppiä*
terveisin. joskus samassa tilanteessa ollut
 
oltiin just 1-v neuvolassa ja täti anto mulle käskyn et pitää laittaa pullot heti pois ja vähentää maidon määrää. siis meillä ei oo syöty 6kk jälkeen öisin mitään,mut joka päivä 5 ruoan jälkeen oon antanu vielä perään maitopullon. nyt sit jätän pullot pois,mut vielä oon parina päivänä antanu päivällä ja illalla pullosta maitoa,mut pienensin senkin määrän. ja jätän nekin pois kohta.
meillä on aina syönyt ruoan hyvin,eikä pullo silleen ole ole onneks ongelma,kun ei siihen nukahda,siitä oon aina yrittäny pitää kiinni..
 
"huhhuh"
Siis sä annat reilu 1vuotiaan pompottaa sua mielensä mukaan
Et anna sitä maitoa niin paljoa,eikä ton ikänen todellkaan tarvii litraa maitoo YÖLLÄ.Ryhdistäydy.

Jätä pullo pois,niin yksinkertaista.Huutaa kyllä,mut siihen ei kuole ja se kestää vain tietyn ajan.Älä kuitenkana tee niin et otat jotain pois ja annat parin huuto kerran jälkeen takaisin.Siitä se vasta riemu repeääkin.
Ja se naapuri..käy sanoon et sulla nyt on lapsen pullovierotus meneillään,ja siitä hyötyy niin lapsi kuin naapurikin.Vie vaikka earit.
 
"vieras"
Tyttö ei hiljene ilman maitoa,sit kuitenkin herätellyt sua 20min välein?
Jossain kohtaan mennään mettään ja lujaa,,syyllinen siihen ei ole tuo lapsi vaan lepsut vanhemmat.
 
"Jepa"
Reippaasti hävität ne pullot, tuon ikäinen ei oikeasti tarvitse enää niitä. Suoraan siirrytte juomaan mukista, nokkamukia on turha ostaa tuon ikäiselle, oppii muutamassa viikossa juomaan suoraan muksita. Tiedän, se tulee olemaan ihan kamalaa mutta oikeasti tuommoinen määrä maitoa ei ole läpselle enää edes hyväksi. Tuskin jaksaa syödäkään mitään kun juo noin kamalasti. Jälkiviisas on helppo olla, mutta kyllä pullosta olisi pitänyt alkaa vieroittaa jo jonkun aikaa sitten.
 
"kolmen äiti"
Eipä nyt suuresti auta aloittajaa syyllistää.
Monelle meistä yöunet ovat niin tärkeitä, että hinnalla millä tahansa haluaa nukkua. Tilanteet muuttuvat pikkuhiljaa ja tilanteen vaikeus on tiedostettavissa yleensä siinä vaiheessa, kun ollaan jo totaalisesti umpisolmussa.

Pullo pois kokonaan, ihan varmasti lapsi suostuu juomaan muustakin harjoiteltuaan sitä. Siksi pullot pois, ettet anna periksi yön pimeinä tunteina. :)

Tiedän täysin mistä ap. puhuu, joten kaikki sympatiat hälle ja huonosti nukutuille öille.
Esikko oli tällainen, toinen huomattavasti lievempänä ja nyt kolmas vaatii tunnin välein hörpyt pullosta. Minä se sen virheen teen, että maitobaaria pidän auki kaikki yöt, mutta hemmetti sentään, haluan lapsen nukahtavan, jotta pääsen itsekin nukkumaan.
 
Eikö teidän muut 1v2kk lapset juo enää tuttipullosta? Ja miten se oppii siihen nokkamukiin kun huutaa jo sen näkemisestäkin? :(
Unimaidot sai tuttipullosta n.1,5v asti. Ruoan kanssa oli ollut pitkään jo nokkamuki, ostin varmaan 5 erilaista mukia kaikkenparas oli sellainen ihan perinteinen, kova nokka eikä mitään venttiilejä.
1,5v kohdalla laitettiin kaikki pullot pois ja jätettiin ns unimaito, eli vain ruoan kanssa sai maitoa. Alkuun vaati vähän enemmän nukuttamista, mutta pari päivää niin sekin loppui.
 
Eikö teidän muut 1v2kk lapset juo enää tuttipullosta? Ja miten se oppii siihen nokkamukiin kun huutaa jo sen näkemisestäkin? :(
Joi meidän. :) Tosin olin jo alkanut päivisin tarjota nokkista, mut ei tainnu tossa vaiheessa vielä kovin hyvin siitä juoda. Sit ostin semmosen heirolin silikoninokkaisen (bpa-vapaan) nokkiksen honkkarista ja sen kanssa oppi juomaan. Aluksi sit tein niin, että jätin pullon pois ja annoin ruoan jälkeen nokkiksen. Joi mitä joi. Illalla pidin maitopullon, koska päivästä ei menny välttämättä riittävästi maitoa (ja tein/teen puuron maitoon, joten siitäkin saa. + söi jogurttia). Kun päivällä alkoi nokkis maistua riittävästi, jätettiin iltapullo pois (lapsi oli 1,5 v.). Älä pakota sitä nokkista, annat lapsen tutustua siihen rauhassa. :)

Yöpulloja meillä ei tosin ole tarvittu enää sen jälkeen, kun lapsi oli 7 kk. Mut entä jos öisin antaisit vettä? ei maitoa vaan tuliskaan?

Niin ja noita nokkiksiakin meillä oli varmaan kuutta eri mallia. Nyt ne kelpaa kaikki, mutta alkuun ei.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä