1v2kk, miten eroon yöllisistä heräilyistä?

Eli päiväimetykset on lopetettu 2 viikkoa sitten, mutta tyttö herää öisin edelleen vähintään kerran ja vaatii päästä viereen rinnalle. Miten tästä eroon? Rauhattomimpana yönä herää jo puolen yön aikaan ja tulee viereen. Olen huomannut, että heti kun herää yöllä nousee istumaan ja nostaa kädet valmiiksi pystyyn - "ota minut syliin".

Olisi mukavaa pikkuhiljaa rauhoittaa yöt nukkumiselle, joten vinkkejä kaivataan :) Jään kesälomalle 5 viikon päästä, jolloin viimeistään tartun härkää sarvista.
 
Ei taida olla muuta konstia kuin lopettaa imetys kokonaan. Se oli ainoo joka meillä tehos. Mä imetin muutaman kuukauden aamuin illoin ja joskus iltapäivällä, mut yöheräämiset loppu vasta kun rinnalle ei päässy enää ees illalla. Tsemppiä öihin. Muutaman yön se vaatii ja hyvin tuon ikänen jo ymmärtää kun selittää et nyt on yö nyt nukutaan, meillä ainakin.
 
Imetys kyllä tarkoitus lopettaa, mutta en vielä ole viitsinyt yöllä tapella, kun töissäkin pitäisi jaksaa. Pari kertaa olen koittanut, että olen kellistänyt tytön takaisin makuulle ja sanonut, että pää tyynyy ja nukutaan niin aloittaa heti ihan hysteerisen porun, etten sitten ole pitemmälle mennyt... vielä. Vähän kauhistuttaa vaan ajatella, että mitä tässä vielä on edessä, että saan nukkumaan omassa sängyssä yhtä pötköä aamuun saakka.

Olen myös ajatellut, että tytsin voisi siirtää ehkä omaan huoneeseen, mutta onko se sitten taas huono vai helpottaisikohan se mahdollisesti öitä? Kokemuksia.

Niin ja siis meillä ei imetetä enää edes iltaisin, vain öisin.
 
Kyllä meillä 2½v heräilee joka yö 1-3 kertaa.Silti koen että meillä nukutaan todella hyvin, kun joskus nuo luvut ovat olleet 10-30 kertaa heräilyjä yö toisensa jälkeen. Onko siitä jotain haittaa jos lapsi herää vaikka kerran yössä?
 
Meillä yöheräilyt loppui,kun tyttö alkoi nukkua yksin omassa huoneessa ja samoihin aikoihin loppui myös imetys kokonaan. Mut jo se et nukkui yksin auttoi. Aikasemmin saattoi herätä,kun itse vaihdoin asentoa! Ja sit jossain vaiheessa myös se,ettei mene ihan pienimmästä inahduksesta huoneesee,vaan antaa nukahtaa itestään uudelleen. Kyllä se siitä. Ei siinä sit enää kauaa mene,ku imetyksen lopettaa kokonaa.:)
 
Siis ei siitä periaatteessa niin kovasti haittaa ole vaikka herääkin ja otan meidän väliin, mutta kun vaatii sen tissin vielä. Siitä haluaisi eroon. Ja nyt pari yötä nukkunut oikein hienosti yhdellä herätyksellä, tänäänkin heräsi ekan kerran vasta 5.30 =) Jos tässä sitten kesälomalla koittaisi vaikka siirtää omaan huoneeseen.

Niin ja se siinä meidän väliin tulemisessa on huonoa, kun on kovin liikkuvainen unissaan ja minä nousen töihin kuudelta ja tyttö jää sänkyyn, niin en millään uskaltaisi jättää isoon sänkyyn putoamisvaaran vuoksi. Kaksi kertaa on jo päässyt putoamaan :(
 
ei siinä muu varmaan auta kun pysyä vain tiukkana ja määrätietoisena, että tissiä ei yöllä tule. yleensä lapset parissa päivässä jo hoksaavat että tämä on uusi käytäntö. itse lopetin meidän pojan yösyötöt 6kk iässä ja siirrettiin hänet omaan huoneeseen, kun ei meitä kerta yöllä tarvinnut. ennen sitä heräili 2h välein yöllä ja minä olin ihan sekaisin kaikki päivät. käytin semmoista vauvaystävällistä unikoulua, mikä oli tosi helppo toteuttaa tuon ikäiselle. itse en haluaisi herätä edes yhtä kertaa yöllä. oon muuten tosi väsyny päivällä enkä jaksa touhuta lapsen kans yhtä paljon. ja lapsikin on paljon pirteämpi ja iloisempi kun saa nukuttua yöt kunnolla. ei ole tarkoitus et lapsi herää yöllä, kun ihan ensimmäisinä kuukausina. 5kk ikäinenkin pystyy jo täysin nukkumaan yöt putkeen, niin varmasti se teilläkin onnistu. =) voimia vain hirmuisesti!
 
Meilla poika 1v1kk ja on selvasti alkamassa nukkumaan paremmin oita. Ei ole koskaan ollut mikaan vaikea herailyjen suhteen, 1-3 kertaa yleensa herannyt nyt vahan isompana, mutta itse kun en saa unen paasta kiinni helposti yolla heratessani niin on ollut aika rankkaa jaksaa paivat sitten toissa kun joudun aamulla nousemaan aikaisin.

Kannatan myos yoimetyksen lopettamista. Itse lopetin sen noin kuukausi sitten ja tosi helposti poika tottui siihen, otin silti yolla heratessa meidan keskeen nukkumaan (saattoi pyoria tunninkin ennenkuin taas nukahti) mutta ainakin itse sain silla tavalla maata sangyssa ellen nyt sitten varsinaisesti nukkunutkaan. En jaksanut itse sita pinniksen vierella unisena kyykistelya jopa tunninkin kun ei rauhoittunut oikein silittelylla). Pari-kolme viikkoa imetyksen lopettamisen jalkeen edelleen otin pojan meidan sankyyn jos herasi kunnolla/itki jne, mutta nyt on mennyt jo monta yota perajalkeen etta on viettanyt koko yon omassa pinniksessaan!

Poika siis herailee vielakin, valilla vain inahtaa ja joskus taytyy kayda silittamassa ja antamassa vetta pullosta. Sen vesipullon keksimme jossain vaiheessa kun huomattiin etta rauhoittaa, sita siis tarjotaan tarvittaessa ja poika osaa itsekin sita pyytaa. Nyt kuumalla on selvasti jano pienella. Mutta tosiaan nyt tuntuu ettei ole moneen yohon enaa oikein kunnolla herannyt. Eikohan se tasta..

Itse olen viela iltaimettanyt, mutta aion jattaa senkin nyt ihan kokonaan pois. Haikeaa toisaalta, toisaalta taas tuntuu etta jo riittaa! :) Saapas nahda vaikuttaako sekin positiivisesti uniin.

Tsemppia haippa ja muut saman ongelman kanssa painivat!
 
Meillä hieman erilainen tilanne, mutta ongelman ratkaisu on lopettaa yösyötöt. Ekana yönä huudettiin tunnin verran ja seuraavana yönä vain hieman itkeskeltiin ja kolmantena yönä vain ähistiin sängyssä ja neljännnestä lähtien joko nukuttiin yö putkeen tai oltiin hiljaa. Sen jälkeen on saanut aina halutessaan tulla nukkumaan viereen, mutta maitoa ei ole saanut.

(Ja tässä taustatietoa: poikamme on pahasti ruoka-allerginen ja soija-korvike on yksi pääruoka, 1v3kk iässä painoa alkoi olla riittävästi, joten päätin lopettaa yösyötöt, koska painonlisäyksen kannalta se ei enää ollut merkittävää. Jälkeenpäin ajateltuna olisi ehkä ollut hyvä, jos yösyötöt olisi saanut lopetettua jo nuorempana.)
 
Pakko tulla nyt hehkuttamaan, että viikko noiden kirjoitusteni jälkeen jäi meiltä yösyönti vähän vahingossa pois. Tyttö heräsi ja koitin pirruuttani olla tarjoamatta ja kuinka ollakkaan nukahti ilman. Joten silloin päätin, että nyt se loppu. Hyvin on meillä mennyt sen jälkeen. Nyt vaan pohditaan, josko tyttö siirrettäisiin jo omaan huoneeseen ja isoon sänkyyn nukkumaan.

Tsemppiä muillekkin!
 

Yhteistyössä