1v3k tissihaukka

Meillä on siis 1v3kk oleva tyttö lapsi joka on kovasti tissin perään! Päivisin nyt saattaa olla pyytämättä ja päivisin olen keksinyt jotain kivaa tekemistä jos tulee tissiä pyytämään! Päivä ja yö unillle käy tissin kanssa!
Mutta yöllä ensimmäisen heräämisen jälkeen! Likan pitäs saada syödä tissiä jatkuvasti! Eikä tämä äiti enää osaa nukkua kun likka on koko ajan tissin kimpussa! Ja jos en anna tissiä likka vaan huutaa! Ei auta tutti ei silittely ei niin mikää!
 
Jos olet päättänyt lopettaa, niin sitten et vaan anna. Huutoahan siitä aluksi tulee kun lapsi on jo noin vanha ja osaa itsekin jo pyytää, mut lopulta unohtuu koko tissi, kun vaan sitkeästi päätät olla antamatta. Periksi ei kannata antaa varsinkaan sen jälkeen kun lapsi on jo huutanut jonkun aikaa. Seuraavana yönä huutaa vielä enemmän, jos oppii, että kun tarpeeksi huutaa, niin äiti heltyy.
 
suurperheellinen
Juu,pahimmalta tuntuu se huuto ja alkutaival.Mutta yllättävän nopeesti lapsi tottuu uuteen tilanteeseen,ainakaan meillä ei muutaman yön jälkeen ole enää riekuttu.Pysy lujana ja pikkuneiti oppii ettei möly auta =) ..meillä neljäs tissihaukka juur vierotettu :heart:
 
Likka oli viime yön mummilla ja hyvin oli nukkunut yön ei mitään vähän vaan önissyt! Ja muutaman kerran vettä juonut nukkiksesta!
Nyt ajattelin tosiaan ottaa itteäni niskasta kiinni ja olla antamatta yöllä tissiä! NUkun vaikka sitten päivä unet likan kanssa jos menee ihan valvomiseksi!

Onkos kellään mitään vinkkejä kun likka tissittelee ennen nukkumaan menoa mikä olisi hyvä tissin "tilalle"??
 
meillä sama homma, halusin lopettaa,se oli todella vaikea, sitten äiti sanoi että kyllä maito itsestän loppuu, toivoon että lopuu,jos ei niin rupean kohta olla antamatta sitä.


varmaan sopi nukumis menoaikana pullo maidon kanssa (lehmän maito)
 
Meillä kanssa ukkelille 1v2kk tissi on nyt tullut kovin tärkeäksi mutta en vielä raatsi lopettaa. Meillä kyllä vaikuttaa allergiatkin tuohon asiaan mutta kun jaksan vielä itse ihan hyvin niin mikäs imetellessä :D . Toki on myönnettävä että joskus aamuyöstä riepoo kun toinen hamuaa tissiä koko ajan... :whistle:
 
Lintu
meillä alku tuntui kovin vaikealta pojan temperamentisuuden vuoksi ja siksi päädyin testaamaan Jorvin lastenlääkärin neuvoa eli homejuustoa tisseihin. Kuulostaa hulluta ja ensin olin sitä vastaan, mutta tässä on se hyvä puoli, että ei tarvinnut kieltää kertaakaan saamasta tissiä eikä keksiä muuta tekemistä ja mikä tärkeintä - lapsi sai tavallaan itse päättää, että enpäs haluakaan enää. Meillä toimi tosin hyvin, vaikka alkuun kummasteltiin koko ideaa! ja meidän poika 1v2kk.
 
Heips! Tosi tuttua... meil tyttö 1v7kk ja edelleen tisulla. Nyt muutamana päivänä ei ole tarvinnut iltatisua, nukahtanut ilman ja sit aamulla "unohdettiin" tisu. Päiväunilleen sitten vaatii tisua. Olen myönteisellä kannalla taapero imettäjä, mutta kivahan tuo olis lopettaa. Tänä aamuna rinnat aivan paisuksissa taas ja pakko oli päästää tyttö tisulle. Tytöllä voisi näin kesällä olla helppo lopettaa hiljalleen tisu, mutta miten tämä maidon tulo ehtyy? Loppuuko hiljalleen vai pitääkö käydä hakemassa sellanen piikki, jolla loppuu? Nimeä en muista rokotteelle. kait ne neuvolassa sen kait antais. Ettei täs vielä saa loppumetreillä vielä rintatulehduksenki, ei ole ennen ollut. :)
 
Lintu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 09:48 mantana kirjoitti:
Heips! Tosi tuttua... meil tyttö 1v7kk ja edelleen tisulla. Nyt muutamana päivänä ei ole tarvinnut iltatisua, nukahtanut ilman ja sit aamulla "unohdettiin" tisu. Päiväunilleen sitten vaatii tisua. Olen myönteisellä kannalla taapero imettäjä, mutta kivahan tuo olis lopettaa. Tänä aamuna rinnat aivan paisuksissa taas ja pakko oli päästää tyttö tisulle. Tytöllä voisi näin kesällä olla helppo lopettaa hiljalleen tisu, mutta miten tämä maidon tulo ehtyy? Loppuuko hiljalleen vai pitääkö käydä hakemassa sellanen piikki, jolla loppuu? Nimeä en muista rokotteelle. kait ne neuvolassa sen kait antais. Ettei täs vielä saa loppumetreillä vielä rintatulehduksenki, ei ole ennen ollut. :)
Mulla loppui suurin osa tulosta aika pian, taisin pumpata vain kahtena päivänä ja sit alkoi hiipua. Kyllä maitoa rinnoissa vielä vähän on, mutta se ei tunnu missään kuitenkaan.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2006 klo 17:49 Lintu kirjoitti:
meillä alku tuntui kovin vaikealta pojan temperamentisuuden vuoksi ja siksi päädyin testaamaan Jorvin lastenlääkärin neuvoa eli homejuustoa tisseihin. Kuulostaa hulluta ja ensin olin sitä vastaan, mutta tässä on se hyvä puoli, että ei tarvinnut kieltää kertaakaan saamasta tissiä eikä keksiä muuta tekemistä ja mikä tärkeintä - lapsi sai tavallaan itse päättää, että enpäs haluakaan enää. Meillä toimi tosin hyvin, vaikka alkuun kummasteltiin koko ideaa! ja meidän poika 1v2kk.
Tuo oliskin hauska kokeilla tuo homejuusto. Ensin neuvotaan kaalinlehtiä ym jotta ei tulehduksia ja maito tulee hyvin. Nyt näin ekan kerran homejuusto reseptin! ;)
Meillä onneksi ei tyttö ole ollut yötisulla enää, kun alkoi nukkua pitkät yöt jo puol vuotiaana. Tänään taas oli päivätisulla. Ja oli aivan taivaissa! B)
 

Yhteistyössä