1v5kk taapero nukkuu todella vähän

Tyttöni on aina ollut siis kovin vähäuninen, mutta alan olla tosi huolissaan hänen unistaan. Nykyään hän nukkuu yöunia n 9-10 tuntia ja päiväunia vain yleensä puoli tuntia! Vielä pari kuukautta sitten hän nukkui jopa 12 tuntia vuorokaudessa mutta unet vaan tuntuvat vähenevän koko ajan... Aamulla lisäksi herätään tosi aikaisin, 5.30 näillä helteillä. Ja on todella liikkuvainen tapaus tämä meidän tyttö, jaksaa kuitenkin koko päivän juosta ja leikkiä ja ihmettelen miten jaksaa moilla unilla :D neuvolassa eivät ainakaan jaksa olla huolestuneita asiasta, minkäs sille sitten mahtaa kun toinen ei vaan nuku sen enempää. Millä sitä itse mahtaa jaksaa palata taas kouluun kesän jälkeen...
Miten teidän taaperot ovat nukkuneet ja erityisesti miten unet ovat vähentyneet/lisääntyneet iän myötä?
 
Meillä poika on ollut aina vähän "huono" nukkumaan. Vauvana nukkui aina tasan tarkkaan päiväunia 3x45min, josta sitten päiväunien vähettyä nyt yksiin nukkuu päivittäin vain sen 45min. Yöt meillä rauhoittuneet vasta viimeisen kuukauden aikana (poika 1v3kk). Sitä ennen herättiin öisin vähintään kolmesti :/ Nyt herää kerran ja osa öistä menee jo kokonaan nukkuen, toivottavasti tämä trendi jatkuu! Meillä (onneksi) aamulla noustaan aikaisintaa klo. 7 ja hyvin usein vasta klo. 8 aikoihin tai jopa sen jälkeen. Olisin varmaan lopen uupunut jos noin aikaisin vielä pitäisi herätä kuin teillä! Meillä siis nukkuu yöllä sen 10-11h (vaikkakin välillä katkonaisesti) ja päivällä vajaan tunnin niin unta tulee vuorokaudessa n.12h mikä taitaa olla aika normaali unenmäärä 1vuotiaalla :) Ja kun esim. kaveripiirissä vertaa lasten unentarvetta niin kovin näyttää olevan persoonastakin kiinni unenmäärä taaperona.
 
Hei! Kyllä teilläkin aika vähän nukutaan.. Ja olen myös huomannut että tämänikäiset nukkuu tosi vaihtelevasti. Koitan uskoa, että meillä aletaan ehkä jopa nukkua pidempiä unia jossain vaiheessa niinkuin ystäväni lapselle tapahtui :)
Teillä mennään myöhemmin kuitenkin nukkumaan? Meillä ei onnistuisi, kun tarvii joka tapauksessa aamulla nousta yleensä viim 7 ja teen koulujuttuja välillä iltaisin kun tyttö on nukkumassa :/ mutta näillä mennään, tänäänkin oli herätys 5.30 :D
 
Meillä mennään nukkumaan klo.21 (+/- 15min). Pienempänä poika saattoi valvoa pitempäänkiin ja nyt olenkin suht tyytyväinen tuohon nukkumaanmeno aikaan, kerkiää illalla hetken hengähtämään ennen kuin itse menee nukkumaan :) Päivällä kun sitä omaa aikaa ei juuri ole kun nuo päikkärit on niin lyhyet. Tsemppiä sinulle kun joudut vielä koulujutut tuohon yhdistämään! Meillä siinä mielessä onnekas tilanne, että olen ollut pojan syntymän jälkeen koko ajan kotona ja siinä mielessä ei olla oltu niin sidottuja mihinkään tiettyyn rytmiin. Tosin meille syntyy parin kuukauden päästä vauva, että innolla odotan millainen vaikutus hänellä on meidän unijuttuihin ;)
 
Moikka!
Olin ihan täysin unohtanut etten ollutkaan käynyt vastaamassa tänne! Sulla onkin tosi hyvä, että olet voinut olla kotona lapsen kanssa ja nyt tulossa toinenkin, tsemppiä siihen :) onneksi asiat toisenkin kanssa alkaa sujumaan varmasti. Käy kirjottelemassa jos jaksat, että miten uuden vauvan kanssa arki sujuu(meillä haaveissa toinen lapsi myös).
Meillä unijutut ei oo muuttuneet, onneksi vielä nukutaan kuitenkin päiväunia ja nukkumaanmeno vähän helpottunut.
 

Yhteistyössä