1v9kk ja surkeat unet...

  • Viestiketjun aloittaja ugh
  • Ensimmäinen viesti
ugh
On alkanut heräilemään öisin useasti, huutelee raivoisasti äitiä eikä tyynny millään... Jos saan uudelleen nukkumaan niin havahtuu samantien, ellen ota viereen ja yleensä ei kyllä tyynny sillonkaan . Noh, ensi vkolla alkaa mulla työt enkä millään pysty ottamaan viereenkään kun meen aamuviiteen itse töihin... Päikkärit on entisen 2h sijasta max 30min ja samaa raivoomista...

Onko tää nyt eroahdistusta tai jokin muu vaihe?? Onko teillä ollu? Vertaistukea ystävät!
 
"mimmi"
oli meilläkin tommonen vaihe pojan kanssa 1v3kk, sai hampaitaki samaan aikaan mutten usko johtuneen siitä. sit vaan unikoulu kotona et helpottais ja meillä se auttoi muutaman yön jälkeen.. pojalla kauhea uhma päällä, en tiedä voisko siihenki liittyä. ja millään ei meinannu rauhoittua, itki ja huusi kaarella aivan hysteerisesti.. mut ohi meni melko pian :)
 
Meillä oli samaa reilu puoli vuotta. Todettiin laktoosi-intoleranssi ja saatiin siihen ruokavalio. Ei auttanut vaan huuto jatkui. Neuvolassakin ehdin asiasta jo puhua (poika nyt 1.5v) ja sain sieltä unikouluohjeet. Unikoulun lisäksi sain ohjeeksi että kannattaa ulkoilla iltapäivällä (ja tietty aamupäivälläkin) niin että lapsi touhuilee ja väsyttää itsensä. Nyt viimeisen viikon aikana on ollut vain yksi yö jolloin poika on herännyt huutamaan, muuten nukkunut yöt inahtamattakaan. Meille siis riitti ulkoilun lisääminen

Niin, ja meilläkin on aloitettu päivähoito ja ollaan molemmat vanhemmat töissä.
 
öms
Mä huomasin meidän tytöllä sen et jos nukutan esim. samalla selkää silitellen, niin havahtuu jossain vaiheessa unta siihen kun en ole vieressä, ja sama saattaa jatkua koko yön (eli herää äitiä huutamaan). Nukutan nyt vain vieressä istumalla, en silitä tms, ja kun saattaa herätä yöllä kitisemään, niin en mene heti paikalle, tyttö kyllä nukahtaa 5min sisällä uudestaan, ja loppu yö sujuu yleensä jo hyvin :)
 

Yhteistyössä