1veelle kokonainen leipäsiivu?

Annatteko 1v:nne jo kokonaisen leipäviipaleen käteen jota saa itse jyrsiä? Tuli tuosta syöttötuolista pudonnut ketjusta mieleen.. Itse en ole uskaltanut kun pelkään että vetää henkeen liian suuren palasen.. :ashamed: Kuinka hyvin tuon ikäinen yleensäkkin hallitsee mutustelun ja pureskelun..?
 
En uskaltanu antaa esikolle kun vasta vuoden iässä leipää :ashamed: Noi pinemmät on sitten syöny kokonaisia leipä siivuja siitäasti kun oppivat ryömimään= pääsivät esikon lattialle jättämille leiville :D
 
The titityy
Meillä söi/imeskeli kuivattuja ruisleivänkannikoita jo ennen hampaiden tuloa.
Hampaat kun tuli, niin siitä asti on saanut syödä leipää itse. 'Nopposia' ei huoli.
 
Siinä vajaan puolen vuoden iässä sai kovia ruislimpun kannikoita imeskeltäviksi. Sitten pikuhiljaa muutakin leipää. Ikinä eivät ole leipää henkeen vetäneet. Nuorempi löysi kerran lattialta pienen palasen pahvista rusinalaatikkoa. Laittoi suuhun ja veti henkeensä. Piipaamiehet sitten vaan hätiin ja siitäkin selvittiin....

Muuten on lapsen ouheen kehityksen kannalta tosi tärkeää saada itse syödä ja jyrsiä leipää yms. mahdollisimman aikaisin. Näin sanoo anoppini, pitkälle alaa lukenut...
 
Täällä toinen hysteerikko. Nyt olen antanut parina päivänä. Oikeasti en olisi antanut vieläkään, vauva (!) siis viikkoa yli vuoden, mutta viikonloppuna nappasi vahingossa isosiskoltaan leivän, haukkasi heti ison palan ja söi oikein nätisti. :heart: Kyllähän mä vieressä vahdin koko ajan...
 
Vierastan
Täällä toinen hysteerikko. Nyt olen antanut parina päivänä. Oikeasti en olisi antanut vieläkään, vauva (!) siis viikkoa yli vuoden, mutta viikonloppuna nappasi vahingossa isosiskoltaan leivän, haukkasi heti ison palan ja söi oikein nätisti. :heart: Kyllähän mä vieressä vahdin koko ajan...
 
Vierastan
Täällä toinen hysteerikko. Nyt olen antanut parina päivänä. Oikeasti en olisi antanut vieläkään, mutta viikonloppuna vauva(!), siis viikkoa yli vuoden, nappasi vahingossa isosiskoltaan leivän, haukkasi heti ison palan ja söi oikein nätisti. :heart: Kyllähän mä vieressä vahdin koko ajan...
 
Meillä syödään ihan nätisti leipää vaikka on vain kaksi alahammasta, ikää kohta vuosi. Pari viikkoa on leipää mussuttanut. Ruisleipää en ole vielä uskaltanut antaa, mutta pehmeää kauraleipää kyllä. Nätisti syö ja jos liian iso pala niin ottaa takaisin käteen ja haukkaa siitä sitten pienemmän, jota alkaa mussuttamaan.
 
Meidän 10kk on huippuhyvä syömään leipää. Jos suuhun menee liian iso pala, hän ottaa sen itse pois ja haukkaa pienemmän =)

Esikoinen oli ihan toista maata. Vielä 3-vuotiaana puolitin esim. viinirypäleetkin :ashamed:

Aika yksilöllistä taitaa myös olla tuo syömisen "taito".
 
Meillä 1 v nakertaa yleensä sellaisia kovia ruisleipiä (tai näkkäriä). Pehmeä leipä ei oikein onnistu. Välillä menee vähän isoja palasia suuhun, tai syvemmällekin, mutta osaa tosi hyvin kakoa ne itse pois. Tai sitten otan itse pois jos onkin mennyt iso pala suuhun. Mutta aina kyllä vahdin kun leipää syö, ettei yksinään sitä missään mutusta.

p.s. tänäänkin oli sellainen kova ruisnallikka, kun sieltä syöttötuolista putosi... ;)
 
Meillä kaikki ovat alkaneet jo vähän ennenkin vuoden ikää syömään ihan kokonaisia leipäsiivuja. Parhaiten onnistuu vähän kovempi leipä, esim. vaasan ruispalat, perunalimput ja muut pehmeät tahtoo tuo nuorimmainen repiä kappaleiksi ja heitellä lattialle :whistle:
 

Yhteistyössä