2,5 vuotiaan huutaminen

Meillä 2,5 vuotias huutaa/kiljuu tai miten sitä haluaa nimittää, kun kaikki ei mene kuten hän haluaa. Tosi pienestäkin alkaa huutaa \|O ja sitä lujempaa huutaa mitä enemmän isänsä siitä hermostuu.
Yleensä saan huudon loppumaan nopeimmin, kun alan jutella rauhallisesti ihan muita asioita eli kiinnitän huomion johonkin muuhun, mutta aina tämä ei tepsi. Välillä viedään omaan huoneeseen rauhoittumaan tms. Mä yleensä kestän nää huutokohtaukset hyvin, mutta mies ei. Hän on ihan varma ettei ole normaalia ja että kohta saadaan häätö metelin takia.

Joskus tätä huutamista ei ole moneen päivään ja välillä monta kertaa illassa... Liittyiskö väsymykseen? Mä uskon että tää on normaalia ja kuuluu ikään, olen nähnyt muidenkin samanikäisten toimivan samaan tapaan, mutta miestä nyt pitää rauhoittaa. Joten please kertokaa että muillakin on/on ollut tällaista ja vinkkejä niistä eroon pääsemiseksi vastaanotetaan. :headwall:
 
kokenut
Kuulostaa uhmaiältä. Tuo rauhallinen juttelu varmaan hyvä konsti. Mulla jo 14v. ja samanlaista kuin 2-vuotiaan kanssa uhmaiässä pitäisi olla vaan kun jäi eron takia uhmis väliin niin nyt on kyllä vitsit vähissä, joten pitää olla vaan tyytyväinen kun kasvu tapahtuu oikeaan aikaan.
 
Meillä myös huutaa tuo esikoinen (3,5vuotta) myös välillä aivan uskomattoman paljon. Ikään kuuluu, mutta ei sitä kyllä aina oikein jaksa :/ itse olen yrittänyt olla rauhallinen ja jutella hiljaisella äänellä asioita silloin kun huutokohtaus on päällä.. Me ollaan tehty niin, että lapsi kannetaan makkariin huutamaan, kynnyksen toiselle puolelle ei ole asiaa jos huutaa. Kuopus pelkää niin kovaa ääntä ja ei ole oikein se, että huutava lapsi saisi terrorisoida koko muuta perhettä. Saa nähdä, missä vaiheessa naapurit hälyttävät jonkun tilannetta "tsekkaamaan", tämä huuto on oikeasti niin jokapäiväistä ja kamalan kovaa... Kun esikoisemme illalla hiljenee nukkumaan niin unihäiriöinen kuopus alkaa yöhuutonsa :eek: meillä siis lapset huutavat kellon ympäri. Luulen, että tuo huutaminen on tosiaan ohimenevää kun ikää ja ymmärrystä tulee lapselle lisää (ja käsitys siitä, ettei huutamisella saavuta mitään!).
 

Yhteistyössä