2,5v. mummolaan viideksi päiväksi?

kaipaisin mielipiteitä 2,5v. tytön viemisestä mummolle hoitoon (asuu 200km:n päässä) viideksi päiväksi? mummo on tuttu, ollaan vierailtu silloin tällöin ja aina tyttö on muistanut mummon ja paikan. muuten tyttö ei ole ollut hoidossa kuin kummitädillään max. 3yötä viime kesänä.

muuten tyttö varmaankin viihtyisi, mutta illat huolestuttaa -tuleeko kova ikävä? jääkö traumoja?

tarvitsisin itse lepoa, kotona on lisäksi puol vuotias vauva ja olen todella väsy ja nyt tarjoutuisi mummolahoito vanhemmalle kun mies on pitkällä työmatkalla. olen yksin lasten kanssa ja univelka painaa raskaasti. toisaalta koen olevani kauhea äiti jos sysään lapseni mummolaan. mutta olisiko se kenties tytöllekin kivaa vaihtelua vai liikaa stressiä? mielipiteitä?

 
Yleensä se suurempi ikävä on lapsen vanhemmilla, mitä itse lapsella! Mun esikoinen oli mummolassa tuon ikäisenä juuri tuon 5 päivää hoidossa. Ekoina päivinä ei edes kysellyt mun tai isänsä perään. Sitten kun alkoi meitä kaivata, rauhottui, kun mummo sanoi, että äiti ollaan töissä, mutta tullaan kyllä hakemaan.
Aikaisemmin poika oli ollut mummolassa viikonlopun yli. Päivät normaalisti päiväkodissa hoidossa. On reipas poika ja sopeutuu helposti uusiin juttuihin. Eikä tietoakaan traumoista. Mummoaan näkee n.1-3 kertaa/kk, ei asuta samalla paikkakunnalla.
 

Yhteistyössä