2,5v pukeminen

Hei,

Pukeeko/riisuuko teidän 2,5 vuotiaat itse? Tuossa juuri taas harjoiteltiin kumpaakin, mutta pojan hermot ei kestä..tai sitten ei edes halua yrittää. Olen kovasti kannustanut ja kehunut jos vaikka haalarin on itse pois saanut, mutta jos tulee jokin vastoinkäyminen (esim.käsi ei lähde hihasta) ei sitten jaksa uudelleenkaan kokeilla..vaan äidin pitää se tehdä.
:headwall: Että miten teillä muilla on?
 
Tyttö on nyt 2v4kk ja pukee itse haalaria myöden, saappaatkin. Haluaa myös välttämättä riisua itse ja sinnikkäästi yrittää.
Poika onkin eri maata, häntä ei ennen 3v edes kiinnostanut yrittää ja hermo meni heti, jos ei onnistunut. Nyt 5v on itsehillintää alkanut löytyä enemmän.
 
Ei pukemiseen eikä riisumiseen. Meillä on tyttö nyt piirun vajaa kolme vuotta ja luonteeltaan tosi kärsimätön ja temperamenttinen :eek: Kyllä välillä kokeilee jotain vaatetta itte ottaa pois mutta samat on meiningit täällä, ekan kerran ku esim käsi tarttuu hihaan, tuloksena on huutoraivari ja kauhee heiluminen ja reuhtominen. Eli ei kärsivällisyys riitä sitten alkuunkaan. Kannustan myös tyttöö itte tekemään juttuja mutta kun ei hermot kestä niin ei kestä.. Kovaan ääneen myös julistaa että heemot mennee!! Olisko muutaman kerran tullu sanottua että meneekö sulla hermot..? :LOL: Sillai en oo homman kans hätäilly pahemmin, tää kun liittyy niin tuohon tytön luonteeseen, sillä kun ei nuo hermot tahdo riittää moneen pienenpäänkään asiaan.. =)
 
Ei pukemiseen eikä riisumiseen. Meillä on tyttö nyt piirun vajaa kolme vuotta ja luonteeltaan tosi kärsimätön ja temperamenttinen :eek: Kyllä välillä kokeilee jotain vaatetta itte ottaa pois mutta samat on meiningit täällä, ekan kerran ku esim käsi tarttuu hihaan, tuloksena on huutoraivari ja kauhee heiluminen ja reuhtominen. Eli ei kärsivällisyys riitä sitten alkuunkaan. Kannustan myös tyttöö itte tekemään juttuja mutta kun ei hermot kestä niin ei kestä.. Kovaan ääneen myös julistaa että heemot mennee!! Olisko muutaman kerran tullu sanottua että meneekö sulla hermot..? :LOL: Sillai en oo homman kans hätäilly pahemmin, tää kun liittyy niin tuohon tytön luonteeseen, sillä kun ei nuo hermot tahdo riittää moneen pienenpäänkään asiaan.. =)
 
täällä tytöllä välillä kestää hermot ja välillä ei pukemisesta tule mitään.tykkää kovasti riisua mutta pukemisessa parhaiten jalkaan menee housut ja sukat.sukkahousut on vaikeat samoin haalari.tosin haalrin kanssa on tullut edistystä kun likka jaksaa vaan yrittäää :)
 
Meillä poika aika vaihtelevasti pukee/riisuu. Nyt tuntuu olevan aikakausi, jolloin kaikkeen sanoo "en osaa" . Housut pukee ja riisuu helposti, samoin sukat, mutta paidan kanssa välillä on hankaluuksia.. Kengät menee jalkaan sukkelaan, samoiten ottaa itse jaloista pois. Haalarin/ takin riisuu itse, mutta päälle laittamisessa pitää vähän jeesata.
 
meillä neiti on vajaa 2-vuotiaasta pukenu itse eikä sen jälkeen äiti ole juuri saanut auttaa.... nyt jo sujuu tosi hyvin 3v 5kk, mutta 2-vuotiaana piti pukemiseen aina varata kunnolla aikaa kun se oli aika hidasta puuhaa...
 
Meillä poika 2v 10kk ja pukeminen ei kiinnosta pätkääkään. Joskus hieman reilu 2-vuotiaana yritys oli kova ja osasikin hyvin pukea kaikki sisävaatteet päälleen, mutta yhtäkkiä loppui eikä suostunut pukemaan vaatteita itse. Todella tarkka on kyllä siitä miten vaatteet täytyy olla päällä ja missä järjestyksessä ne puetaan. :D
 
Viime kesällä (2,5v) oppi riisumaan kaikki sisävaatteet (turhankin hyvin :LOL: ). Tällä hetkellä 3v. osaa kyllä pukea ja riisua sisävaatteet, jos sattuu huvittaa. Riisuminen kyllä huvittaa, muttei siis pukeminen. Ulkovaatteet varmaankin osaa pukea, jos huvittaisi/hermo kestäisi. Ja sama juttu riisumisessa. Takin ja housut otti hyvin tuossa aikaisemmin itse pois, mutta nyt ei haalari kiinnosta (ja hankalaa kun ei saa ensin rukkasia pois).
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Nope... meillä ei edes yritystä eikä kiinnosta tippaakaan vaikka kannustaisi. Eiköhän se siitä ennemmin tai myöhemmin. Poika 2v ja 8kk.
Näin meilläkin ja samanikäinen poika.

Pikkuhousut ja sukat saa jalkaansa, nekin kaameella huudolla. :D
 

Yhteistyössä