2 alkiota, 1 vai 2 vauvaa?

Minulle on tehty 6 tuoresiirtoa kahdella alkiolla. Saldona kaksoset. Kolme PAS-siirtoa, joista kahdessa siirrettiin yksi alkio. Viimeisessä kaksi, josta yksi vauva. Toinenkin oli yrittänyt kiinnittyä, mutta menehtyi.
 
Kaksi alkiota siirrettiin päivänä 2., molemmat laadullisesti top. Mitään ei jäänyt pakkaseen, oltaisiin siirrytty luovutettuihin munasoluihin seuraavaksi. Mutta mutta: kaksi sydäntä pompotti ensimmäisessä ultrassa ja kaksi aivan ihanaa lasta syntyi. Yrityskerta oli jo ties kuinka mones ja kahta hyvälaatuista alkiota oli siirretty ennenkin, blastojakin. Eipä vaan ollut tärpännyt.

Siisami: :) :) :)

Elli82: varmasti kaikki menee hyvin, koeta olla rauhallinen ja nauttia uskomattomasta onnenkantamoisesta, vaikka varmasti pelottaakin. Aivan mahtava uutinen, tuollaista ei satu joka naiselle! Tapasin itse raskauteni aikana yhden tytön, jolla oli ollut samanlainen tilanne kuin sinulla - ja kaikki meni loppuun asti hienosti. Sektiollahan kolmoset syntyvät ja muistaakseni viimeistään vkolla 34.
 
Mulla on kaikista kolmesta yhden alkion siirroista tullut negatiivinen tulos.

Kaikki kolme kahden alkion siirtoa toivat sitten plussan. Joskin näistä kaksi ensimmäistä raskautta menivät kesken. Ensimmäisessä raskaudessa siirrettiin kaksi 8-soluista, ei huippuluokkaa. Yksi alkio oli kehittynyt, mutta sykettä ei löytynyt. Eli keskeytynyt keskenmeno.

Toinen raskaus meni kesken heti alkuunsa (5+0), joten ei tietoa oliko siellä yksi vai kaksi vauvaa kehittymässä.

Kolmannen kerran siirrettiin 8- ja 9-soluiset alkiot tuoresiirtona, eivät huippuluokkaa taaskaan, kuulemma "ihan hyviä". Nyt meillä on yksi ihana tyttövauva, ikää 2,5kk :heart: Alusta asti vain yksi siis kiinnittyi ja onneksi pysyi tällä kertaa kyydissä loppuun saakka (todella loppuun, syntyi 42+0 :D)
 
2 x IVF, 3. IVF jäi kesken. 3 x 2 alkion siirtoo, mukana top-luokkasiakin. Ei edes yrityksiä kiinnittyä eli 0 vauvaa.

Tilannepäivitys.. 3. ICSI:n pas, 1 (blasto) alkio joka jakautui 2:een eli identtiset, syke nähtiin 7+5 (toista kaksosta ei vielä havaittu) mutta kkm 9. rv, huomattiin vasta np-ultrassa 12+. Eli yhä, 0 vauvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Esikoispoika (s.2006) 2.IVF:n 1.PAS, siirrettiin 1 TOP ja 1 heikompi.
Kuopuspoika (s.08/2010) 3.IVF (siis tuoresiirto), siirrettiin 1 TOP ja 1 heikompi.

Mulla on nyt lauma koossa eli lapsiluku täynnä, vuosia siihen meni (lapsen yritys aloitettiin v.2002).
Toivon niin sydämestäni, että Risupesälle ja teille kaikille nyyttiä vielä odottaville tämä sama onni suotaisiin :heart: :)
 
Viimeksi muokattu:
Risupesä: Mä en tiedä lohduttaako tää mutta meille tehtiin 6 ICSIä josta yksi jouduttiin keskeyttämään. Alkion siirtoon päästiin 7 kertaa mistä neljäs tuotti biokemiallisen raskauden ja vasta se seitsemäs tärppäsi kunnolla ja siitä nyt poika on reilun vuoden. Lähdimme vielä kerran kokeilemaan ja nyt odotan kaksosia viikolla 9+3. Pakkaseen ei jäänyt nytkään mitään. Toivoa siis vielä on ja toivon, että haikara löytää teidänkin luo. Meillä meni neljä vuotta yrityksen aloittamisesta tärppiin.
 
Meillä nyt viikko sitten ensimmäisen kerran siirto kahdella alkiolla. Vielä jännätään saadaanko yhtään tuhistelijaa.
Kaks aiempaa yhdellä muttei niistäkään yhtään kainaloista vaikka jälkimmäisestä plussattiinkin.
 

Yhteistyössä