2 kk ikäisen vauvan lääkäriäiti tekee 2 x kk päivystyksen. Mitä ajatuksia herättää?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ihan hyvä, jos perheelle sopii järjestely ja kaikki tyytyväisiä. Ihme juttu, kun viime vuodet jankutetaan siitä, että isä ja äiti ovat tasavertaisia ja isien pitäisi jäädä enemmän kotiin. Sitten kuitenkin epäröidään, kun lapsia jätetään isälle hoitoon.

Meidän tk:ssa päivystykset on aika rankkoja viikonloppuisin, mutta on muualla erilaisia vuoroja ja joustoa löytyy varmasti työnantajalta, kun lääkärit välillä tiukassa.
 
"vieras"
Ei sen kummempia. Itsekin tekisin omia töitä satunnaisesti, jos se ei vaikuttaisi äitiyspäivärahaan. Ja naurettavaa tuollaiset "keskity lapseen"- kommentit. Siihen lapseen ehtii keskittyä kyllä lopun ajan kuukaudesta ja miksipä sillä isilläkin ei olisi oikeutta ihan vaan "keskittyä lapseen" kotona kun äiti käy välillä tienaamassa.
 
Hyvä jos pystyy noin tekemään, tekisin itse samaa jos olisi mahdollisuus tehdä sunnuntaisin 12 h päivystyksiä (ei jaksaisi millään tapella Kelan kanssa palkoista ja vuorokausirajan yli menevästä työajasta).
 
"vieras"
Mä olisin vain kade, ettei itselläkin ole tuollaista työtä, jota voi helposti tehdä keikkaa muutaman kerran kuussa. Olisi tosi mukavaa, jos voisi tehdä töitä noin.
 
"Vieras"
Mua ihmetyttää tässä se että jos opinnot on viittä vaille kasassa niin miks on minimiäippäraha? Mulla itselläni ainakin oli parina hiimeisenä lääkisvuonna tulot niin hyvät, että esim opintotukea ei voinut nostaa, kesätöiden ja päivystysten vuoksi, jos olisin tuolloin jäänyt öitiyislomalle, niin olisin saanut yli minimin kyllä.
Monet lääkärithäm käyttää sitä porsaanreikää että sunnuntaina ansaitut tulot ei laske äippärahaa, eli päivystää vaan sunnuntaisin.
 
"Mä vain"
[QUOTE="vieras";27284242]Mä olisin vain kade, ettei itselläkin ole tuollaista työtä, jota voi helposti tehdä keikkaa muutaman kerran kuussa. Olisi tosi mukavaa, jos voisi tehdä töitä noin.[/QUOTE]

kukaan järkevä ei kadehdi lääkärin työtä tai yleensä hoitoalan työntekijöitä...

Mutta aloittajalle: ei herätä mitään ajatuksia, joko tekee tai ei tee, sama se. kunhan vauvalla kaikki ok ja hyvä hoitaja jne...
 
"pöh"
Ei mitään. Tai siis sellaisia että onneksi vain noin harvoin. Ja toivottavasti tässä ei ole taas yksi lääkäriäippä joka tunkee mukulansa 1-vuotiaana päiväkotiin...
 

Yhteistyössä