2 kk vähän velliä

Heips! Mä aloitin meiän toisiks nuorimmalle vellin 2,5kk vanhana.Kun siitä sit neuvolassa mainitsin niin terveydenhoitaja sanoi että maalaisjärkeä saa käyttää ja että pakkohan se on vahvempaa ruveta antamaan jos maito ei enää täytä tarpeeks.Miedoimmasta eli maissivellistä kannattaa aloittaa ja tosiaan pienillä määrillä aloitetaan.
 
juuri tuon mahasyyn takia jne.mut helpotti vauvan oloa..........ja ei hän sitä saa sillai maha täyteen vaan vähän maidon lisänä.
Veti korviketta niin paljon et puolet lensi itkun kans pois kun röyhtäsi. :/
 
Helmiminttu: Me kyllä annettiin. Tyttö söi kuukauden vanhasta lähtien yli KAKSI LITRAA korviketta vuorokaudessa (norm. 500-700ml/vrk), joten meille ainakin oli erittäin suuri helpotus aloittaa vellittely. Nestlen maissivelliä ovat muutkin antaneet kaksikuisille, ja ihan ihmisiä heistäkin on tullut. Jos ymmärät sen, että enemmän se lapsen suolisto ja mahalaukku kärsii noin suuresta määrästä korviketta kun maissivellistä? Meillä rauhottui tuo tajuton syöminen hiljaksiin maissivellin avulla. Kahden ja puolen kuukauden ikäisenä tyttö söi "enää" puolitoista litraa korviketta ja velliä/vrk. Edistystä siis. Eivätkä neuvolassa meitä siitä ristinnaulinneet, vaikka eivät myöskään suositelleet aloitusta. Jokainen tekee niinkuin parhaalta tuntuu.
Nyt meidän tyttö huomenna 4kk ja syö maissi-, riisi-ruusunmarja- ja peruna-porkkanavelliä. Soseita suosittelivat neuvolassa jo kokeilemaan jokin aika sitten ja banaani-riisipuuroa tyttö syönyt aamuisin viikon päivät. Ja KAIKKI nämä ovat suositeltuja yli 4kk ikäisille. Ei mulla mikään hoppu ole opettaa lastani syömään miljoonaa eri safkaa, mutta jotkut lapset vain "vaativat" enemmän ja aikaisemmin.
 
Hei.
Mun esikoinen, nyt 8v oli tosi kinkki vauvana maidon kanssa..
Paino laski taikka nousi heikosti jne... 2kk ikäisenä neuvolasta tuli ohje, anna velliä...
Ja siitä alkoi helpotus, tyttö söi paremmin, ja siten myös nukkui paremmin..itkuisuus väheni ja kasvu alkoi olemaan normaalia...
Iltaisin muistelen että annoimme velliä vellinä ja päivisin sekoitimme maitoon...
 
Mulle sanottiin nyt 3kk neuvolassa et voi antaa velliä ja suositteli alkaan myös antaa perunaa jne nyt, kun meillä puklataa niin paljon että jos noi kiinteet auttas siihen puklaamiseen et saatas se väheneen. Paino neidillä muuten noussu ihan hyvin mut on kans alkanu syömään tosi usein niin siksikin suositeltiin niin vellejä ku sit ihan perunaakin... Ja sanoi vielä neuvolantäti että korviketta saavien vauvojen pitäs VIIM. 4kk iässä alkaa syömään kiinteitä. Rintamaidolla olevat viim. 6kk iässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:
eikä ainakaan vatsavaivaa tullut.Joi niin paljon korviketta että pulautteli kauheasti ja itki mahaansa siksi.
Ootko kokeillu vaihtaa korvike merkkiä. Annoin pojalleni ensin nannia se oli aluksi ok mutta sitten rupes menemaan kakka kovaksi. siirryin tutteliin ja se auttoi.
 
Juu meidän neiti on nyt 4kk ja syö päivän aikana kolme kasvisateriaa jälkiruokineen ja aamu-ja iltapuurot päälle. 2kk vanhana alkoi heräillä tunnin välein niin mulle riitti. Alotettiin maissivellillä ja viikon päästä kun ei mitään ongelmia ilmennyt, lisättiin peruna-porkkana velli. Ennen 3kk söi jo soseitakin kerran pari päivässä. Neuvolasta en kysynyt neuvoa, mutta eipä tullut noottiakaan kun kerroin jälkeenpäin. Käyttäkää hyvät ihmiset järkeänne, jos maito ei riitä niin SAA SIIRTYÄ SEURAAVAAN VAIHEESEEN! On ihan tyhmää kun jotkut väkisin syöttää pelkällä maidolla puoleen vuoteen asti vaikka lapsi selvästi tarvitsee muutakin. Ja ottakaa huomioon että nämä "suositukset" muuttuvat sen sata kertaa vuodessa. 40vuotta sitten vastasyntyneelle syötettiin tomaattia ja appelsiinimehua "jotta taataan c-vitamiinin saanti", eli oma pää käyttöön, ei ne asiantuntijatkaan kaikkea tiedä.
 

Yhteistyössä