2 kuukautispäivä

Meidän Henna Johanna on tänään 2 kk vanha,ja vastaa jo vanhempiensa hymyyn,jokeltelee välillä.Motoriikka on kehittynyt todella hyvin...kylkiasennosta kääntyy itse vatsalleen ja kylvyssä kannattelee päätään koko ajan ja potkii jonkin verran.Onko muita 2 kk vauvan vanhempia??Kirjoitelkaa miten vauvanne ovat kehittyneet... :heart: :heart:
 
:wave: meidän Roope Aatos täyttää huomenna 2kuukautta. päätään kannatellut vatsallaan ollessaan jo pari viikkoisesta asti. roope on kova poika juttelemaan ja hymyilemään. nauramaan saa kun isoveljet hauskuuttaa. meillä aloitettiin jo vellin maisteleminen vajaa viikko sitten,poika on niin kova syömään. kuinka teillä nukutaan yöt? roope käy illalla unille 19.30-21.30 ja herää syömään 4-6 tunnin välein.
 
olenkin miettinyt milloin voi aloittaa lisäruuan antamisen niin ettei siitä ole vahinkoa??Tuttelia meillä menee jo 4-5 dl vrk äidinmaidon lisäksi.Yöunet ovat olleet 6-7 h pituisia alusta asti.Nyt onneksi nukkuu pvisin 1-3 h unia syöttöjen välissä.Tänäänkin kovasti jokelteli mulle,ihan kuin olisi vastannut mun kysymyksiin.Meillä on nyt pe neuvolakäynti..kai sieltä joitain vinkkejä saa,välillä niitä saa kyllä kyseenalaistaa ja antaa mennä toisesta korvasta ulos.Mulla on esikoinen tämä ihana Henna Johanna,joten vinkit ovat tarpeen.
 
mulla Roope on jo kolmas lapsi,edelliset on 7/99 ja 4/97.ite oon 28v. lisäruuan antamisen olen jokaisen kohdalla alottanut noin pari kuisena. maissivellillä aloitettu pikkuhiljaa,ensin lusikalla muutama maistiainen ja seuraavana päivänä jo 20milliä. siitä hiljakseen nostettu määrää. parikuisen vatsa kyllä kestää jo kerran päivässä syödä velliä.helpottanu meilläki niin ett Roope nukkuu päivälläki jo kunnon unia ku ei oo nälkä koko ajan. :p
 
Heippa!
Minun tyttö on nyt reilun 2 kk. Virkeä ja iloinen neiti, kovasti hymyilee meille. Päätään on kannatellut jo pitkät tovit ja kovasti potkii ja heiluttelee käsiään. Myöskin kyljeltä käännähtää vatsalleen. Nyt on aloittanut "kiekumisen" jolla hauskuuttaa äitiä, isiä ja itseään. Yöllä herätään viiden aikoihin maidolle ja ylös noustaan siitä parin kolmen tunnin päästä. Mulla ei tahdo maito millään riittää meidän typykän tarpeisiin, niin mietin myös tätä velli-asiaa tai jopa perunaa. Mukavia aikoja teidän 2 kk vauveleiden kanssa! :heart:
 
laura -81 harmaana
skorpiooni hoi, meilläkin on henna johanna. syntyi tosin jo 3.6.2005.
ei meillä vielä kääntyillä. jutellaan kaikenlaisia kalajuttuja ja olla höllötellään hymyssä suin. :)
 
Meidän EMILIA huomenna 2 kk.Päätään kannatellut 2 viikkosesta asti.Kovasti hymyilee,jokeltelee ja seurustelee =)Leikkimatolla viihtyy hyvin. Syö 900-1000 ml.Tuttelia vrk:ssa,nukkuu 23-07 ja parit päikkärit.Ihana tyttö =)

Hyviä öitä ja päiviä muillekin 2 kk:lle :hug:
 
Meidän Aapo täyttää lauantaina 2kk. Tänään neuvolassa painettiin jo 6810g ja oltiin 60cm pitkiä. Ainoastaan äidinmaidolla kasvetaan komiaksi isoksi pojuksi. Päätään kannattelee myös jo hyvin, sitterissä käynnistelee mopoo molemmilla jaloilla, heiluttelee käsiään, jokeltaa, juttelee ja nauraa. Päivisin nukutaan parit pitkät ja muutaman lyhyen päikkärit, yöllä noustaan syömään kolmen-neljän tunnin välein. Iltaunille mennään kahdeksan aikaa, jääpä äipälle ja isille sitten hiukan kahdenkeskistä aikaa :heart: :heart:
Elo pojan kanssa on päivä päivältä ihanempaa.

Iloista loppukesää kaikille 2kuukautisille ja äideille :hug:
 
Krisse-80
Meidän Taru täytti 2 kk lauantaina ja aika samanlaista on meilläkin, siis hymyillään ja jokelleenkin aika paljon, kyljeltä selälleen käännytään, mutta masulleen ei. Ei neiti muutenkaan masullaan viihdy vielä. Nania menee siinä 800-1000 ml päivässä, vaikka neiti onkin pieni, n. 4,5-kiloinen vielä. (Syntyessään oli 2175-grammainen, eli hyvin on kasvanut kyllä!)

Ihana neiti on hänkin, sosiaalinen ja pirteä. Meillä myös nukutaan 4-6 tuntisia yöunia jo putkeen.
 
Meidän Ia-tyttö juttelee ja hymyilee hereillä ollessaan. Tuhti pikkuakka ravitsee itseään ainoastaan tissimaidolla ja kannattelee päätään hyvin sylissä, mutta mahallaan ollessa taitaa paksut posket painaa vielä liikaa ;) Nukahtaa yöunille kymmenen maissa ja nukkuu 6-7,5h ja syönnin jälkeen vielä pari tuntia. Päivällä nukkuu yhet pitemmät päikkärit ja muutamat pikkutorkut. Nykyään hyväntuulinen ja seurallinen, kun masuvaivat eivät kiusaa enää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2005 klo 23:43 laura -81 harmaana kirjoitti:
skorpiooni hoi, meilläkin on henna johanna. syntyi tosin jo 3.6.2005.
ei meillä vielä kääntyillä. jutellaan kaikenlaisia kalajuttuja ja olla höllötellään hymyssä suin. :)
olipa kiva kuulla,että olitte valinneet vauvallenne myös kauniin nimen.Mun toinen nimi on Johanna,joten päätettiin jatkaa perinnettä.Olipa muutenkin hyvä kuulla,miten muiden kotiäitien vauvan kehitys on alkanut,varsinkin kun on itsellä esikoinen.
 

Yhteistyössä