2 v 6 kk tuoli ruokapöydässä?

Minskuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 15:29 mamma75 kirjoitti:
Meillä myös samantyyppinen tuoli kuin tuo Stokken, mutta jonkun muun valmistajan. Kätevä on, ja menee vielä isommallekin lapselle...
Meillä myös, cittarista ostettiin, kun esikko täytti 2v.
Ihan saman asian ajaa, kuin trippi, mutta sai paaljon halvemmalla ;)
 
minä pistin kaks paksua styrox levyn palaa vahakankaan sisään ja liimasin reunat kiinni ja niittasin nauhat takakulmiin ja sidoin keittiön tavalliseen tuoliin ja hyvin toimi.Koroke ei kannata olla ihan aikuisten tuolin etureunaan asti että lapsen jalat mahtuu pöydän reunan alle.Vanhat puhelinluettelot on hyviä korokeaineksia myös...ekologisia ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 09:06 vieras kirjoitti:
Meilläkin Ikeasta ostettu lastentuoli. Hintaa en tiedä, koska tuoli on peritty serkkutytöltä. Todella hyvä ja ollut meillä käytössä jo pitkään (poitsu kohta kolme vee).
meillä myös molemmilla lapsilla ikean tuolit ja myös oikein hyväksi havaittu =) hintaa en mäkään muista enää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 20:56 takkutukka kirjoitti:
Minkin olen sitä mieltä ettei lapseen kannata satsata. Turhaan menevät, kun kasvavat ulos niistä hankinnoista kuitenkin. Nykyajan hömpötystä, joutavaa materiaa ja lapsilla rahastamista, kaupallistetaan tämä ainutlaatuinen viaton lapsuus.

Ennen vanhaan mentiin autollakin niin ettei KELLÄÄN ollut turvavöitä ja hyvin matka sujui, hengissä ollaan kaikki yhä. koroketyynyt on turhuutta, sanon minä. Mitä semmosella tekee ??!!. Lapsen voi laittaa pelkällä lantiovyöllä. Tai jos haluaa että näkee ikkunasta ulos, mikä sinänsä on turhaa sekin kun niin lujaa mennään ja ennättää ne maisemat kattoo sit myöhemminkin, no voi sit laittaa pari tyynyä ja pari puhelinluetteloa persuuksen alle.. Hyvin on toiminut.

Meillä ei lapsille mitään lautasia ja omia lasten haarukoita olla ruokapöytään uhrattu. Samasta lautasesta sai kun mistä minäkin ja samalla haarukalla. On turhuutta laittaa johonki lasten haarukoihin tai pikkulusikoihin, isolla syö keitot aikuinen, sopii syödä lapsenkin. Hyvin on sujunut ja lapset käyrillään kasvaneet.

Kakaroiden vieminen parturiin se yhden sortin turhaa onkin. istutan lapsen kylppäriin talousjakkaralle, ja leikkaan keittiösaksilla enimpiä. Lopputulos on tosi hieno.

Minusta on hienoa että koko perhe kokoontuu pöydän ympärille syömään, samoin lähtökohdin. Lapsi istuu ensin minun sylissä ja myöhemmin istuu tai kököttää polviensa päällä penkillä, mutta saman pöydän ja samojen penkkien päällä ovat kuin aikusietkin. Se, että minä aikuisena en pitkään viitisi istua polvieni päällä, etenkään ruokaillessa, on eri asia, lapsi kun on niin joustava.

Vaatteiden kohdalla katson sellaisia, jotka sopii myös ensi vuonna. Kun lapsi oli 1 v, ja 80 cm pitkä, ostin 100 cm toppahaalarin. 1-v hän ei osannut edes kävellä vielä joten puvun koolla ei ole mitään merkitystä eikä me juurikaan puistoiltu tms. sittenkään kun oppi kävelee. Ja talvi on niin lyhyt - puku on edelleen sopiva, ja käytössä, on siis neljäs talvi menossa, olen säästänyt tosi hienosti kun en typerästi ostele joka talvi uutta pukua edes alesta! Esim. meidän lapsi olisi iän puolesta ensi kesänä vaatekokoa 110, mutta aion ostaa 120 cm vaatteita, niin se sopii pidempään. Kenkä olisi kokoa 28, mutta ostan suoraan nro 30 sandaalit, niistä on iloa tulevinakin kesinä.

Mihin käytän nämä lapsen turhuudesta säästyneet rahat? Voi, rahanreikiä on... aina niitä on... lapseen en viitsi satsata, rakastan hurjasti ja ajattelen parasta ja kyllä lapsi sen ymmärtää. :heart:
en tarkota pahalla, mutta ootko ihan tosissasi? mä en ymmärrä, että miten niin lapseen on turha satsata?? :eek: turvaistuimet autossa on sitä varten, että mahdollisen kolarin sattuessa ne saattaa pelastaa vaikka lapsen hengen. meillä lapset syö paljon mielummin pienemmillä lasten haarukoilla (ja on kaikki muutkin lasten astiat), vaikka toki varmasti onnistuu syöminen ns tavallisellakin haarukalla. tytön tukan osaan leikata itsekin, mutta pojalle en kyllä osais leikata sellasta tukkaa minkälaisen hänelle haluan itse. miksi ei saisi käyttää parturissa? sitä vartenhan ne on olemassa. keittiössä on lasten tuolit, koska lapset istuu silloin korkeammallla ja heillä on helpompi syödä. meilläkin koko perhe syö yhdessä, ja näin saadaan ruokailu sujumaan hyvin. isompi kyllä pystyis syömään jo normaalilta tuolilta mutta lasten tuoli käytössä koska se meillä on, ja se on hänelle kuitenkin vielä kätevämpi (ikää alle 5v). vaatteet ostan sopivan kokosena, koska en näe mitään järkeä, että lapset kävelisi yli suurissa vaatteissa! eikö ihan liian isossa toppapuvussa ole jo hankala liikkua ja leikkiä :eek: mulle lapset on tärkeintä maailmassa ja todella olen sitä mieltä että lapsia voi rakastaa yhtä paljon vaikkei rahallisesti niin paljoa satsaa, mutta kyllä toi todella särähtää korvaan miten turhaa on lapseen satsata!! kyllä herää kysymys, että onko lapset sit ylipäätään mielestäsi turhia rahareikiä, kun ei sinänsä turvallisuudellakaan (kuten toi autojuttu) ole niin väliä....? ja en todellakaan itse ole mikään ns merkki-intoilija, että vain kalleinta lapselle, vaan hankin ne mitkä mielestäni on lapselle tärkeitä tai tarpeellisia.
 
Meillä otettiin syöttötuolin jälkeen käyttöön tavallinen portaallinen keittiöjakkara. Poika istuu pöydän päässä sillä 4-vuotiaana edelleen. Kätevä kun pääsee itse siihen kiipeemään, eikä oo ikinä siitä reilun 2 vuoden käytön aikana pudonnu.
 
Meillä poika ei enää 1-vuotiaana suostunut istumaan syöttötuolissa. Otettiin käyttöön "emännänjatke" ja se on toiminut hyvin. Nyt on 3 v ja syö siinä vieläkin lähes aina, tosin välillä ihan tavallisella tuolillakin polvillaan ollen.
 
takkutukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 10:11 mä kirjoitti:
anski77... Ootkos ihan "blondi"... :headwall:
On se ;)

Joten suomennos kaikille "blondeille" äärimmilleen kärijistetystä ja hyvin pitkästä kommentistani; täällä kun jotkut on sitä mieltä ettei lapselle kannata mitään omia jakkaroita hankkia, joten vedin vähän pidemmälle, että mitäs siihen lapseen nyt muutakaan kannattasi satsata, kasvaa kuitenkin kaikesta ulos.

Ja anski77:lle ja muillekin blondeille:

Satsaan lapseeni. Hänellä on turvakorokeistuin autossa. Hänellä on oma korkea istuin kotona, omia lautasia ja ruokailuvälineitä. Olemme onnellisessa asemassa ja meillä on mahdollisuus tarjota hänelle myös oma huone.
Vaatteiden kasvunvara menee normaalin mukaan, kengissä ei semmosta olekaan (on käyntivaraa kyllä tottakai) olen niistä hyvin hyvin tarkka, joten samana kesänä voi olla useammatkin kengät kun alkukeväällä ostetut käy elokuussa pieneksi..

mutta tiedän äidin, joka osti vielä kouluikäisillekin kenkiä (sandaaleita ainakin) jotka ostettiin ajatuksella että sopvat sitten ensi kesänä .. arvaatte varmaan miltä lapsi näytti koikkelehtiessaan 2-3 numeroa liian isoissa ja joka suuntaan välijissä kesäsandaaleissa ja pystyikö niissä mitään tekemään. :eek: ja "ensi kesänä" ne oli ihan surkeassa kunnossa, tai pienet.. ja lapsen käsitys sopivista kengistä on se, että ne pysyy jalassa :headwall: Sovitimme siis joitakin kenkiä, jotka olivat aivan selkeästi sitten liian isot, kouluikäinen lapsi otti pari askelta ja ilmoitti tyytyväisenä: "PYSYY!" Olisin voinut itkeä.

Ja täälläkin on äitejä, jotka eivät viitsi hankkia mitään hölmöä lapsen omaa ruokatuolia: istuu polvien päällä (koska lapsi on niin joustava?? :eek: :headwall: ) tai istuu mamin sylissä ??

Niin, että semmonen kannanotto.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 10:11 mä kirjoitti:
anski77... Ootkos ihan "blondi"... :headwall:
:LOL: en kyllä ole blondi vaan tumma! ja mä uskoin ton täysin siks kun tiedän yhden äidin joka ihan todellisessa elämässä ajattelee kuten tossa tekstissä. siks toi uppos muhun täysin, mut kun olen sitä ko. äitiä ja hänen juttuja katsonut aina suu auki et voiks toi olla tosissaan ja nyt törmäsin tohon tekstiin ni ajattelin vaan heti et ei hel..tti :LOL:
mut hei, olettekos itse blondeja, kun piti heti haukkua toista blondiks... :D
no, hyvä ettei oikeesti lapset kävele yli isoissa vaatteissa ja ole ilman turvaistuimia teilläkään :whistle:
 
meillä
Oli tytöllä tuossa iässä IKEAn lastentuoli, sellainen selkänojallinen joka on syöttötuolin korkuinen. On itse asiassa edelleen ja tyttö nyt 4-vuotias :) Kestää myös aikuisen painon...
 
elema
Meillä kaksvuotias on istunut kesästä asti tavallisella tuolilla luistamaton jakkara (Ikeasta) pyllyn alla. Lapsi on tyytyväinen kun pääsee itse kiipeämään pöytään ja pois viereisen tuolin kautta.
Toimii, eikä maksa paljon. ;)
 
hohhooooo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 22:06 hulivili kirjoitti:
pakko kysyä et kuinka ISOJA teidän muksut oikein on kun eivät mahdu syöttötuoliin enää ton ikäsenä, meillä poika 2v5kk ja istuu edelleen syöttötuolissa ja tilaa on vaikka kuinka paljon
NO ei se olekaan kiinni siitä lapsen fyysisestä koosta, pituudesta tai painosta. Hyvin meilläkin tenava olisi mahtunut syöttötuoliin. Kyse on siitä, että jos lapsi ei enä itse halua vauvojen tuoliin, lapsi kokee olevansa iso. Tai siitä, että sinne kaupuaminen on aika hankalaa, tavalliseen korkeaan tuoliin pääsee itsekin, voi siis olla taas iso ja omatoiminen ja tehdä itse asioita.
Päiväkodissa lopettivat ruokalapun käytön kun oli 3 v, ruokalappu on vauvojen juttu. Paidat on sitten aika likaisia, ja tenava sanoo: söin siististi, vaikka olisi puolet kiisselistä rinnuksilla... kotona on ruokalappu. Ja vaatteista: ne pestään, koneessa, joten syökööt ilman ruokkista, kun on iso´ja syö niin siististikin :whistle:
 
Pojalla oli lainassa Futura Cam syöttötuoli ja sitte kun annettiin tuoli takas kun tarvitsivat itse sitä niin ostettiin Tripp trapp,poika oli silloin 1,5v. Meille tripp trapp on ihan ehdoton,poika on nyt melkein neljä ja syö,piirtää ym. edelleen siinä kun ei yletä kunnolla syödä tavalliselta tuolilta. Itekin tykkää omasta tuolista. Tulevalle vauvalle ostetaan myös tripp trapp sitte kun alkaa istumaan,kaari meillä on jo valmiina. Ite en tykänny tosta Futurasta,oli vaikeampi pitää puhtaana kun tt ja lyhytikäinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 08:59 hohhooooo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 22:06 hulivili kirjoitti:
pakko kysyä et kuinka ISOJA teidän muksut oikein on kun eivät mahdu syöttötuoliin enää ton ikäsenä, meillä poika 2v5kk ja istuu edelleen syöttötuolissa ja tilaa on vaikka kuinka paljon
NO ei se olekaan kiinni siitä lapsen fyysisestä koosta, pituudesta tai painosta. Hyvin meilläkin tenava olisi mahtunut syöttötuoliin. Kyse on siitä, että jos lapsi ei enä itse halua vauvojen tuoliin, lapsi kokee olevansa iso. Tai siitä, että sinne kaupuaminen on aika hankalaa, tavalliseen korkeaan tuoliin pääsee itsekin, voi siis olla taas iso ja omatoiminen ja tehdä itse asioita.
Päiväkodissa lopettivat ruokalapun käytön kun oli 3 v, ruokalappu on vauvojen juttu. Paidat on sitten aika likaisia, ja tenava sanoo: söin siististi, vaikka olisi puolet kiisselistä rinnuksilla... kotona on ruokalappu. Ja vaatteista: ne pestään, koneessa, joten syökööt ilman ruokkista, kun on iso´ja syö niin siististikin :whistle:
meilläkin poika 2.5v ja istuu vielä syöttiksessä ja ihan itse sinnee kiipeää ja tulee pois, oppi itse menemään ja pois tulemaan päälle yhden vanhana, joten meillä tuo toimii vielä ja ruokalappua ei ole puoleen vuoteen käytetty ja vaatteet pysyy aika siistinä, paitsi jos on keittoa
 
Poika
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 22:06 hulivili kirjoitti:
pakko kysyä et kuinka ISOJA teidän muksut oikein on kun eivät mahdu syöttötuoliin enää ton ikäsenä, meillä poika 2v5kk ja istuu edelleen syöttötuolissa ja tilaa on vaikka kuinka paljon
Meillä on ikäisekseen iso 2v2kk ikäinen poika,mutta ei siirtynyt korokepallille istumaan siksi,vaan siksi ettei syöttötuolissa enää viihtynyt.Potki jaloillaan ja riehui,syömisestä ei tullut mitään.Korokepallin päälle kun laitoin istumaan tavalliselle tuolille niin söi rauhassa eikä riehunut.Ei siis vaan jostain syystä tykännyt istua enää syöttötuolissa.2v synttäreillä kaivettiin syöttis varastosta pojalle että mahtui enemmän ihmisiä pöydän ympärille ja sama riehuminen alkoi heti ja hetken päästä poika kinusi siitä pois vaikkei ollut edes kakkua syönyt.
 

Yhteistyössä