2-vuotiaan pituus

mittasin 2 vuotiaan tyttömme sellasessa lasten seinämitalla ja mitta oli 80cm. ens kuussa ois 2 vuotis neuvola ja aattelin et katon neuvolakortista et kui paljon mitta oli 1½-vuotiaana ja oli 79cm. voiko olla että on puolessa vuodessa kasvanut vaan sentin? no likka ollut aina sellainen että kasvaa pyrähdyksissä, mutta varmasti tulee sanomista neuvolassa, ja kontrolliin joutuu. itku.. :/
 
meidän poika oli 2 vuotiaana 92.5cm, no toi tyttö on ollu aina lyhyt ja kasvanut hitaasti. olemme miehemme kanssa sanoneet tytölle, että ei se haittaa vaikka jäätki lyhytkasvuiseksi. :p ei se muuten haittaa, kuhan ei mitää terveydes ole. ku tiedän että ne kyttää tilastoja siel neuvolas, ja se sit kasvaa kumminkin neuvolan jälkeen jonkun pyrähdyksen. on muuten tosi iloinen ja leikkisä ja söpö ja ihana tytöntyllerö. en minäkään mikään pitkä ole, ja olin varsinainen tirppa pienenä. kaikkist lyhin aina. :whistle: :D
 
LeenaK
No minä olin 2-vuotiaana just tuon 80cm ja nyt aikuisena 160cm. Tytär oli sentään 81,5 cm ;). Mutta seinämitalla mitaten voi tulla heittoa aikalaillakin, odota vaan rauhassa neuvolaa. Jos on tullut puolessa vuodessa vaan 1cm niin varmaankin asiaan siellä puututaan käyrän 'notkahduksen' takia mutta parempi se on tietenkin tutkia turhaan kuin jättää tutkimatta vaikka olisi syytäkin? Nykyajan lapset on niin kovin suuria että meidänkin tirppana on kaikista pienin aina joka paikassa, mutta toisaalta niin kovin söpö osittain just siksi kun on niin pieni ja kuitenkin taidoiltaan iso.
 
Yellow75
Ja huom. että 2-vuotias kannattaa vielä mitata myös makuulta, koska sen ikäinen ei välttämättä vielä osaa/halua ojentua täyteen mittaansa seisaaltaan! Meidän typyn 2-v. mittatulos oli seisaaltaan 86 ja makuulla 89, eli aika iso ero!!
 

Yhteistyössä