2 vuotis neuvolassa käyty..tyttö vähän hujahtanut pituutta

  • Viestiketjun aloittaja AavikonNorsu
  • Ensimmäinen viesti
AavikonNorsu
6kk aikana nyt oli 92,5cm ja 13.500g neuvolannainen sano et jos pituus alkaa kasvaman vieläkin kovempaa niin joudutaan syynäämään myös minun käyäni..wtf??..eikö laps voi olla pitkä ja hoikka..kulkee suvussa..+2käyrällä mennään pituudessa
 
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
6kk aikana nyt oli 92,5cm ja 13.500g neuvolannainen sano et jos pituus alkaa kasvaman vieläkin kovempaa niin joudutaan syynäämään myös minun käyäni..wtf??..eikö laps voi olla pitkä ja hoikka..kulkee suvussa..+2käyrällä mennään pituudessa
meillä tyttö on 95cm ja ei meillä neuvolassa kommentoitu asiaa sen ihmeemmin. Näkee että itse oon kanssa pitkä ja myös mies on,eikö silloin ole selvä asia että lapsesta tulee myös pitkä?!
 
No eikös yleensä tarkkailla, että kasvu on tasaista - oli lapsi millä käyrällä tahansa. Kasvuspurtteja voi tulla ja jos menee epänormaaliksi, niin seurataan.

Itse olin neljän vanhaksi tasainen 0-käyräläinen. Sitten tuli spurtti, jonka sanottiin tasaantuvan, mutta jäin ikuisesti hujopiksi sinne +2 käyrälle. Sehän on ihan normaali käyrä vielä. +3 käyrä olisi minusta aikuisena vähän eri juttu...

Vanhempien pituus ei ole mikään suoraan selittävä asia. Monet muutkin seikat vaikuttavat. Mun äitini on nysä. Oma poikani ei ole mikään +2 käyräläinen (vielä) vaikka me kummatkin vanhemmat siellä olemme.
 
AavikonNorsu
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
6kk aikana nyt oli 92,5cm ja 13.500g neuvolannainen sano et jos pituus alkaa kasvaman vieläkin kovempaa niin joudutaan syynäämään myös minun käyäni..wtf??..eikö laps voi olla pitkä ja hoikka..kulkee suvussa..+2käyrällä mennään pituudessa
meillätyttö on 95cmjaeimeillä neuvolassa kommentoitu asiaa sen ihmeemmin. Näkee että itse oon kanssa pitkä ja myös mies on,eikö silloin ole selvä asia että lapsesta tulee myös pitkä?!
no samaa mieltä!!! kyllähän mä nyt sen näen ja tiedän mutta ei näköjään neuvolan nainen :headwall:
 
vieras
Siskon poika oli 2v neuvolassa 96cm pitkä, meillä on suvussa pitkiä miehiä esim. mun ukki oli yli kaksi metriä.
Mutta joutui silti käymään poika verikokeissa pituutensa vuoksi mitään häikkää ei löytynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
6kk aikana nyt oli 92,5cm ja 13.500g neuvolannainen sano et jos pituus alkaa kasvaman vieläkin kovempaa niin joudutaan syynäämään myös minun käyäni..wtf??..eikö laps voi olla pitkä ja hoikka..kulkee suvussa..+2käyrällä mennään pituudessa
meillätyttö on 95cmjaeimeillä neuvolassa kommentoitu asiaa sen ihmeemmin. Näkee että itse oon kanssa pitkä ja myös mies on,eikö silloin ole selvä asia että lapsesta tulee myös pitkä?!
no samaa mieltä!!! kyllähän mä nyt sen näen ja tiedän mutta ei näköjään neuvolan nainen :headwall:
jotku asiat tuntuu olevan itselle ihan selviä ja joillekin ei!
:hug:
 
vieras
Mikään ei välillä tunnu olevan hyvä, meillä hirveä vinkuna neuvolassa kun tyttö 1,5v. 76cm ja 11,0kg. Minä olen pieni (samanikäisenä olin 78cm ja 9,6kg). Isä on pieni myös, mieheksi siis (mies 176 ja minä 158). Koko ajan omalla käyrällään tyttö mennyt- terve ja reipas. Halusivat ottaa kilpirauhastestit kun kuulemma niin pieni. Niissäkään testeissä ei mtn vikaa siis ollut.
 
kotiäiti
Noissa tulee tosi helposti mittavirheitä noissa mittauksissa juuri 1-2 v välissä, kun lapsi ei enää välttämättä pysy nätisti paikallaan kun mitataan... oltiin juuri pojan 1v3kk neuvolassa ja kiemurteli ja vääntelehti niin paljon että neuvolan th itsekin totesi että on se mitta jotain tuonne päin.

Ei tuo mitta nyt mikään niin poikkeuksellinen ole että ihme kun alkoi sitä edes kommentoimaan, eikö se huolestuttavampaa ole jos kasvu yhtäkkiä hidastuu/pysähtyy?
 
Tä!
Mun tyttö aikanaan 2v:nä 92,5cm ja juuri nyt poika oli 96,5cm kaksvuotisneuvolassa. Ei olla ikinä niistä sanottu että jotain olisi vialla vaikka reilusti yli +2-käyrän kasvavatkin. :/
 
kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Eikös joskus ole arvioitu kahden vuoden pituuden mukaan aikuisiän pituutta (2x 2 vuotiaan pituus)? Eli teidän tyttö olis aikuisena 185 cm pitkä.
Joskus noin laskettiin joo. Mun pitäisi tuon mukaan olla 178 cm pitkä. Puuttumaan jäi vaivaiset 16 cm...
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Eikös joskus ole arvioitu kahden vuoden pituuden mukaan aikuisiän pituutta (2x 2 vuotiaan pituus)? Eli teidän tyttö olis aikuisena 185 cm pitkä.
Joskus noin laskettiin joo. Mun pitäisi tuon mukaan olla 178 cm pitkä. Puuttumaan jäi vaivaiset 16 cm...
:D
 
täällä
Meillä oli myös tänään tytön 2v neuvola, pituutta hällä 90,5cm ja painoa 14kg. Terkka totesi, että pitkä tyttö on ja menee reippaasti yläkäyrillä ja sanoi vielä, että pitkä on äitikin...
Ollaan miehen kanssa 173cm ja tytöstä ennustettu 175cm.

Joulukuussa 1,5v neuvolassa tais olla pituutta 86,5cm tai jotain sellaista...
 

Yhteistyössä