2-vuotis neuvolasta *jupinaa*

Eilen oli 2-vuotis neuvola ja tätillä tais olla taas joko
a)nuttura liian piukalla
b)naisten vaivojac)selittämätöntä raivoa sisällään

jokainen asia oli taas nitisemisen arvoinen...

tyttö painaa 10, 3kiloa... ok on aika laiha, mutta ei äitinsäkkään mikään betoni tynnyri ole... toisekseen, miten saan syömään ton, joka sylkee kaiken muun pois suustaan kuin pinaattiletut...fine, syökööt niitä sitten... kyllä se joskus syö...

*no eikö teillä tarjota eri vaihtoehtoja ruokailun yhteydessä*-kysyy täti

vastaan että juu-u..kaikkea ollaan yritetty, mutta en jaksa lapsen kanssa tapella ruoasta.. edelleen tarjotaan jos jonkin näköistä mutta tuloksetta... tarhassa tuo ei syö juuri mitään.

toinen asia... Minä ylpeänä kerroin että vaipat on jätetty pois niin että niitä tarvitaan vain yöllä ja ulkoillessa... kesällä sitten jätetään kokonaan pois, kun on helpompi...

tuli hyväksyvä katse,. mutta pakko hänen oli siihen kysyä, että eikö voisi samaan syssyyn opetella niin että potta olisi aina nukkumaan mennessä sängyn vieressä???

kolmas, oli tutti... meidän tyttö syö vielä nukahtaessaan tuttia niin että sylkee sen yleensä pois nukahdettuaan, mutta ilman sitä on nukahtaminen täyttä tuskaa..
Mä olen päättänyt että saa tuttiaan pitää siksi että pari isoa asiaa on nyt juuri opeteltu.. vaipat ja omassa sängyssä nukkuminen..
Tutti joutaa pellolle kesän aikan...

Siitäkös saarna syntyi.. hampaat menee ja jäkä jäkä jäkä......


MIKSEI JOSKUS NEUVOLASSA VOISI TÄTI SANOA, ETTÄ KIVA KUN OLETTE LÖYTÄNEET YHTEISEN SÄVELEN JA ETTÄ TÄMÄ ON VARMASTI PARAS RATKAISU SINULLE JA LAPSELLE...

EI KUN AINA PITÄÄ TUTKIA TILASTOJA JA ILMOITTAA KUINKA KESKIVERTO LAPSI SYÖ TISSIÄ NOIN PUOLI VUOTTA JA KESKIVERTO LAPSI JÄTTÄÄ TUTIN JO 1 VUOTIAANA JA SITÄ RATAA...

ENTÄ JOS EI OLE KESKIVERTO??? JA MIKÄ EDES ON KESKIVERTO...
TILASTOVAUVA??

RAIVOSTUTTAVAA!
 
puhut asiaa =)

niin ja pieni kyllälöytyy mein poika oli 1v neuvolassa 10,3kg :D

mä oon ite niin noihin tilastoihin tympääntynyt kun ei enään ajatella yhtään aivoilla vaan tilastot tietää kaiken.

juu mein 1v ei sano yhtään sanaa mutta tilastojen mukaan pitää olla vähintään 3 sanaa eli uudestaan vaan näytille muutaman kuukauden päästä.

tilastojen mukaan vanhin tyttö oli muutama vuosi sit + 5% käyrän yläpuolella josta marmatettiin

ja tyttö käytti tyttöä 2v4kk asti ja voi sitä riemua mitä ne neuvolassa aina marisi tutin käytöstä

 
Pöpötys
...Ja meidän 3-vuotias painaa sen 10 kg. Onneksi käydään ilmiselvästi eri neuvolassa kuin te. Edellisessä neuvolassa oli tosi juuri tuollainen neuvostoaikainen tätsy joka keksi aiheesta kuin aiheesta valittamista. Onneksi ei ehditty siellä käymään kuin pari kertaa kun muutettiin uudelle paikkakunnalle. Sille tädille kyllä annoin palautetta suoraan hänen toiminnastaan.
 
Älä liikaa mieti nauvolatätin sanoja. Varmasti raivostuttaa, mutta itse kuitenkin tiedät mikä parasta lapsellesi! Meillä myös tytöltä jäi "nukahtamistutit" 2v4kk ikäisenä. Nyt tyttö 2v8kk ja yö/ulkoiluvaipat vielä käytössä, kesällä myös tarkoitus päästä niistä. Enkä jaksa ottaa stressiä, jos muilla nämä jäänyt jo aiemmin, meillä ei vaan onnistu.
Syöminen luultavasti aika samanlaista kuin teillä, tietyt ruoat on mitä tyttö suostuu syömään.
Annetaan lapsemme päästä näistä jutuista omaa tahtia, eikä välitetä muista :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:05 vieras kirjoitti:
Älä liikaa mieti nauvolatätin sanoja. Varmasti raivostuttaa, mutta itse kuitenkin tiedät mikä parasta lapsellesi! Meillä myös tytöltä jäi "nukahtamistutit" 2v4kk ikäisenä. Nyt tyttö 2v8kk ja yö/ulkoiluvaipat vielä käytössä, kesällä myös tarkoitus päästä niistä. Enkä jaksa ottaa stressiä, jos muilla nämä jäänyt jo aiemmin, meillä ei vaan onnistu.
Syöminen luultavasti aika samanlaista kuin teillä, tietyt ruoat on mitä tyttö suostuu syömään.
Annetaan lapsemme päästä näistä jutuista omaa tahtia, eikä välitetä muista :hug:
NIMENOMAAN NÄIN! musta ajatuksen pitää lähteä lapselta, eikä äidin tarvitse alkaa potattamaan 6 kuukautista tenavaa ihan vaan siksi että se pysyy sitten aikanaan käyrillä... :headwall: (näitäkin löytyy)
Musta huvittavinta oli se kun täti, joka on juuri valmistunut koulusta ja tehnyt vuoden näitä töitä, tietäen KAIKEN juuri lapsista-vaikka omaa lasta ei olekkaan =) kertoo mulle, kuinka lapsi oppii syömään TILASTOLLISESTI noin 15 toista maistamis kerran jälkeen :LOL:
mun oli pakko pyytää sitä vierailemaan meillä kun pari vuotias heittää ruokaa lattialle ja huuta ei ei ei syö...
 
Ettei vaan olisi osunut arkaan paikkaan kun tuolleen reagoit :whistle:

Ei 2v kyllä normaalisti syö tuttia, 10kg on laiha, minkäs teet (meilläkin on 2v uhmis, mutta meillä syödään kun on monipuolista ruokaa tarjolla...)

Mutta kaikki tavallaan, ei se neuvolan täti sitä veemäisyyttään tee, se vaan kertoo miten asiat on :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:13 Hehe kirjoitti:
Ettei vaan olisi osunut arkaan paikkaan kun tuolleen reagoit :whistle:

Ei 2v kyllä normaalisti syö tuttia, 10kg on laiha, minkäs teet (meilläkin on 2v uhmis, mutta meillä syödään kun on monipuolista ruokaa tarjolla...)

Mutta kaikki tavallaan, ei se neuvolan täti sitä veemäisyyttään tee, se vaan kertoo miten asiat on :)
no ole onnellinen että teillä on kaikki niinkuin *tilastollisesti* kuuluukin :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:13 Hehe kirjoitti:
Ettei vaan olisi osunut arkaan paikkaan kun tuolleen reagoit :whistle:

Ei 2v kyllä normaalisti syö tuttia, 10kg on laiha, minkäs teet (meilläkin on 2v uhmis, mutta meillä syödään kun on monipuolista ruokaa tarjolla...)

Mutta kaikki tavallaan, ei se neuvolan täti sitä veemäisyyttään tee, se vaan kertoo miten asiat on :)
Anteeks nyt vaan, mutta meidän tyttö kohta 1v6kk ja painaa vajaat 9kg. Samaa sapuskaa syö kuin meidän poika joka painoi 1v melkein 12kg. Toiset vaan on hoikempia. Meillä on ihana neuvolan täti joka aina sanoo että tyttö kasaa tasaisesti omalla käyrällään. Meillä syödään kyllä mun mielestä ihan monipuolkisesti, viljatuotteita, maitotuotteita, lihaa, kalaa, kanaa jne.
 
Piglet harmaana
Neuvolantäti ei oo saanu ukoltaan...
Meillä vasta nyt 2,5v poika jätti tutin pois..

Aina ne keksii jotain urputtamista. Meillä ku ei muuta keksiny, ni täti rupes vaahtoomaan, ku 3kk pojalla on karstaa päässä.
=)
 

Yhteistyössä