200€ juhlien tarjottaviin ja sit perkele porukka alkaa perua

  • Viestiketjun aloittaja kiristys
  • Ensimmäinen viesti
kiristys
Syyt on tätä luokkaa:
-Sori, mennäänki mökille laittaa talvikuntoon
-Päätin sittenki mennä agilitytreeneihin
-Mulla on oksennustauti (ja feissarissa kertoo et viettää kultsin kans pitsaperjantaita)
-En jaksakaan tulla

On ihan täydellisen okei, jos ei juhliin halua tulla, mutta jos pyydän keskiviikkona ilmoittamaan, et pääseekö ja silloin on tulossa, niin eihän nyt helvetti samana iltana tuloa voi perua! Ellei sit ihan OIKEASTI ole yrjötaudissa.

Vituttaa ihmiset.
 
:-(
No on kyllä törkeet ettei sun juhlat kiinnosta kavereita. Syystäki olet vihainen.

Mä järkkäsin kerran tuparit ja leivoin hiki otsalla kaikkee kivaa naposteltavaa, no kaikki vieraat tuli täydellä vatsalla juhliin. Vitutti ankarasti. Ihmiset ovat törkeitä nykyään.
 
.....
Niin, tuollaista se nykyään on, ihmisillä ei tunnu olevan mitään tapoja. Osa pitkittää kutsuun vastaamista viimeisen asti, jotkut eivät vastaa ollenkaan ja jotkut sanovat tulevansa, vaikka tietävät jo siinä vaiheessa, etteivät kuitenkaan tule. Onhan se törkeää juhlien järjestäjää kohtaan, mutta minkäs näille teet :(
 
"minni"
Voi että tuo on ÄRSYTTÄVÄÄ!!

Jotain käytöstapoja ihmiset!
Mulla on yks "kaveri" jonka kans aina suunnitellaan jotain tehtäväksi yhdessä, mut sit hän peruu viimehetkellä ja syyt on kans just tyyliin olenki juonu en voi lähtee tai jusiin söin en lähdekkään sinne lenkille...
Kyllä on ruennu korpeen niin, etten oo nykyään enää ehdottanutkaan mitään yhteistä:(

Harmi, kun ennen oltiin hyvät ystävät ja en oo mitään tehny hälle, et ois syytä alkaa vältteleen yhtäkkiä.
 
tiedän
Tätä se on nykyään. Suomalaiset ovat nykyajan myötä muuttuneet ilottomiksi, tylsiksi ja liian laiskoiksi edes ylläpitämään omia ystävyyssuhteitaan. Kaikki on möllötystä, jos reippaampaa menoa kaipaa, osaavat ehkä perseet vetää ja itkeä elämäänsä samalla kun oksentavat syliisi.
 
"Miimis"
Mäkin olen huomannu, et ihmiset peruu usein tulonsa viime tipassa. Yksikin pariskunta lupasi tulla klo 18 viikko sitten perjantaina. Tein ruoat valmiiksi ja soittivat kymmentä vaille kuusi, että miehen flunssan takia eivät tule. Eikö sitä jo aikasemmin tiedä, jos on flunssa? Lisäksi asuvat noin tunnin ajomatkan päässä. Loukkaavaa mun mielestä.
 
"minni"
[QUOTE="Miimis";29110436]Mäkin olen huomannu, et ihmiset peruu usein tulonsa viime tipassa. Yksikin pariskunta lupasi tulla klo 18 viikko sitten perjantaina. Tein ruoat valmiiksi ja soittivat kymmentä vaille kuusi, että miehen flunssan takia eivät tule. Eikö sitä jo aikasemmin tiedä, jos on flunssa? Lisäksi asuvat noin tunnin ajomatkan päässä. Loukkaavaa mun mielestä.[/QUOTE]








Voi että, ihan uskomatonta! Mä en kyllä kutsuis toista kertaa. Tosi töykeetä.
Sit ku on tällasen "perujan" kanssa tekemisissä, sitä alkaa jo miettiin et onko mussa jotain vikaa ku tuo ei halua olla tekemisissä? Mä en muuten ymmärrä sitä, et miks pitää ensin suostua ja sit viimetipassa perua?
Eikö sitä voi heti suunnittelu vaiheessa sanoa, et nyt en ehdi/jaksa/on muutahommaa tai jotain, ettei toinen turhaa odota sitä tapaamista ja tee kaikkea valmisteluja ja sit yhtäkkiä, joo ei tullakkaan diipadaapa?
 
Saraldo
Mä olen sitä mieltä, että jos on jonnekin luvannut mennä, sitä ei peruta muuta kuin sairastapauksen tai jonkun äkillisen, todella tärkeän asian vuoksi. Ei sillä periaatteella, että "tulen jos ei ole parempaa tekemistä" tai "sori, en pääsekään tulemaan kun yks toinen kaveri pyysi myös luokseen".
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
tuttua.
Onko sinne sinun kekkerehisi sitten ap tulossa ketään?

Joo, minä ja eksänikin järjestettiin kerran tupareita ja yllättäin pitikin koko tuparit perua kun porukka ei vaan tullut. Kaikki peruivat samana iltana ja kyllä minua suoraan sanoen itketti. Sanoin miehelle, että toisia tupareita ei sitten pietetä eikä myöskään pietetty vaikka minua sitten osoitettiin syytävällä sormella että olen ilonpilaaja. Joo, ei enää huvittanut järjestää mitään kun ei voinut olla varma, että onko ne ystävät oikeasti tulossa vai eivät...
 
"..."
Törkeintä mihin olen törmännyt oli mun häät. Muutama vieras ei osannut päättää, että tuleeko vai ei, monta kertaa sanoin että se yksi vieras maksaa mulle 60e ja sen joudun maksamaan jos ei tulekkaan. Joku oli tuomassa uutta poikakaveria vieraaksi vaikka ei häntä oltu edes kutsuttu. Meni hermot ja sanoin 3 tutulle ettei tarvii tulla ollenkaan, tein päätöksen heidän puolesta.

Ihmiset ovat nykyään todella ajattelemattomia. Täälläkin monta kertaa on ketjuja siitä, kun ei lasten synttärikutsuihin voi vastata.
 
aadpee
Onneksi sentään pari muuta tuli, muuten olisin todellaki saanut vetää ruokaa nii että napa vinkuu. Nyt vedetään (pienellä) porukalla. ;)

Mutta kyllä oikeasti pitää ymmärtää, että juhlien järjestäminen maksaa ja on tosi ikävää, että laitain aikaa, vaivaa ja rahaa, eikä se merkitse "ystävälle" mitään. Mutta tiedänpä ketä kutsua jatkossa.. ;)
 
"moi"
kurssikaverin pyysin kun puhuttiin et ois kiva lähteä viihteelle. olin jo pukeutunut ja odottelin. aijemin päivällä oli toinen kaveri pyydellyt mutta sanoin että en tuu kun lupasin jo lähteä toisen kaa. no sitten tää ilmoittaa lopulta että ei tuukkaan on jonkun toisen luona. minähän suutahin ja tavattiin jopa ravintolassa missä oli sanaharkka.
no tämä päivällinen kaveri tuli kun pyysin että loppujen lopuksi tämän kaverin kaa olen vieläkin, perujan kans en enään missään tekemisissä
 
"vieras"
Ilkeää. Jospa laittaisit tuntemuksesi vaikka sinne faceen. Vaikkapa, että onpa "kivat" juhlat tulossa, kun kutsutut päättivätkin sitten yhtäkkiä perua tulemisensa, kun olikin sitten kivempaa tekemistä.

Juhlista ei jäädä pois, jos on luvattu tulla. On oikeasti todella moukkamaista. Juhlien järjestäminen ei mitään helppoa ole. Pitää nähdä vaivaa tai kalliilla ostaa tarjottavat. Törkeää jäädä pois. Onko todella ihmisillä niin paljon juhlia, että halutaan jättää joitain väliin? Itse menisin mielelläni, jos joku kutsuisi jonnekin. Niin harvoin missään pääsee käymään, kun kyläilykin nykyisin on sellaista, että pitää odottaa kutsua, kun ei voi noin vain kyläillä, kun ihmiset on kiireisiä eikä meinaa kyläilyt koskaan sopia.
 
lol
[QUOTE="...";29110506]Törkeintä mihin olen törmännyt oli mun häät. Muutama vieras ei osannut päättää, että tuleeko vai ei, monta kertaa sanoin että se yksi vieras maksaa mulle 60e ja sen joudun maksamaan jos ei tulekkaan. Joku oli tuomassa uutta poikakaveria vieraaksi vaikka ei häntä oltu edes kutsuttu. Meni hermot ja sanoin 3 tutulle ettei tarvii tulla ollenkaan, tein päätöksen heidän puolesta.

Ihmiset ovat nykyään todella ajattelemattomia. Täälläkin monta kertaa on ketjuja siitä, kun ei lasten synttärikutsuihin voi vastata.[/QUOTE]

Hyvin pärjättiin 90-luvulla kun kukaan ei lähettänyt mitään synttärikutsuja tai jos lähetti, niin ei niihin tarvinnut mitään vastata. Nykyään kaikkiin kissaristiäisiin lähetetään kutsu ja pitää vastata.
 
huoooh
Joo meillä kans aina osa ei vaan ilmesty paikalle eikä ilmota mitään, kymmeneltä löytyy joku syy "mennään golffaamaan" ja joo kiitos oli kiva taas kaks päivää kokata isolle vierasmäärälle kun puolet ei tulekaan. Miksi sitten alunperinkään ilmoittaa tulevansa?! Eikö yhtään hävetä viimetingassa jättää ja sanoa syyksi joku vitun harrastus? Pikkprinsessat oikein.

Porukka ei innostu enää mistään eikä muutenkaan kukaan viiti järkätä mitään, ja jos järkkää niin tätä se on. Ehkä minäkin lopetan.
 
"vieras"
Hyvin pärjättiin 90-luvulla kun kukaan ei lähettänyt mitään synttärikutsuja tai jos lähetti, niin ei niihin tarvinnut mitään vastata. Nykyään kaikkiin kissaristiäisiin lähetetään kutsu ja pitää vastata.
Mutta ennen mentiin kun kutsuttiin. Se tiedettiin ja oli varmaa ettei juhlista jääty pois ellei tullut sairautta. Ihmiset eivät olleet niin itsekäitä ja muka kiireisiä. Nykyään toisin.
 
Toi on kyllä kummallista toimintaa.

Mä pidän naisten peli-iltoja säännöllisesti meillä. Kokoonnutaan sovitusti, syödään ja pelataan lautapelejä ja korttia. Ylläpidän ryhmää fb:ssa, ja se on toiminut nyt jo toista vuotta. Tapaamme noin 5-6 viikon välein.

No, ryhmään kuuluu yhteensä 7+ minä, eli 8 henkilöä. Minimiosallistujamäärä on ollut 4, koska moni tekee vuorotyötä (illat), on lastenhoitoa ja niin edelleen. Kuitenkin joka kerralla ollaan saatu pelit ja joukkueet kasaan. Sen olen huomannut kuitenkin, että on tiettyjä ihmisiä (mikä on täysin ymmärrettävää), jotka ovat linkittyneitä toisiinsa ja aina ennen ilmoittautumistaan haluavat selvittää, tuleeko se toinen. Eli jos yksi jää pois, on melkein varmaa, että toinenkin jää. Se on jännä tilanne, koska olemme tunteneet kaikki pitkään, ja nämä tiiviit parivaljakot eivät ole sitten pelien aikana mitenkään erityisen tiiviisti leimautuneita toisiinsa.

Vasta nyt, yli kymmenen peli-illan jälkeen saattaa tulla varovainen ilmoittautuminen tyyliin "kuulin että Tiina ei tule, mutta haittaako, että mä tulen kuitenkin?":D

Se on hauska juttu, että kaikille on samanarvoinen kutsu, mutta tämä pareittain kulkeminen on joillekin tärkeää ja melkolailla ehkä tiedostamatontakin.

Eli jos olet kutsunut parhaan kaverisi Piian ja sitten Piia on ehdottanut, että kutsutaan Sini, Tove ja Arhippa, suostut siihen. Kun sitten Piia tulee ainoana porukasta oikeasti kipeäksi, jäävät Sini, Tove ja Arippa kuin siivellä pois kemuista, koska on vaikeaa tulla ilman Piiaa, ja et olisi kutsunut heitä lainkaan ilman Piian ehdotusta.

En tiedä onko sinun tapauksessasi tästä ollut kyse, mutta niin se usein menee.
 
"minni"
[QUOTE="vieras";29112878]Ilkeää. Jospa laittaisit tuntemuksesi vaikka sinne faceen. Vaikkapa, että onpa "kivat" juhlat tulossa, kun kutsutut päättivätkin sitten yhtäkkiä perua tulemisensa, kun olikin sitten kivempaa tekemistä.

Juhlista ei jäädä pois, jos on luvattu tulla. On oikeasti todella moukkamaista. Juhlien järjestäminen ei mitään helppoa ole. Pitää nähdä vaivaa tai kalliilla ostaa tarjottavat. Törkeää jäädä pois. Onko todella ihmisillä niin paljon juhlia, että halutaan jättää joitain väliin? Itse menisin mielelläni, jos joku kutsuisi jonnekin. Niin harvoin missään pääsee käymään, kun kyläilykin nykyisin on sellaista, että pitää odottaa kutsua, kun ei voi noin vain kyläillä, kun ihmiset on kiireisiä eikä meinaa kyläilyt koskaan sopia.[/QUOTE]



Tämäkin on harmi, et kyläily-kulttuuri on niin näivettynyt nykyisin. Mä oon sanonu kaikille kavereille, et meillä on aina avoimet ovet ystäville, jos vaan ollaan itse kotona niin saa tulla ilman mitään hillittömiä etukäteis valmisteluja tai ilmoittautumisia. Aika harvoin kukaan ehtii käymään, harmi, koska tykkään paljon vieraista ja on mukava kun on sosiaalista elämää ihan kasvotustenkin:)
 

Yhteistyössä