**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 23

Huomenta vaan näin aamutuimaan! Meillä hyvin nukuttu yö takana jipii! Silja tosiaan sillon iltasella nukahti, kahdentoista aikaan heräs eikä rauhottunu tutilla joten tumppasin nan:ia pullosta 150ml ja veti unta melkis aamu-kuuteen, sitten tissiteltiin ja noustiin ylös,. Ai että miten nyt on itelläkin levännyt olo! Jo toinen kuppi kahvia menossa, puuro syötetty ja neiti leikkii tyytyväisenä lattialla.
 
Huomenta vaan kaikille. Mukavastihan tänne on juttua tullu.

Tuttua tuo Tyttelin mies homma.
Ei minunkaan ukko väillä oikeen tunnu tajuavan, että minä oon se, joka joutuu aina luopumaan omista menoistaan (ai mistä menoista?) , pitää huushollin pystyssä, hoitaa kaiken. Ei tuolla ukollakaan harrastuksia oo, mut kuskaa sitten tyttöjä harrastuksiin, leireille, kisoihin ja millon minnekkii. Sitte tekee pitkää päivää töissä että hankkis enemmän. Ne rahat ei kyllä mun lompakossa paljoo paina. Eikä tässä perheessä kukaan tunnu tajuavan, että minä kaipaisin muutakin kun kaupassakäynnin kerran viikossa. Ompahan tosin joskus käyny niinkii, etten oo kotoo päässy mihinkään kolmeen viikkoon.
Sitten minä en sais olla väsyny, kiukkunen, tylsisyny...
Monta kertaa oon sanonu, et ois kiva nähä, miten ukko pärjäis, kun joutus tekemän samat hommat kun minä. Vastaa aina, että hän tekee sen heti, kun minä käyt tekemässä päivän hänen hommiaan. Että minuu sitten ärsyttää. Eikä töitäkään kuulema kannata minun haaveilla, kun pitäs hankkia tooosi paljon, ennenkun kannattas. Kouluun aattelin mennä, niin vastauksena: entäs lapset. Miettis välillä itekkii... :kieh:
Hyvä mies tuo on ja tekee kaikenlaista, mutta ei tosiaankaan tajua minun asemaa, jaksamista, yksinäisyyttä ym. Vanhastaan tiedän, että jaksan sitä tiettyyn pisteeseen asti ja sitten on ihan yks sama mitä tapahtuu, kuhan tulee muutos.

Miten teillä muilla jakaantuu raha-asiat?
Omat vai yhteiset? Jos omat, niin kuka maksaa mitäkii?

Meillä oli pitkään omat rahat ja minä maksoin ruuan ja lasten vaatteet, harrastukset ym menot. Nykyään kaikki rahat menee samalle tilille ja mies maksaa kaiken. Siinä mielessä helppoo, että kaupassa voi vaan mättää kärriin tavaraa, eikä tarvii miettiä maksamista :D
 
Huomenta!

Meillä Minttu vissiin tajunnut että nukkuminen on kivaa, just kuuluu heräävän :) Mies saa nousta myös, mun pitää lähteä kouluun ihan just. Aattelin olla puolipäivää vaan, kirjoitin esseen eilen joka korvaa puoli päivää. Kai Minttu yönkin ihan kivasti on nukkunut, oli miehen vuoro hyysätä tuttipullot esille, mut en ole kyllä kummemmin herännyt itkemiseen tms.

Tsemppiä tyttelille ja milekolle ukkojen kanssa. :hug: Kyl ne osaa olla melkoisia puupäitä välillä.

Katjanna miten yö meni? Saiko mies hoidettua syötöt? Saisit bilettää koko yön sit ;)

Mammoliino hyvä juttu :LOL: Ajattelinkin että voi luoja, eikö noi oo kuullu matkasängystä ikinä... :LOL: ;)

Nyt kamat kasaan ja menoksi, mukavaa lauantaita :wave:
 
Mitenköhän mökkiläisillä on yö mennyt?

Meillä ei kovin hyvin. Poika heräili kuten hällä on ollut viime aikoina tapana. Rauhoittui suht hyvin, kun mies meni rauhoittelemaan. Selvästi rauhoittui nopeammin, kun mies hoiti sen. Aiksemmin mie olen noussu ja rauhotellu, nii on menny paljon kauemmin, ennen kuin poika on taas rauhoittunut uneen. Yhden aikaan, kun poika heräsi eikä rauhoittunutkaan helposti, mies tarjosi tuttipullosta vettä. Normaalisti olen nostanut tässä vaiheessa viereeni tissille ja nukkumaan. Vesipullosta poika vasta raivarit saikin :kieh: Mies ihailtavan kauan jaksoi yrittää rauhoitella ja nukuttaa (hyssytteli, kanteli, kun täyttä huutoa huuti) mutta kun ei siitä mitään tullu otin pojan viereeni. Tissiä en antanut, mutta ei olis tarvinnutkaan. Poika nukahti heti, kun miun viereen pääsi ja sai otteen miun kädestä. Äidin kainaloinen :heart: Sitten nukuttiinkin aamu viiteen, jolloin heräsi syömään ja nukkui vielä pari tuntia.

Ei miulla mitään perhepetiä vastaan ole. Poika saisi kyllä nukkua meitin välissä. Kunhan ei potkisi niin kamalasti , aina kääntyy nukkumaan poikittain, joten ei sänkyyn oikein muita meinaa mahtua. Mie joudun nukkumaan ihan pinnasängyssä kiinni ja mies seinää vasten. Ja lisäksi pelkään, että poika lähtee ryömimään sängyssä ja putoaa reunan yli.
Katsotaan vielä pari yötä, siten että mies rauhoittelee ja sitten katsotaan keksitäänkö jotain muuta...
 
Joo, taitaa olla samanlaisia luupäitä suurin osa ukoista... Mä oon oikeesti kyllä yrittänyt ajatella sitäkin, että on niilläkin omat murheensa. Töissä vaaditaan paljon ja sitt vielä akka kotona. Toki niitten elämä on vaihtelevampaa ja aikuiskontakteja enemmän, mutta melko kovat on vaatimuksetkin. Kyllä mä ainakin otan 'omaa aikaa' päivällä ku silja nukkuu tai viihtyy itekseen ja esim. surffailen netissä... Ja samaan aikaan ukko raataa töissä. Siellä ei oikeesti huilailla muuta ku lakisääteiset tauot ja muuten painetaan pää kolmantena jalkana. Ja työ on melko fyyistä, joten varmasti on väsynytkin. Joo, meillä menee siis nyt ihan mukavasti; sillä jaksan ymmärtää myös toista :heart: . Välillä taas fiilarit IHAN samat ku Milekolla . Ja kyllähän ne ukot tosiaan tuntuu luulevan, että kotona olo on yhtä lomaa :D
Vaikka mulla ei kyllä kiire töihin ole, mukavampaa tää kotona olo on vaikka rankkaakin. Ja omatunto on parempi, ku oon kotona ja on lapsille enemmän aikaa.
 
Ai niin, asiasta kymmenenteen, arvatkaapa mitä löysin eilen meidän pakkasesta? Porkkanapussin! Olin sitten reippaana tyttönä pistäny sen pakkaseen eli se sitten niistä porkkanoista :LOL: Ei muuta ku tänään ostamaan uus pussi, että saa mössöjää keiteltyä.
 
Mileko kyseli raha-asioista. Meillä on molemmilla omat tilit ja rahat. Laskut jakautuu siten, että mie maksan netin, tv-luvan, vakuutukset ja omat menoni. Lisäksi maksan suurimman osan pojan tavaroista, varsinkin isoimmat ja kalleimmat. Mies maksaa sitten kaiken muun, bensat, lainat, ruuat... Mie luulen, että minä voitan tässä järjestelyssä :snotty: vaikka 'tuloni' onkin huonommat. Lisäksi pojan lapsilisästä menee puolet pojan säästötilille ja toinen puoli miun eläkesäästöön.
Näin maksellaan pääasiassa. Toki välillä maksellaan miten sattuu, ehdottomia ei olla. Oikeastaan me käytetään meitin rahoja, niinkuin ne olis yhteiset, kahdella tilillä vaan ;) Kaikista isoimmista osoksista keskustellaan yhdessä ja mietitään ja pohditaan niiden tarpeellisuutta. Esim kun mies osti työmatkojaan varten halvalla käytetyn pyörän, omilla rahoillaan, nii kyllä miekin sain siihen mielipiteeni sanoa :D
Meillä on tähän asti ainakin tämmöinen järjestely toiminut. Sopii meidän tyyliin.
 
Meillä myös omat tilit molemmilla, vaikkakin rahat on sinänsä yhteiset, eli laskut ja muut maksellaan jomman kumman tililtä vähän sen mukaan missä sitä rahaa kulloinkin on. Ruoat ja pikkuisen vaatteet yms. tarpeet toki menee lähinnä mun tililtä kun mä yleensä siellä kaupoissa käyn, mutta vastaavasti sitten jos mun tilillä alkaa rahat olemaan vähissä, niin sitten siirretään miehen tililtä taas mun tilille lisää...
 
Huomenta kaikille B) joo eilen tuli leffassa käytyä ja hyvä oli! ihanaa oli myös saada vähän omaa aikaa... paitsi typy oli huutanut koko ajan isälleen, ei ollut edes iltapuuroa suostunut syömään :kieh: oli nukahtanut 10min ennenkun tulin kotiin..
päivällä ei oo mitään ongelmia ollu kun isänsä kanssa on ollu mut näköjään illat vaatii äitiä..

kohta lähetään kaupoille, pitää ostaa typylle ohkasia housuja lisää...ja nuo 74cm lyhythihaset bodyt onkii aika kireitä..kiva kun olin tuota kokoa hamstrannu niin alkaa jo alkukesästä pieneks jäähä, kai sitä pitää katella 80cm bodejakin :eek:
 
mileko kysyi raha-asioista,meillä on yhteiset rahat.
oli heti ku yhteen muutettiin.
ja ku joku isompi ostos tulee nii sit katellaa miten riittää rahat jne..yhessä päätetää.

vauvauinnista tultii,oli taas kivaa:)
poitsu jo sukeltelee,ja äitiä hirvittää :eek:
mies sukellutti,no minähän sanoin miehelle että Nosta se jo!!!
tuntu pitkältä se aika..
joo..hysteerinenkö :LOL:

nyt ulkoilemaan,nätti päivä!!
 
Heissan :) Kivasti tosiaan on juttua tullut, vaikka muutama nyt siel korvessa onkin ;) Ne siellä pitää meidän mainetta yllä ja antavat juttua meistä :D Moneltakos se jutun teko olikaan? Muistelin et yhdeltä?? Jos niin oli, niin siellä nyt on varmaan parhaillaan hirvee ryllinki kun mammat ehostaa itteään :D
Täälläkin on "ykköset päällä" ja tässä valmistaudutaan juhliin lähtöön. Kohta mennään, siksi en tässä nyt ehdi paljoa kommentoimaankaan...mutta koitan palata myöhemmin, tai huomenna viimeistään...
Me oltiin eilen illalla ystäväperheen mökillä saunomassa ja grillaamassa ja sinne ajomatkan poika huuti kokoajan. Tuli vain mieleen et jo tollasella, vajaan 30kilsan matkalla oli tollasta, niin mitä ois ollut jos oisin sinne rutalahteen yksin pojan kaa ajellut :whistle: Niin ja sitten poika alkoi viimeyönä köhimään ja nyt nenä hiukka vuotaa, et siel ois sit kipeeksi viel tullu...kun ei tiedä jos vaikka kuumetta nostaa tai korviin menee tms. No niin, noniin mutta nyt tuntuu siltä et hyvä kun ei lähdetty vaikka mukava oiskin ollut...ilman näitä juhlia!
Muutamaan asiaan koitan kuitenkin tässä nyt viel kommentoida, mies tuolla poikaa syöttää :) Eli raha-asiat: Meillä on omat tilit, mutta kuitenkin sillai yhteiset rahat...Molemmat saadaan ostella mitä tykätään itse, mutta sitten kaupassa käynnit on niin et millon kukakin käy...ja isommat hankinnat tehdään yhdessä. Ja noista miehistä...vasta kirjoitin jokupäivä miesten putkiaivoisuudesta...Taitavat olla kaikki samasta puusta veistettyjä noi ukot. siis välillä niin ärsyttää, kun ne luulee et kotona olo on yhtä lomaa etc. Mä oon monesti kans miehelle sanonut et laitetaanpa sut hoitamaan vaik viikoksi lapset, koti ruokineen pyykkäyksineen siivouksineen pihatöineen yms. niin katotaan miten sujuu? Tiedän että ei sujuisi!!! Ja samaa olen minäkin kuullut miehen suusta kun mileko, että mene sinä minun töihin, niin mielelläni jään kotiin ja teen... Niinpäniin...
Vasta jouduin taannoin sanomaan miehelle noista kun aina hän on menossa(ymmärrän että on raskasta töissäkin ja päälle rakentaminen yms.) mutta kuitenkin...en minäkään jokapaikkaan repeä. Kun viimeaikoina on mun pitänyt nurmikotkin ajaa, siis tehdä kaikki...mies ei ole paljon ehtinyt!! No sitten alkoi heti tapahtumaan...mutta sekään ei loputtomiin kestä...vähän aikaa muistaa ja tekee, sit se menee taas siihen et mä teen ja välillä sit joudun taas käskyttämään... Se on niin tätä!!! Mutta hyvä on mies mullakin ja pois en vaihtais, mutta välillä vaan kypsyttää :kieh:
Voi apua...kello rientää...tähän kyllä niin uppoaa aikaa. Mutta pakko nyt mennä. Katotaan nyt kuin kauan jaksetaan juhlia..tai kuin kauan poika jaksaa. Toivotaan et ei kipeemmäksi tuu!!! Saas nähdä tuleeko illalla minnekkään ees mentyä. Ei huvittas kipeetä lasta jättää toisten vahdittavaks etc. Ja ilmakin on selkeesti viilentynyt...sekin vähentää fiilistä, mut siis katellaan nyt =) Mukavaa lauantain jatkoa kaikille tasapuolisesti!!!!!!!!!!!! :hug:
 
Heissan ja sainpas tänään vaihtelua arkeen ja Eemil kävi ensimmäisen kerran koiranäyttelyssä :D Kovasti seurasi koiria rattaissa, mutta kun oma koiramme meni kehään poika nukkui niin autuaasti :LOL: Ja kun Brenda vielä pärjäsi ihan mukavasti, oli rotunsa paras veteraani vielä ja kaikista rotunsa nartuista toinen ;) Mieskin oli mukana meillä, ihan mukava oli kun pääsi. Oltiin varauduttu, että minä menen kehään koiran kanssa ja hän kehän laidalla avittaa koiran esiintymistä (siis sieltä koiraa houkuttelee olemaan mahdollisimman valppaan näköinen, kuiskutteli koiralle "missä kissa" jne.) .Itse olin eka että kun meinaa tuo iskiais hermo vihoitella, että saa nähdä miten siellä kehässä oikein juoksen :eek: mutta onneks sitten yks tuttu esitti Brendan. Mies sanoi ettei siihen hommaan rupea :whistle:

Nyt vähäks aikaa levähtämään Eemilin kanssa, Eemilkin kai jonkin happimyrkytyksen saanut, kun heti simahti!

Niin ja saa nähdä meneekö mulla ohi tuo poskiontelovaiva, eilen kävin huuhteluttamassa ne 6. kerran |O Kiva kun ei saa sitä lääkekuuria.... Muuten kyllä raskaus mennyt ihan hyvin, tää poskiontelohomma vaan häiritsee :kieh:
 
jep,täällä ei oo tänään kerenny edes koneelle,mies nukku puolille päivin yövuoron jälkeen.sitten lähin kaupalle kun venla kävi päikkäreille..ja sopivasti heräs kun tulin kaupalta..

eilen kun vein omat tytöt tonne puoltiehen,niin venla täyty ottaa mukaan,sit rupes sitä nukuttamaan poistulomatkalla,ja huutaa loilotti,kun en nyt kiireessä muistanu ottaa sille unirättiä mukaan..jouduin neljä kertaa etomatkalla pysähtymää...kun oli niin surku..

tylsä eka päivä etätyttöjen kanssa nyt mennyt ihan ok..vanhin tyttö jopa kitki kaks penkkiä vaapukkapuskien juuruksia..huomenna kuulemma kitkee sitten loput kaksi riviä..on isäsä toden näkösesti pitäny puhutteleuu eilen matkalla kun haki ne..ja kummankin tytön vaatteet meni illalla nätisti pyykkikoriin :eek:
no jospas se nyt tästä..

mileko kyseli raha-asioista,meillä kummallakin omat rahat,mie maksan meijän huushollissa ruuat,paitsi isäntä silloin kun etätytöt tulee.isojen tyttöjen ja venlan vaatteet ym kulut maksan mie..no ostaa mies kyllä venlalle vaipat.mies maksaa,talon lainat,ym kulut.telkkariluvat,sähköt.sitten vuorotellen maksetaan jäte ja netti maksut.

jos jotakin isompaa ostamista,niin puokkiin ollaan ostettu.esim tiskikone ja pyykkikone..
niin saatiin eilen uus pyykkikone..oli mies joka toi sen sanonu et paljon on just ton merkkisiä koneita takuu aikana rikkoontunu..mitähän maanantai versioita nuo sitten oikein onkaan :eek:

jep,nyt tyty hermostuu,hiivatti kun ei pääse vielä seisomaan..kovasti toista jalkaa laittaa koukkuun..polviltaan kun ei näe mitään...
 
Raha-asioista meillä on omat tilit, mutta käyttöoikeudet toistemme tileihin. Laskut, vuokra, ruoat ja muut menot maksetaan molempien tileiltä eli ei erotella kuka maksaa ja mitä. Yhteinen talous ja yhteiset lapset niin mitä sitä räknäämään kuka maksaa ja mitä :)

Meillä imettäminen vetelee viimeisiään. Tyttö ei tissiä juurikaan kaipaile eikä imettäminen enää minullekaan ole mikään must-juttu joten tyytyväisenä siirrymme hetkeksi korvikelinjalle ennenkuin on lupa siirtyä tavalliseen maitoon :D

Lauantai-illan jatkoja kaikille :wave:
 
Koitetaas osaisiko joku teistä mammoista miulle vastata.Jos joku olis saman istuimen ostanut... Me ostettiin perjantaina tuo turvaistuin, päädyttiin HTS BeSafe iziComfort:iin

Kysymys kuuluukin, että kun myö otettiin esittelyistuin (myyjä antoi siitä alennusta), niin hiukan jäätiin miettimään, että saatiinko kaikki osat mukaan. Eli kuuluisiko tuossa olla myös suomenkielinen ohjekirja, nyt meillä on vain ulkomaankielinen. Ja kuuluisiko tuohon aurinkolippa vai onko se lisävaruste?
Ens viikolla, jos soittelis liikkeeseen ja kyselis, ainakin tuota selkokielistä ohjekirjaa (Kyllähän englanninkieltä ymmärretään, mutta silti)
 
Huh,ihan naatti :/ Neiti ei ole taasen nukkunu päivisin oikeastaan yhtään (n.15min) illalla on ihan ylikierroksilla.Äsken eka kertaa teki sen että huusi kuin palosireeni isänsä sylissä,miun syli oli ainut mikä rauhotti.Juuri kun olisin tarvinnut "happihyppelyn" kun koko päivän kuunnellut huutoa.No onneksi sentään puolessa tunnissa rauhottui.Ja mie menin ja rauhottelin itseeni yhdellä tupakalla :ashamed: Ja nyt ärsyttää kun menin polttamaan....sen yhdenkin. :ashamed:

raha asioista oli juttua..meillä on yhteinen tili sekä molemmilla käyttö ja säästötilit,lainahoitotili ja Ellantili.Eli tilejä riittää.yhteiselle tilille molemmat siirtää samanverran kuussa rahaa jolta maksetaan laskut ja kauppareissut.Tosin mies on nyt siirtänyt puolet enempi tilillemme ku miula ei äippärahaa paljon tule ja 4.7 jo siirrynkin kotihoidon tuelle :'( sitten köyhistyn entisestään.

tinakenkätyttö voitasha myö vaikka tullakin kahvittelee ens viikolla.Laitellaan vaikka yv:tä päivästä ja ajasta =) Jos miusta ei kuulu palstalla ni laitellaa tekstiviestiä.Meillä tökkii meinaa nettiyhteys päivittäin.

unikoululaisille jaksamista ja tsemppiä :hug:

Mitenköhän mökkiläisillä on tää päivä menny?Nytkin varmaan täysi tohina päällä... B)
 
Tuo meidän puupää kyllä pärjää kotona lasten kanssa :ashamed: Ei mun tarvi laittaa vaatteita, ruokia, päivärytmiä tms lapulle tai neuvoa, hyvin tuntee lapsensa. Oli kyl Annin kans silloin hoitovapaalla vuoden tehden silloin tällöin töitä, se varmasti auttoi asiaa. Olen kyllä paljon pois kotoakin, joten pakkokai ton on pärjätä. Nytkin olen ollut koulussa ja töissä kaks päivää melkein aamusta iltaan, välissä käväissyt tunnin kotona.

Toivotaan että mökillä on hubaa :) Me lähdetään syömään naapuriin :) :wave:
 
reissusta palattu ja mukavoo oli :D kiitokset ihanille herhiläis mökkiläisille :LOL:
tultiin jo aiemmin ku ei toi poju oikeen osannu nukkua siellä ja heti hirvee kiljuminen jos jonku vauva kosketti meidän pojua =) mutta ihana reissu oli ja kiitos tildalle matka seurasta..

tyttelille sen verran et eiks se "avustaminen"näyttelyissä oo kielletty? mun tietääkseen on,ku yhis nlyis jotain saksaria houkuteltiin tolleen nii mä en oo varma et jätettiinkö ne sit arvostelematta..
 
vai tohtori palannut reissusta:)
oli varmasti iki-muistettava reissu!

käväsin hakee ärrältä Carte dor "passion for caramel" pänikän :p
ja vuokrattii leffa,että ihana sohva ilta taas luvassa.
(no,tässä samalla tätä jätskii vedän,että purkin pohja häämöttää ku leffaan asti päästää)

päivä oli tosi kiva,oltiin mun vanhemmilla ulkoilemassa.
poitsu polski puhallettavassa altaassa(voi ku se tykkäs)
me grillattii ja herkuteltii.
käveltiin noin 15kilsan lenkki tänää.
musta on niiiiiiiin ihanaa kävellä kesäpäivänä!!
rakastan kesää :D
juhannuksena sit mennää saareen mökille.
saas nähä miten meijän poikanen alkaa nukkumaan oudossa paikassa :whistle:
vai valvotaanko sit koko yö...
mitäs muut juhannuksena meinaa?
se on muuten ihana olla saaressa,ja valvoo tosi myöhään!
kuten täällä puhetta ollukki,kesäyöt on ihania!!!
ei niistä niin pääsee nautimaa täälä kerrostalo kämpässä,mut mökillä...
EN MALTA OOTTAA!!!

mut nyt poikanen nukkumaan...
hauskat illat kaikille
*muoks pahat kirj.virheet*
 
En minä mihinkään bilettämään päässytkään :'( Siskon nuorimmainen oli joutunut Oysiin osastolle kun oli alkanut laahaamaan toista jalkaansa, muutama päivä sitten oli ollut kuumetta ja oksennellut. Ilmeisesti tyttö on kaatunut ja jalassa on veren purkauma. Seuraavat tytön vointia ja lääkettä menee suoneen, koska tulehdus arvotkin oli vissiin vähän koholla.

Viime yönä apinanpoika heräsi sen viisikymmentä kertaa :eek: :eek: |O Nälkähän tuolla ei ole kuin vasta aamupuolella yötä, mutta eipä rauhoittunut muuten kuin tissille. Tiedän siitä ettei nälkä ole kun pitää vaan tissiä suussa ja silloin tälläin imutteleen. Tänään sitten aloitettiin tassukoulu ja tarkoitus on tassutella kaikki muut heräämiset paitsi aamuyöllä annan tissin. Mies tassutteli äsken ja jatkaa yöllä, huomenna on sitten minun vuoro. Poika ei itkenyt yhtään kun mies laittoi pojan unille, mutta nukahtaminen kesti puoli tuntia kauemmin kuin normaalisti. Ihan sama vaikka aikaa kuluukin omassa sängyssä nukahtamiseen, pääasia että oppii nyt hakemaan unensa jotenkin muuten kuin tissillä.

Päivä on ollut muuten oikein mukava. Saatin khh terassi tehtyä aamupäivällä, iltapäivällä minä istuttelin kukkia sekä leikkasin ruohon, mies hoiti sillä aikaa lapset. Välillä kiva tuollainen järjestely että saa itsekin tehdä jotain muuta kuin hoitaa ipanoita.

Meillä on omat tilit, mutta melkein kaikki maksetaan puoliksi. Mies maksaa joitain isoja hankintoja yksin, mutta pääasiassa puoleksi. Sitten kun jään kotihoidon tuelle mies joutuu maksamaan paljonkin enemmän kuin minä.

 
dogtor Ei se belgeillä toi avittaminen oo kiellettyä, kuin joskus tooosii harvoin, jos erikseen kielletään. Joskus kun jotain koiraa ei ole avitettu, tuomari on jopa kysynyt, että eikö tällä koiralla ole avittajaa :eek: On tietty joitain tuomareita, ehkä yks kymmnenestä, jotka sanoo ett ei saa avittaa ja silloin ei kukaan avitakaan. Mutta onpas sitten sellasia esityksiä, että ei ainakaan belgi ole silloin kyllä edustavimman näköinen :/ Nimittäin kun tuo rotu esitetään siten, että se seisotetaan vapaasti, ohjaaja seisoo sen takana, sitä ei siis sen kummemmin mitenkään asetella tms. Esim. sakemannitkin asetellaan seisomaan ohjaajan ollessa siinä sivulla asettelemassa käsin, jos ymmärrät mitä tarkoitan. On se saku kehän laidalla ollut kyllä se avittaminen niin villiä joskus, että häirinnyt toisten kehiä, kun juoksevat joskus ihan kuin höyrypäät kehän reunalla ne avittajat. Kun sakemanni juoksutetaankin silleen ihan erilailla kuin belgi, sen pitää vetää tai jotain että saadaan se askel tms. hyvin esiin :/ silloin joskus avittavat, että menisi tosi lujaa ja tulisi vetoa. Taas belgi juoksutetaan ihan nätisti ravaten rinnalla eikä siinä tartte avittajaa olleskaan. Mutta jos tuomari tosiaankin kieltää avittamisen missään muodossa, sitä pitää totella, muuten ei arvioi. Mutta mun 14 vuoden näyttelyissä käyntien aikan ehkä 2 kertaa joku tuomari kieltänyt avittamisen, eikä ole ainakaan ollut mikään rodun erikoistuomari tai palveluskoira sellainen. Meillä ainakin jos sieltä kehän reunalta ei mitään hiiskaustakaan kuulu, korvat ovat kuin muulilla :LOL: ja valppaus kaukana. Ja sitte kun millään makkarallakaan harva alkaa esittämään, ei ole silleen niin yhtä ryhdikäs. Tänäänkin yks tyttö esitti makkaralla koiran, ei saanut sitä esiintymään kyllä yhtään kunnolla. Koira sai sinisen nauhan, mutta ehkä oli muutakin tuomarin mielestä.

muoks vielä. käytiin vielä veteraani ryhmäkehäkin tietty, minä sitten vein Brendan sinne ja arvatkaas alkoiko jollain iskiainen kramppaamaan sen jälkeen, hyvä että autoon pääsin :/ Siinä sitten meitä ei sijoitettu. Mutta hitsit nyt taas puraisi näyttelykärpänen :p Oulussa olis ens kuussa ja Torniossa elokuussa, olisi sopivan lähellä ja voisin treenauttaa tuon tyttärenkin juoksuttamaan kehässä jos mulla tukalaa ison vatsan kanssa :whistle:
 
Tyttelille ja Brendalle vielä tännekkin onnittelut, kävin jo tuolla toisella palstallaki onnittelemassa. ;) Me taidetaan kans lähteä ouluun, ehkä me siellä törmätään. :) Kasvattaja lupas kysellä jo handleria, vähä hankala kyllä ite esittää! Varsinki kun on monta koiraa yhtä aikaa siinä rivissä niin seisoppa sit ite koiran eessä kun muut seisoo takana. :ashamed:
Me käytiin kattomassa sm-tokoja koko perheen voimin, koira tosin jätettiin kotiin. Harmittaa kun olisin itekki mielellään osallistunu mut ei saatu joukkuetta millään kasaan. Treenikaveri voittikin yhden luokan, kyllä oli hienoa!!

Piti kommentoida jotain vauvoihin liittyvääkin, mutta typy tuolla jo kerran itki ja piti käydä nukuttamassa uudestaan. Taidan mennä itsekkin nukkumaan ennen ku herää uudestaan..
 
Harmi kun tänään ei ollutkaan sitten niin lämmin päivä. Ei uskallettu laittaa Juhon allasta ulos, johan siinä olis ite kukakin jäätyny. Keinuttiin kumminkin ja touhuttiin paljon muuta mukavaa ulkona ja tulikin ulkoiltua ihan reilusti tänään.

Flunssa ei edelleenkään ole mulla parantunut, ei enään niin paha, mutta pöhnä olo edelleen :/ :|

Rahoista, meillä on niin yhteiset rahat kun voi vaan olla, eri tilit, mutta kuitenkin laajoilla käyttöoikeuksilla ja muilla härpäkkeillä.
Isommista ostoksista keskustellaan kimpassa, mutta pienimmistä (esim vaatteet, kirjat tai sun muista ei keskustella, ostetaan jos tarvitaan)
Nytkin käydään keskustelua moposta, mies haluaa toisenkin mopon (ihan kun se kahella vois ajaa yht aikaa) :whistle:
Uus ruokaryhmäkin olis hankinnassa, mutta miehen mielestä se on turha, kun se kuluu kuitenkin :eek: tuo vanha mikä meillä on, on jo niin kulunu ja naarmunen että oksat pois (ollaan saatu se vuonna nakki käytettynä )

Laittelenpa viellä parit kuvat ja sitten rupeen ootteleen nukkumattia saapuvaksi..

Äiskän kulta :heart:


Tänään korkattiin uusi keinu, pientä laittoa vielä. Ja älkää säikähtäkö meijän pihaa, nurmikko puuttuu ja kaik muukin :/
muoks.. sehän on ihan rikkaruohojen vallottama :ashamed:


Läydettiin myöskin meijän tontilta pieni pala nurmikkoa ja siihen tehtiin leiri :)
 

Yhteistyössä