****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

Topsy Milloin olette tulossa?Ja millasta tekemistä kaipaisit?Aikuisille löytyy kyllä tekemistä ja harrastusta ihan laidasta laitaan:golfia, tennistä, ratsastusta,keilausta,hiihtoa (hiihtoputkessa toki :LOL: ), gurlingia, mönkijäsafaria, pesäpalloa tietenkin :LOL: ja vuokatinrinteillä alamäkiajoa, se se vasta hauskaa onkin, suosittelen :LOL: Lasten kanssa tietysti hieman rajoitettua tuo harrastelu, mutta voihan noitakin tehä yhessä...
ja kylpylähän on aivan ihana. Kyllä mä uskon että teille tekemistä löytyy =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Tuutis Meidän suvussa kauempana asuville / harvemmin yhteyttä pidettäville lähetetään paperikutsu, muut saa puhelun tai viestin. Ja jos kutsuja harrastaa askartelua tms, niin kutsu tulee todennäköisemin postitse. :)

Kysymys minultakin! Jos intoudun vaatealeen, niin minkä kokoiset vaatteet olisivat sopivat ensi kesänä? 86 cm?
Varmaan tuo 86 ihan hyvä. Kun nää meidän pallerothan tästä hoikistuu,kun alkavat enempii liikkumaan, niin vanhat jo pieniks menneet vaatteet saattaa taas muutaman kuukauden päästä mahtua. ainakin mun kaverin vajaa 2v poika käyttää 86/92 vaatteita ja on ihan normi kokonen.
 
dogtor ei me ainakaan varmaankaan tulla, just sillon 2.8 on kaverin häät. Ja me varmaankin keskitetään tuolle heinäkuun loppupuolelle nämä kauemmat näyttelyt, jos käydään, kun todennäköisesti sillon kesälomalla. 10.8 oli sitten Torniossa kv näyttely, sinne ainakin varmaan ilmoitan, jos olen yhtenä kappaleena, on niin lähellä. Ja kun vet luokkaan ilmoitan, ja jos ei pääsekään ei harmita, kun ei tarvi enää maksaa ilm. maksua.
 
Ja taas..
Viime yönä Eemin kurkunpääntulejdus äityi niin pahaksi että piti soittaa hätänumeroon, kun ei pojalla enää meinannut henki kulkea!
Oli aivan kamalaa!
Ambulanssi tuli parissa minuutissa, ja saatiin laukeamaan se kohtaus.
Sitten veivät minut ja Eemin lastenklinikalle, jossa annettiin taas lääkkeet ja apuja hengitykseen..KOtiin tultiin aamusella.

Nyt on illaksi kotona kortisonit, annan tuon annoksen kotona yötä vasten ja TOIVOTAAN että ensi yönä ei tarvitsisi enää minnekään mennä!

Olen ihan poikki, ja niin on Eemikin ja koko muu perhe!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ööh, meillä Kiialla on jo nyt osa vaatteista 80cm
Muokkasin viestiä heti lähettämisen jälkeen kun muistin että onhan meillä jo parit 80 cm housut käytössä vaikka ovatkin vielä isohkoja. :D Mut toi 86 on varmaan meillä ainakin paitojen osalta hyvä, kait.
Meillä menee tuohon leveyteen niin paljon, pituutta riittäisi housuissakin mutta se leveys :whistle: . Mutta tuosta kun hoikistuu (jos hoikistuu) niin kuin Krisu sanoi, junnataan jossain senttikoossa aika kauan tai ainakin pojat niin teki. Ja toinen on sitten kun vaipat jää niin vapautuu alaostoon taas lisää tilaa.
 
Puuttuukohan Kiialta korvien välistä jotain :whistle: Hyi, kamala äiti kuin noin sanoo edes leikillään :ashamed: Mutta kun tuo yskii niin nauraa päälle ihan onnessaan :eek: Miten hirveä yskänkohtaus muka niin huvittavaa on? :whistle: Höhlä kakara :heart:
 
Dirlittan, kamala pelästys varmasti! Mulla meni aivan kylmät väreet ku luin tota sun juttua.. Kamalaa.. Voi Eemi-parkaa. Toivotaan, että menis pian ohi eikä tulis enää tuollaisia säikäytyksiä teidän perheelle! :hug: Paranemisia myös muille pienille (ja myös isommille) sairastelijoille! :hug:

Dogtor, ei mekään taideta Kuopioon lähteä. Näitä lähinäyttelyitä kierrellään vaan.. Vaikka Ouluun kyllä onkin n.150km, mut ollaan yötä siellä sitten. Minkä ikänen se sun koira olikaan?
 
Siis voi kamala sentään.. mua rupes ihan hävettämään kun en osaa näköjään kirjottaa :ashamed:
Vieläkii naurattaa.. Juho se vaan kattoo että mitä se äiti tuossa nauraa ja hymyilee vaan mulle oudon näkösenä :LOL: :LOL:

Mutta siis muihin asioihin..
Dog, milläs lihasoseella tai siis paremminkin mitä lihaa olet Anttonille tarjonnu?
Ootkos broileria tai kalkkunaa kokeillu? ne kun taitaa olla niitä miedomman makusia, niin saattas paremmin upotakkin. Juhon kans alotettiin muistaakseni broileria ja kasviksia soseella, kun se kasvis oli siinä se tuttu. Ja aikast hyvin tuo sitten maistu. Ja hippin soseet maistuu kanssa paremmin kun noi muut. Omatekemänä menee myös broileri tosi hyvin.

Kalaa me ei olla vielä maisteltu, mikäs olis semmonen kalasose hyvä joka olis mahdollisimman miedon makunen? jolla olis hyvä alottaa tuo kalan maistelu?

Erikoista sitten jos mammoliinolle on oikeen toitotettu neuvolassa sitä toisenkin lihasoseen ottamista päivän ruokiin mukaan.. :eek: meille ei tuo sanonu mitään siitä, siis neuvolalääkäri.
kysy vaan että kuis monta ateriaa päivässä, meillä menee neljä, ei edes käskenyt ottamaan viidettä mukaan, vaikka Juhon painon nousu oli hidastunut niin, että öljyä pitää laittaa ruuan sekaan :eek:
No mä olen sitten kai huono äiti ja otin sen viidennen aterian tänään vasta mukaan ja lopetettiin jo vissiin muutama päivä sitten se öljyn antaminen kun tuntu että se öljy vaikutti jotenkin Juhon vattaan kuitenkin.. vai voiko öljy semmosta aiheuttaa? kun aikasemmin hää ei oo paljoo piereskelly, mutta nyt sitten se peräpää lallatti vähän väliä.. :eek:

Täällä sataa vettä kaatamalla :eek:

Topsy, kiitti ;)

Hitsin pimpulat että mua hävettää vieläkin, mutta silti oon niin tylsä enkä jaksa kävästä muokkaamassa :whistle: Sainpahan ainakin teijät nauramaan :LOL:
 
Sadepävää täältäkin,

Kiitos JYSK vinkeistä - kävin sieltä eilen uima-altaan, tuuletushärvelin, auriko/tuuliteltan , olkkariin maton (oli halpahalpa - pissityn stunttimatoksi punaseeprakuvio ja 20e) ja Viulle ekan meluavan leulun - ratti joka piipaa ja puupaa ja hrrrnnnn ...

Eilen oli se joka-toinen-päivä, muttei oksennettu. Aika upeet ripulit kyllä tehtiin vielä - pottaan !!!
Ja jos muutkin piristään paskasin - jutuilla- niin voin tässä yhteydessä keroa ETTEI kannata bideesuihkulla alkaa putsaamaan ripulipottaa :LOL: :headwall:

Muutenkin on aika mammadementikko olo välillä... nooh, pitää alkaa taas e-epaa syömään.
Mekin ollan juhannus kotosalla - en lähde rinsessaa itikoille syöttämään tai muuten epämukavuuksien äärelle mökkeilemään - tuleehan noita uusia kesiä jolloin moista puuhata...
Eli ehkä palstailen sitten - ainakin jos sataa. Biomummu voip pistäytyä kun bioukki yhä on sairaalassa, ja voip olla että mennään mun kaverille käymään makkarapaketin kans.

Tänään nukuttiin muuten 0845 saakka , yömaitoilut 04 ja 0645 (nukkumaan siis 20 ja risat). Mamma on ihan tyytyväinen... en saa itseäni motivoitua lapsen huudattamiseen tuon yhden varsinaisen yösyötön poisjättämiseksi ... siellä Siperiassa aikanaan kun oli sentään paljon väsympää ja hankalampaa...

Ja kirjoitusvirheistä puhuen - mulla niitä varmaan vilistelee , mutta jospa se ei asian tai asiattomuuksien perille menoa haittaisi...

Minäkin hieman ja haparoiden tunnustelin miesmarkkinoita - nettikeskustelujen merkeissä , ei ihan iskenyt kipinää... tuli ihanan varovainen insinööris besserwisser - joka ainakin kolmesti tivasti (= ei muistanut mitä on mulle jutellut) 'oletko tosissasi hakemassa elämänkumppania " - ja ihanan viisaasti neuvoi minua 'älä sitten sorru samanlaiseen mieheen /tilanteeseen uudelleen" - kerrottuani tästä meän jutusta ja iskästä . Hohhoijaa - hyvä neuvo nelikymppiselle!!
Kaikenkaikkiaan alan ihmetyellä miten uusioliittojakaan syntyy, jotenkin sitä vähäistä vapaa-aikaa arvostaa ja varmempi nakki viihtyisyyteen on vaikkapa telkkari kun kaikenkarvaiset höpöttäjämiehet . Joita mitä ilmeisemmin pitäisi passata ja huomioida ja ihannoida ja ...
Ja nyt ei ihan heti ole epä-lapsirakkaalla kierrätyskallella mitään tsäänssejä , se on varma se. Ei niin empaattis-lämmin-lapsirakkaalta kuulostanut tuo kandikaan - vaikka ei kai moni mies ole lapsrakas. Tai no, tää ei osannut (halunnut kertoa totuutta) että onko lapsrakas vai ei. Minä rautalangasta vääntelin , että otatko syliin , höperteletkö jne ...
Se, että josko minä osoittautuisin angelinajolien isosiskoksi ei muuta tilannetta - joitain piirteitä joko on tai ei . Ilmeisemmin miehet koettavat koplata näiden olemassaoloa jumalaisen suhteen bonuksiksi ... höpötihöö , sanon mä ...

No niin , semmoista runoilua...

Kun Viude herää niin taidetaan lähteä autoilemaan Zeppeliiniin ...

 
Heips! Pikasesti taas selasin pari sivua taaksepäin. Onneks Eemi voi jo hyvin ja saitte pikaseen avun. :hug:

Mä metsästän RATTAITA!! Olis yhdet teutonia mistralin tyrkyllä, hinta 280? pari vuotta vanhoista. Onko sopiva hinta? On hyvässä kunnossa ainakin kuvista katottuna.
Toiset vaihtoehdot olis nää:
Carenat tai tämmöset: http://www.4family.fi/index.php?cPath=2_2_11
Mitäs neuvois kokeneemmat?? Mä en halua enää vaunuja pitää, vie ison tilan se koppa ja ratasosa on parhain vain makuuasennossa..
Meillä on tehty nyt pojille nukkumahuone ja leikkihuone. Ikkunaseinät on maalattu, huoneet sai vähän lisäväriä. Nyt siis katkes viimeinenkin napanuora :'( Kuinkahan osaan ens yönä nukkua???
Pitäis siivota tää loppukämppä. Otan sit kuvia teille tosta nukkarista, kunhan Jape saa noi kaikki vermeet tehtyä. Tekee ite vetimet laatikkoon yms...


 
Kiitos kaikille haleista :hug:

Nyt Eemi on oikeestaan koko päivän nukkunut, alkaa olla raukalla niskassaan monen päivän ja yön univelat. Voi rehveliä!
Isovelikin jo voi paremmin, vielä kun tämä äidin henkinen hyvinvointi palautuisi jotenkin, olen ihan säikky ja loppu, enkä kuitenkaan pysty nukkumaan kun valvon että hengittäähän tuo varmasti.
Hetken viime yön tosiaan jo ajattelin että niinköhän tämä pieni tähän minun käsiini nuukahtaa..Voitte jokainen äitinä kuvitella sen pelon ja huolen määrän kun tuntuu että toinen ei saa henkeä! Luojalle kiitos että tilanne laukesi ja että apu tuli!
Tämä on se etu tässä kaupunki asumisessa, apu on aina niin lähellä!
Joskus olen manannut kun tuo pelastuslaitos tässä lähellä, että harmittaa kun ajavat pillit päällä ohi ja Eemi herää päikkäreiltään..Lupaan että en enää ikinä manaa!

Harvoin kuulemma äityy nuo kurkunpääntulehdukset noin pahoiksi, yleensä juuri se kylmä ilma ja höyryhengitys ja pystyasento riittää lääkkeeksi. Nyt vaan jostain syystä Eemillä on noin rajuna tuo vaiva.

Ja ambulanssikuski oli yöllä sitä mieltä että vaikka se kuulosti että Eemi ei saa henkeä, kyllä sinne vähän ilmaa meni koska pysyi tajuissaan.
No, onneksi se on ohi nyt, ainakin toivon niin!!

Täällä hurjan paljon sairastelijoita, kun noita viestejä luin!
Me ei olla ainakaan mökkireissulta tartuntaa voitu saada, taitaa olla aika runsaasti erilaisia rajuja pöpöjä liikkeellä!

Isot halit kaikille isoille ja pienille potilaille ja huolestuneille vanhemmille! :hug:
 
Dirlittanille ja Eemille vointia - mulla jotenkin meni aiemmin ohi...
Huhhuhhuh - arvaanpa että on äipälläkin ollut sydänkohtaus ollut lähellä.

Tulee mieleen että, itellä on noita allergioita ja niihin väliin ollut adrenaliinipiikki varuiksi.
Käyköhän sama tai joku muu varokeino vauvoille???

Eikä me mihinkään Zeppeliinin olla päästy , ainakaan vielä ...


 
Dirlittan :hug: minä olisin kans ollu sydänkohtauksen partaalla! Kamalia kyllä tuommoset tilanteet, toivottavasti ette enää joudu kokemaan moista!

Minä täälä vähän sairastelen, kuumetta ei oo mutta olo on tukkonen ja lihakset vähän kipeenä. Sisätiloissa ollaan nyt pysytelty ja toivon ettei tarttuis Siljaan. Siljahan ei oo vielä koskaan ollu kipeenä joten en halua sitä ekaa sairastamista juuri nyt juhannukseksi :headwall: Huomenna oltais lähössä juhannuksenviettoon, mökkeilyä yms tiedossa. Jos tyttö sairastuiski niin lähetän sitten miehen yksin matkaan ja jään kotiin.

topsy me ollaan taidettu kerran olla Katinkullassa (jos en muista nimeä väärin) ja hieno paikkahan se on mutta sillon tais olla että vaikka asu siinä hotellissa niin uinnin hinnat ei kuulunu samoihin hintoihin vaan ne piti maksaa erikseen :/ ja taisivat sillon ainakin olla melko hintavia ne kylpyläliput joten ei voinu tehä aamu- päivä- ja iltauinteja erikseen... Minä oon aina ollu siinä luulossa että jos asuu siinä kylpylähotellissa niin sitten uintikin on ilmasta, no sillon ei ollut :headwall:
 
Multakin meni ihan toi Dirlittanin juttu ohi vaikka mielestäni kaikki luin... Onneks nyt kaikki hyvin.

Me lähdetään tänään mökille juhannuksen viettoon. Varmaan tosi lystiä tulossa ku etätyttö tulee ja anoppi miehensä kanssa... No, voi oikeesti olla kivaakin :saint:

Unikoulu- ym. kuulumisia sen verran, että meillä ollaan nyt sitten lopetettu tissittelykin lähes täysin. Yöllä uni maistuu omassa sängyssä, kun illalla annan Nan:ia ja yöllä samoin (1-2 kertaa). Nyt on sitten päivätissittelykin jäänyt, ehkä joka toinen päivä suunnilleen vielä tissiä annan, kelpaa kyllä muttei sitä mitenkään tunnu kaipaavan, joten saa minun puolestani loppua sitten tähän. Lähinnä pitänyt sen verran antaa, ettei tissit ihan mahdottomasti kipeydy, sen verran maitoo vielä kertyy kuitenkin. Ja tissittelyjen poisjäämisten myötä neidille kelpaa isin seurakin, aiemmin ku ei kukaan muu ku äiti tisseineen kelvannut edes leikittäjäksi. Se kyllä täytyy sanoa, että kallista toi korvike on ja tuntuu, että sitä saa jatkuvasti kaupasta olla kantamassa!

Mutta meillä siis menee siltä osin tosi mukavasti. Neuvolassakin käytiin ja 8 kk mitat oli 8500g ja 70cm. Eikä otettu verikokeita. Hammastarkastus kuulema 1 vuotiaana. J aite sai 'päättää' haluaako 10kk neuvolaan vai vasta vuoden ikäsenä, halusin 10 kuukautisena (kiva kuulla mittoja ja muutenkin hirmu kiva se meidän neuvolatäti, ja Silja ku ei liiku ni näkeepähän sitten tartteeko jotain 'apua', en kyllä huolissani ole). Lääkärin mielestä tosi jäntevä tyttö ja totesi ääneen 'oletpas sinä kertakaikkisen ihana vauva', kyllä äitin mieltä lämmitti :heart:

Nyt vaunut heiluu, mentävä on. Mukavaa juhannusta kaikille :wave:
 
Dirlittan :hug: On tämä henkinen kapasiteetti tosiaan joskus aika vähissä, tuntuu ettei kerta kaikkiaan jaksa, varsinkin tuollaiset kiperät tilanteet ottaa lujille. :hug: Mullahan oli samanmoinen tunne silloin kun Annilla oli keuhkokuume ja näytti että toinen kuukahtaa käsivarsille justiinsa. Olin vielä yksin kotona, mies kaupassa käymässä ja mietin että soitanko ambulanssin vai mitä hittoa teen kun toinen makasi ihan tajut kankaalla. On aivan kamala tunne kun luulee että nyt tämä kuolee tähän. Ja tuokin kuulostaa tutulta ettei anna lupaa itselle levähtää kun pitää vartoida sitä että pieni varmasti hengittää. Jaksamista vielä kerran sinulle, rankkaa varmasti on ollut. :hug:

YOdottaja: mulla meinasi taas eilen tulla virtsan karkailua kun nauroin niin kovasti sille; unohtuiko yöpaita päälle jutulle :LOL: Unohdin vaan eilen mainita asiasta, nyt muistin kun taas luin jonkun sun kirjoittaman jutun, joka pisti meikäläisen taas melkein kipittämään Tena Ladyja :LOL: (Siis ei mulla oikeasti ole kaapissa niitä....)

Me lähtään käymään lasten kans mummulassa. Aatu on niin kärttyinen etten jaksa jäädä sen kans enää neljän seinän sisälle. Ei oikein meinaa helpottaa tuo pojan sairastelu ja sama lähteä käymään jossain kun ei ole kuitenkaan kuumetta ja oma pää kaipaa jo muuta seuraa.
 
Dirlittan, hui kauheeta :eek: Onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä :hug: Kauheita tollaset :'(

Nyt on sitten pyykkiä pesty, imuroitu, kaupassa käyty-koko perheen voimin, ja lapsetkin saivat kiwaa =) Yllättävän hiljaista kaupalla oli :eek: Toki porukkaa oli, mutta kesällä sitä on aina. Tietää että huomenna ja perjantaina sellaset ryysikset kaupassa, et hyvä jos kehtaa maitopurkkia lähtee hakee :/
Käytiin vielä pitsallakin, oi että =) Nyt on massut ähkynä...ja nyt sitten väsyttää |O Juniori on kyllä unilla, mutta noi isommat tossa touhuavat, niin ei oikein uskalla silmiään ummistaa.
Kahvit tossa keittelin, jos kofeiinin voimalla taas virkistyis ja jaksais =)
Eilenkin iski kauhee väsy näitä aikoja, mutta kun menin ulos puuhailemaan, niin kummasti virkosi =) Pitäis vissiin nyt ehdä samoin.
Tavaroitakin jo pakkailin valmiiksi ja listaa tein mitä pitää mukaan ottaa, ettei tärkeimmät unohtuis. Ainiin, apteekissa täytys kai käydä...kyypakkausta varmuudenvuoksi ja sellasta...

PuPun paskasin-juttu oli taas sarjassamme piristystä päivään :LOL: Sattuuhan näitä väsyneenä...ja muutenkin ;)

Äh, tässä mä vaan lämpimikseni löpinöin...täytys kai vaan alkaa jotain tekeen, ennenkun mä nukahdan istualteen |O
 

Yhteistyössä