****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

mulla on ihan hirvee krapula,huono olo-janottaa-päähän koskee..
oli ihan mielettömän hauskaa eilen,pojat laulo mun synttäreiden kunniaks elämänsä ekaa kertaa karaokea ja tietysti emma kappaleen :LOL: ja tanssia sai jalat kipeeks..

nyt takas peiton alle..
 
Tuutis, juu puutyöt onnistuu, ainakin jotenkin.
Kehtoa minäkin alkuun mietin, mutta luovuin sitten siitä ideasta, kun heillä on tosi pieni omakotitalo (n.50 neliöö) niin siellä ei sitten sitä tilaa kamalasti ole, ja en kyllä tiedä että oliskos heillä sille sitten käyttöä.
Jäänkin heilumaan tuon naulakon ja kellon väliin :D lisää ideoita otetaan vastaan. :D

Olipa taas yö, tai paremminkin aamu. Juho kyllä nukku nätisti, mutta kun tuo ukko on tän viikonlopun päivystävä työnjohtaja, niin sen puhelin rupes rallattamaan heti kuudelta aamulla. Vähän väliä tuo pauhas ja aina tietty kaikki herättiin. Juho onneks nukahti aika nopeesti uudestaan ja nukkukin jopa 10 tunnin yö unoset.
Että mua ärsyttää ton päivystys viikonloput, joskus puhelin soi kaiken yötä |O

Kiva että tohtorilla on ollut hauska ilta :D

Menis laittaan pyykinpesukoneen laulamaan.
 
Keiju07
Hei kanssasisaret! Olen viettänyt viime aikoina vain taustaelämää... silloin kun edes siihen olen ehtinyt. Nyt alkaa kiireet vihdoin hellittämään ja pääsen täälläkin useammin taas vierailemaan.

Kerron toiste meidän kuulumisia, ei mitään ihmeellistä kylläkään, mutta nyt tarvitsen teidän apua:

Täällä kun on monella oma talo ja omaa pihaa, niin onko joku törmännyt myyrä-ongelmaan? Ajoin eilen nurtsin ja pihalla kekotti 30 kasaa!!!!! Mitä nyt pitää tehdä? Kaikki hyvät vinkit kehiin. Mitään myrkkyjä en voi oikeen alkaa käyttämään, kun meillä vierailee noita naapureiden kissoja aika lailla.


 
Keijulle - en oikeesti tiedä, mutta nyky-elämässä Heartbeat sarjan Asfodlyn kartanossa oli saminen myyräpulma, taisivat kaivella jotain uria - tosin ei olt kovin toimiva ratkaisu :)
No anyway - lohdutuksena, että kartanolliset ongelmat ???

Meikäläisittäin tehokas aamu - pesty pyykit, viikattu, astiat pesty, nurmikon leikkasin, oon ite syönyt jo - ja Viude koisaa ...
Meillä on enimmäksen aika löysiä aamuja , nykyään Viu nukkuukin kasiin tai yli, leppoisaa . Itse en osaisi arvottaa tehopakkauksena oloa , kun on elämäni eka työbreikki ja jos - siis JOS - tuo ipanainen antaa nukkua ja löysäillä vielä ... niin menköön.
Kohta lähdetään taas kylästelemään...

Uskovaisista - niin, eiköhän kiihkoilevat ja tuomitsevat (ja sovinistit) löydä paikkansa joka uskontosuunnasta ja keppihevosen muiden arvostelulle ja kipakkana ololle mistä vaan. Tosi-uskovaiset - joita muutaman olen tavannut - huokuvat sellaista jännää mielenrauhaa ja tasapainoa, se vaikuttaa tavoittelemisen arvoiselta ja olisi niinkus mun mielestä uskon ja uskonnon tarkoitus. Armo ja laupeus ja suvaitsevaisuus ...

Santille onnea autosta - ois uus ja isompi hiano juu - noh, jahka sen lottovoiton saan niin ostan .

Jahas - sentään tuo kapula tulee ruokottomasta hauskanpidosta ja juhlinnasta ... happamia, sano kettu pihlajanmarjoista - eikus kiva että Dogtorilla oli kivaa ...

Minä nyt oon alkanut huutonetti kauppiaaksi... kyllä nuo postikulut nostaa kaman hinnan lähelle kauppahintaa, mutta empä viitsi kaikille ostajille sitä sitten alkaa korostaa. Valintatalon takatiskiltä kävin pakkauslaatikoita hakemassa ...

Mammoliino - kuuklasinpa kuuklasin sitä HTHta ... olen nyt taipuvainen uskomaan teitä... pitää kokeilla, eihän tuo kallis kokeilu ole...
Niin - onkos mineraalimeikeistä kokemuksia jo muilla ? Mua ne himotta, ja ostin lorealin väritöpöttimen. Mistä Oulusta tms saisi muita Jane Iredalea tms - joita akkainlehdissä mainostetaan ? Naapurinemäntä kantaa mulla kaikki Sarat ja menaiset ja olivia, omien annojen lisäksi, niin tässä tulee kaikenmoisia kaupallisia tarpeita ... :)

Nyt pimuli heräisi ihanaisessa ale tutta-etana-puvussaan ...
Astunpa taas palvelukseen ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Hei kanssasisaret! Olen viettänyt viime aikoina vain taustaelämää... silloin kun edes siihen olen ehtinyt. Nyt alkaa kiireet vihdoin hellittämään ja pääsen täälläkin useammin taas vierailemaan.

Kerron toiste meidän kuulumisia, ei mitään ihmeellistä kylläkään, mutta nyt tarvitsen teidän apua:

Täällä kun on monella oma talo ja omaa pihaa, niin onko joku törmännyt myyrä-ongelmaan? Ajoin eilen nurtsin ja pihalla kekotti 30 kasaa!!!!! Mitä nyt pitää tehdä? Kaikki hyvät vinkit kehiin. Mitään myrkkyjä en voi oikeen alkaa käyttämään, kun meillä vierailee noita naapureiden kissoja aika lailla.
Ahkerasti vaan talloo ne kasat aina lyttyyn kun niitä ilmaantuu. Kyllä ne jossain vaiheessa rauhoittuu ja on niitä semmoisia maahan laitettavia lähettimiä jotka lähettää jotain aalto jutskaa jolla ne saa karkoitettua joku tietty taajuus niin ne ei tykkää....

Maatalous kautta rautakaupoista saa varmaan lisää tietoa asiasta.

 
Mulla meni hermot rattaiden metsästykseen :kieh: Painelin ostaa uudet kun ukko näytti vihreetä valoa :D Toivottavasti noi on sitten ja hyvät! En uskalla ääneen sanoa jos hutkut ostin:ashamed: Nyt pitäis ne punaset carenan matkikset pistää myyntiin....

 
Heippa

Käytiin äsken Annin kans makuunista ostamassa herkku päivä pussit, molemmille omat. =) :D Samalla reissulla käytiin Hesessä ja Rintamäellä, sieltä löysin itselle 3?:lla valkeat sortsit.

Tuutilulla: oliko Carenoissa jotain vikaa kun uudet hankit? Mulla on kolmet Emmaljungat ja mistään en luopuisi joten minun mielestä ainakin hyvät kaupat teit. =) Ja aivan ihanan väriset =)
 
Niinukalta; ja Milla-Marialta, piti kysyä että ostitko Metsolat itelle vai lainasitko kirjastosta? Saakohan kirjastosta lainattua? Huutonetissä ainakin maksaa yhtä paljon postikulujen kans kuin liikkeestä ostettunakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Heippa


Tuutilulla: oliko Carenoissa jotain vikaa kun uudet hankit?

Ainut "vika" on se että miä en niistä tykkää hiekkatiellä tai pihalla työntää, liian pienet renkaat mun makuun :D Ja koska nuo uudet menee pieneen tilaan niin toisista miehen mieliksi luovun *lue... eiks näitä saamarin kärryjä vois jostain päästä hävittää ennen kuin uusia haalit* :D Miähän hävitän nyt myös noi meijen yhdistelmät kokonaan pois. Niistä menee mahd. runko ja pyörät Kiian kummille ellei koko kärryt. Niissä sitä vikaa onkin ja niiden takia uudet hankin korvaaman yhdistelmät:kieh:
 
Paljollakos Tuutis ne Carenat möisit? Posti- tm. kuluineen? Sulo Vilen -syndrooma iskee, jos halvalla sais... Mut hakemaan en lähde, joten jollain opilla pitäis ne sitt Jyväskylään saada... Halvemmaks taitais tulla hakee cittarista ku sieltä asti toimitella... pohdintaa...

Mä on siskon lapsia vahtimassa nyt, lähtivät torstaina Roomaan ja tulevat huomenna. Muuten kiva ja lapset tosi kilttei, mutta ku täällä EI OO TELKKARIA ni meinaa käydä aika vähän pitkäks ja tällä palstallakin NIIIIN hiljasta että.

Eilen käytin kakara-laumaa Puuhamaassa, en ole ite ennen käynytkään. Täytyy sanoa, että oli kyllä maineensa (hyvän) veroinen paikka. Siis siellä on kyllä kaikenikäisille jotakin. Ehkä ei Siljuskalle vielä mutta tosta 3-vuotiaasta eteenpäin ja hyvin Siljakin viihty ku oli paljon kateltavaa.

Mitäs porukalla ilta-suunnitelmissa? Mä varmaan nyt sitt surffailen aikani ja sitt kai sitä joutaa ajoissa petiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä:
Paljollakos Tuutis ne Carenat möisit? Posti- tm. kuluineen? Sulo Vilen -syndrooma iskee, jos halvalla sais... Mut hakemaan en lähde, joten jollain opilla pitäis ne sitt Jyväskylään saada... Halvemmaks taitais tulla hakee cittarista ku sieltä asti toimitella... pohdintaa...
Miä laitoin ne tänään huutikseen (piti perhana kahteen otteeseen tehdä ilmotus kun en tajunnut miten niitä lisäkuvia saa :ashamed: )
http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=81480006

50? ajattelin pyytää ( tai mieshän sen määritteli kun tietää millanen myyjä miä oon :LOL: ) kun niitä ei ole paljoa käytetty. matkahuollossa kuljetukselle taitaa hintaa tulla n.13? 10kg mukaan katottuna... Voithan siä aina tarjota jotain niin katotaan :D
 
Jep jep. Täytyypä sitten seurailla huutista... Mä ajattelin kyll jotain neutraaliin värisiä matkiksia, Siljalla kauheest vaaleenpunasii vaatteita ni ei oikein 'istu' tohon punaseen :LOL: ihan ku ei muuta mietittävää ois :LOL: :LOL:
 
Mä en muuten osaa kirjottaa tällä kannettavalla, kotona pöytäkone, ihan hirveesti tulee virheitä. Kaapissa ois muuten kolme kaljaa, pitäsköhän tempasta ne :whistle: Mä en kyll yleensä yksinjuopottelua harrasta, ku otan ni sitt kunnolla ja eiku baariin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä:
Jep jep. Täytyypä sitten seurailla huutista... Mä ajattelin kyll jotain neutraaliin värisiä matkiksia, Siljalla kauheest vaaleenpunasii vaatteita ni ei oikein 'istu' tohon punaseen :LOL: ihan ku ei muuta mietittävää ois :LOL: :LOL:

:LOL: vink vink... nää oli lastentarvikkeessa tarjouksessa 229?
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Scoo_CamoPink.jpg On hiukan neutraalimmat ja löytyy sitä vaaleanpunaistakin. :D

Meil oli ja meni se pahin v.pun kausi. Nyt huomaan ostavani Kiialle pinkkiä ja kirkkaan punaista :eek: Mistähän lie johtuukaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä:
Mä en kyll yleensä yksinjuopottelua harrasta, ku otan ni sitt kunnolla ja eiku baariin.
En miäkään kun alkaa aina menojalka vipattamaan. Ja miks sitä vähästä otosta kankkusen kärsii, ottaa enempi kerralla kun huono olo tulee kumminkin :whistle: Ja mulla kun tää muisti pätkii selvinkin päin niin kapakkailta vois olla aika pimennossa. Pitäis testata :D
 
Moikka vaan kaikille!

Oltiin eilen rimpsalla krisun ja muutaman muun mamman kanssa :D Hauskaa oli ja siitäkin ilosta sai sitten kärsiä tänä aamuna :ashamed: :x
Tietää taas ettei tarvi vähään aikaan mennä :kieh:

Sarahan joi 2 viikkoa soijamaitoa nyt, ensimmäinen viikko meni oikeastaan todella hyvin ja ilmavaivat loppuivat kokonaan ja yöt helpottuivat. Toinen viikko alkoi mennä keturalleen oikeen olan takaa ja taas ollaan valvottu. Kokeilin tänään tuttelia 80ml ja tulos oli että Saran poski leimahti tulipunaiseksi ja tuli sitten ihottumaa, sellaista nokkosrokon tyyppistä! :eek: Huusi ja itki ihan kauheasti. Nyt se on vaan uskottava että tuolla on maitoallergia! Ja ilmeisesti tuo soijamaitokaan ei käy, vaikka alkuun tuntui lupaavalta :| Haettiin seuraavaa sorttia ja lähtee nyt kokeiluun. Ens viikolla soittelen lekuria maitoasian puolesta.

Ei tänne kummempia. =)
 
Laitoin Apinanpojan jo yöunille oli toinen niin väsy. Ei nukkunut toisia päikkäreitä ollenkaan niin ilta olikin sitten melkoista väsy kitinää |O Päiväunia nukkui aamupäivällä 2.5 tuntia niin varmaan siksi ei sitten nukuttanutkaan iltapäivästä. Ihana kun nyt on sitten rauhallinen lauantai-ilta tiedossa.

Anni on iskän kans saunassa. Lupasin tytölle että lähdetään saunan jälkeen yhdessä kastelemaan terassin orvokit. Toinen ihan onnessaan odottaa että pääsee äitin kastelukannulla kastelemaan, siinä on sellainen pitkä nokka ja Annista sillä on kiva lotrata :D

Milli: minulla on yksi sukulaispoika joka altistui soijamaidolle just muutaman viikon kokeilun jälkeen.

Täällä on ihmeellisen hiljaista. :eek: Onkohan kaikki kesäloma reissuilla?
 
Tänne ei uutta, Idan kekkerit taas vietetty, ja mun isä jäi meille yökylään. Ihan kivaa, ukko kun on siellä ...keleen polttareissa, niin on vähän seuraa mullekin, lasten lisäksi siis.

Eetulle tuli eilen pyyntö kaverinsa perheen kanssa viikoksi pohjoiseen!
Lähtisivät maanantaina yöjunalla, ja tulisivat viikon päästä kotiin. Eetu on ihan innoissaan, mutta mua hirvittää!
En ole ollut noin kauaa erossa, pisin aika on viime kesänä 5 päivän leiri Eetulla. Ja tuo on niin kaukana 659 km, eli ihan heti ei pääse poikaa kotiin hakemaan jos joku hätä tulee.
Tuo kaverinsa on ihan kiva poika, ja olen äitinsä ja isäpuolensa pari kertaa tavannut, vaikuttavat ihan mukavalta väeltä. Mutta silti mua hermostuttaa.
Mitenhän mun käy kun aikanaan on Eetulla armeija edessä..? Pitäisköhän nyt jo soittaa esikuntaan että ei ole minun pojat sitten käytettävissä, niiden pitää olla äidin kanssa kotona..
Ei mutta tosissaan..Laskisitteko te teidän 10 v lasta noin pitkälle reissuun puolituttujen kanssa? Poika on innoissaan , ja musta tuntuu että kaikki on, minä vaan hermoilen.
Tuntuu pahalta kieltääkään, tuohan on upea elämys, noin pitkälle ja junalla..Ja ennenkaikkea kun Eetua ei arveluta laisinkaan.
Taidan olla hiukan ylisuojeleva.. :headwall: :headwall: :headwall:

Onneksi Ida ja Eemi ei ole menossa mihinkään reissuun ilman äiteetään..
 
Hinta oli ihan kohdillaan, joku varmaan halus just ne punaset. Itekin niitä cittaris kattelin ja kivan näköset pelit... mut ku pitäs käydä monenväriset vaatteet :D Mä tykkäisin kans pitää sellasia kirkkaita värejä Siljalla mutta sille jotenki paremmin käy kaikki hempeet...
 
Tervehdys :wave:

Täällä edelleen :x olotila,kiitos eilisen rilluttelun. :headwall:
Mitään en muista illasta,mutta kotiin olin kuitenkin jotenkin löytänyt :D
sauna on lämpeemässä jos sitten sen jälkeen menis nukkumaan.
 

Yhteistyössä