****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

dirlittan:Mulla on ollut isommat reissussa pidemällä pidempiä aikoja, mutta vaan mun äidin, siskon tai todella hyvän ystävän matkassa. Poika on ollut Sipoossa koulukaverin perheen matkassa mökillä,muttei sen pidemmällä. Mä en ehkä antais mennä jos on vanhemmat tavattu vaan muutaman kerran. :ashamed:
 
mie oon aivan rätti poikki väsyny,oltiin 5h siellä kalamarkkinoilla,ja tyty oli niin nätisti että,kun käytiin syömässä,niin tyty söi ja joi tosi nätisti,eikä riehkassu yhtään,niinkuin kotona tekee..etätytöt naris,jo heti parin tunnin jälkeen..et pois olis pitäny lähtee..no mie ainakin nautin et sai nähä tuttuja ihmisiä..isäntä sanokii että mie tunsin sieltä kaikki ja hää i ketään :eek: mutta menojalkaa jäi vipattamaa..olis tahtonu olut-telttaan kylmän siiderin kanssa..

metsoloista mie ostin ihan cdon.comilta olikoha 12e noin yks dvd..

myyristä.. en nyt tiiä et onko tää nyt niin luonnon mukanen keino..mutta kaataa bensaa sinne koloon..tai valopetrolia..miun isällä on näitä kikkoja..tai sitten hankkii kissan..meillä kolme kissaa,eikä yhen ainutta myyrän nostamaa multakasaa ole meijän,eikä naapureiden pihassa ollut..
mutta taitaa tuo myyrä ongelma olla aika paikallinenkin..kun en mie täällä sunnalla ole myyrän nostamia koloja nähnyt..

jepulis..nyt mie taijan painuu pehkuihin..tuntuu että naamaakin kuumentaa..tais aurinko pikkusen tarttuu..
 
Dirlittan; mullahan ei ole noin isoja lapsia että täytyy vaan sanoa sellaisella mutu tuntumalla mitä tekisin. Ensimmäinen ajatus oli että päästäisin, mutta sitten kun luin Millin kirjoituksen aloin minäkin pähkäilemään sitä että jos et tunne kunnolla niitä kaverin vanhempia niin ehkä sitten minäkin miettisin kaksi kertaa. Muakin hermostuttaisi varmasti yhtä paljon kuin sinua. Muutenkin tahdon olla aika arka antamaan lapsia edes yhdeksi yöksi pois, mutta mun lapset on tosiaan aika pieniä vielä verrattuna tuohon kymmen vuotiaaseen. Mitä mieltä sun mies on asiasta? Auttaisiko hän sinua päätöksen helpottamiseksi?
 
Dirlittan vaikea päätös kun viikko on tosi pitkä aika ja välimatkakin noin pitkä :hug: En muutes tiiä mitä ite tekisin :/ Jos päätyisin että lupa heltiäisi niin haluaisin tavata vanhemmat naamasta naamaan ja jutella monia monia asioita koskien matkaa... Ja jos vanhemmat todellakin tuntuisivat luotettavilta ja mukavilta niin ehkä lupa heltiäis.. tai sitten ei :ashamed: Hurjan vaikea sanoa..
 
dirlittan kylläpä ite oon ollu jo laivalla ton ikäsenä kaverin ja hänen vanhempien kanssa ja mun vanhemmat ei oo ees kunnolla tuntenu niitä..kyllä mä päästäisin..

asiaa oli taas sen miljoona sorttia..
tässä pizzaa syön ja kohta katotaan tali-ihantala,ihanaaaaaa!!!!ja sit joku toinen suomi leffa,melko uus joku kolmio draama systeemi..kävelylläki käytiin..olo alkaa voittaa :D
 
Joo, siis ilman muuta mäkin haluisin tavat ne vanhemmat kunnolla ennen matkaa. Ja soittelisin ainakin pari kertaa päivässa. Ja varautuisin pahimpaankin eli hakemaan pojan pois kesken reissun... Toki pojallekin pitäis tehdä selväks että koti-ikävä ei auta, mutta siis jos oikeesti jotain sattuis ni sitt varautuisin hakemaan pois. Ja kertoisin rehellisesti niille toisen pojan vanhemmille huoleni ja jos tuntuis, ett ymmärtävät ja vaikuttaisivat luotettavilta ni päästäisin. Aika suojeleva mäkin osaan olla, eikä tollasta tilannetta itelle ole vastaan tullut, joten helppohan se on tietty sanoa :whistle: Tunteekoko kukaan sun tuttu niitä ihmisiä paremmin? Jos jotain kautta saisit tietää tarkemmin millasia ovat?
 
No mun mieshän on sitä mieltä että ilman muuta saa mennä..sillä niin erilainen suhtautumistapa kaikkeen tällaiseen.
Ja siis tuo pojan äiti jo siellä on, ja maanantaina Eetu lähtisi sinne kaverinsa ja tuon isäpuolen kanssa.
Eilen pitkään puhuttiin tuon äidin kanssa puhelimessa, ja aika paljon asioita juteltiin liittyen reissuun, kasvokkain ei päästä nyt asiaa puimaan.
Huomenna tuo poika tulee meille yökylään, saan häntä ainakin vähän haastatella..
Vaikeaa on..Toisaalta kun mulla ei ole mitään syytä epäillä etteikö olisi varsin luotettavaa väkeä, mutta mistäs minä sen toisaalta tiedän?
Ja eihän sitä tietenkään ikinä kenestäkään tiedä, vaikka olisi kuinka tuttukin.

Tuo välimatka on se mikä pelottaa.
Mutta toisaalta meillä Eetulla ei ole juuri ollut sellaista omaa parasta kaveria ennen tätä, eikä häntä ole koskaan ennen kaveri mukaan pyytänyt lomalle.
Eetu on onnessaan, ja otettu tästä. Jos nyt sanon ei, niin miltä se Eetusta tuntuu?
Ja pyytääkö tuo poika sitten jonkun muun mukaan, ja heistä tulee sydänystävät ja mites Eetu sitten..Paljon pyörittelen mielessä..
Eetua kiusattiin koulussa parina ekana vuonna, ja vieläkin välillä. Tämä poika tuli noin vuosi sitten Eetun luokalle, oli heti aika suosittu, ja ystävystyi Eetun kanssa, mikä tietenkin Eetun asemaa paransi reilusti. Eetu on ollut ujo ja arka, ja vielä vuosi sitten olisi ollut mahdotonta edes kuvitella että Eetu uskaltaisi lähteä, nyt poika on innoissaan.
Jos kiellän, kariseeko tuo uusi rohkeus?

Eetu on ollut heillä yökylässä kerran, mutta se olikin tuossa parinsadan metrin päässä..

Vaikeaa olla äiti ja tietää mikä on OIKEA päätös :headwall: :headwall:

**muoks** Äiti on ammatiltaan lastentarhan opettaja, jos siitä voi jotain päätellä :D
JA äiti vielä erikseen mulle mainitsi että ei päästä poikia kahdelleen uimaan, että onko se ongelma..no ei tosiaan ole mulle!!
JA Eetu sanoi että se äiti aina vahtii tarkkaan kun hän on leikkimässä mitä tekevät..Eetulla ainakin vahva luottamus..
 
Nyt mä jo höpötän omiani lahopää kun olen...olihan mun poika just muutaman päivän siskon kaverin luona n.300km päässä, kun siellä asuu hänen yksi kaveri jonka siis tuntee siskon kautta koirapiireistä. Pojat on nähneet toisiaan jo muutaman vuoden ajan silloin tällöin koiraleireillä ja siellä tulleet hyvin juttuun. Nyt sitten kun mun poika oli ollut tän pojan luona niin ei ollutkaan mennyt niin kivasti. Oli ollut ihan kivaakin, mutta myös tullut koti ikävä :| Eli kannattaa myös miettiä miten hyvä kaveri tämä toinen on jos lähtee pidemmäksi aikaa pitkälle, ettei sitten mene sukset ristiin jostain syystä ja tule koti ikävää, kun ei pääsekään kotiin ihan heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Nyt mä jo höpötän omiani lahopää kun olen...olihan mun poika just muutaman päivän siskon kaverin luona n.300km päässä, kun siellä asuu hänen yksi kaveri jonka siis tuntee siskon kautta koirapiireistä. Pojat on nähneet toisiaan jo muutaman vuoden ajan silloin tällöin koiraleireillä ja siellä tulleet hyvin juttuun. Nyt sitten kun mun poika oli ollut tän pojan luona niin ei ollutkaan mennyt niin kivasti. Oli ollut ihan kivaakin, mutta myös tullut koti ikävä :| Eli kannattaa myös miettiä miten hyvä kaveri tämä toinen on jos lähtee pidemmäksi aikaa pitkälle, ettei sitten mene sukset ristiin jostain syystä ja tule koti ikävää, kun ei pääsekään kotiin ihan heti.
Joo, tota puhuttiin..Eetu vaan totesi että "ei voi mitään, pitää vaan kestää"..ei osaa poika stressata kuten äitinsä.. :LOL:
 
dirlittan:Toi on kyllä hyvä että jos Eetu ymmärtää ettei äiti hae ihan heti kotiin sieltä, jos ei tule toimeen jostain syystä. Kirjoiteltiinkin samaan aikaan näköjään viestiä. Ja kirjoitit siitä äidistä että on tarkka mitä pojat puuhaa ja ettei keskenään päästä uimaan jne. Kuulostaa ainakin mun mielestä hyvälle! =)
On nimittäin sellaisia vanhempia jotka ottaa kaverin mukaan lapselle ja lapset saavat touhuta mitä lystää, pääsevät vanhemmat itse helpomalla :/
Ehkä vielä voisit soittaa sille äidille ja sanoa ihan suoraan että hiukan arvelluttaa kun Eetu ei ole ollut tällaisella reissulla koskaan jne..?
Mutta tosiaan tuokin on totta että matkan jälkeen pojista voisi tulla ne sydänystävät toisilleen, kaverisuhde lujittuisi, kun on yhdessä tehty jotain suurta. =)
Mua harmittaa nimittäin tosi paljon kun mun poika oli kans täällä uudella paikkakunnalla alkuun kiusattu, eikä sillä ole vieläkään sellaista parasta kaveria täällä, vaikka on sosiaalinen lapsi jne. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Dirlittan nyt kun tuon sun viimeisen viestin luin niin kyllä miä varmaan pojan päästäisin :) Puhelimet kehiin. Onkos muuten Eetulla omaa kännyä johon voisit soitella tai Eetu vastaavasti sulle päin?


On sillä, ja kaverillaan, ja niillä molemmilla vanhemmilla.
Mä mun isälle äsken tuolla valitin kun on niin vaikeeta, se pitää mua ihan kahjona. On sitä mieltä että poika junaan vaan, hieno reissu edessä.
Voi kun osaisikin olla noin huoleton.
Mutta pakko kai se on vaan osata luottaa, sekä omaan lapseen, että niihin aikuisiin. Eihän tuo minun poikapolo ikinä muuten pääse täältä äidinhelmoista, jää mulle kotiin vanhaksi pojaksi :LOL:
 
[quote="milli78Mua harmittaa nimittäin tosi paljon kun mun poika oli kans täällä uudella paikkakunnalla alkuun kiusattu, eikä sillä ole vieläkään sellaista parasta kaveria täällä, vaikka on sosiaalinen lapsi jne. :( [/quote]
Toi on niin kurjaa :(
Meilläkin Eetu on tosi iloinen ja reipas ja kiltti, mutta silti usein juuri se jota kiusataan. On joissain jutuissa erilainen kuin muut pojat, rauhallisempi ja arempi. Kun toiset kiipeää jo korkealla puussa, Eetu vielä pohtii että onkohan viisasta..
JA yksi syy miksi on tullut kiusatuksi, on se että on hyvä koulussa..ne jotka ei pärjää niin hyvin ja on ehkä enemmän sellaisia räyhääjiä kiusaa esim. siitä kun Eetulla ei ole koskaan jäänyt läksyt tekemättä..hullua.

Eikö tunnukin Milli hirveälle kun omaa lasta kiusataan! Mulla ainakin tuntui että sydäntä revitään rinnasta! Ja ehkä osin siksikin olen tosi herkkä ton Eetun suhteen.
Nyt onneksi mennyt jo paremmin, tämä 4.luokka oli tähän astisista paras, juuri siksikin että Eetu sai muutaman tuollaisen parhaan kaverin joiden kanssa oikeasti leikki ja oleminen sujuu.
 
Täällä toinen kuulemma ylihuolehtiva äippä :ashamed: Timin piti rippitapaamisessa esitellä vanhempasa + sanoa yksi hyvä asia ja hää esitteli minut näin: Tää on mun äiti Tea ja se on aika ylihuolehtiva oikeastaan aina :ashamed:

No joo. Poika pääsi uimaan lähirannalle kavereiden kanssa vasta 11v-12v ja sen ajan äiti juoksi ikkunasta toiseen kyttäämässä :ashamed: Ja ekaa kertaa kun tuo lähti mopolla niin ehdoksi annoin että soittaa kun on perillä ja samaten kun lähtee kotio päin.. Rimpsalle on turha edes pyytää..

Ja nuo on vaan pieniä juttuja :ashamed: Mutta kun miä pelkään että jotain pahaa käy ja mitens siitä sitten selvitään.. *käärii pojan pumpuliin ja sulloo piiloon oottamaan 30v:n ikää. Jos sitten vois päästää vaikka pyörähtämään illalla jossain klo 22 kotiintulo ajalla* :saint:
 
tuutis: Sitähän minäkin aina pelkään, pahinta. Vaikka ymmärrän sen että mitä vaan voi tapahtua missä vaan mutta silti.. :ashamed:
Mä olen kyllä niin ylihysteerinen noiden lasten kanssa kaikessa, tää onkin siksi ihan kauheeta joutua päättämään tällasta..
Meillä Eetu syksyllä 11v, ja mä en päästäis sitä kahdelleen sen kaverin kanssa uimaan, mä sekoaisin huolesta..Mä en vaan osaa ajatella että se pärjäis..* tilaa tuutikselta sitä pumpulia mihin käärii pojan ja teippaa itseensä kiinni..pysyköön siinä tallessa :whistle: *
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
tuutis: Sitähän minäkin aina pelkään, pahinta. Vaikka ymmärrän sen että mitä vaan voi tapahtua missä vaan mutta silti.. :ashamed:
Mä olen kyllä niin ylihysteerinen noiden lasten kanssa kaikessa, tää onkin siksi ihan kauheeta joutua päättämään tällasta..
Meillä Eetu syksyllä 11v, ja mä en päästäis sitä kahdelleen sen kaverin kanssa uimaan, mä sekoaisin huolesta..Mä en vaan osaa ajatella että se pärjäis..* tilaa tuutikselta sitä pumpulia mihin käärii pojan ja teippaa itseensä kiinni..pysyköön siinä tallessa :whistle: *

:hug: Ois pitänyt sairaalassa pyytää että jättävät napanuoran leikkaamatta :LOL:

Tottahan tuo on että jotain voi sattua vaikka ite ois vieressä mutta jotenkin sitä kuvittelee voivansa silti suojella paremmin pitämällä lähellä kuin päästämällä kauas. Äitiys on aika vaikeeta ja tunteiden sekamelskaa vuodesta toiseen.
 
heippa täältäkin päästä taas vaihteeksi. Hengissä ollaan.

Nyt on laitettu vauva tavaroita myyntiin huutikseen urakalla. *lue, isäntä mielissään*. Eilen möin jo kaksi istuinta. Kun kävin tytöille ostamassa kaverilta 2 kpl Gracon Cosmic Xtp istuinta. Tosin tytöt menee vielä kaukaloissakin jonkun aikaa. Mutta olihan se ostettava kun halvalla sai....Sulo Vilen syndrooma täälläkin.

JA kehtasi tuo ukko äsken kettuilla kun sanoin että tuutis osti uudet rattaat, sanoi että nyt meijän mamma juoksee heti maanataina ostamaan myös uudet kärrit.... :eek: mitähän se nyt sillä tarkoitti :ashamed: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
JA kehtasi tuo ukko äsken kettuilla kun sanoin että tuutis osti uudet rattaat, sanoi että nyt meijän mamma juoksee heti maanataina ostamaan myös uudet kärrit.... :eek: mitähän se nyt sillä tarkoitti :ashamed: :LOL:


:eek: mitä se oikein ajattelee :LOL: :LOL: Pistä ukko ulkoruokintaan :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
JA kehtasi tuo ukko äsken kettuilla kun sanoin että tuutis osti uudet rattaat, sanoi että nyt meijän mamma juoksee heti maanataina ostamaan myös uudet kärrit.... :eek: mitähän se nyt sillä tarkoitti :ashamed: :LOL:


:eek: mitä se oikein ajattelee :LOL: :LOL: Pistä ukko ulkoruokintaan :kieh:
pitänee laittaa.... :kieh: :LOL:
 
Tuutis: jooo, niin se on.
Mä muistan aina kun mun äiti sanoi kun Eetu oli vauva, että mitä pienempi lapsi, sitä pienemmät murheet.
Mietin aina että typerä sanonta, että kyllähän se arki helpottaa kun lapsi kasvaa..Mutta on siinä vaan vinha perä. :hug:
 
Nyt mä lähden unille, kiitos kaikille TAAS kerran tuesta ja mielipiteistä. Mihin mä joutuisin ilman teitä :hug:

Korkeasaaressa näettekin sitten Tiistaina hermoheikon äitin jos nyt päätän sitten tuon lapseni reissuun päästää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Tuutis: jooo, niin se on.
Mä muistan aina kun mun äiti sanoi kun Eetu oli vauva, että mitä pienempi lapsi, sitä pienemmät murheet.
Mietin aina että typerä sanonta, että kyllähän se arki helpottaa kun lapsi kasvaa..Mutta on siinä vaan vinha perä. :hug:
:LOL: miä meinasin ton sanonnan kirjoittaa äsken tuohon viestiin :D Huolet/huolen syyt vaan muuttuu vuosien varrella
 

Yhteistyössä