2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

iltaa..
nopsaan vaan ku päähän koskee ihan pirusti ja aivastuttaa ja nenää ja silmiä kutittaa,taitaa siis tullakkin kunnon allergia kesä..
käytiin tänään ajamassa sellanen pidempi matka tolla pyörällä ja hitto et takamus puutu :LOL:

anskaa sai yöllä kääntää tuhat ja miljoona kertaa mahalta selälleen,kun toinen muris silmät kiinni mahallaan pää pystyssä :headwall: :LOL: ei niinku millään voinu sitä päätä kattokaas tyynyyn laittaa..
 
Öitä!
Jee suomi voitti ruotsin.. Ihan kun olis maailmanmestaruuden voittanu, on se vaan niin upee juttu että nuo ruottalaiset onnistuvat voittamaan :D

Ei löytynyt sitä helmeä meikeläiselle lahden autokauposta :/
Ja kiva tietää että en ole ainoa autoihin pimahtanut tässä ihanaisessa nais seurassa :D

Noista muumimukeista, ne ei ole oikeen mun juttu, vaikka hienoja ja nättejä ovatkii, mutta jotenkin ei ole iskeny ja joskus aikoinaan oonkin miehelle sanonut, että jos näkee mun semmosta ostavan niin kumauttaa äkkiä jollain kovalla päähän. Mutta tässäkään tapauksessa mun ei pidä sanoa ei koskaan :whistle:

Huomenna tai siis tänään hyökätään ostamaan miehelle sen synttärilahja mopo.
Vähän oli kalliimpi kun olin ajatellu, mutta eipäs tarvii ukon valittaa että ei saanu mieleistään (tai ei tuokaan ihan mieleisin ollu, mutta mä en mitään tonnia rupee sen lahjaan laittamaan).
Nyt ei puutu sitten ukon toivelistasta enään kun ne muut, mönkiä, traktori, kaivinkone, moottoripyörä jne..
Pitääpi suunnata kypärä kauppaan myöskin, joskos sitä ostas ittelleenkin kypärän :whistle: saa siis nähä kumpi sillä tiikerillä vetää ympäri kyliä sitte lopulta :whistle: B)

Tulipa tuossa mieleeni, susa kun oli laittanu sen sohvalinkin joka oli askoon, mä tahtosin askosta sen rottinkisen omenan, mutta hintahan on vaan vaivaset 3290e :eek:
Lotossakaan en voittanu, joten saan olla ilman :'(
No pitää jatkaa sitä ramppaamista askossa ja kuolata sen omenan perään.. :D

Kovinpa on vauva aiheista tää mun höpöttely :ashamed:

No.. Juho voi hyvin ja on nukkunut jo mooooonta tuntia.. mitenhän mä jaksan aamulla nousta :eek:
 
huomenta!

täällä tulee vettä kaatamalla..venla on noussu ylös 6.15 |O
eipä suostunut enää nukkumaan..ja nuo piitulin tyttöjen nukkumisetkin kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin meijän venlan..mahalleen käännytään ja siitä noustaan kontalleen,ja siinä itteään heija sit ees taas..ihme mukuloita :D

pitäs käydä väsäämään lihamureketta..hitto et aina on tuon ruuan kans sama ongelma..mitä söis..vai söiskö mitään...

venlallekkin keitin aamulla neljän viljan puuroo samalla kun itelleekin tein..mut kakat se mitään syöny..oiskohan kaks lusikallista ottanu ja napristi suunsa tiukasti kiinni..joten se siitä puuron syönnistä :(

noista muumimukeista miullakin ne tuolla toisessa kaapissa on"jemmassa" olen luvannu ne tytöille sitten joskus kunhan kotoa lähteevät pois..joskus saatan ottaa sen keltasen tai violetin mukin ja juoda siitä :D kun sellanen fiilis on..muuten tulee noista iittalan teema mukeista juotuu.

venlan laitoin ulos nukkumaan..oli jo niin väsynyt että huuti vaan jolohuutoo..iltapäivällä pitäs lähtee likat hakemaan kotiin,ja käydä samalla mun vanhempien luona tuolla mökillä..

mutta nyt lihamurekkeen tekoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Mulla on nyt muumimukeista mörkö, haisuli, pappa, mamma, tiuhti ja vihuhti, uimahyppy, rantaelämää, joulu (sisko osti sen mulle joskus ja sanoi musta ihanast, että mun nimi kun vois olla joulu, tarkottaen, että oon niin paljon antanut ja auttanut :heart: ), hattivatit, uus pikku myy. Siinä ne kai, mä haluisin seuraavaks mymmelin ja rakkauden, se perhekin ois kiva. Mahdatkohan Niinukka enää kaupasta Delfiinihyppyä löytääkään? Musta se ei ulkonäöllisesti ollut kovin kiva, oli samoja värejä uimahypyn kans jne. Ois kiva nähdä, millasia kaikki mukeja noita oikein on. Hitsi, pitäs varmaan ostaa se viime talvinen vai jouluinen muki, mikähän sen nimi onkaan. Oon huomannut muuten että joulua ei enää ole kaupoissa... Tai jos joku löytää, olisin kiinnostunut.
Unohin kokonaan tuon viime joulun mukin. Onhan mulla sekii.
Eikö delfiinihyppy oo sama kun uimahyppy? Sehän oli viime kesän kausimuki, joten sitä ei välttämättä enää löydä. Sama taitaa olla joulumukien kanssa. Kuulin äidiltä, että sitten on vielä nuo vuosimukit, jokaiselle vuodelle siis omansa. Millanen lie viime-ja tämän vuoden muki?

Meillä sitten valvottiin viime yö. Edellinen yö meni jo puolilla unilla, kun Sanni huuti ja pyrki syliin vähän väliä. Syöminen aiheuttaa yökkäämistä, eikä missään oo hyvä olla. Viime yönä ei sitte nukkunu sekunttiakaan vaaka-asennossa, vaan koko yö meni vuorotellen jommankumman sylissä. Panadolia on annettu, mut ei oo mitään vaikutusta. Tiedän, että hampaiden tulo aiheuttaa painetta korviin, mut jotennii epäilyttää. Iltapäivällä viedään päivystykseen, josko sieltä sais apua. Ihottumakii tietty voi vaivata, kun Sanni on nyt kasvojen, kaulan ja niskan ihoa lukuunottamatta täysin ihottuman peitossa. Iho on kun hiekkapaperia. Nilkat ja polvitaipeet on auki ja mahassa sellasia isoja länttejä ja näppyä. Toissailtana oli pakko laittaa kortisonia, kun tyttö oli punanen kauttaaltaan. Pikkusen nyt on pakko miettiä tuon tahranpoistoaineen osuutta asiaan.

Ja meillä on maa valkeena lumesta... :headwall:



 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Mulla on nyt muumimukeista mörkö, haisuli, pappa, mamma, tiuhti ja vihuhti, uimahyppy, rantaelämää, joulu (sisko osti sen mulle joskus ja sanoi musta ihanast, että mun nimi kun vois olla joulu, tarkottaen, että oon niin paljon antanut ja auttanut :heart: ), hattivatit, uus pikku myy. Siinä ne kai, mä haluisin seuraavaks mymmelin ja rakkauden, se perhekin ois kiva. Mahdatkohan Niinukka enää kaupasta Delfiinihyppyä löytääkään? Musta se ei ulkonäöllisesti ollut kovin kiva, oli samoja värejä uimahypyn kans jne. Ois kiva nähdä, millasia kaikki mukeja noita oikein on. Hitsi, pitäs varmaan ostaa se viime talvinen vai jouluinen muki, mikähän sen nimi onkaan. Oon huomannut muuten että joulua ei enää ole kaupoissa... Tai jos joku löytää, olisin kiinnostunut.
Unohin kokonaan tuon viime joulun mukin. Onhan mulla sekii.
Eikö delfiinihyppy oo sama kun uimahyppy? Sehän oli viime kesän kausimuki, joten sitä ei välttämättä enää löydä. Sama taitaa olla joulumukien kanssa. Kuulin äidiltä, että sitten on vielä nuo vuosimukit, jokaiselle vuodelle siis omansa. Millanen lie viime-ja tämän vuoden muki?

Meillä sitten valvottiin viime yö. Edellinen yö meni jo puolilla unilla, kun Sanni huuti ja pyrki syliin vähän väliä. Syöminen aiheuttaa yökkäämistä, eikä missään oo hyvä olla. Viime yönä ei sitte nukkunu sekunttiakaan vaaka-asennossa, vaan koko yö meni vuorotellen jommankumman sylissä. Panadolia on annettu, mut ei oo mitään vaikutusta. Tiedän, että hampaiden tulo aiheuttaa painetta korviin, mut jotennii epäilyttää. Iltapäivällä viedään päivystykseen, josko sieltä sais apua. Ihottumakii tietty voi vaivata, kun Sanni on nyt kasvojen, kaulan ja niskan ihoa lukuunottamatta täysin ihottuman peitossa. Iho on kun hiekkapaperia. Nilkat ja polvitaipeet on auki ja mahassa sellasia isoja länttejä ja näppyä. Toissailtana oli pakko laittaa kortisonia, kun tyttö oli punanen kauttaaltaan. Pikkusen nyt on pakko miettiä tuon tahranpoistoaineen osuutta asiaan.

Ja meillä on maa valkeena lumesta... :headwall:

Mun on pakko nyt kirjoittaa, oo taustaillu aina välillä teidän kuulumisia ja huomasin, et epäilet Sannilla maitoallergiaa.Meidän Weetillä todettiin maitoallergia ja ensiksi tehtiin kotialtistus. Eli kokeileppas sinäkin niin, että laitat tuttelia/nannia muutaman pisaran jalkoihin "puhtaaseen" kohtaan ja katsot tuleeko reaktio. Weetillä reaktio tuttelista tuli heti ja Nannista n. vartin viiveellä. Ihoon tuli sellaisia punaisia rakkuloita. Ihottuma Sannilla kuulostaa ihan samanlaiselta kuin Weetillä.

-Emilja-
 
Rontti: etkö vasta suunnitellut kesäloma reissua Kalajoelle? Eihän siitä kovin pitkä matka enää meille ole, joten ei muuta kun samalla reissulla auton keula kohti Kiiminkiä niin päästään yhdessä pyörittelemään. :D Paitsi että mua ei varmaan kukaan jaksa katsella kun ensimmäisen kerran puoleentoista vuoteen otan nabanderia :p Enkä varmasti mieti miten isäntä pärjää :kieh:

Tytteli; yveetä laitettu =)

Nyt sain jo nukuttua kohtuu hyvin. Kaksi herätystä ja unta yhteensä yhdeksän tuntia. =)

Ajattelin lähteä käymään kaupungilla katsomassa uusia keittiön mattoja. Ovat vaan aika pirskatin kalliita, mutta nuo vanhat räsymatot on jo niin hiuti että isäntäkin toimitti mua mattokaupoille. Pakko siis ostaa vaikka hintavia ovatkin, siis ne matot mihin olen ihastunut. Varmaan halvempiakin olisi, mutta ostan ne mistä tykkään eniten, makso mitä makso.
 
ihan ekana HYVà SUOMIIIIII Lyòtiin ruotsalaiset ja sehàn vasta nannaa onkin :D:D:D

Mà en tiennytkààn ettà nuo muumi kupit on niin IN suomessa :) Ajattelin muutaman tuoda tànnekin ettà saa Annika isompana ihmetellà ja sitten muutakin suomalaista kamaa.. Tyyppiin Alvar Aallon maljakko joka on hyvin tunnettu tààllà ja jotain muuta koriste juttuja :) Budjetin rajoissa tietenkin ja mità nyt koneeseen jaksaa raahata.. Làhestyy muuten ihanasti mun suomen matkani :) Noin puolitoista kuukautta ja sitten pààstààn grillaamaan mummolaan makkaroita :) Jànnà nàhdà myòs Annikan ilme, siis kun joka pàivà kuullut suomi-mummon àànen niin mahtaakohan se tunnistaa livenà meidàn àidin?? :D Niin tuohon matkaan liittyen piti kysyàkin ettà pitààkò mun keittàà vesi suomessa Annikalle ? Olen huomannut ettà moni keittàà tààllà veden ja en tiennytkààn ettà suomessa pitàà kraana vesi keittàà.. mutta pitààkò edelleen tàssà iàssà vai... ?

Nukkumisesta en oikein uskaltaisi kirjoittaa tàtà kun sitten tietysti asia muuttuu, mutta olen huomannut yhden jutun ettà Annikan kun pistàn sànkyyn ja yòlamppu on edelleen pààllà ( on ollut pààllà joka yò tàhàn saakka ) niin neiti pyòrii sàngyssà ja juttelee yms. ja nyt sitten olen tehnyt niin ettà hetken pààstà annan suukon neidille ja sanon hyvàà yòtà ja suljen valot ja niin tuo pullero kuulkaas rauhoittuu ja 2 minuuttia sen jàlkeen on jo unten mailla!! Ihan ihme juttu kun aikaisemmin pimeys oli niin pelottava juttu ja nyt se vaan rauhoittaa tytòn.. Toivottavasti tàmà tyyli jatkuu...
ja kaikille valvojille :hug:

hui! Kuulostaa tosi pahalta tuo Sannin ihottuma! Varmaan tuon takia ei ressukka saanut sitten unta yòllà :( Kumma juttu kun kukaan ei vissiin oikein ota kuuleville korville tuota Sannin ongelmaa.. Kyllà tuo nyt kuulostaa jo niin pahalta jutulta ettà varmaan jotain allergiaa on.. :hug: Pienelle ja àidille paljooon jaksamisia :hug:
 
Kiitos kaikille tuesta :hug:
Tosiaan tuntuu, ettei lääkäreitä tunnu kiinnostavan. Aina sama kommentti: katotaan...
Niinukka
Kyllä laitan joka koneelliseen. Sanni tykkää kovasti porkkanasta, joten tahroja tulee päivittäin ja lähes jokaiseen vaatteeseen. Laitan siis ensin suihkeen ja sitte sitä jauhetta tavan pulverin sekaan. Ei oo muute tahroja, mut...
 
Katjanna :LOL: , voishan sua joku sellanen kattoa, joka ei myöskään ole ottanut viimeiseen1,5v ja oikeestaan viimeiseen 5 vuoteen juurikaan mitään :LOL: .

Mileko, kesän 2006 muki oli se uimahyppy ja viime vuoden mukin nimi olikin delfiinisukellus. Kävin nimittäin illalla vielä huutonetin sivuilla katteleen noita muumimukeja :whistle: . Ja se joulumuki mikä mulla on, on joku n 3 vuotta myynnissä ollut muki. Noista vuosimukeista ei ole mullakaan hajua? Voiskohan olla, et joka vuosi ilmestyy joku uus kausijuttujen lisäks, niin kuin nyt on tullut myy ja mymmeli? Mitähän ihmeen mukeja noi oli, mitä huutiksessa oli, jotain japanissako tehtyjä, nekin oli kivan näköisiä jotkut.

Sannin ihottuma kuulostaa nyt kyllä todella pahalta :( . Koska teillä se lääkäri olikaan? Toivottavasti olis joku pesuaine tms, mutta kyllä jotenkin vahvasti maitoepäilyskin on. Teepäs toi Emiljan neuvoma testi? Musta tuntuu (huom musta :LOL: ), että jos ihottuma olis meillä noin paha, koittaisin hetken jollain apteekin maidolla ilman lääkärinkin määräystä. Mutta voihan se tosiaan olla, että onkin jotain ihan muuta, aina tulee lapsilla vaan ekana mieleen tuo maito ja sit viljat. Onkos Sanni syönyt vielä kananmunaa?

Mä muuten oon nyt tänään todella huono äiti :'( , mua kyllä oikein kalvaa tuolta jostain sisimmästä, mutta me mennään tänään se matka ilman istuinta. Olis muuten ollut niin paljon hankalampaa. Ai hitto, olis ihan hirveetä, jos jotain kävis, mut mä oon nyt näemmä niin tyhmä, että otan sen riskin :/ . Hui, tuntuu kauheelta.
 
Kantsis varmaan Mileko jättää hetkeks ne tahra-aineet? Voihan hyvinkin olla niistä, jos joka pyykkiin pistät.

Heidi, mihin päin Suomea sitten tulettekaan? Ei täällä tarvi keittää vettä lapselle, joka syö jo kiinteitä :) .
 
Eli meillä ei sitte ookkaan uimahyppyä, vaan on delfiinisukellus. Noita mukeja on niin paljon, että niissä menee sekasin... :D

Minä myönnän kuljettaneeni muutaman kerran lapsia ilman istuinta. Lähes pakottavassa tarpeessa tosin :ashamed:

Teen tuon maitoaltistustestin heti, kun neiti herää isukin sylistä. On niin söpö, kun tuhisee ja pitää tiukasti molemmilla käsillä isin paidasta kiinni...
Ens perjantaina on se lääkäri ja on ihan lastenlääkäri+allergologi.
Kananmunaa Sanni ei oo saanu ja tuo allergiahan alkoi helmi-maaliskuussa. Sillon ei ollu vielä saanu muuta kun Semperiä ja riisivelliä.
 
Rontti: mulla sama homma. Anni on 4.v5kk enkä ole hänen jälkeen käynyt kuin kerran vuodessa liikenteessä joten viisi kertaa täälläkin ennen tuota Aatun odotusta. Minä en tykkää edes vejellä kalsareita kotona, joten todellakin voi olla että olen elämäni kunnossa kunhan tästä Aatun imetyksestä vapaudun. :LOL: Toivottavasti matka menee hyvin, vaikka nyt ilman istuinta päätittekin lähteä.'

Kerrohan Mileko sit miten altistuksen kans kävi.
 
Heippa vaan kaikille :D

Voi hitsi,että tuo sannin ihottuma kyllä kuulostaa todella pahalle :hug:
Tää on nyt vaan ehdotus,mutta tuli mieleen,että pitäiskö sun mileko hakee apteekista sitä almiron pepti maitoo ja antaa sanille sitä siihen lääkäri käyntiin asti? niin sulla ois jo sitten jotain "todistetta" sille lääkärille,niin pääsisitte ehkä nopeemmin asiassa etiä päin...
Tosin kun tuo ihottuma jo noin pahana niin voi olla että erikois maitoo joutuu vaikka 2-3viikkoa juomaan ennen ku vaikutuksen näkee..siis JOS kyse maitoallergiasta.
Kovasti jaksamista sinne :hug: :heart:
Itse kun allergia suossa ollaan rämmitty niin tiedän kuinka vaikeaa on katsoa kipeää lasta :'(

Muumimukeista minä myös hurahtanut niihin :whistle: :ashamed: joku kymmenkunta niitä taitaa löytyä tuolta kaapista :)

Mikäköhän on millin olotila eilisten bileiden jäljiltä? :LOL: :D
 
mileko on kyllä tosi kurjaa toi sannin tilanne,muistanko väärin vai oliko ihottuma jossain vaiheessa lähes poikessa?

täälläkin lunta vaan tupruttelee,ihan hyvä,tuleepahan siivottua eikä rällättyä pyörällä..huomenna ois kampaajallekkin aika mut tässä nyt pitää kysellä viel anopilta pääseekö pojua kattoo siks aikaa vai perunko sen ajan..ukon syntskätki ois huomenna,ja mun nimpparit :D
poitsu taas aamulla 6 aikaan halus tulla äipän ja isin viekkuun nukkumaan..ihana oli aamulla herätä siihen ku yks kiskoo toisella kädellä mua hiuksista ja toisella nipstää kädestä :LOL:

joo-o,nyt poitsun nukutus hommiin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Miten kauan sen maidon pitää antaa olla siinä iholla ja pitääkö just jalkoihin laittaa vai käykö esim. maha?
käy ihan mikä kohta ihosta vaan käsittääkseni. altistuksessa kun oltiin niin siellä laitettiin huulten ympärille. ja varmaan jos muutaman minuutin kattois?
 
ja jos reaktio tulee, käy hakemassa apteekista soijamaito purnukka ja tee sama koe. Jos ei tuu reaktiota, rupeat antamaan sitä. Me käytiinmehiläisessä ja näin siellä toimittiin. Jos pääset näin pitkälle ennen lääkäriin menoa, vauhdittaa se Sannin altistukseen pääsyä. Ensin tosiaan kokeillaan soijamaitoa, sitten almiron peptiä ja viimoseksi neocatea joka on sitten kalleinta. Kysy ihmeessä vaan, jos jotain jäi epäselväksi. Pompin koneella silloin tällöin =) ja siitä, kun sanoit, että Sanni oli saanut vain riisivelliä niin sehän on maitopohjainen...
 

Yhteistyössä