2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

Alkuperäinen kirjoittaja santti:
joo mä kans koitan olla siihen aikaa siellä. mut miten tin? missäs kaukana sä asut? et tuleks sä... ku katelin tuolt kerhon puolelta tampereen taamis kuvia niin sähän olit siellä???
tin oli käymässä tampereella...tais kaverillaan poiketa,mut ei siis asu lähellä
 
Ei hitto vie, mikä ihmeen lääkäri teille Mileko osui!!!!!!!!!!!!!!! Eihän tuosta tullut mitään tolkkua! Jos oikeen vesikellokin tulee, niin... Mutta onhan tavallinen maito tietty kai vähän eri juttu, mutta jotenkin haiskahtaa maitoallergialle, vai mitä oot ite mieltä? Mitähän nuo suun jutut nyt mahtaa olla, voisko Sanni olla muuten jotenkin kipee, kun viime yökin meni huonosti. Olipas huono lääkäri!! Mä en tajua miten lääkäri voi poissulkea allergian, jos iho on noin huonossa kunnossa ja jos kerroit sitä jo pitkään rasvanneesi niin kuin varmaan kerroit. Huh, huh, oikein sapettaa.

Mä en pääse huomenna kukolle. Ehkä just ja just voisin päästä, mutta en taida jaksaa ajella sinne asti, kun muutenkin tilanne vähän huono. Ollaan muuten turvallisesti kotona siltä istuimettomalta matkalta. Kotiin päästiin jo istuimessa. En todella tavaksi ota, mutta nyt oli pieni puolittainen pakko.
 
voi vitsi mitä tunari lääkäreitä!!!! :kieh: :kieh: :kieh: kävittekö terveyskeskuksen päivystyksessä?
Ajaakohan ne keskussairaalasta pois jos menisitte sinne? :/ jos siellä olis vähän ees parempi lääkäri!
 
Lääkäri oli sellanen punasteleva pikkupoika, joka alentuvaan sävyyn neuvoi pikkurouvaa. Meinasin tintata turpaan... :kieh:
Ollaan tosin totuttu terveyskeskuksessa tällaseen...
Kysiin ei viititä ees yrittää, kun ei sinne oo asiaa ilman lähetettä. Kokeilen, jos saisin huomiseks tai tiistaiks ajan Mehiläiseen...
Kaikki oireet ja vaivat kerroin ja mitä on tehty, mut kun ei niin ei. Ainoo asia, mikä huoletti, ni oli Sannin karsta. Ja kielen näpyt ei oo kuulema sammasta eikä herpestä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Lääkärissä käyty ja tuloksena ihan putipuhdas nolla. Terve ja jäntevä tyttö siis, jolla kuitenkii pikkasen karstaa, johon anto hyviä vinkkejä kokemattomalle aidille. Ihottumakii kuulema lähtee ihan rasvaamalla ahkerasti eikä oo maitoallergiaa. Pikkasen märkäkorvalääkäri nolostu, kun sai tietää, että meillä on 5 tenavaa... :whistle:
Ne näpyt, jotka on kielessä...
Sannilla yks sellanen muuttu valkoseks pe, tänä aamuna oli 4, lääkäri ei tienny mitä se on ja nyt niitä on iso rykelmä...
Selkään laitettu oikee maitotippa oli tehny pienen vesikellon.
No voi arvauskeskus. Kyll toi musta maitoallergialta kuulostaa, mekin tehtiin kotialtistus muuten ensin tavan maidolla. Ne patitkin voi johtua maitoallergiasta, jokainen reagoi tavallaan. Mitäpä jos nyt jätät kokonaan maidon pois ruokavaliosta ja katot muutaman päivän päästä miltä iho näyttää? Lähteekö se paranemaan päin. Maidottomia tuotteita löytyy tosi hyvin muksun puuroista (puolukka, kuningatar, luumu-ohra) sekä melkein kaikki purkki ruuatkin on maidottomia. Ja jos nyt haet apteekista sitä soijamaitoa (joku 12e) ja kokeilet samalla tavalla sillä tehdä pisara-altistuksen eikä reaktiota tule ni annat sitä sitten. Weetille soija tipasta reaktiota ei tullut, joten siihen sitten siirrytään imetyksen päätyttyä.

 
Mileko kyllä tuo mustakin alkaa nyt aika selvältä maitoallergialta kuulostamaan.
Jessus mitä porukkaa nuo arvauskeskukset palkkaakaan..joka paikkakunnal näemmä sama homma :kieh: :kieh: Me ei tuossa meidän terkkaris edes käydä,kun ei sieltä mitään apua kummiskaan saa! |O
 
mileko perse sentää mikä lääkäri,minuu kävi jo ihan ketuttamaan siun puolesta..
mie olisin varmaan sanonu jo muutaman valitun sanan sille lääkärinplantulle..hitto kyllä on..
ja sitten nää venäläiset lääkärit,meijänkin tk.ssa sellanen..ensinnäkin ei saa mitään selkoo puheesta,ja toiseksi niin epämiellyttävä koko mies et huh huh..
toivottavasti sinne mehiläiseen nyt aikaa saisitte.aikoinaan tuota miun vanhinta tyttöä käytin agnen takia lääkärissä..no määräs pasimysiniä,naamaan,vaan toisella kauppanimellä..hölmönä menin apteekkiin sen reseptin kanssa..ja sanoin et otan tätä..no se tuli sieltä se pasimysintuupi kourassa..mie ihan hölmistynyt,ja sain sit kiekastuu et en varmaan tota ota..

meillä isi ja neiti kuorsaa tossa kilpaa..olen yrittäny omaan sähköpostiin päästä,mutta eipähän sinnekkään taas pääse.prkele sentään.

mie meen huomenissa näön tarkastukseen,ja tilasin jo netin kautta sovituskehyksiä..voi pikkusen(lue paljon halvemmaks) tulla jos tuolta tilaa..

 
Niinukka: mun työkaverikin tilasi netin kautta silmälasit ja sanoi ihan samaa et on paljon halvemmat sieltä ostettuna.

Minäkin kävin kertomassa oman :heart: tarinan kerhon puolelle. Minusta se oli Rontti hyvä aloitus ja kiva lukea muidenkin :heart: tarinoita.

Nyt katsomaan rakkaus tarinoita boxilta. Herkku kaappi on vaan tyhjennetty pyhän aikana :eek: Tuo tyttö romuaa siellä siihen malliin että taidan vaihtaa herkkujen paikkaa :headwall: vai isäntäkö siellä käy varkaissa |O
 
Mies kattelee peliä, kohta vapautuu mulle telkkari... Ukko voittamassa kossupulloa, on lyönyt voittajasta kuulemma mun isukin kanssa vetoa.

Mä oon tän illan ajatellut Milekoo ja Sannia. Hitto vie muakin kypsyttää se lääkäri aika rankasti (hassua miten toisten jutut näin vaikuttaa). Ehdottasinkin Mileko, että otat palan mäntyä ja käyt huomenna hiukan tirvasemassa sitä lääkäriä :kieh: :headwall: ! Äsken kun kylvetettiin tuo meidän neiti, niin ihoa kattelin ja Sannia mietin. Ja olin kiitollinen siitä, että meidän iho on nyt hyvä. Mähän ekat kuukaudet olin täysin varma allergioista, kun iho oli niin pahana, kasvot ja pää varsinkin. Ja silloin kun mullekin sanottiin, että rasvaile ja kattellaan. Meillä tuo neuvo on nyt näyttänyt toimivan ja se on tietysti suuri helpotus. Toivotaan, että Sannillekin oikea apu löytyy pian!

Taidanpa hipsasta kerhon puolelle vielä. Ja sitten sinne sohvalle. Ja Katjanna äkkiä muuttamaan herkkujen paikkaa, jos siellä varkaita käy :whistle:

Mites onko Tuuti ollenkaan selvinnyt synttäreistä?
 
mileko tuttua hommaa noi tk:n lääkäreiden kommentit,ja nykyään tuntuu et jokainen lääkäri on siellä jotai ekaa vuotta lääkiksessä olevia harjoittelijoita :kieh: toivottavasti siellä mehiläisessä syy selviää :hug:
tuutis kuis jepellä on menny kipsien kanssa?

meilläki ukot kuorsaa sängyssä..isi taas nukahti samalla ku nukutti pojua nii mun piti sille eväät vielä tehä :headwall:

ja sain poitsulle hoitajan aamuks nii pääsen sinne kampaajalle :wave: o-ou,huomenna se ois punnitus päiväkin :ashamed:
 
tin
Moikka pitkästä aikaa!

Yritän muistaa ees jotain, taustaillu siis oon mutta kiirettä on pitäny.
Ensiksiki LHS :hug: Jaksamista, ihana kun ehdit hyvästellä.
"Muistojen lähteellä
on hyvä levähtää,
puhua huokauksin,
sydäntä keventää.
Muistojen lähteellä
kyynel vierähtää,
huuhtoen, hoitaen,
kaipausta ja ikävää."
Meillähän siis just sama tilanne, eilen siunattiin mummu haudan lepoon :heart: Ei meinaa vaan olo helpottaa. Mutta eiköhän se tästä. Siunaus ja muistotilaisuus meni hyvin. Tatu oli tosi kiltisti ja kävi "nakkaamas" vielä ruusun arkun perään ja voi että se oli surullista ihmisten mielestä. Mä olin itte siis kantamassa, meitä oli mä ja mun serkku naisia. Hyvin meni. Ja tilaisuus oli ihana, ihan mummun näkönen.

Hautajaisia lukuunottamatta mun kiire on ollu itseaiheutettua, oltiin Tatun kans Helsingis reissus. Mentiin pendoliinolla(ei ollu perhejuttuja mut hyvin meni) ja sitte tultiin IC:n perhehytis. Tatu on selkee matkamies. Mennes nukku Seinäjoelta Tikkurilaan ja tulles oli hereillä koko matkan mut tosi kiltisti. :heart: Helsingissä(tai espoossa mutta meille maalaistolloille ihan sama! ) käytiin vähä ostoksilla ja Ikeassa tietenki. Oltiin ukon siskon työnä ja nähtiin kavereita. Ukon sisko kans mammalomalla. Ihan tosi kiva reissu oli ja ku oon koko kevään mummua "hoitanu" tai siis ollu sen kans sairaalas ja noita kouluhommia tehny niin oli ihana piristys.

No sitte mua on työllistäny toi jääkiekon kattominen :heart: :D Oon kattonu lähes kaikki matsit ja silmäpussit on kohta leuas :)

Niin santti, kiitti kutsusta! Mut henkka valaisiki että olin vaan kyläilemäs, olis ihana kyllä tulla:) Vähä ehkä liikaa matkaa. Asustellaan siis Etelä- Pohjanmaalla ja täältä ei taida olla muita ku Heidi(ja sekin ryökäle nykyään kaukana =) )

Ja arvakkaas! Oon ollu superahkera tänään ja tehny neljä tuntia kouluhommia!!! :flower: Nyt on enää yks tentti(sitäki pahempi ku se on enkun) ja tämän vuoden urakka on pulkas.

No ny mä jo unohdin jo kaiken, no tärkeimmät eli oma napa tietty tuli!:D Ja menin sekasin ku Venäjä voitti :) Kanada on voittanu jo ihan tarpeeks nii ny oli Venäjän vuoro....
Toktorilla ja ukolla oli komee peli ja asut!
 
Viikkoja mulla nyt viikoja 25. En muistaa miten Eemililtä tunsin käteen eka kerran ne liikkeet, mutta jotenkin tämä raskaus mennyt tässä samassa tohinassa, pitää ihan keskittymällä keskittyä välillä :LOL: Niinku tänäänkin kun sain hetken olla ihan yksinäni "rauhassa" . En tiedä olisinko jo aiemmin ne tuntenut muuten :whistle: Niin ja kun se istukka kuulemma etuseinämässä, vaimensi pitkään liikkeiden tuntemisen muutenkin. Muutoin ihan hyvässä paikassa kuulema on. Välistä vaan meinaa hirvittää :eek: että apua, kun nytkin olen niin väsynyt, mitenhän syksyllä :ashamed: Mutta eiköhän se siinä sitten :)
 
Kiitokset taas kaikille myötätunnosta.
Kyllä oli meillä taas terve, virkee ja jäntevä tyttö viimeyönä. Onneks sain otettua illalla reilun tunnin tirsat, että jaksoin tyttöö taas yön pitää sylissä nukkumassa.
Tuo terveyskeskus on oikeesti ihan pyllystä. Mies soitti eilen aamulla aikaa sinne, niin siellä oli vastaamassa vanha tuttu yöks-immeinen: n.kuuskypänen niljake ukko, rasvaset, pitkät hiukset, pitkä parta, viikon ruokalista rinnuksilla ja haisee pahalle. Ei meinannu millään antaa aikaa. Kyseli vaan, että onko meillä kuumemittaria ja onko meidän eka tenava... :headwall:
Kieleen on taas tullu lisää valkosta, lähes koko kielen kärki on sen peitossa. Maitoo kun yrittää antaa pullosta, niin yökkii vaan. Mut ei tässä mitään, kun kerta terve on... :whistle:
 
mileko aristaako sanni sitä kieltänsä?ja jotenkin tuntuu että kun maitopulloo yökkii,niin jotain on kyllä vialla..syökö maitoo sitten jos oikein kova nälkä on?
mut mie kyllä sinuna nyt ettisin sellasen lääkärin ja menisin sinne ja sanosin et enne en pois lähde enneku on selvitetty et mikä tyttöä vaivaa..mie varmaan hulluks tulisin jos meillä tollasta :eek:

neiti sitten päätti vartin yli 6 tänä aamuna että täällä huushollissa ei nuku enää kukaan :eek:
ja niin kyllä on konttaamaan lähdössä,että ei voi enää pitkin mennä et konttaa..ei oikein vielä tuo käsien ja jalkojen yhteispeli toimi..jos siirtää jalkoja,niin ei älyy siirtää käsiä,niin tutskahtaa sit nokallee..mutta kyllä se siitä..

voi kiesus et hermo palo taas tänä aamuna noiden isojen likkojen kanssa..joka halvatun koulu aamu nahisteleevat et mitä laittaavat päälle,ja saako toinen lainata toisen vaatteita,sit ku toinen ei anna,niin jäkättäävät jommalla kummalla kammarin ovella..tänä aamuna sanoin et jos tuollanen väkätys on joka aamusta niin niinä aamuina kun väkätetään ja kahistellaa,niin sit illalla ei ole mitään asiaa koneelle..mutta todella ärsyttävän kuulosta..

ja muutaman viikon päästä niitä on kaks lisää tossa nauertamassa |O

niin ja onnee dogtorille nimpparipäivänä :flower:
 

Yhteistyössä