2010 ELOKUISET IPANAT

Kiu
Laitoin myöskin pyynnön josko pääsisi mukaan :wave: . Vasta olen "mukaan" tullut seurailemaan keskustelua ja kun kerkeää niin kirjoittelen vähän lisää....Huomenna jännitävä päivä edessä 3kk neuvola ja rokotukset...
 
Heippa! 3kk neuvola käynti takana, olipa reissu...pikkuinen sai kaksi rokotusta molempiin reisiin ja vielä yksi suuhun annettava, voi sitä itkua,kyllä tuli itellekkin pahamieli kattoo kun toista harmitti/sattui rokotteet:'( hienosti tyttö on kasvanut pituus 62cm ja paino 7340kg. hattu 40. et kyllä tissillä hyvin kasvanut;) kaikki ok.

p.s. Mä haluun kans kerhoon mukaan

lolu & suvi 3kk:heart::heart:
 
Mites muuten, jos kerhoon haluaa tulla henkilö, joka ei koskaan ole mitään kirjoittanut? Hyväksynkö? Ja aattelin, että jonkinlaista aktiivisuutta vois siellä kerhossa olla sinne kuuluvilla. En nyt meinaa, että joka päivä pitäis kirjottaa, mutta silloin tällöin nyt ainaskin.
 
Mä laittelin neuvolakuulumisia jo tuonne kerhon puolelle, mutta kirjoitan vielä tännekin vähän pitemmästi. Käytiin tänään terkkaria moikkaamassa ja ukkelista saatiin seuraavat mitat: 59,5cm (50cm) ja 6725g (3280g) suluissa syntymämitat. Vauva hymyili ja vähän juttelinkin hoitajalle =). Kotona juttua tulee jo paljonkin ja samoin hymyjä :heart:. Samalla saatiin toinen rota-annos. Ekasta ei tullut mitään reaktioita, saapa nähdä tuleeko tästä.

Mukava oli huomata, et eilinen kellonkääntäminen ei vaikuttanut meidän yörytmiin. Poika nukahti puolen kahdentoista aikaan ja heräsi syömään neljältä ja kahdeksalta. Sen jälkeen nukuttiin vielä kymmeneen...:p

Torstaina mennään katsomaan, olisiko muskari meidän juttu. :D

Lion ja Esko 2,5kk
 
minäpä laitan kans pyynnön tulemaan.
Minusta kerhoon vois hyväksyä tyyppejä jotka muutenkin on mustana jotain kirjotelleet. Lähinnähän tuossa kerhossa on se ettei kaikki harmaat pääse juttuja lukemaan. Tää on siis mun ajatus, mites muut?
 
Tällä puolella kommentoin vielä sen verran, että mun mielestäni sellaista ei tarvitse kerhoon hyväksyä, joka ei oo koskaan mitään tälle palstalle kirjoittanut - tuskin kirjoittaa sitten kerhonkaan puolelle. Muuten kyllä ottaisin mukaan harvakseltaankin kirjoittavat (eipä sitä oo itsekään tullut aina niin äärettömän aktiivinen oltua...).
 
Jospa minäkin nyt muutaman rivin saisin aikaiseksi :wave:

Poitsu on nyt 2,5 kk ja vähän päälle, kovasti kasvaa kehittyy :heart: Painoa rapiat seittemän kiloa, kivasti kanneltavaa. Onneksi tuo viihtyy kovasti lattialla, kova hinku ois jo liikkumaan ja hirveesti koittaa mahalleen jo kääntyä :) Oikein aurinkoinen ja perustyytyväinen köllikkä täällä asustaa. Isoveli täytti juuri tänään 3v. ja kyllä huomaa jo nyt, että siinä on hyvä kaveri kasvamassa toiselle, on niin ihana seurata kun toinen paijailee ja pitää hyvänä pientä :heart:

Mut se nukkuminen...huoh. Oikeestikko jollain nukutaan jo läpi yön? No joo, esikoinen teki niin pienestä asti, mut tää herra, herää kyllä tasaisesti kahen tunnin välein syömään yölläkin!!
Okei, ekan pätkän nukkuu pitempään, mut se on sit 21-01 noin, joten siinä ei ite ehi nukkua kovin pitkään, kun ei ehi ennen kymmentä nukkuu kuitenkaan ja haluu omaakin aikaa illalla vähän.
Mut ei, emmätiiä mikä se on. Semmosta ihme ähräystä on se yö suunnilleen siitä yhdestä eteenpäin, jos nukkuu vieressä, niin ähisee ja puhisee ja hankaa päätä kainaloon tissiä kohti, sit ei kuitenkaan syö tarpeeksi ja hetken päästä taas uudelleen...häiritseekö se tissin haju, vai mikä ihme lie?? Johtuen juurikin näistä unista sitä on itekki niin kanttuvei, ettei jaksa olla syötön aikaa hereillä, etä nostais omaan sänkyyn sen jälkeen. Oon myös liian väsyny pullosta syöttämiseen, vaikka siitä sais enemmän syötyä ja vois nukkua pitempään...illalla tumppaan korviketta ja nukkuu sit hyvän ekan pätkän. Päiväunet on myös semmosta tosi pätkittäistä, saattaa olla useamman tunnin ulkona, mut herää kymmenen minuutin välein huutaa, rasittavaa.
Mietinkin, että jos ne on mun syömät ruoat kun vääntäis mahaa, että mitä pirua sitä sais sit syödä? Tai mitä välttää? Oon niin laiska kattoo nuita omia syömisiä.
Tuo väsymys se on kyllä jotain älytöntä, välillä ei saa sit iltaisin unta ees kun on niin väsynyt, joskus keväällä nukkunu kunnon yön. Ja yhen viiden tunnin pätkän putkeen oon synnytyksen jälkeen nukkunu.. Joskus kolme tuntia, ehkä kerran viikossa. Mut sitä kahen tunnin välein herätystä tämä tuntuu tällä hetkellä olevan. Siinä ei tuu ku vihaseks, kun just nukahat nin pitää nousta. On pahantuulista akkaa aina aamuisin :LOL:
Vanhempi lapsi kun nukkui tosiaa pienestä asti yöt ja päivät, niin ei o tottunu tämmöseen.

Siispä taidankin painua pehkuihin nyt kerrankin ajoissa, täällä vielä rassaa se kun mies joutui reissutöihin yllättäen, joten täällä on viikot tolskattu lasten kans keskenään. Rankkaa välillä, mut minkäs teet.

Ai niin, täällä oli ristiäiset 2.10 ja myökin mentiin naimisiin kaikille yllärinä ;) Oli siinä vierailla montut auki, kun pappi sanoi kasteen jälkeen, että ei tämä tähän päättynyt :LOL:
Noh, nyt on yhteinen sukunimikin kaikilla tässä talossa.

Juuh, mut öitä ja hyvää jatkoa jokaiselle eloipanalle ja mammalle :hug:
 
Oon nyt hyväksynyt kaikki jotka ovat pyyntöjä laittaneet. Myös muutamia joiden en muista kirjoitelleen. Jos ei minkäänlaista aktiivisuutta edes harvoin kirjoittamisen muodossa tule, niin sitten tulee potkut. Tämä siis kaiki tiedoksi. :D
 
Liittymispyyntö laitettu :wave:

Täällä on oltu tän palstan suhteen taas vähän hiljasempia, vaikka lukemassa päivittäin oonkin käynyt. Meillä on tytöltä paljastumassa allergioita kituisuuden ja rauhattomuuden syyksi. Itse oon tässä jo useamman viikon salapoliisityötä tehnyt, ja muna, maito ja soija näyttäis aiheuttavan oireita. Kai nää onkin niitä yleisimpiä...ehkä se tästä.
 
Neidin iho on kauheen kuiva, taitaa tulla atoopikko niinkuin äitinsäkin:( On vaan kurjaa tuo rasvaaminen, mut ei sille sit taas mitään voi, toivottavasti vaan ei mitään allergioita tulis, ku niitä on mullakin ollu ihan tarpeeks.
 
Empäs ole tänne taas hetkeen eksynyt...

Mutta kysymys teille mammat.

Elikkä meidän herra saa joka kerta ennen nukahtamista raivarin. Eli huutaa yhtä huutoa 5-15 min. En usko että olisi masuvaivoja tai että esim korvat vaivaavat. Huuto on sama riippumatta mitkä unet ovat kyseessä. Silittely jne ei auta tilanteeseen. Eli ukko huutaa itsensä uneen. Tällä ollaan menty ainakin kk nyt jos ei himpun kauemminkin. Elikkä onkos vinkkejä millä tästä pääsisi. Vaiko onkohan vaan pojan tapa/rituaali... Tuntuu vaan niin toivottomalta kun mikään ei tunnu auttavan.

Eli pitääkös sitä vaan antaa herran huutaa. Toki pitää huolen siitä ettei hän luule olevansa yksin.
 
moona81
Voi toisen huuteluja. :( En osaa ottaa kantaa mistä huuto johtuu, mutta tärkeintä on, että ei yksin jätä huutamaan. Meillä poju kanssa piteli iltakonsertteja ja meillä ainakin tilannetta rauhotti, kun kanteli tiiviissä otteessa ja laittoi harson silmille. Vaunuihinkin päiväunille laitan harson silmille niin nukahtaa käytännössä heti.

Täältä on muuten siirtynyt paljon porukkaa keskustelemaan tonne kerhon puolelle eli laita liittymispyyntöä, jos haluat tulla mukaan. Kerho on nimeltään Elo2010 Muksut. Jos ongelmia liittymisen kanssa, niin laita mulle yksityisviestiä.
 
Pitkästä aikaa lukemassa. En nyt kerkeä muiden kirjoitteluja ihmeemmin kommentoimaan.
Meille kuuluu ihan hyvää, Emmi kasvaa ja kehittyy. On jo pyörähtänyt muutamia kertoja mahaltaan selälleen ja toisinpäin :) Nytkit on löytyneet ja niitä imeskelee kovasti. Imetys sujuu hyvin. Öisin meillkäkin vielä heräillään tiuhaan syömään, eka unipätkä n. 3-4 tuntia ja sen jälkeen herää n. tunnin - kahen tunnin välein. Minä kyllä laitan aina nukkumaan yhtä aikaa kuin vauva, muuten en jaksais...

Minäkin laitoin liittymispyyntöä ryhmään :)
 
Viimeksi muokattu:
Viikko sitten oli pojan 3 kk neuvola. Viikko on tässä sitten mennytkin miettiessä...Samana päivänä oli myös tuon 2 v lastenlääkäri. Nilkka suorana neuvolasta lastenlääkärille. Ehdittiin ajoissa. ;)

Pikku-Mies oli ekassa mittauksessa 56 cm, neuvolantäti laitto koneelle ja totes ettei oo tullut pituutta nyt kyllä tarpeeks. Eli olis kasvanut 2 cm kuukaudessa. Mitta kun oli 7 vko iässä 54 cm. Mitattiin sitten uudelleen, villasukat jalassa, 57 cm. No, positiivista on painon nousu. Rintamaidolla mennään ja paino oli 5045 g. =) Katotaan sitten mitä neuvolalääkäri meinaa tuossa 2.12 tuosta pituudesta. Ei mulla oo kokemusta mistä tuo voi johtua. Sen tiedän toki, että kasvussa tapahtuu normaalistikin notkahduksia ja pyrähdyksiä. Tämä vaan on näistä neljästä lapsesta selkeästi kaikkein pienin, vaikka tuo 2 v ei ollut syntyessään paljoakaan isompi. Noh, näillä eväillä mennään mitä on annettu. En vaan siis tiedä pitäiskö huolestua vai en...Muuten vauva on helppohoitoinen. Tosin kun sai ne rokotukset niin viikonloppuna alkoi huutaminen. Ei onneks enää eilen illalla huudellut. Sydäntä raastaavaa kuunnella kun ei oikein voi mitään muuta tehdä kuin pitää sylissä ja toivoa lääkkeen alkavan vaikuttaa. Rokotukset sotki meidän hyvän yörytminkin. Äiti on nyt väsy. Lisäks oli joku kuume-kurkkukipu yhdistelmä ja nyt on kolme viikkoa ollut kurkku kipeä. Ihana talvi!
Tässä näin lyhyesti meidän kuulumiset. :wave:

Ja sen olen huomannut, että unipussissa nukkuu paremmin kuin peiton kera. Harmi kun sitä pussia pitää pestä pari kertaa viikossa. Joko vaippa pettää tai sitten puklataan. Noh, se on elämää! :)
 
Viimeksi muokattu:
täällä hoitaja soitti siitä diabetestutkimuksesta, ja kerto että Aleksilla on geeni alttius diabetekseen....Joten ei paniikkia, koska se on vain alttius, ja mullahan on molemmissa raskauksissa ollu raskausajan diabetes:|
Nyt sitte mietitää lähetäänkö vapaaehtoiseen seuranta/tutkimuksiin...: / Ja kuin käy nyt vakuutuksen kanssa, saadaankohan sitä vai ei:headwall:
 
heips. Taalla tulee kaytya niin harvoin , etten varmaan liity siihen toiseen ketjuun =)

vaava voi hyvin ja kehittyy, ja on mun oma pikku palleroinen :heart:

k'yn aina kurkkimassa mita teille kuuluu jne. mutten ehdi enaa olla mukana jutuissa :confused:

kiireinen kotiaiti siis ,
kaikkea hyvaa teille vertais/siskot ja vaavat :hug:

huisi ja pikkuinen 3kk ja viikko !!
 
Heippa vaan kaikille!

Löysin tämän mahtavan palstan vasta pari päivää sitten, ja ajattelin nyt ilmoittautua mukaan. :D Saimme poika-vauvan 8.8, 4050g ja 54cm. Poika syntyi viikoilla 40+3. Alkuun pojalla oli koliikkia, huusi joka ilta täyttä kurkkua n. 2-3h. Nyt ei enää illalla huutele, mutta menee yöunille vasta puolen yön tienoilla. Ja ainut keino millä poika saadaan nukkumaan ja rauhoittumaan illalla on kantoliina. Onneksi isikin on nyt vähän opetellut sitä käyttämään. Joskus hyvällä tuurilla vauva voi myös nukahtaa tissille. Nukumme perhepedissä ja vauva on täysimettetty. Vauva syö yöllä n. 2h välein. Nyt on varmaan joku tiheänimunkausi menossa, kun viime yönä syötiin n. tunnin välein.

Päikkäreille vaavi nukahtaa onneksi vaunuihin ja nukkuu parvekkeella kahdet "pitkät" päikkärit, eli 1-2,5h. Illalla vauva ottaa pieniä torkkuja, että jaksaa sitten hyvin valvoa! :D

Viime viikolla oli 3kk neuvola. Neuvolatäti meinasi huolestua kun pituutta oli edellisestä kerrasta tullut vain 2cm. Painoa olikin sitten +900g. Se neuvolatäti mietti jo, että pitääkö alottaa soseet kun pituutta ei ole tullut enempää! Mielestäni ihan järjetön ajatus, kun muuten painoa tulee ja mielestäni vauva kasvaa ihan silmissä, ja isompaa vaatetta saa vaihtaa vähän väliä. No, päädyimme siihen, että katsotaan se pituus ensi kuussa uudelleen...

Tää viesti nyt varmaan oli vähän sekava, kun pitää äkkiä kirjoittaa ennen ku vaavi herää. Mutta ihanaa lueskella muitten tarinoita ja saada vähän vinkkejä täältä. :)
 

Yhteistyössä