2010 ELOKUISET IPANAT

Heh.. Meillä käännyttiin sitte jo ekan kerran mahalta selälleen. :D Vahinko tais olla, jotenki onnistu heijaamaan ittensä ympäri. Mut jokatapauksessa ihan ite käänty. :D

Meillä tuon nukkumisen kanssa sama ongelma kun parilla muulla.. Sänkyyn ku laittaa niin hirveä ähinä ja puhina ja si tjonkin ajan pääst alkaa huutamaan. Vieressä nukkuu hyvin. Tarkotus oli vaan omas sängys nukuttaa, mut täs ku univelkaa alkaa olee niin aina nukahdan kesken imetyksen ja siinä kerkee nukkumaan sit tunnin puoltoist ennen ku havahdun. Siit ku nostaa sänkyyn ni saattaa sen puol tuntia- tunnin siel nukkuakin jos ei herää siirtämiseen, mut jos herää niin sitten ei siitä nukkumisesta tuu enää mitään.. Joten vähän oon luovuttanu et sais itekin ees jonkin verran nukuttua...

Chevanne ja Niko 3vko 1 pvä
 
Moi!

Viimein korkkaan tämän pinon! Olen kyllä jo siirtynyt odotuspuolelta lukemaan tätä ketjua, mutta nyt itsekin aktivoidun :whistle:. Odotus-osioon kirjoittelin joku aika sitten synnytyskertomuksen, mutta lyhyesti sanottuna homma sujui todella hyvin. Lapsivedet meni osittain, mutta synnytys ei edennyt itsekseen ja jouduttiin käynnistämään. Säännöllisten supistusten alettua poika oli maailmassa alle kuudessa tunnissa, josta ponnistus kesti huikeat 7 minuuttia. :)

Kotielämä on lähtenyt ihan mukavasti käyntiin. Vauva ei ole mikään turhan parkuja vaan korottaa ääntään ainostaan nälkäisenä. Syömisen kanssa oli alkuun hankaluuksia, sillä pojan imuote ei ollut ihan kunnossa. Sairaalassa pieni mies imi tissiä jopa kolme tuntia putkeen yöllä, mutta aamulla verensokerit oli hiukka matalalla. Sen vuoksi jouduimme olemaan sairaalassa neljä yötä ja jouduttiin turvautumaan lisämaitoon. Poika on kovin tottunut pulloruokailuun ja kun nälkä iskee, on sapuskaa saatava heti. Jos rupeaa tissiä tarjoilemaan niin vauva alkaa raivota ja välillä jopa hakkaa rintaa nyrkillä. Sen takia syöminen sujuu pääosin pullosta. Olen lypsänyt maitoa kerran pari päivässä ja koittanut saada sitä vauvalle ainakin desin päivässä. Pidän poikaa rinnallakin joitain kertoja päivässä, mutta tuntuu siltä, että se on vähän turhauttavaa molemmille. Saa nähdä kuinka kauan jaksetaan jatkaa... Imetys olisi kyllä ollut paljon kätevämpää verrattuna pullojen pesuun ja keittämiseen. Toisaalta, nyt poika ei ole täysin riippuvainen musta ja voi olla aina jonkin aikaa kahdestaan isänsäkin kanssa. Kuten joku muukin täällä kirjoitti, että kyllähän imetyksen "epäonnistuminen" harmittaa, mutta olen myös päättänyt olla asiasta stressaamatta. : /

Alkuun jouduimme herättämään pojan kolmen tunnin välein syömään, mutta paino lähti mukavasti nousuun ja vauva painoi 350 g enemmän neljä vuorokautta sairaalasta lähdön jälkeen. Sen jälkeen ollaan menty vauvan rytmissä ja hän herää syömään 2-4 tunnin välein päivin ja öin. Eilen pieni mies oli aamupäivällä valveilla jopa lähes neljä tuntia. Kovasti hän katselee ympärilleen ja niskakin tuntuu suht jämäkältä, kun hän nostaa päätään.

Pahoilta vatsavaivoilta on säästytty, mutta pieni kipristelyjä kyllä on ollut. Reilun viikon iästä lähtien on käytössä olleet sekä rela-tipat että cuplaton ja kahden viikon iässä aloitettiin D-tipat. Vauvan vatsa kyllä toimii ja "sinappia" valmistuu monta kertaa vuorokaudessa.

Oma toipuminen on mennyt mukavasti. Synnytyksestä tuli vain kaksi tikkiä, jotka eivät ole vaivanneet lainkaan ja jälkivuotokin alkaa olla loppusuoralla. Mukavat pukamat kyllä tuli, mutta ne on onneksi myös aika hyvin jo parantuneet. Kiloja tuli raskauden aikana 10-12 ja jäljellä on about 3. Kunhan mies palaa takas töihin ja arki koittaa, tarttee alkaa vaunuilla ahkerasti. Joskin on tässä jo nytkin lähes joka päivä käyty lenkillä.

Joku kyseli hikoilusta, mulla oli jo raskauden aikana (eka kolmannes) rankkaa yöhikoillua. Välillä tuntui siltä, et lakanat olis voinut vaihtaa joka päivä ja makkari haisi kuin raavaiden miesten kuntosali. ;) Synnytyksen jälkeen olen myös hikoillut joinakin öinä, mutta tuntuis siltä, että ongelma helpottaa.

Lion73 ja Esko 2 vko ja 5 pvää
 
Viimeksi muokattu:
Chevanne: Täällä myös käännyttiin lattialla mahalta selälleen! Todellakin vahinko, mutta hienosti toinen pyörähti...:D

NeitiKat: Älä ota stressiä päivityksistä! Kaikki ymmärtää varmasti, että muutakin hommaa riittää arjessa.

Huomasiko kukaan kysymykstäni tuolla aiemmin (koskien mahdollista seuraavaa vauvaa), vai ettekö jaksa vielä moisia miettiä..?:whistle:

Täällä "huonosti" nukuttu yö takana. Tyttö kävi yöunille klo.21, heräsi syömään klo.00.30 ja 03.30. Sit 5.30 eteenpäin parahteli itkemään unissaan ja piereksi kovasti, masu taisi vaivata. Yleensä nukutaan niin, että menee nukkumaan n.klo.22. Syö 3-5 välillä ja sit aamulla. Se rytmi kävisi minulle jatkossakin..:D En ole oikeastaan väsyneempi vaikka olisi tälleen katkonaisempaan, mutta päänsärky alkaa heti...:( En jotenkin osaa nukkua päivällä, tulee jopa paha olo päikkäreiltä herättyä. Toki sitä nukkuu sitten jos yöt huononee.

Vauva-arki tuntuu oikein mieleiseltä. Nää aamut on ihania, kun ei tartte lähteä minnekään, jos ei jaksa! :) Usein käydään jo kaupungilla yms.vaunuilemassa, tosi hyvin on menny! Tyttö yleensä nukkuu useamman tunnin ja saan asioita hoidettua, kun vaan imettää kunnolla ennen lähtöä! :)

Edda ja tyttönen 5vko+1pv
 
Edda mä näin silloin sun kysymyksen, mutta harvapäänä unohrin vastata. :ashamed:
Meillä on lapsiluku täynnä, ikinähän ei voi varmaa sanoa, mutta nyt tuntuu siltä. Tuon keskimmäisen jälkeen tiesin heti, että haluan joskus kolmannen. :heart:

Viimme yönä syntyi meille 6 kissanpoikaa. Toivottavasti saa kaikki menemään sitten, kun on luovutus ikä (12 vko). Mutta mahtanee olla vipinää, kun tuo kuusikko lähtee liikkeelle. :O

Tänään mennään kattoon lasten isomummaa ekaa kertaa uuren tulokkaan jälkeen. :heart: Isopaappa vaan ei oo kerinny näkeen neitiä, kun kuoli keväällä. :(

Nyt pitää mennä jotain touhuaan, kun neiti nukkuu. :)

Elli Ja Justiina.
 
Huomenta! Jonnuli mulla on sama vika,noi yö heräämiset on aika rankkoja|O alkaahan se ikä jo tietty vaikuttaa sitä jaksoi 5v.sitten edellisen kanssa ihan toisella tavalla.mä olen kyllä sitä mieltä et lapset pitää tehä nuorena:D.Viimeyönä taas oli nukkumaan meno vauvalla vaikeeta,oli joteskin yliväsynyt ei meinannut alkaa nukkuu millään.itellä tuntu jo et seinät kaatuu ja oli jo niin väsy itekkin.onneks neiti alkoi nukkuu ja nukku sit n.4h.Mä olen tsenpannut itteeni aatellen et onneks tää ei ole ikuista:heart:Toivotaan et ensyö olis rauhallisempi,meinaan kyllä herätellä neitiä illalla jos meinaa taas nukkua koko alkuillan..noh.palaillaan taas.

hauskaa ja aurinkoista päivää kaikille:cool:

lolu &neiti 5vko
 
Meilläkin Devitol tauolla. Tyttö kyllä saakin lähes litran korviketta vuorokaudessa, joten ihan hyvällä omalla tunnolla laitoinkin tauolle.

Yöt meillä nukutaan hyvin. Välillä riittää yksi syöttö kerta ja toisinaan tyttö herää syömään kaksi kertaa. Omassa pedissään nukkuu hyvin, jos vaan on tarpeeksi väsynyt sinne siirrettäessä. Seurustelutuullella ollessa ja/ tai masun kipristellessä on turha edes yrittää jos mielii itse nukkumaan. Silloin olen ottanut meidän väliin ja tyttö rauhoittuu nopeasti. Nyt on onneksi mennyt monta yötä niin, että neiti nukkuu omassa pedissään. Silloin sitä nukkuu itsekin sikeämmin kun ei alitajuisesti varo toista.

Meidän tytön silmät rähmivät taas. En kuitenkaan usko, että tulehdus olisi kyseessä, sillä silmät eivät punoita ja rähmivät vain silloin kun tytön silmät vuotavat; itkiessä ja välillä nukkumisen yhteydessä. Olen niitä putsaillut keitetyllä vedellä ja laittanut rintamaitoa. Pitänee silti mainita asiasta samalla kun soitan neuvolaan navasta. Napaan jäi kummallinen pieni kärsä, kuin suonen pätkä. Se laapistettiin ja nyt se on kadonnut. Napa vaan on edelleen pohjastaan tumma, kuin se aine ei lähtisi pois. Täytyy kysellä vähän miten sen saa pois vai auttaako vain aika. Muutoin napa on nätti ja hyvin parantunut.

Tervetuloa ja onnea taas tälle puolelle siityneille :flower:

Marsa: :hug: Sulla ollut hurja synnytys.

Sipsunen & "Nalle" 4 viikkoa ja 1 päivä :heart:
 
Jospa sitä jotain koettais ehtiä kirjoittelemaan. pitävät nuo pikkuherrat mua vähän kiireisenä.:D

Täällä sujuu arki Sintti-pojan kanssa ihan mukavasti. Paljon viihdytään edelleen tissillä ja muutenkin sylissä viihtyy.
Välillä oon korviketta joutunut antamaan lisäksi, kun ei pieni oo tyytyväiseksi tullut, vaikka ollut yli tunninkin tisseissä kiinni. Heti rauhoittunut korvikkeen jälkeen, joten ei sitten vissiin ihan tarpeeks tuu omasta takaa tuota maitoa. Pari kertaa päivässä oon lisämaitoa antanut. Olishan se helpompaa, kun oma maito riittäis, mutta pääasia on saada pikkumies tyytyväiseksi.:heart:

D-tipat näyttää jonkin verran masuvaivoja aiheuttavan. Eilinen ilta ainakin meni siihen, kun koetin toisen oloa helpottaa.:( onneks yö sentään sitten meni jo ihan mukavasti.

Vieressä meilläkin nukutaan paremmin kuin omassa sängyssään:whistle: ja toisaalta itsekin jotenkin nauttii siitä, kun suloinen tuhina kuuluu vierestä.:confused:

Lisää lapsia meillähän oli vähän ajatuksena, että lapsiluku olisi täynnä tämän jälkeen, mutta kuinka sitä vaan itsellä alkanut ajatus taas muuttua senkin suhteen. Jotenkin vaan niin tuntuu haikealta ajatella, että ei enää koskaan pallomasua ja jännitystä synnytyksen alkamisesta ja synnytystä ja tätä ihanaa vauva-aikaa tämän jälkeen.:ashamed:
Mies edelleen sitä mieltä, että meidän lapset ois tässä, joten jonkinlaista käännytysyritystä ainakin tarvitaan ennen kuin meille lisää lapsosia harkitaan.:kieh::xmas:

Jahas...taas pitää mennä. Päivittäin käyn kyllä lueskelemassa, mutta kirjoittamiseen ei aika oikeen riitä :wave:

Katjuska ja sintti 3vko 3pvää:heart:
 
Ai niin, pitikin vielä kirjoittaa elämäntavoista ja painonhallinnasta...;)
Eli täällä on vakaasti päätetty elää vähän terveellisemmin, mutta eipä ole oikein onnistunut. Painoa raskaudesta jäljellä se n.3kg, joka ei lähde millään. ja tuossa mahassa/reisissä se kaikki on! Miehen töihin palaamisen jälkeen ongelmaksi on muodostunut se, etten kertakaikkisesti ehdi syödä aamupalaa. Imetyksen lomassa hotkaisen jonkun makean evään kahvin lomassa, tai sitten en ehdi sitäkään. Kunnolla syön vasta illalla kun miehen kanssa ruoka tehdään. Eli tuo syömättömyys ei tod.tee hyvää painonhallinnalla, saati se, että vetäisee jotain nopeaa herkkua päivän mittaan.

Miten paljon syötte herkkuja? Itse en aiemmin mitenkään usein syönyt, mutta nyt sorrun roskaruokaan silloin tällöin ja karkkiakin tulee syötyä useammman kerran viikossa!! :O Tarvitsisin jonkin ihme motivaatioruiskeen, jotta saisi elämäntavat entiselleen. Tavoitteena ei kuitenkaan ole luopua herkuista kokonaan. Lähinnä se, että söisi säännöllisesti ihan tavan ruokaa. Liikuntaa tulee vaunulenkkien myötä, ei vielä muuten.
 
Lapsiluku ei meillä vielä oo täynnä. Kyllä ainakin se kolmas tulee, mutta vasta aikasintaan 3-4 vuoden päästä ruvetaan yrittään. Mun on pakko saaha koulut käytyä ja päästävä ammattikorkeaan ennen ku seuraava saa tulla.

Herkkuja menee täälläkin päivittäin. Lähinnä jätskiä jota on pakastin täynnä :whistle: Ja viikonloppusin tulee ostettua vielä erikseen karkkia. Paino ei onneks oo noussu näitten kahen viikon aikana mitä kotona ollaan oltu, ja itseasiassa paino on nyt sama mikä ennen raskautta :) Tosin vielä pitäs puottaa ainakin 15kg että oisin tyytyväinen. Jostaki pitäs vaan saada taas se motivaatio terveelliseen syömiseen.

Neiti on kyllä kiltti tapaus, ei turhia itkeskele. Masukaan ei enään onneksi vaivaa. Vielä ku sais omaan sänkyyn nukkumaan öisin niin ois hyvä. Onhan se ihana kun toinen nukkuu vieressä, mutta pelottaa että tukehtuu mun tissiin ku saatan ite nukahtaa kesken imetyksen :ashamed:

Millon muilla on napatynkä irronnu? Meillä ei vielä oo ja neiti on huomenna 3 viikkoa. En muista että millon se esikoisella irtos, mutta kyllä se kuitenki tais olla ennen ku 3 viikkoa täytti. Näin viime yönä untaki että irtos ja meni ensin tuonne mahan sisään. Piti mies sitten pyytää ottaan se pois ku en ite uskaltanu, ja sitten siihen jäi semmonen pieni parin millin mittanen reikä. Että kaikesta sitä unta näkeekin : /

Marlin ja Justiina 2vko+6pvä
 
tääl näyttäis et tynkä irtoaisi aika pian, muistan edellisten kanssa kun kitkutettiin se 3 viikkoa ja toisen kanssa siihen tuli jokin infektio:confused:

toi tyttö on aivan uskomaton, itse olen vielä vähän naatti ja sekaisin kaikesta, niin ollaan vielä pääsääntöisesti sisällä, eikä ol niitä rattaita..

tyttö nukkuu pitkissä pätkissä eriaikoihin päivällä ja yöllä, nyt vetelee taas paria tuntia sikeitä..

ollaan nukutettu jasu tuommoiseen pussukkaan, ei ole kuin vaippa päällä ja tarkenee, eilen illalla oli sitten pitkien torkkujen jälkeen tullut pissat läpi vaipasta ja meni pussukka pesuun, voi tuska tuota yötä kun ei ollut pussia missä nukkua, pääsin nukkumaan 3-4aikaan kun neiti väsähti tissutteluun, herättiin puolen tunnin päästä uudelleen ja oltiin tissillä taas tunnin verran.. olin aivan naatti ja itkua väänsin kun joka paikkaan sattui.. isäntä keksi sitten aamulla ennen seitsemää että kokeillaan shelteriä no, vaipat vaihdettu tyttö syötetty ja laitettiin sheltteriin menin itse samalla nukkuun, tyttö nukkui tankkauksen jälkeen puoli 12:O jonka jälkeen vaipanvaihto ja 10min tankkaus ja taas nukkuu..

paljon voi yksi pussi tehdä.. sovittiin sitten kotiintulo tarkastus huomiselle katsoo miten tyttö kasvanut, vaikka isäntä kokeili tuolla meitin vaa'alla jo innoissaan eilen mitä painoa ja painoksi olisi tullut 4,9kg:O en tiedä sitten, katsoo huomenna tarkemmin, jos tuo pitää paikkansa niin maitoa saa enemmän kuin hyvin :D korviketta ei ole tarvinnut kotona ollessa käyttää yhtään ja sairaalassakin vain ekana päivänä muutaman hömpsyn verran.. ihan uutta mulle koska edellisten kanssa on korvike mennyt rinnalla oman maidon kanssa.

mulla on nivuset tajuttoman kipeät, katselin ketjua lueskellessa että katjuskalla samaa ongelmaa.
varsinkin jos enemmän liikkeessä niin särkee kovasti ja pitemmän makuulla olon jälkeen täytyy pyytää isäntää auttaa jalkojen käännyttämises kun tulee niin repivä kipu
 
Päiveetä!

Jahas, täällä on muitakin mahalta selälleen kääntyjiä :D Täällä myös heti ekalla viikolla kotona tehtiin ihan vahingossa noin, pehmeällä sängyllä kuitenkin.

Meillä napatynkä irtosi noin viikon iässä.. Onneksi niinki pian, koska napanuora oli niin paksu että ei meinannut mahtua klipsi kiinni ja kuivuessa oli melkonen mötikkä ja hinkkasi masua.

Lapsiluku Toinen vauva meillä eikä lapsiluku ole vielä täynnä.. seuraavaa mietitään sitten kun molemmat työllistytään ja saadaan ehkä oma asunto. Eli monen monen vuoden päästä :D Mä valmistuin nyt keväällä ja tarkoitus on lähtä töihin kun mammaloma loppuu.. jos siis saan niitä töitä. Mies on tällä hetkellä aikuiskoulutuksessa ja valmistuupi sieltä reilun vuoden päästä... Yhden ainakin vielä haluun, mut sen jälkeen pitää vielä harkitä sitä neljättäkin!

Täälläki hirvee makeanhimo ollut oikeestaan koko ajan synnytyksen jälkeen.. aika paljon on mennyt karkkia ja ihmetyksekseni sellaista karkkia mitä en yleensä syö. pistetään vaikka hormonien piikkiin :D

Mulla kans ottaa nuo yöt välillä voimille vaikka tyttö nukkuukin tosi hyvin syöttöjen välissä.. viime yönä taas söi tiheempään, 00.30, 2.00, 4.30 ja vielä 6.00.. Oman jaksamisen vuoksi annan korviketta öisin, joskus saatan antaa tissistäkin tai pumppaan tyhjiksi jos oikein täynnä ovat. Yölläki antasin pumpattua maitoa, mut se lämmitys on niin aikaavievää enkä viiti yöllä toista niin kauan huudattaa.

Nyt kakkavaipan vaihtoon :wave:
 
Napatynkä irtosi täälläkin 7 vrk:n ikäisenä. Meilläkin napaan jäi sellainen röllykkä, se kuulemma seuraavalla neuvolakäynnillä laapistettaan...tms, jos ei oo itekseen kuivunut pois.

Lapsiluku, välillä tuntuu että nää vois olla tässä, mutta ei ikinä pidä sanoa ikinä ;)

Karkkia kuluu täälläkin... Kaikkea muutakin epäterveellistä tekis mieli, mutta mitään grilliruokaa en uskalla syödä kun saa selvästi vauvan mahan kipeeksi.

Täällä yöt sujuu vaihtelevasti. Välillä on selvästi maha kipeä, ja sitä itkee, viime yö meni onneksi jo paremmin, parin tunnin välein heräs syömään, mutta nukkui onneksi väliajat. Omaan sänkyyn on turha yrittää nostaa, herää varmasti, joten nukkuu meidän vieressä.

Vauvikselle onnitelut :heart: Oonkin ootellut sun vauvakuulumisia!
 
Hei ja kiitos kutsusta tälle puolelle keskustelemaan :flower:

Täällä siis yhä vauva mahassa mutta kaippa se on fiksumpaa tulla tälle puolelle keskustelemaan kuntuolla odottajissa ei taida enään muita olla?Tai sit pikku3nen saattaa yhä olla mut tais olla huomenna menossa käynnistykseen.Ja musta tuntuu että tää ei tuu täältä mahasta ikinä :'( On kyllä niin herkkä ja masentunut olo kun alkaa olla jo aivan kypsä ja väsyksissä tähän odotteluun.
Sit tuntuu toisaalta oudolle kirjotella tänne ku täällä muut on jo ihan eri tilanteessa ja onnellisia äippiä ja mää oon yhä "kärsivä" odottaja.Mutta alko tuntuu niin ahistavalle tuolla odottajissakin kun ei siellä enään juuri kukaan kirjottele.Mää arvasin että oon vihon viiminen synnyttäjä elokuisissa :'( Huomenna ois neuvola ja jo viimeviikolla meinas siellä itku tulla niin huomenna ei varmaan tarvi edes yrittää pidätellä sitä..itkua siis.Aijon kyllä ruinata yliaikakontrollia aijemmin ja sit siellä sairaalassa käynnistystä(vaik tietty paras ois ku käynnistys nyt äkkiä itekseen),mutta pelkään että saan sen ajan vasta myöhemmin,ku eikös se oikeesti ois eka kerran 41+5???????? :attn: ja kun mulla tuo ois just sunnuntaina niin antaako ne oyssissa sunnuntaille yliakakontrolli aikoja?? :attn:

No ensi viikolla tän vauvan on pakko jo olla mailmassa :heart: ja mää kovasti yritän jaksaa oottaa sinne asti jos tarve vaatii.

Onneksi tänään on tytöllä muskari ja huomenna kerho ja sit vielä päälle nuo ekaluokkalaisen kolukuletukset niin en kerkee sit niin paljo täällä kotona märehtiin ku ollaan melkeen kokoajan liikkeessä.Mut kyllä mää ootan et mies jää isyyslomalle ja kulettaa tyttöä ja touhuaa nuisden muiden muksujen kans niin mää saisin välillä levätä ja keskittyä ihaniin imetysmaratooneihin :D

Hauska lukea teidän muiden vauva juttuja kun itestä tuntuu nyt niin kaukaselle vauvanhoito vaikka se saattaa mullakin olla edessä vaikka huomenna.Sitä on vaan niin hölmö että kun tää ei ala syntyä niin ei enään itsekkään usko että meille oikeesti tulee vauva ja tulee vielä ihan pian.

Mukavia vauvan tuoksuisia päiviä kaikille :heart: Nauttikaa kovasti se vastasyntynyt kasvaa niin nopeeta...

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami:heart: 40+6
 
Napatynkä irtosi 10 vrk ikäisenä. Siihen jäi semmoinen "kärsä", joka laapistettiin. Nyt on siisti ja nätti napa tytöllä. Lähtee kuulemma se lääkeaineen tumma väri ajan kanssa pois navan pohjasta.

Lapsiluku ei ole vielä täynnä. Toiveissa olisi vielä toinen lapsi jossain vaiheessa. Ehkäpä muutaman vuoden kuluttua voisi alkaa yrittää. Mies haluaisi toisen lapsen heti perään, mutta itse tahdon ainakin 2-4 vuotta ikäeroa, jotta saan palautua tästä raskaudesta ja nauttia normaalista olotilasta sekä vartalosta. Tahdon myös mennä töihin vähäksi aikaa ennen toista lasta, että pysyn kärryillä työelämässä.

En jaksaisi heti perään toista yhtä raskasta raskautta, vaikka oksentamisen kamaluus ym. vaivat alkavat pikkuhiljaa haalistua mielessä ei niin kurjiksi muistoiksi. On se jännä miten luonto on hoitanut niin, että synnytyksen kivutkin haalistuivat nopeasti mielessä. Nyt kun sitä muistelen, se oli minusta kiva kokemus. Ja olihan se. Kaikki meni hyvin ja koimme elämämme hienoimmat hetket synnytyssalissa kun tyttäremme syntyi. Toivon saavani kokea vielä uudelleen nuo hienot hetket. Olihan raskaudessakin ihania hetkiä, kuten vauvan potkut masussa. Silti minulle sopisi ensi kerralla tehdä plussatesti ja pikakelata raskauskuukaudet ja hypätä suoraan synnytyssaliin.

Sipsunen & "Nalle" 4 viikkoa ja 1 päivä :heart:
 
Sipsunen: Täällä taas on kova ikävä sitä isomaha-aikaa pikku potkuineen! :kiss: Tosin alun pahoinvoinnin jälkeen sainkin nauttia "helposta" raskaudesta, vain pikkuvaivaa oli. Toki on vallan ihanaa kun vauvan sai mahasta syliin, mutta silti ikävöin sitä raskausmahaa...:D Mieli voisi muuttua, jos raskausaika olisi tosiaan hankalampi.
 
Moikka! Tulin nyt korkkaamaan tämän pinon.. Oon käyny lueskeleen tota odotuspuolta ja nyt vasta huomasin et tänne on kaikki siirtyny. Täällä vietetään vauvantuoksuista arkea. Poika tulee tänään tasan 5 viikkoa. Aika on kulunut todella nopeaa. Ristiäisetkin on jo pidetty ja poika sai nimekseen Viljami Onni Jonatan:heart: Viljamilla on ollut kova flunssa ja joutui olemaan lastenosastolla melkein viikon. Lauantaina saatiin poika takas kotiin ja nyt menee antibiootti korvatulehduksen takia. Onneks on jo paremmassa kunnossa, mutta raskasta on kyllä ollut. Viljami on kasvanut kovasti. Syntyessään oli 4000g ja 51cm niin nyt painaa jo 5200g ja 58 cm. Korviketta menee kerralla 90-120ml, öisin heräillään yleensä 2-3 kertaa. Täällä myös se ongelma et yöllä ku otan Viljamin viereen ja syötän pullosta niin ei tahdo saada poikaa enää siirrettyä takas omaan sänkyyn ilman heräämättä, mut en kuitenkaan uskalla nukkua vauvan vieressäkään ku pelkään et pyörähdän sen päälle, joten aikamoisia takkuamisia on nuo yöt välillä. En siis imetä, vaan käytössä on tutteli. Täällä ollut myös vähän masuvaivaa ajoittain ja käytössä meillä on sekä D-vita, relatipat sekä cuplaton. Mallasuutettakin ollaan jouduttu hakemaan apteekista ja sillä masu toimii.
Valitettavasti minulle itselle iski synnytyksen jälk. masennus, mutta hain siihen pikaisesti apua ja nyt olo alkaa jo vähän helpottamaan kun lääkitys aloitettu ja olen saanut muutakin apua... Siinäpä nyt tärkeimmät tällä kertaa, täytyy lähteä viemään Viljamia ulos nukkumaan!
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsempit vielä teille odottaville!!!

Jonetta ja Viljami 5vk
 
Morjens.

tällä viikolla on toinen neuvola ensimmäisessä oli 8pv kotiutumisesta paino noussut 340g ja pituutta 2senttiä.. oli ehkä mennyt laitoksella mitta väärin ei se tuossa ajassa voinut 2 senttiä kasvaa.
painonnousu oli minusta "heikkoa" mutta neuvolan täti oli sitä mieltä että ihan hyvin nousee.. vertaan ehkä liikaa poikien kasvuun ne kun kasvoi tosi hurjaa vauhtia..
esikoinen ekan kuukauden aikana 1,8kg ja kakkonen 2,2kg.. roikkuvat kyllä tissillä ainaa ja ottivat vielä pariin otteeseen päivässä lisiäkin pullosta,
nannia tuolloin käytettiin. nyt ostin kaupasta neuvolan tätin suosituksesta nutrilon comforttia se on kuulema hiukin vähemmän vatsaa ärsyttävää kuin purkki nan tai tutteli.
tuttelia annoin parina päivänä kun kotiuduttiin mutta hyvin on nytten maito riittänyt eikä lisää ole vaatinut ja on ollut neitikesäheinä tyytyväinen.

napa irtosi meillä 8päivän ikäisenä ja on oikein siisti.

lapsiluku... tää on tosi vaikeaa.. itkin kun kävelin laitokselta kun ajattelin että tää on viimeinen kerta ja nyt eräs tuttu on kysellyt poikien vanhoja vaatteita ostettavaksi.. MIE EN RAASKI LUOPUA NIISTÄ.. kolme tervettä lasta on kyllä todellinen lahja ja rikkaus ja yritän itselleni kertoa että ei nyt ihan heti sitten neljättä jos ollenkaan.. ehkä sitten kun pojat on koulussa.. sitten mä tosin ooon jo niin vanha 37 että pelottaa raskaus ongelmien ja väsymyksen takia...
pitäisköhän mun varata psykologille aika näiden luopumisen tuskien kanssa?? :confused:

mä haluisin lähteä jo ihmisten ilmoille vauvan kanssa käymään. jos ensi viikolla lähtisin mikkeliin??

anteeksi etten nyt kommentoinyt paljon mitään .. oon kirjoittanut varmaan kymmenisen kertaa tänne ja aina jotain ongelmaa on tullut.. :(
 
Rakkaudesta äiti: Tervetuloa jo tälle puolelle, sieltä se vauva kohta syntyy! Vaikka nyt aika matelee ja mieli on matalammalla, niin loppujen lopuksi ei mene kovin pitkään niin pohdit meidän kanssa jo ihan samoja asioita. Tsemppiä viime metreille! :heart:

Jonetta: Ihana nimi! Meille olisi saattanut myös tulla Viljami, jos tämä olisi poika ollut. Ikävää kun vauvaan noin kova flunssa tuli! :( Nyt on niin kovasti noita tauteja liikkeellä. Hyvä, kun olet saanut apua oman mielen suhteen! :)

Meillä on käytössä Gefilus-D-tipat, hyvin ovat käyneet! :)
 
Suppis täällä kans tota luopumisentuskaa. :ashamed: Kauheeta aatella, että mun pitäis noi pienet vaatteet sitte pois jonnekin antaa tai myydä.:O

Giraffe mulla juu oli tosi pitkään kipeinä nuo liitokset. Nyt vasta oon paremmin päässyt liikkeelle, että sellainen kolmisen viikkoa meni ainakin ennen kuin kipu oli poissa.: /

Rakkaudesta äidille tsemppausta tätäkin kautta.:hug:

mä inhoon näitä hormoonimyräköitä... tuntuu, että asiasta kuin asiasta on tippa linssissä.:kieh:
 
Mä jo ihmettelin et miks mä syön suklaata joka päivä, mut hormooneistahan se johtuu:LOL:

Lapsiluku.. hmm.. mä olisin valmis tekemään heti perään seuraavan, mut katotaan nyt mitäs mieltä tuo mies sitten oikeen on mieltä:) Meillä siis on tämä eka yhteinen ja lisäks on molemmilla ennestään poika. Oon aina havitellu neljästä lapsesta, mut katotaan nyt sitten kuinka monta saadaan aikaiseks;)

Maijamehi ja pikku neiti 1 kk
 
Täällä ei ainakaan ihan heti lisää lapsia hankita. Hormonikierukan aattelinki laittaa. Ensinnäki tost synnytyksest jäi jo sen verran ikävä maku et varmaan ens kerran vaadin sektion suoraan ennen ku ees harkitsen uudestaan raskaaks tulemista. Ja toiseks haluan kyl et eka lapsi on sen verran vanhempi etten sit oo ihan pulassa. Mä ihaillen oon ihmetelly et miten joku selviää vauvan kans jos on ennestää jo pieniä lapsia. Mulla ainakin kädet täynnä jo ton yhden kanssa..

Makeeta täälläkin menee ihan liikaa ja lupaava laihtuminenki tössähti heti alkuun.. Se 17kg on nyt lähteny synnytyksestä, mut siihen se nyt on jääny. Jotenki pitäs saada otettua itteään niskasta kii.

Tänään kävin ekaa kertaa ratsastamassa! Helmikuussa viimeeks ollu hevosen selässä. Kyl nyt on persus kipeä ja huomen ei varmaa pääse sängyst ylös! Mut aivan ihanaa oli kyl päästä pitkäst aikaa hevosen selkään. :D

Ristiäiset ois sitte 26.9... Nimi onkin jo valmiina ollut pitkään. :)

Chevanne ja Niko 3vko 2pvä
 
moikka kaikille, täällä onnellinen äippä mun pikkuisesta edelleen :heart:

tyttö on omaksunut maailman ihanimman rytmin...päivällä jos ollaan liikkeellä nukkuu 3-5 h päikkärit ja illat tankkaa tissillä ja ysin jälkeen nukkumaan, ja yhden kerran yleensä herää nopeesti syömään ja aamuun asti posotetaan unta täysillä :D

vauvamuskari aloitettiin tänään ja ihanaa oli, samalla ilmoitin esikoisen omalle tunnille torstaisin, satutanssi ryhmään :heart:

aika samanlaista taitaa kaikilla olla :heart:

mukavaa viikkoa kaikille!

huisi ja pikkuinen 1 kk!
 

Yhteistyössä