2010 ELOKUISET IPANAT

mä mietin sairaalassa tota lisämaito hommaa, ku musta kans tuntu et sitä tuputettiin kaikille. Yks ois halunnu apuu imetyksessä, ni sille sanottiin et käy nyt hakee lisämaitoo ni katotaan sitä imetystä sit 3h päästä ku seuraava ruoka-aika..
chevanne: meil oli viikko menny :p
 
Löysinhän mäkin tänne puolelle :D Meidän neiti on tänään 5vrk vanha. Arki kotona on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Neiti syö ja nukkuu n. 2-3 tunnin unia yötäpäivää. Että ihan hyvin oon ainakin vielä saanut öisinkin nukuttua. Imetys sujuu ihan hyvin, ainut mikä vielä vaivaa on täydet ja kipeät tissit. Ostin Suppiksen suosittelemia homeopaattisia helmiä, kokeillaan auttaako. Ei tahdo pumpullakaan saada noita tyhjiksi. Pahimpaan särkyyn oon ottanut ihan buranaa. Meillä tämä vauva on ensimmäinen joka ei saanut lisämaitoa sairaalassa. Ekalle annoin kun muutkin antoi, ja luulin että täytyy antaa. Toisella laski sitten verensokerit ilmeisesti suuren syntymäpainon takia...
 
Chevanne Kyllähän sitä voi harrastaa heti ku siltä tuntuu ;)

Mulla niin käy tuota miestä sääliksi ku hällä tekee ihan sairaana mieli seksiä, ja mulla ei sitten yhtään. Aina välillä käy pussailemassa niskaa että jos se jotain sais aikaan, mutta ei. Tuntuu itestä niin pahalta toisen puolesta :| Tosin mulla ei tieten vielä oo tuo sektiohaavakaan parantunu kokonaan niin en kyllä sitten senkään puolesta vielä uskaltas mitään petihommia harrastella.

Marlin ja Justiina 1vko4pv
 
Mä oon kyl aatellu et ainakin jotain vois hommailla vaikkei kunnol seksiä sit harrastaa pystyiskää.. :D Mut nyt kyl viel sen verran toipilas ite ollu et pakko ollu koittaa vaan lepäillä.. Mut ehkä muutaman päivän päästä.. ;)

Meillä poika tänää yskiny pari kertaa... Toivottavast ei nyt heti oo mitää flunssaa tulossa... :(
 
heips, täällä ristiäiset onnellisesti ohitse ja tyttö sai eilen nimen, nyt sitten totutellaan puhumaan nimellä :heart:

tänne ei muuta ihmeellistä, paitsi; onko muilla iltatissittelyä paljon, meillä eilen tyttö roikkui klo 18-24 tissillä, ja ei kelvannut tutti missään välissä! välillä kyllä ottaa, ei varsinaisesti syönyt , ainoastaan nylkytti tissillä :popcorn:|O

olin eilen ihan väsy , rikki , poikki ja katki, kun ei yhtään omaa aikaa illalla.

mitä olette tehneet tuossa tilanteessa?!!!

nukkui sitten neljään ja herättiin kahdeksalta :confused:

huisi ja pikkuinen :p
 
huisi: minkä nimen annoitte tytölle? jos saa udella..
Täällä kans yks iltatissittelijä..ens viikolla ois tytön koulun vanhempainilta ja joutuu varmaan ottaa ton pikkuipanan mukaan ku ei se illalla paria tuntii pärjää ilman tissiä.. ois voinu kyllä olla ihan kiva mennä yksin |O muutenki kaikki iltapuuhat tapahtuu jätkä tissillä ku ei muuten saa mitään tehtyy ja hommia kun kummasti joka illalle olis.. onneks toi muksu ei oo tarkka siitä et mun täytys paikoillaan olla, eikä hätkähdä jos tissi vähä lähtee välillä suusta pois. Yks päivä prisman käytävii pitkin käppäilin ja imetin ku ei viittiny ostoksii kesken jättää ku loppusuoralla jo oltiin..sit äiti tuli vastaan ni ei ees tajunnu et syötän, luuli vaan et kantelen tota muksuu sylissä, imetyspaidat on in :D

Tänään ois synttärijuhlat x 7.... samassa perheessä on 7 muksuu syntyny silleen et vajaa 2kk sisään on synttärit kaikilla ni pitävät sit yhdessä.
 
Moi, pikaisesti
Kamala vlinä tuon pienen tissitakiaisen ja esikon kanssa leikkimisen välillä jotta sosiaalinen kontakti jää heikoksi... LIsää tunteja vuorokauteen... KIITOS!

KE kontrolli, edelleen sivuääni--- ultrattiin ja vikaa ei löytynyt, eli ilmeisesti fysiologinen sivuääni tai jtn joten ei huolta!!! =)

NYT SHOKKIHOITOA; meitin poika painaa jo 4750g!!!!! ja ikää 3vkoa... Eli maito on maistunut... Lekuri puhu vaan et nyt sit pitäis alkaa pidentää nuita syöttövälejä ku painoa tullu liikaa (normi noin 25g/VRK, meillä 46g/VRK) Pitää neuvolassa puhua asiasta... Ja milläs pidennät tuollaisen pikkuisen syöttövälejä??? ku se tuttikaan ei ole POP!

Päivitän etusivua jälleen hieman paremmalla ajalla... Nytkin tässä samalla puen esikon nukelle eri vaatteita mitä neiti minulle kantaa... Ja eikun leikkimään! :wave:
 
Jos itekin kerkiääs jotain kirjoittaan. :)

Täällä voidaan tosi hyvin, niin tytär kuin äitikin. Ja outoa mulla myös tekee jo s.... mieli. Yleensä ollut vähä haluinen, mutta tää olotila sopii mulle ja miehellekkin varmaan. :D Itse asiaa ei oo uskallettu vielä, mulla myös vielä 2 tikkiä jäljellä. Eikä oo yhtään sen näköösiä että sulais ite, kait ei oo vielä aika. Ja sitten sisä osis on joku repiämä vielä mikä ei oo vielä parantunut. :( Toivottavasti paranee nopiaa. Istumaan onneksi pystyy jo normaalisti. Keskimmäisen aikaan sai vain haaveilla kunnolla istumisesta täs vaihees.

Maitoa tulee nyt niin "hyvin" ettei tarvi lisämaitoa. Talteen ei ainakaan vielä saara, ei kyllä poikien aikanakaan oo saanut. Mutta pääasia, että riittää. Yöt menee tissis roikkuen, joka johtuu väsyneestä äitistä joka nukahtaa melkein heti, kun saa neitin tissille sänkyyn viereen. :whistle: Mutta toisaalta ei oo aivan niin väsyinen aamuisin, kun herää.

Poijat on erelleen hullaantuineita pikkusiskoonsa, mutta voi mikä tappelu keskenään. Isompikin on ruvennut haistattelemaan meille. :mad: Mutta ollaan otettu taas rangaistus tuoli kovaan käyttöön, toivottavasti apua. Kaks kertaa sanotaan asiasta jos ei usko niin saa tulla rangaistus tuolille.
Sitten tuo keskimäinen alkoi vauvan synnytyä pissaan housuihin, että meillä samaa kuin jollakin. Meillä vaan on päiväkastelua, kun yöllä vielä vaippa. Pitääs ottaa pois, mutta saas nähä koska uskaltaa. Eileen onneksi kastu vaan 2 housut, kun muina päivinä vaikka kuinka monet. Vaikka kuinka kyselee pissataako, niin vastaus on ei ja saman tie pissat housuissa. :/

Meillä ristiäiset on 3.10 oltais haluttu ennemmin, mutta pappi ei keriinny. Mutta kerkiääpä hyvin kaikki tekeen ja järjestään.
Nimi on valmiina kans täällä orottamas. Yks nimi tipahti välistä pois, kun mies ei tykänny.

Päivällä neiti nukkuu pitkiä pätkiä, mutta on ruvennut oleen 2 kertaa vuorokaudessa pitempään hereillä. :heart: Illalla 23.00 aikaan ja aamulla 8.00 aikaan. Nyt meni eilinen ilta ja tää aamu näin. Toivottavasti ei jatku....tai illalla oltais ennemmin hereillä niin pääsis aijjoos itekin nukkuun. Mutta onneksi rytmit vasta rupiaa muokkautuun.
Painoa multa jäi laitokselle n. 4kiloa nyt lähtenyt 9 kiloa, jäljellä sellainen 5 kiloa. Toivottavasti tippuu enempi...ja varmaan tippuukin, kun saa jätettyä kaikki herkut pois tai melkein kaikki.

Nyt vauva pukeisiin ja poikien kans pihalle.

Elli ja Justiina 1vko 5 vrk :heart:
 
tin
Pääsinpä tänne asti, saa nähdä kauanko kirjotusrauha säilyy ;) Poika on isänsä kans päikkäreillä ja pikkuneitiki vetelee kauneusunia!
Meille siis syntyi tyttö 19.8.2010 klo 2.58, 2867g ja 48cm. Rv 40+4.
Tarinaa kirjottelin tuonne odotuspuolelle. Tyttö joutu keskolaan heti synnyttyään kolmeksi tunniksi ja sitte ku mut laitettiin la kotiin vierihoidosta(oli täyttä ) niin tyttö joutu jäädä ma iltaan asti antibioteille. Oli hirveetä jättää toinen sinne. Päivät vietettiin keskolas ja yöt kotona. Pumppailin maitoa sairaalan hirveellä lainakapistuksella 3h:n välein ja sillon ainaki tuli suht hyvin. Nyt en oo pumpannu, mutta oma maito on riittäny. Viikon ikäsenä oli just syntymäpainos ku neuvolasta kävivät.

Me jäätiin heti tiistaista alkaen kolmestaan kotiin, poika kohta 3v, mamma ja pikku- Tiiti. Iskä on yrittäjä niin joutuu tekeen vielä ens viikonki pitkää päivää, mutta ihan kivasti meillä on lähteny sujumaan. Oon yrittäny pitää rutiineista kiinni, ulkoilu, syöminen, unet, ettei tuo poika ihan hermostuisi. Ja kivasti se on ottanu vauvan vastaan! Nukahtaminen kestää vaan tuhottoman kauan! Huutelee sängystään ties mitä vaikka ennen on jääny sinne ihan hyvin. Eilenki meni 1,5h ennekö nukahti. Ja aluksi oli ihan villinä ku oli jotain vieraita, varmasti harmitti ku kaikki vaan höpöttää vauvasta. Ollaan yritetty siks vähä rauhottaa vierasteluja.

Rytmistä: Meilläkin pari pidempää pätkää jaksaa olla hereillä neiti. Jotain 1-2h kerralla :heart: Kattelee ja kuuntelee tosi tarkasti. Yöt menee 2-3h:n pätkis. Nostan tytön viereen ja jatkan unia, sitte jos havahdun niin nostan takas omaan sänkyyn (heti ekana yönä piti vetää meidän sänkyyn kiinni ettei tarvi nousta :D )
Mahavaivaa on jonki verran, samaa röyhtäytysongelmaa meinaa olla ku muillaki, eli aina en saa röyhtäsemään ja sitte ähisee ja puhisee. Rela- tippoja on saanu syntymäpäivästä asti antibiootin takia ja neuvolan täti suositteli jatkamaan että vastustuskyky paranis.
Lisämaitoa synnärillä meilläki tyrkytettiin joka välis, osaksi sokereidenki takia mutta muillekki! Yritin aina ensi imettää niin kauan ku tyttö jakso imee. Ihme käytöstä Epplu saanu osakseen!:kieh:
Pojalla alkaa jumppakerho tiistaina, kestää tunnin että pitäs yrittää saada maitoa pumpattua pulloon niin että pärjäävät iskän kans. Saa nähdä kuinka pullo kelpaa tissitakiaaselle!
Huisi Poika oli pienenä iltatissittelijä, yritin haalia siihen aina mahdollisimman paljo "omaa" tekemistä niinku lukemista, leffoja, tv- sarjoja jne. Aloin lopuksi nauttiakki iltatissittelystä. Mutta nyt se on kyllä eri ku on tuo isompiki tuos huomiota vailla.
Ristiäisistä ei vielä tietoa, eikä kummeista, eikä nimestä... :D Ens viikolla pitäis alkaa päivää miettiä. Tuntuu että mikää nimi ei sovi molempien suuhun, vauvaa on kutsuttu nyt Tiitiksi ja tuntuu että neiti on vain Tiitin näkönen. Ei ehkä ihan niin harvinaista haettu ;)
Jonnuli: Mä kans hikoilen öisin ihan hirveesti! joku hormonihäiriö ku normaalisti en hikoile urheilleskaa juuri yhtää.

Löysin tämmösen vinkkilistan kuinka voi isomman mustasukkaisuutta kohdata, ihan hyviä vinkkejä vaikka meillä ei mitää selvää mustasukkaisuutta ookkaa näkyvis!
Vinkkejä mustasukkaisuuden kohtaamiseen ja lievittämiseen, Vanhempainnetti - MLL

Jotain piti vielä kommentoida mutta nyt lyö tyhjää.. muistakaa imettävät syödä ja juoda :)
Tin ja Tiiti 1vko 3pvää:heart:
 
Ihana lukea teidän vauvajuttuja vaikka itse joudunkin vielä odotuspuolella odottelemaan vauvan syntymää.Tänne sitä jo itsekkin tahtois =) Niin varmaan kaikki muutkin elokuiset jotka kanssani vielä odottavat.

mahavaivoista vauvan siis.Mun kolme kaveria kokeilivat vyöhyketerapiaa kovinkin masuvaivaisiin vauvoihinsa ja muistaakseni se kaikilla autto janku verran anakin.Kahella vauvalla tais noi masuvaivat loppua kolmannen hoitokerran jälkeen,mut tolla yhellä vauvalla niitä muistaakseni oli jonkin verran vielä sittenkin.Meillä ei oo kummemmin ollu koskaan vauvoilla masuvaivoja(en oo esim röyhtäytelly edes aina päivisinkään enkä öisin ollenkaan) kuin joitakin satunaisia kertoja,mut niidenkin muistelu tuo mieleen sen kuin rankaa pienen masukipuja on katsoa kun mikään ei tunnu auttavan :'(
Itse olen myös vyöhyketerapeutti tutultamme opetellut sellaisen helpon hieronta tavan jolla sais suolen toimimaan kun meidän vauvoilla on ollut joskus monen päivän(muistaakseni viikonkin)kakkaamis taukoja ja oonki sit aina vaippaa vaihtaessa vähän hoitopöydällä pikku masuja hieronut jos on yhtään tuntunu et masu ei oo toiminu tai ois vähänki tulossa kipeeksi.

Yö kastelu Meillä ainakin hyvä konsti 2vuotiaan kanssa(ja sama konsti oli myös toisen tyttömme kanssa jolta jäi yö vaippa jo 1,6vuotiaana) on se että iltapissalla käydään just ennen sänkyynmenoa.Jos käy esim tunti ennen nukkumaan menoa ja nukahtaminen kestää esim puolisen tuntia niin yleensä pyydän sit vielä kokeileen et tulisko pisu ja usein tuleekin.Yöllä jos poika herää kitiseen niin oon "haukkana" ylhäällä ja kysyn oisko pissa hätä ja yleensä sit jos yöllä sattuu heräämään niin pissakin tulee pottaan ja unet jatkuu heti samantien.Mutta normaalisti ei öisin heräile enään.Sit toinen "konsti" on tosi vähäinen juominen.Meillä ei mehua juoda juuri ollenkaan ja jos juodaan niin korkeintaan päivällä.Mitä lähemmäs iltaa tullaan niin mehua ei kestä antaa.Jos joskus on annettu esim saunassa mehua niin yleensä joku pissaa silloin yöllä sänkyyn..yleensä pienimmäinen kun nelivuotiaalle enään harvoin sattuu nuita pissavahinkoja.
Sit harjotteluvaiheessa ja sillon kun sattu nuita vahinkoja alussa jonku verran niin kerran yössä herätettiin potalle eikä sänky sit kastunut.Yleensä lapsi lähes nukku siinä potalla mut useinkin pissas ku sen verran sai hereille et tajus että nyt pitäs pissata=)
Mää oon ite ollut yökastelija lapsena varmaan vielä eskari iässäkin ja mulla on siitä osai selvät ja häveliäät ja rankat muistikuvat :ashamed: Mää en ihan oikeesti voinut sille mitään enkä heränny siihen pissahätään.Olin tosi sikeä nukkuja ja näinkin yöllä aina sellasta unta että oon pöntöllä ja sit havahuin siihen et pissaan taas sänkyyni ja olin tosi järkyttynyt ku en ollukkaan vessassa.Mulla oli kyllä paljo pissatulehuksiakin ja joku estolääkitys vissiin niihin ja sit kävin tosi kivuliaissa ja inhottavissa tutkimuksissakin.varmaan katottiin et onko joku rakenteellinen poikkeavaisuus.
Ibhottavaa oli myös se et äiti oli vihanen ja mun kerrossängyn yläpeti annettiin pikkusiskolle ja minä jouduin yksin nukkumaan patkalle olohuoneen lattialle.En tiiä mihin ja miks tuo mun yökastelu loppu mut luulisin et viimenen konsti oli sellanen hälyttävä "patja".Se hälytti heti ku sänky kastu...siihen heräsin ja heräs varmaan muukin perhe.
Paljon voimia yö kastelijoiden perheisiin! Se on varmasti raskasta niin itelle kuin lapsellekkin.Voin vaan kuvitella mitä on joka yön jälkeen pestä petivaattee ja pahimmassa tapauksessa patjakin.Se on iso operaatio harvemminkin tehtynä.
Meillä yks lähialueella asuva äiti piti yöllä vaippaa kaikilla lapsillaan vielä ihan vasta ku niin oli neuvolassa kehotettu tekemään ku jokainen kasteli öisin sänkynsä.Heillä on 2v, 5v ja 6v ikäiset lapset.Ite vaan mietin onko 6vuotiaalle nolompi kastella sänky vai pukea vaippa yöksi...

Tissitakiaiset Voi kuinka haluaisin äkkiä omankin takiaiseni tähän mailmaan :heart:
Kaipaan niin sitä tunnetta kun pieni lämpönen käärö rauhottuu juuri minun rinnoilleni ja tuhisee sitten siinä tyytyväisenä! Meillä on kaikki ollut nuita maratooni imijöitä ja vähän mietityttää kuin alkaa sujumaan koulukuletukset ja isompien hoito jos vauva kokoajan tississä kiinni.Ja vaikka se imettäminen onkin aivan ihanaa niin muistan silti kuin ahistavaa on jos pikkunen päättää haluta tissiä just sillon ku ite ois ihan poikki ja haluais käydä vaan äkkiä suihkussa ennen nukkumaan menoa tai sillon ku ite haluis vessaan.Mutta minä oon joutunu ainaki kävelemään vauva tissillä huoneesta toiseen ku esikoisen jälkeen siinä on ollu aina ainakin se 2vuotias mukana pyöriskelemässä ja tällä kertaa onkin sit vauvan ja 2vuotiaan lisäksi myös 4v ja 6v:heart: Sillon vaan ku neuvolasta on jo ehoteltu lisämaidon antoa kun paino i vauvalla ollu oikein noussut tajusin että mun oikeesti täytyy rauhottaa vauvan syömishetket vaan vauvalle että pystyn täys imettään.Tsemppasin niihin imetyshetkiin sit tosi kovasti enkä antanu lisämaitoa ja pystyin kuin pystyinkin täys imettään puolivuotta kahta nuorimmaistani.Nyt ois sama haaveena.Omasta syömisestä ja juomisestakin kun piti huolehtia ja se tuntui aina kiireessä unohtuvan.Kun sai vauvan hoidettua niin oli muut lapset huolehdittavana ja syötettävänä.No täytyy yrittää nyt saada imetys hyvin käyntiin sinä aikana kun mies pitää isyysloman ja nauttia niistä rauhallisista imetyshetkistä kun ei tarvi säntäillä joka paikkaan vauva tississä kiinni :LOL:

Kovasti ootan myös vauvan kans vaunutteluja ja sitten minun ja vauvan kahenkeskistä juttua eli vauvauintia jossa alamme käymään joka lauanatai tai sunnuntai kuhan vaavi täyttää 3kk.Meillä on kaikki ollu vauvauimareita ja ollaan tykätty kovasti.Se olikin ennen perheen yhteinen harrastus mut nyt ei enään päästä sisarusryhmään niin sovittiin miehen kans niin että minä käyn joka viikonloppu vauvan kans uimassa ja mies joka toinen(vähintään)nuiden muiden kans yhtä aikaa lastenaltaassa polskimassa niin pysyy uimataito nuilla jotka sen jo osaa =) ja muutenki saavat nauttia uimisesta kun siitä tykkäävät niin kovin.

Ihania päiviä pikku söpöliinien kanssa ja toivottavasti minäkin pian liityn tänne synnyttäneisiin.Laskettu onkin jo kahden yön päästä=)

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami:heart: 39+5
 
AnQ
NeitiKat, onpa outoa puhetta lääkäriltä! Miksi ihmeessä pitäis syöttövälejä pidentää :headwall: Meille on tullut nyt viikossa painoa 460 g eli johan toi poju pitäis laittaa tissikieltoon kokonaan.. Eikä edes roiku tissillä koko aikaa, tankkaa 20 min (jos sitäkään) ja on tyytyväinen.

Täällä alkaa vähän helpottaa elo, joka asia ei enää itketä ja tulevaisuus on valoisa, heh! Esikoisen raivoamiset vaan ärsyttää, mutta pitää yrittää jaksaa, tuskin nekään loputtomiin kestää. Jälkitarkastukseen sain ajan lokakuun puoleenväliin, toisaalta odottaa innolla, toisaalta sit ei, pojukin on sit jo melkein parikuinen (ja ite vanhenee jälkitarkastuspäivänä taas vuodella, hohhoijaa).

Ah, jotenkin on tosi haikea olo, pitäis nyt kai oikein fiilistellä - päiväunien jälkeen vois lähteä vaunuttelemaan (ihana syysilma!) lähikauppaan suklaaostoksille, illalla polttelis kynttilöitä ja vetelis herkut naamaan. Tietysti jos kestää hereillä, jotenkin iltakuuden jälkeen olis jo ihan valmis unten maille..

AnQ + poju 9 vrk
 
NeitiKat: Ihmettelen myös tuota teidän lääkäriä. Rintalapset kasvaa usein reippaammin, eikä imettämisen määrää tarvitse silti rueta säännöstelemään. Hienoa kun vauva kasvaa. Meidän tyttö oli siis 3480g syntyessään, sairaalasta lähtiessään vähä päälle 3200 ja viiden päivän päästä kotikäynnillä 3700. Eli melkein 100g päivässä oli kasvanu...:D Sit 3vko neuvolassa oli 4145g eli n.450g tullut kahden viikon aikana. Näillä mitoilla se teidän lääkäri ois varmaan laittanu imetyskiellon, varsinkin tossa viikon iässä...:D Ei tyttö kuitenkaan mitenkään pullukan näköinen ole ja rintamaito maistuu erinomaisesti, joten aika paljon etenkin iltaisin tissillä on.

Paljon olisi kaikkea kirjoiteltavaa, mutta kotihommat kutsuu kun tyttö vielä nukkuu.

Joko teidän vauvat ottaa katsekontaktia/hymyilee? Meillä otettiin jo kaksiviikkoisena katsekontaktia, mutta nyt tuntuu että ottaa huonommin. Katselee neuvolasta saatua hymynaaman kuvaa mielellään, mutta tuntuu että jopa väistelee minun katsetta kun yrittää katsoa. Tästähän voisi jo huolestua, mutta en ole sitä tehnyt vielä...:D Monet vauvat kuitenkin alkaa katsella vasta vähän myöhemmin, joten jos tämä on joku vaihe tässä. Sylittelen ja jutustelen vauvan kanssa paljon, joten ei ainakaan kontaktin puutteesta johdu. Ihana, virkeä tyttönen tämä on ja välillä jo näytti että alkaa hymyilemäänkin.

Edda ja pieni 4vko+1pv
 
Täällä ei mitään erikoista. Ekaa päivää ollaan tänään tytön kanssa keskenään, kun mies palasi isyyslomalta takaisin töihin. Ihan mukavasti saatiin päivä käyntiin ja eiköhän tästä meille ihan omat arkirutiinit muovaannu.

Vatsavaivat edelleen kiusaavat tyttöä, mutta eivät enään siinä määrin kuin vielä viikko- pari sitten. Keskiviikkona olisi neuvola. Mukava nähdä paljonko tuo neitokainen oikein painaa, kun tuntuu pulskistuneen ja kasvaneen kovaa vauhtia.

Meillä on ollut nimi päätettynä jo kauan. Oikeastaan siitä saakka, kun sukupuoli varmistui. Olemme alkaneet jo käyttää tytön tulevaa nimeä keskenämme, sillä ristiäiset ovat vasta syyskuun lopulla. Nyt pitää vaan varoa möläyttämästä sitä muille :whistle:

Sipsunen & "Nalle" 3vkoa ja 1pvä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä nyt tosissaan alkanu noi masuvaivat ja aamupäivisin itkeskelee useamman tunnin ennen ku helpottaa.. Ei onneks putkeen huuda, vaan saattaa hetken nukkuakin välissä, mut sellasta pientä itkeskelyä ja oikeen mikään asento ei tunnu olevan hyvä. Liikkeessä helpottaa, sylissä ja rattaissa kun liikuskelee niin on parempi. Haettiin nyt sitten niitä cuplaton tippoja ja kokeillaan niillä. Ajattelin eka antaa pelkästään niitä kun netistä luin kokemuksia että joillakin noi Relat aiheuttaa mahavaivoja. Mut jos tuntuu et ei tehoa kunnolla niin sitte kokeillaan molempia samaan aikaan..
Mullakin onneks loppuu toi antibiootti kuuri ja hain tota vatsaystävällisempää rautaakin ja luumua itelle jos sekin helpottais.. Itelläki maha ollu niin kovalla et ei ihme jos toisellaki kipristää..

Viime yö oli taas vähän mukavampi kun vaikka heräili vajaan kahden tunnin välein niin nukahti heti syömisen jälkeen kun parina viime yönä on kipristelly niin kovin et ollaan molempina öinä aamuyöstä valvottu kaks tuntia ennen ku on rauhottunu..

Lisämaitoa ei oo nyt saanu ollenkaan. Pullosta sai sen verran aamupäivällä maitoa kun mä nukuin et ei tarvinnu miehen mua herättää syöttämään. :D Tuntuu hyvin jaksavan jo imeä ja sellasen 15min vähintään yleensä syö. Perjantaina tulee neuvolatäti käymään et sit nähdään miten on paino noussu, mut viime neuvolas oli ainakin sen verran hyvin noussu et ei pitäs mitää huolta olla. Ja pirtee on, nytkin hereillä killittelee tuol sitteris isänsä kanssa. :D Kohta mennään kylpyyn.. :D

Chevanne ja Niko 2vko 2pvä
 
Neiti ollu hereillä puoli viidestä asti :O Kyllä se on tissittelyn päälle aina sipannu, tunnin välein ollu tankkaamassa herättyään, mutta heti ku omaan sänkyyn vie niin maks 5min ja herää. Mies vei nyt taas omaan sänkyyn ja laitto mahalleen, niin jospa se hieman helpottas. Taitaa massua vääntää toisella. Mua vaan hirvittää tuo mahallaan nukuttaminen, vaikka esikoinen kyllä niin nukkukin just mahavaivojen takia.

Marlin ja Justiina 1vko6pv
 
Mä voisin kans ilmottautua tähän pinoon :)
Meillä pojalla on ollu kauheet mahavaivat, johtuu vissii mun antibiootti kuurista, eilen illalla toinen huus monta tuntia ja mikää ei auttanu, cuplatonia sit annoin ja joskus yöllä alko maha vähäsen pelittää ja sit ne kivutki alko helpottaa ja samantien simahti!
Imettäminen on alkanu nyt vasta sujumaan tai no oikeesta rinnasta en voi vieläkää oikein imetttää ku se sattuu niin kauheesti ja oikea täyttyyki tosi nopeaa, oon sit käsin yrittäny joka päivä lypsää et jos joku päivä alkas helpottaa ja pystyis siitäki imettää kauemmin ku minuutin..
Kaikki on muuten menny oikein hyvin, poika on tosi tyytyväinen ja on alkanu seurailla tosi paljon mitä ympärillä tapahtuu :)

k-ati ja poika 7pvä <3
 
Neuvola täti kävi eileen ja hienosti neiti kasvanut 270g viikos tullu painoa lisää. Nyt koko paino 3870g syntymäpaino ohitettu. :) Ja rupiaa jäämään 50cm vaatteet pieniksi, onneksi ei oo montaa.

Olin tänään viemäs pissanäytteen, kun epäillään pissatulehdusta, tikuissa ei mitään mutta menee viljelyyn ja huomenna saa tuloksen. Samalla otti HB ja se oli noussu 118 144 kahdessa viikossa. Mulle aivan yllätys, että noin hyvä jo taas. Onneksi nuo obsidanit sopi noin hyvin. Nyt raskauden jälkeen kans kovetti mahan. Mutta otin levolacia ja laxoberon tippoja niin niillä mahatoimi ihan hyvin. Onneksi. Kun se on kauhiaa, kun maha aivan kovalla.

Viimme yö meni hienosti 2 herätyksellä ja jopa nukuttiin pitkiä aikoja omas sängys. :)

Tänään esikoonen täyttää 7 vuotta. :heart:
Pitää vääntää täytekakku tänään, että saadaan perheen kesken herkutella. Jouduttiin siirtään kaveri synttärit ens viikkoon, kun iski joku penteleen ripulitauti meille. :mad: Toivottavasti minä ja neiti säästyttäis ja keskimmäinen.
Onneksi miehiltäkin on menos ohitte jo.
Täällä jaksetaan olla jo pitempiä aikoja hereillä, ihanaa.

Eileen hain vaalianpunaasta villalankaa ja nyt neitille työnalla kypärämyssy. Saas nähä mitä tulee, kun viimmeksi viimme talvena kutonu. Käsiala, kun ei pitkän tauon jälkeen oo mikään niin mairitteleva. Mutta onpa silti itte tehty. :)

Elli Ja Justiina 2 vko :heart:
 
Kysyn teiltä joilla on useampia lapsia, miten teette isompien kouluun/päiväkotiinviennit...yms. Kun oon miettinyt että jos esim. esikoisella klo. 8 alkaa koulu, niin sitähän joutuu vauva rukan herättään ihan hirveen aikasin että kerkeää sen syöttää, vaihtaa vaipan...yms. ja sit viedä isommat lapset. Meillä ei oo pitkä matka kouluun, mutta ollaan tuo ekaluokkalainen vielä viety. Ja keskimmäinen on päiväkodissa 3 x viikossa, sinne pitää myös viedä. Mietityttää että miten sit kun mies lähtee isyysloman jälkeen töihin. Nykyään vauva nukkuu n. klo. 10 asti. Toki jatkaahan se uniaan varmaan vaunuissa / kaukalossa...
 
hups, neuvolasta terkkuja , meidän neidin paino jo 4600 g ja pituus 54,5 cm...hyvin ottanut tissillä painoa:p johan sitä ikääkin on kohta kuukausi:kiss:

täällä nostellaan päätä jo paljon ja pitkiä aikoja ja nukutaan yöt hyvin, ihanan helppoa sanoisin :heart:

vaunulenkillä käyty nyt kolmena päivänä ja huh huh miten kunto huonontunut vaikka säännöllinen urheilija olenkin :O täytyy joka päivä vaan lähtee jonnekkin että kilot karisee ja mieli paranee :cool:

huisi ja pikkuinen=)
 
mä vien hoitoon pph:lle meidän kaksosten rattailla esikoisen tonne muutaman kilsan päähän , mutta me mennäänki aina kympin aikaan jos kävellään, mutta jos mennään autolla niin en rupea pukemaan pikkuista enkä vaihtaa vaippaa, siirrän vaan kaukaloon ja sitten mennään...takasin tullaan kotiin, niin sitten syötellään, puetaan ja vaihdetaan vaippaa =) siihen rumpaan tottuu, meillä ma, ti ja pe päivät menee siis näin :)
 
Edda.. Minähän sitte innostuin nettiä selaamaan ku pieni nukkuu :D

"Jotkut vauvat katsovat suoraan silmiin jo vastasyntyneinä, mutta vetäytyvät sen jälkeen ikään kuin omaan kuoreensa, kunnes ehkä joskus parin viikon kuluttua äkkiä ja odottamatta he katsovat niin, että katsekontaktista ei voi erehtyä. Toiset lapset taas vaikuttavat siltä, että heihin saa hyvän katsekontaktin jo heti alusta alkaen." Huojensi itteeki, ei pitäis johtua äitin rumasta naamasta että meilläki pieni välillä tuijottaa ja välillä tuntuis kattovan mitä tahansa mieluummin ku mun naamaa :LOL:

olipa kyllä ihme tuo lisämaitohomma.. luulin, että on ihan yleinen käytäntö, et lapsia pidetään nälässä ja äitiä väsyneenä ku maitoa ei hevillä anneta ;o ois helpottanu omaaki oloa paljo, ettei
sektion takia ois joutunu istumaan koko yötä syöttämässä ja se väsymys oli jotai aivan sanoinkuvaamatonta! Hyvä ettei pöntölle nukahtanu ku sai hetken istua rauhassa :LOL:

Täällä poju tuntuu kasvaneen hurjasti siihen verrattuna, mitä sairaalassa oli! Lähentelee varmasti jo neljää kiloa, pari viikkoa sitte oli 3195g (sp 2885g) Ikääki pojulla on jo huomenna täynnä 4 VIIKKOA ! Huh mihin tää aika katoaa. 50cm vaatteet mahtuu kuitenki tolle rimppakintulle vielä mainiosti :) :heart: Kauhia piereskelijä tuo pieni !! täytyy alkaa opettaan tavoille :D

Mitä hyviä keinoja ois tukkoisen pikkunenän putsaukseen?
Yks yö kuulu oikeeta pikkupossun röhkintää vauvan sängystä ja nenästä sain saaliiksi
isoja rönttösiä! :x

täytyy alkaa järjesteleen vaunulenkkiä et käynnistyis tämäki päivä :) painoo tippunu 20kilosta n.11kg :) vielä on matkaa..

epplu + pitkätukka 3vk 6pv :) :heart:
 
Pikainen ilmoitus, että minäkin siirtyilen tälle puolelle :).

Eli Red Dragon: 30.8.2010 Tyttö, 3410 g, 52 cm & Rv 41+5 :heart:

Pituuden ilmoittelen, kun pääsen täältä pois eli ollaan mitattu se lääkärintarkastuksen yhteydessä. Toivottavasti kaikki on toisella hyvin, eikä ole mitään ongelmia.

Luen viestit paremmalla aikaa. Nyt lähden vähäksi aikaa pötköttelee & sitten etsin kutimet käteen ja teen villapaidan loppuun.

Mie annan aluksi rinnasta ja sitten pullosta lisämaitoa. Hieman minä epäilen tätä imetystä, koska minulla tuskin nousee maito rintaan niin, että selviäis pelkällä imettämisellä. Koska vaikka neitokainen nukahtikin 9 syötön jälkeen rinnalle ja nukkui klo 11, jolloin taas ruokaa ja edelleen nukkuu.. Ku luulen, että kumihanskaa vain imeskeli sen puoli tuntia, että nukahti siihen.

RD & Nanna 1 vrk :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä