2010 ELOKUISET IPANAT

Voi helsinki..
kenen vauva huolii tuttia?

meillä ei mene tutti kyllä oikein millään.. huomenna menen käymään siellä vyöhykehoidossa niin täytyypi käydä isossa kaupassa ostamassa laaja tutti arsenaali että sais jonkun tutin mikä suuhun passais.

helpottais joissakin tilanteissa tuo tutin luputtaminen..
 
Suppis Tiedän todellakin tuntee ku vaavi ei syö tuttia :kieh: :headwall:! Meillä esikoinen oli just sellanen! Ja kun oli vielä kovinkin levoton ja "vaivanen" tapaus, niin olisi ollut aivan mahtavaa ja todellakin helpottavaa, jos olisi pysynyt tutti edes hetken suussa.
Nyt tämä uusi neitokainen onneksi kelpuuttaa kyseisen kapistuksen. Ei tulisi mitään yöunille menosta, jossei tutilla saisi vähän rauhoitettua neitiä.
 
Täälläkin vähän vaihtelevalla menestyksellä syyään tuttia. Pitää huomenna ostaa pari erinlaista ja kokeilla.

Miten voi olla näin vaikeeta päättää neidille nimi : / Kaks ekaa nimeä kyllä on valmiina, mutta se kolmas. No, onneks on vielä kuukausi aikaa miettiä.

Marlin ja Justiina 4vko 1pvä
 
nopsasti kännyllä vastailen...

Sipsusellako oli vauva kovasti vatsavaivainen?
Meillä esikoisella oli ihan kamalat vatsavaivat.kakka oli vihreetä limaa jota kylläkin tuli paljon ja usein. Mitkään perinteiset konstit eivät auttaneet vaivoihin. Kolme kuukautta meni ja vaivat vaan paheni ja aloin epäilemään allergiaa joka torpattiin heti neuvolassa,kun ei iho-oireita. Vielä pari kuukautta meni ja sitten yksityisen kautta maitoallergiaepäilyni sai vahvistuksen. Kuin taikaiskusta tytön vatsa alkoi toimimaan normaalisti ja alkoi nukkumaan hyvin sekä yöllä että päivällä. En nyt halua manata, että teillä allergiaa olisi, mutta kannattaa se mielessä pitää jos vaiva ei ala helpottamaan.

Täällä poika alkanut myös vatsaansa kitisemään vähän, mutta niin vähän etten vielä pelkää allergiarumban uusivan. Disflatylia kuitenkin kokeillaan jos paukkuvaivat vähän helpottais. Tisu maistuu pojalle hyvin ja testattiin äsken, että pullokin käy. Nyt uskaltaa mennä kampaajalle ennen ristiäisiä,jotka 26.9. haluan ne bileet nopeesti pois päiväjärjestyksestä. Nimi tulee olemaan se mitä raskausaikana jo ajateltiin. Vieraita tulee n. 20.pappi meiltä löytyy perhepiiristä.

Nyt nukkumaan, öitä siskot!

-mennis ja poju 2vko3pv-
 
heipsan!!
Tänään käytiin lääkärineuvolassa (ikää 5viikkoa) ja uudet mitat 4515g (3410g) ja 56,5cm (48,5cm) suluissa syntymämitat, ja tän lapsen kohdalla kuvio on mielenkiintoinen -syntymämitta todennäköisesti mitattu väärin koska jo ekassa neuvolassa (3viikkosena) ois pituutta tullu jo 6cm mikä ei hirveen realistista..ja koska pituutta "oli tullu" heti niin paljon, paino jäi jälkeen (ku on nää hel*etin kasvukäyrät..) ni nyt sit tänäänkin mainittiin siitä miten alussa paino lähti laskusuuntaan mutta nyt jo parempaan päin, siinä ekassa 3viikossa painoo oli tullu 570g mikä mun mielestä ihan normaalia, mut pituuteen nähden ois pitäny tulla tuplat. Onpa nyt kiva sit joka ikinen kerta käydä neuvolassa kuuntelemassa kun "paino lähti täältä miinuskäyrältä..":headwall: noo eipä siin.. Poitsuki kerto mielipiteensä neuvolasta: odotushuoneessa tekas jaskat housuun, mittauksien jälkeen pissas kaaressa isin sylistä terkkarin selkään ja sit viel puklas isin päälle (lapsi joka harvoin puklailee) ja naureskeli vaan tyytyväisenä koko käynnin ajan -silkkaa vittuilua :D

Meillä on lapsella jo eka nimi mut yhdysnimen toinenosa ja kolmas nimi hakusessa (vaihtiksii on) ja ristiäiset sunnuntaina... ei täs viel kiirettä :)
ristiäiset pidetään kotona ja vieraita tulee ehkä parikyt. Vaatteet vähä stressaa ku ahistaa ku kaikessa tulee niin läskiolo :mad:

Tahtois lähtee salille tai tekee ees jotain mistä tulis parempi fiilis ku noi vaunulenkit on aina 3v kävelijä/pyöräilijän kanssa vähä vaisuja mut ku ehdotin miehelle et voisin käydä esikon tanssin aikaan salilla ni kommentti "miten usein oon muka vapaalla lauantaisin et pääsisit?" no ei ehkä oo aina mut kuka velvottaa menee salille joka lauantai!! sit keskustelu jatkuu "ois kyl mustaki kiva mennä salille mut pitäs keskustaan lähtee-pitäs olla jossai lähempänä joku mesta" siinä vaiheessa tää laski hitaasti sataan ja lähti kävelee..on se kiva et sulle tuottaa ongelmaa et oisin sen vajaa pari tuntii viikossa jossain muualla ku muksujen kaa himassa (ja viel ku joka tapauksessa joutuu yhen viemään tanssiin..) ja ite samaan aikaan mietit et miten voisit olla viel vähä enemmän pois kotoo ku ei toi tollanen 50h/vko riitä! Ruennu ärsyttää ton äijän ajatusmaailma ku ei sillä tunnu olevan mitään todellisuuden tajua mitä on olla näiden kolmen kaa aina himassa + nukkuu vajaa pari kk parin tunnin yöunia-sit ite tekee jonkun yhen yövuoron ja maailma on sekasin,vaik nukkuu sen jälkeen ihan hyvin...MIEHET!!!!

Muutenki keittää taas ihan kaikki -pikkasen räjähdysherkkä...Tänäänki neuvolassa oli niin vittupää fiilis et ku se lääkäri kysy et ootteko saanu ite nukuttuu ni meinasin vastaa et ei, mut oliks sillä jotai merkitystä?? tuonks mä sulle tän ens yöks??!!Mutta koska olen ajatellut opetella käyttäytymään hymyilen vaan kauniisti ja vastaan "joojoo" :LOL:

Tuttia meillä syödään suht hyvin, parhaiten niitä ihan pieniä 0-2kk -sellasii mitä on 2paketissa ja siinä on joku kuva- onks ne nyt ainun tutteja...en oo varma.

Muttapa joopa-tää nari nari lähtee ruokailuaan lopettelevan, toistaiseksi nimettömän tissitakiaisensa kanssa unten maille -tai ainakin roikkumaan pinnasängyn reunalle...paitsi et se tissitakiainen ei toivottavasti siellä roiku.. *pikkasen sellanen yliväsyny-fiilis*
 
Huomenet!

Meillä vauva on syönyt tuttia alusta lähtien voimakkaan imemisen tarpeensa takia. Käytössä 0-6kk huvitutit.
Tänään meillä olisi ekaan reissuun lähtö, suunnataan yllätysvisiitille anoppilaan, matkaa rapiat 600 km, joka vähän jännittää, mutta neuvolan mukaan reissun teko jo ihan ok.
Onko teistä kukaan muu kokeillut nutrilon jauhe korviketta? mä oon tän viikkoo testaillut ja todennut sen hyväksi. Aamusella keittelen vettä, jota vähän jäähdytän ja laitan termariin. Siitä termarista sit kaatelen päivän mittaan jauhojen sekaan. tosi kätevää. Nytkin kun lähtee reissuun niin oon valmiiksi laittanut pulloihin jauheen ja termarissa vesi, niin ei tarvii pysähdellä mikroo tms. ettii jos nälkä yllättää. Ja korvikkeen määrästä kyseli MARSA22 meillä menee tissin rinnalla n.70-90ml / kerta. ja kertoja päivässä se n.8. Joskus jos syö tiheemmin niin saattaa riittää pelkkä rintakin mut noilla yleensä mennään. Paljos muilla, ihan kiva ois tietää..
Eilen ristiäishääjuhliimme kynttilöitä etsiskelin ja löysinkin. Ja sainpa ne vielä ilmaseksi kun tiimarin myyjä ei osannut laskea, kun ostin reilun määrän tuikkukippoja ja kynttilöitä, niin jotenkin se ei ottanut kynttilöistä hintaa ollenkaan, eikä edes mitään sanonut sillonkaan kun asiasta x3 mainitsin. No ei oo mun häviö:)

Muksaa perjantaita, iica & pieni mies 1kk 4 pvä
 
Aargh kirjoitin jo pitkät litaniat, mutta sain karotettua. :mad: :headwall:

Onnea viimeisille vauvan saaneille! :heart: :flower:

Täällä iskenyt koko perheeseen flunssa. :( Neitikin söin viimme yönä 2 tunnin välein, kun ei saanut nukuttua. Muuten on syönyt 2 kertaa yössä. Muutenkin syö ja nukkuu ja on perustyytyväinen tenava. :heart:

Tiistaina oli neuvolatäti käymässä ja paino noussu hyvin. 4,350g nyt ja syntymäpaino 3,480g. Oma maito riittää hyvin onneksi. Muutaman kerran pullosta ollaan harjoiteltu syömistä, että pääsee äitikin johonkin. Keskimmäinen ei nimittäin huolinut pulloa ja en päässy ikinä ilman sitä mihinkään. Vaikka aika pieni imetyksen osalta, mutta kun seinät alkaa kaatua päälle niin silloin on hyvä vaikka pääsee vaan lenkille yksin.

Nyt lopetelen tuli mumma käymään.

Elli Ja Justiina n. 1kk :heart:
 
Meillä poika alko vasta pari päivää sit syömään tuttia, aikasemmin vaan yökkäs ja yökkäs, luonnonkumi tutti kelpaa herralle mut ei se vielä tahdo kunnolla suussa pysyä..
Rintamaito ei tahdo enää pojalle riittää joten korviketta on annettu lisäksi joskus menee 40ml ja joskus 60ml jonka jälkeen voi olla vieläkin vailla :) en oo niin aatellu et paljoko suositellaa annettavaksi rintamaidon lisäksi vaan oon antanu niin paljon ku poika on halunnut ja sen jälkeen on kyllä ollut tosi tyytyväinen kun on maha täys :)

k-ati ja poika 3vk ja 2 päivää <3
 
Heips!!

Pikaisesti neuvolakuulumisia! Eilen käytiin 1kk neuvolassa ja hiukka hyvin kasvanut tuo neito. Syntymäpaino oli siis 2818g ja nyt jo 4230g!! Puolitoista kiloa kuukaudessa, huhhuh! Pituuttakin oli tullu 5cm lisää (49cm->54cm), kovasti sai kehuja ihostaan ja terhakkkuudestaan ku mahalla ollessaan pitää koko ajan päätä pystyssä, ei tartte lepuutella, vaan napakasti katellaan ympärille pää törröllään! Neuvolan täti sano että tuommonen taito tarttee osata vasta kolmekuisena, hehh. Meilläkään ei kelpaa tutti vaikka sitä päivittäin tuputan, ois se välillä niin helppo lepytys keino..mutta jatkan yritystä. Tuo ei edes imaise sitä tuttia kunnolla vaan yökkii kamalasti kun se suuhun tulee:(
Jaahans, nyt meni hermo yhdellä ku pitää yksin pötkötellä, son moro!

Jonnuli ja hertta 5vkoa1pv:heart:
 
Aurinkoista huomenta.

Tytön vatsa toimi vihdoin eilen. Annoin lääkärin luvalla toisen 5ml annoksen Levolacia kun tyttö oksensi aamulla edellisen annoksen jälkeen, enkä ollut varma oliko ehtinyt imeytyä. Illalla sitten räjähti ja tyttö oli niskaa myöden kakassa. Mies ei ollut kotona, joten en sen sotkun keskellä keksinyt muuta kuin riisuutua ja mennä tytön kanssa suihkuun. Oli muuten haasteellista, kun vauvan iho on niin liukas märkänä. Tyttö oli kuitenkin tyytyväinen ja rauhallinen, joten sujui siltä osin hienosti. Hymyili vain ja katseli, että missäs me ollaan :heart: Ollaan aiemmin vain kylvetetty, joten suihku oli ihan uusi kokemus hänelle.

Ilmeisesti se ensimmäinen annos oli siis ehtinyt imeytyä kun tuollainen räjähdys kävi :LOL: Uskomatonta millaisen määrän kakkaa noin pieneen ihmiseen voi mahtua.

Iica: Meillä käytössä Nutrilon comfort-jauhe. Olemme todenneet sen parhaaksi. Tutteli ei sopinut lainkaan ja siitä seurasi aivan kamalat vatsavaivat meidän tytölle. Myös Almiron pepti ollut kokeilussa maitoallergian poissulkemiseksi, mutta sitä ei onneksi ollut. Meidän tytöllä ollut vähän kokoajan jotain vatsavaivaa ja nyt tuli ummetusta kun multa loppui rintamaito kokonaan. Levolac onneksi auttoi siihen ja nyt tyttö voi hyvin ja on oikea päivänsäde =)

Ihan loistoidea tuo, että laittaa jauheen pulloon valmiiksi. Kiitos kun "sanoit sen ääneen". En meinaan sitä tajunnut. Olen keittänyt aina aamuisin vedet valmiiksi pulloihin ja sitten ruokailua ennen lämmittänyt mikrossa ja lisännyt jauheen sekaan. Tämä toimii kotona. Mietinkin, että missä ihmeessä kuljetan sen jauheen ja miten sen annostelen kätevästi jos lähden neidin kanssa ihmisten ilmoille. Pulossa valmiina tietenkin! KIITOS, pelastit päiväni :LOL:

Marsa: Meillä mennään pelkällä korvikkeella ja tyttö syö kerralla n. 90- 150ml.

Pikkumökö: Mullakin oli eilen just tollanen päivä :hug:

Ristiäiset pidetään 25.9. miehen vanhempien luona. Vain isovanhemmat, sisarukset ja lähimmät ystävät perheineen ovat paikalla. Näiden joukossa myös kummit.

Sipsunen & "Nalle" kohta 6vkoa :heart:
 
Nukkumisesta ja tutista vielä...

Meidän tyttö on oppinut syömään tuttia mikä on hyvä, sillä se on toiminut hyvänä rauhoittajana ja ehkäissyt pahaan oloon syöpöttelyä, josta on seurannut vain lisää pahaa oloa ja puklailua.

Tyttö nukkuu yöt hyvin, mutta nukkumaan meno on aina haasteellisempaa hommaa. Neiti meinaan on nukkumaan meno aikaan silmät lautasen kokoisena seurustelemassa. Syliin ja viereen nukahtaa helposti ja nopeasti, mutta herää yhtä helposti omaan petiin siirrettäessä. Ja taas on sitten seurustelu tuulella. Saatiin kaverilta lainaan Vyssan lull- keinutassut, jotka tekevät pinniksestä kehdon. Illalla pääsen niitä kokeilemaan ja toivon keinuttelevani neidin uneen omassa pedissään :xmas:
 
Täällä on alettu antamaan korviketta myös lisäksi, ei pelkällä rinnalla joka syötöllä tulekaan kylläiseksi,kerralla korviketta menee max 50ml. Mutta näin päivisin yleensä riittää pelkkä imetys ja illalla tankataan lisää pullosta.
Neiti suostu viime yönä nukkumaan ensimmäisen kokonaisen yön omassa sängyssä, ja mulla oli jotenki tyhjä olo kun kukaan ei nukkunutkaan kainalossa,hassua : /
Huh, mitkä saarnat sain anopilta kun se kuuli että neiti on nukkunu vieressä!!! vetosi siihen että voidaan kääntyä päälle ja että nukkuu vielä rippikoulu iässäkin meidän vieressä... Olihan se järkyttyny jo sillon ku sai tietää että esikoinen nukku vieressä (ensimmäiset 4kk ) :rolleyes: :kieh:
 
Heipsan!

Meillä oli edellisyö ja eilinen päivä aivan karmeat.. Heräs neljän aikaan aamuyöllä ja ähis ja puhis ja itkeskeli aan. Ja välil ku sai pierastua tai röyhtästyä niin hetkeks helpotti, mut sit alko taas. Ja syöminen päätty aina itkuun.. Et masu vaivas toden teolla. Puol kolmeen asti päivällä lähinnä vaan huus, hetkittäis sain aina rauhottumaan ja pieniä pätkiä nukkui kyllä välissä, mutta ei kovin pitkään.. Sitte tajusin ottaa kantoreppuun pojan ja kuljeskelin sen kanssa hetken, niin sitten hän nukahti ja nukkuikin kolme tuntia putkeen, ei edes heränny ku puin vaatteita lisää päälle kun piti käydä mies hakemassa töistä. :D Ja iltakin meni oikein mukavasti ja viime yönäkin nukuttiin 21.30-7.00 unet!! Siis heräili toki 1-2h välein syömään.. Mut nukkui vieressä koko yön niin kylkeä vaan vaihdettiin välillä et sai "tuoreen" tissin suuhun välillä. :D

Käytiin nyt myös ostamassa tollanen koliikkikeinu, vaikkei meillä varsinaisesti mitään koliikkia olekaan niin kuitenkin ajoittain noit vatsavaivoja sen verran ollu et aattelin et toi investointi vois kannattaa. Siellä hän nytkin kiikkuu tyytyväisenä ja nukkuu. :D

Toi disflatyl pisti meil alkuun kakkan pikee juoksemaan, tajuttomia määriä tuli. Sit päivän oli ilman mitään tippoja , mut siit ilmesest vaivat paheni Sit koitin jatkaa tol disflatylil, mut sit ei oo tullu juur yhtää kakkaa enää ja pahat ilmavaivat. Palattiin takas cuplatoniin ja se tuntuis ainakin tänään toimivan hyvin.

Ristiäiset Meillä on 26.9 kans. Vieraita tulossa joku 40-50 ja kirkossa itse ristiminen, mutta sen jälkeen kahvit meillä kotona. Kutsuttiin sukulaiset suoraan kirkon jälkeen ja kaverit sitten vasta illemmalla. Sillä tavalla sai noi läheisimmät kaveritkin kutsuttua kun ei millään kaikkia pysty kerral kutsumaan.
Kutsukortit ostin ihan Prismasta sellaset muumiaiheiset, en jaksanu sen enempää päänvaivaa niistä itelleni hommata.
Tarkotuksena ois tarjota ihan perus voileipäkakkua jotka anoppi on luvannu tehä, sitte on äiteen tekemää pizzaa.. Ja lisäksi mokkapaloja, kuivakakkua ja keksejä.... Ja tietty sit ihan kakku. Anoppi, mun äiti ja sisko ovat luvanneet noita leipoa ja kakun tilasin yhdeltä kaveriltani joka osaa tehdä todella hienoja kakkuja..

Jaahas, pikkumiehelle iski nälkä....

Chevanne ja Niko 1kk
 
:attn: GALLUP; kuinka moni meinaa osallistua siihen rs-rokote tutkimukseen,

se on joku nenäsuihke versio , 2 , 4 ja 6kuukauden iässä.

SIIS tääkin on vaan tutkimus, joten mikää ei ole varmaa, paha tautihan tuo on ja meillä esikoisellakin infektioastma ja lasten klinikalla ollaan monesti ikävä kyllä oltu sisällä hengittelemässä spiraa :(

täällä ei ole mitään mielipidettä vielä, miksi menisi ja miksei menisi tutkimukseen !

huisi ja hormooninäppyinen prinsessa 6 vko :heart:
 
Ihan loistoidea tuo, että laittaa jauheen pulloon valmiiksi. Kiitos kun "sanoit sen ääneen". En meinaan sitä tajunnut. Olen keittänyt aina aamuisin vedet valmiiksi pulloihin ja sitten ruokailua ennen lämmittänyt mikrossa ja lisännyt jauheen sekaan. Tämä toimii kotona. Mietinkin, että missä ihmeessä kuljetan sen jauheen ja miten sen annostelen kätevästi jos lähden neidin kanssa ihmisten ilmoille. Pulossa valmiina tietenkin! KIITOS, pelastit päiväni :LOL:
tähän vielä yksi vinkki, johon olen nyt törmännyt:
sopiva jauhemäärä pieneen minigrip(tms) pussiin.
ku mä oon todennut, että jauhe menee enemmän pullon pohjalle paakkuun jos laittaa jauheen ensin.
joten lämmitän ensin veden ja sitten jauhe sinne. (aina ei tietty tuplien kanssa ehdi vettä lämmittää, vaikka olis kotonakin...) joskus otan myös jo valmiiksi lämipimän/kuuman veden mukaan; se on jopa ollut sopivaa nälän yllättäessä vauvalle. :)
kotona ollessa mulla on valmiina sopiva määrä keitettyä vettä muutamassa pullossa pöydällä, joihin sitten vain jauheet sekaan. yötä ja miestä varten pidän jauhetta minipusseissa. =) - yleensä kyllä itse mittaan jauheet erikseen purkista joukkoon.
meillä on käytössä NAN1; en oo edes aatellut että käyttäs mitään muuta. Ihan ekoina 2 viikkona oli jotain vatsavaivoja, ja mietittiin miehen kanssa että koitetaan sitten erikoiskorvikkeita, mutta ne vatsavaivat meni ohi. kyllähän nuo vielä rupsuttelevat ja röyhtäyttelevät ja pulauttelevat, joten ostettiin tänään eka Cuplaton ja kokeillaan olisko siitä jotain apua...
 
Viimeksi muokattu:
mulla kanssa vinkki jauhesyöttöihin, esikoinen meni täysin nan jauheen kanssa. Ostettiin thaimaasta sellainen annostelija lastentarvike puolelta mihin sai viidessä kerroksessa valmiit annokset. Aina kun käytti yhden osion, se sitten siirrettiin pohjalle. Kuumaa vettä termarissa ja pullopussit myös kovassa käytössä. Tosin suomessa en ole vastaavaa hienoutta nähnyt, mutta tupperilla on kuulemma sellainen ollut myynnissä. Meillä sujui kyllä tosi hyvin silloin jauheella, ja pikku hiljaa siirryttin lapsen kasvaessa kylmään veteen jos kelpasi vaan.

kokeilkaa ihmeessä, ajattelin myös meillä ottaa pian käyttöön ton saman imetyksen ohella, jos vaikka olen jossain tiukassa paikassa, eikä pääsisi imettämään- nyt kyllä silti imetän pääasiassa, kun siitä kovin nyt nautin ja saan vuorovaikutusta ihan erilailla kuin esikoisesta pullolapsen takia siis, mutta molemmat ihan yhtä gyviä tapoja saada pikku linnunpoikanen tyytyväiseksi ;)
täällä ainakin rinnan päällä ollessaan nokitaan kovin paöjon js se on hassun näköistä!

ihanaa viikonloppua kaikille, me lähdetään kolmen ystävä perheen kanssa mökkeilemään moottoripyörä harrastaja ukkojemme kanssa alastaroon :popcorn: viihdettä kerrakseen :D
 
Vyöhyke terapia laitto tod. kakan ja ilman liikkeelle.. kauhee porina pata oli tyttö eilisen illan muttei ollut kiukkunen mutta pierua kyllä tuli.. ja kakkaa.. ja röyhtyjä..
itse hierotaan nyt päivittäin ja viikon päästä uus käynti.

mutta mie laitan maitotuotteen hetkeksi pannaan ja kahvin. ja kaalit ja muut pierua aiheuttavat.
juon lakt.piimää ja käytän lakt.jugua niin siitä..

tänään neuvola tyttö 4vko 1pv
 
Siis eilen kun käytiin kartsalla niin päätin että haluisin sellaset kartsarattaat joihin menee tuo britax baby safe kaukalo kiinni sillä adapterilla.

mutta niitä ei enää valmisteta yaniksi ja verdejä niin eipä oo mahdollista.. oon kolunnu huutonettiä että jos sieltä löytyisi sopivaa ilmoitatteko jos teillä olisi ideoita ongelmaan..
 
Väsyttääääää... |O Viime yön vauva ähisti jatkuvasti jotain, hirvee kiemurtelu ja ähkiminen, että eipä sitten äitikään paljon nukkunut.No, jospa ehtis päikkärit nukkua jossain vaihees, vaikka saa nähä kun on niin paljon vielä tekemistä huomisia nimiäisjuhlia varten. Kotona pidetään kemut, ihan lähisukulaiset ja "kummit" vaan tulee, eli semmoiset parikymmentä vierasta. Tosi mukava kyllä järjestää pienelle ekat omat juhlat! Ihan innoissaan oon tässä jo pari päivää leiponut, vielä tänään meinaan tehdä toffeekeksejä ja ehkä jotain muffinsseja. Sitten huomiselle jää vain salaattien teko ja pöydänkoristelut. Meinasin hakea muutaman pihlajanoksan kahvipöydän koristeeksi, ne on nyt niin nätin värisiä, ei maksa mitään ja sopii hyvin miehen ostamiin lautasliinoihin. ;) Tänään pitää vielä sitten kunnon suursiivous tehä, että hommaa kyllä on. Juhlavaatteet on mulla vielä ihan kysymysmerkki, kun on tuo takapuoli ja reidet sen verran paisunu, ettei meinaa enää mitkään housut mennä jalkaan, ja imetyskin pitäs huomioida juhlavaatetuksessa. Että ihan hyvissä ajoin liikkeellä taas tässä asiassa vai mitä! :p:LOL: Noh, kyllä mä jotain keksin...

Tuttia ei kyllä tää meidänkään tyty huoli, vaikka päivittäin ollaan yritetty tarjota. Eilen sit mies osti pari hiukan erilaista (mam-merkkisiä vähän pienempiä) tuttia, et jospa ne kelpais. Helpottais varmasti monia tilanteita, jos osais tuttia imeä. Ja vielä ku tuo peukku (tai koko nyrkki) on suussa koko ajan, niin ehkä se tutti olis kuitenki parempi vaihtoehto. No treenataan ahkerasti! Tuttipullosta yritin tarjota omaa maitoa kerran, mutta raivarit siitä vaan seuras eikä osannut ollenkaan juoda pullosta.

Mutta nyt ku tuo vihdoin nukkuu, pitänee alkaa sitä keksitaikinaa väsäämään :)
 
Ai mutta piti kysyä tämmöistä vielä.. Eli onko teidän lapset saanu calmette(tubi)rokotusta? Meidän vauva sai sen pyynnöstämme jo synnytyssairaalassa, ja nyt muutaman päivän ajan on pistoskohta ollut aivan tummanpunainen ja kova patti. Ajattelin soitella tänään neuvolaan asiasta, mutta jos jollain on kokemusta moisesta niin kertokaahan onko ihan normaalia?? :attn: 6 viikkoa tulee siis huomenna tytölle täyteen.

Ja huisin galluppiin vastausta, ei meinata osallistua mihinkään rokotetutkimuksiin. Jotenkin vaan pelottaa antaa vauvaa "koekaniiniksi" yhtään mihinkään, pelkästään valmiiksi hyvin tutkitut rokotukset rokotetaan. Meillä on suunnitelmissa lähteä pitkälle matkalle korkean tuberkuloosiriskin maahan kevättalvella, joten siksi tuo tubirokotus otettiin. Periaatteessa en halua mitään turhia rokotteita, mutta me kuitenkin matkustetaan sen verran, että kyllä se on varmasti ihan järkevää ottaa nuo perinteiset rokotusohjelman mukaiset ainakin ja varmaan joutuu vielä lisäksi kysyä tarkemmin matkailuklinikalta, mitä tarvitaan, ja harkita sitten mitä otetaan pikkuiselle.
 

Yhteistyössä