2010 ELOKUISET IPANAT

Kiitos jauhe vinkeistä =)
Mulla tosiaan kotona ollessa aina keitettyä vettä valmiina pulloissa, joihin heitän jauheet sekaan. Vedenkeittimessä on myös aina pannullinen keitettyä vettä. Tosiaan eilen testimielessä kokeilin laittaa jauheen pulloon valmiiksi, mutta aika helposti se sinne paakkuuntuu jos pullossa yhtään kosteutta. Tuo minigrippussi oli hyvä vinkki ja siitä tuli mieleeni jos pesisin jauheen kuljetusta varten tyhjän maustepurkin. Olisi pussia ekologisempi ratkaisu ainakin. Toimivuudesta en tiedä, mutta siitäkin voisi olla helppo kaataa valmiiksi mitatut jauheet pulloon sotkematta...

Termarissa voisi kuljettaa ainakin yhden annoksen veden, mutta useampaa annosta varten veden pitäisi olla aika lämmintä ja meidän tyttö huutaa kuin hyeena jos joutuu odottelemaan veden jäähtymistä. Tuo voisi kuitenkin toimia pidemmille ulkoilureissuille. Kaupungilla kuitenkin on mahdollisuus lämmittää vesi mikrossa jossakin.

Milloin vauvalle voi alkaa antaa korvikketta lämmittämättä, jos ei ole mitään jääkaappi kylmää kuitenkaan? Jos siis vesi siellä pullossa on kuitenkin ennalta keitettyä vettä.

Jos sitä ensi viikolla uskaltaisi sitten lähteä vähän pidemmälle tästä kodin lähiympäristöstä jauheiden kanssa pelaamaan =) Mulla isoin kynnys vauvan kanssa kaksin liikkeelle lähtemiseen on juuri tuo ruokailu. Ja kun meillä on taloudessa tällä hetkellä vain yksi auto, niin myös julkisilla lähteminen vähän jännittää. Myytiin mun auto kun vauva syntyi ja tarkoitus olisi hankkia uusi vasta kun joskus palaan töihin. Nyt kuitenkin pääsen julkisilla niin hyvin liikkumaan. Siis kun vaan uskallan lähteä. Nyt kyllä alkaa jo tuntua, että olisi sen aika :)

Miten kauan te olette ajatelleet olla kotona ja milloin palata töihin?

Sipsunen & "Nalle" päivää vaille 6vkoa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin...
En sitten saanut tyttöä rauhoittumaan nukkumaan omaan sänkyynsä, vaikka siinä oli ne keinutassut. Ei kyllä rauhoittunut nukkumaan mun viereenkään vaan jutteli siinä vieressä silmät lautasen koisina varmaan puolille öin saakka. Viideltä herättiin sitten vasta syömään, että saatiin kuitenkin nukuttua ihan kiva pätkä.

En sitten tiedä närästikö tyttöä vai mitä, mutta oli aina jo nukahtamassa kun sitten säpsähti hereille ja alkoi viuhtoa ja lipoa kielellään. Nyt aloin totuttamaan tyttöä tuohon pinnikseen (ennen nukkui siis siinä kelan laatikossa jos ei meidän vieressä ). Meinaan jos se tuntuu vieraalta, kun on tottunut päivisin nukkumaan vaunuissa. Siirsin tytön päiväunille pinnikseen kun ensin nukahti sohvalle ja hyvin nukkuu. Toiset päiväunet saa sitten nukkua vaunuissa pihalla lenkin päälle.
 
Suppis Mä en tiedä noista rattaista, mut meillä on teutonian yhdistelmät sekä tuo britaxin kaukalo ja ne voi kätevästi yhdistää adapterilla. En kyllä tiedä saako sitä kaikkiin teutonian malleihin.

Rokotuksesta Luin jostain, et tuo rs-virus on pahimmillaan aina parittomina vuosina suomessa. Pitäis varmaan vähän lukea tuosta rokotteesta, mut epäilisin ettei me oteta sitä. Mulla ei oo mitään rokotteita vastaan, mut toisaalta en haluais antaa pienelle mitään "ylimääräistä".

Töihin lähtö toivottavasti voin olla kotona ainakin vuoden ja sit syksyllä vois mennä kouluun tai jäädä vielä kotiin. En haluais laittaa näitä vielä kokopäiväisesti päiväkotiin.

Tuo pikkutytsy vetäs viime yönä kevyet unet :) Heräs ekan kerran syömään puol seiskalta (kävi kyllä nukkumaan vasta 23.30) :rolleyes: :heart:
Aloitin vasta toissapäivänä gefilusD-tipat ja vähän vaikuttais, et teki vatsavaivoja. Toivottavasti tottuu niihin =/
 
Neuvola kuulumisia tyttö nyt 4vklo 1pv syntymätiedot suluissa
4990g (4020g)
56cm (51cm)
37cm (37cm)
Hienosti kasvava neiti. Ihon puhdistusnäppyä. Napakasti kantaa jo päänsä. Suun sammakseen puolukkahuuhtelut tarvittaessa myös rinnoille.

kasvaa hyvin mutta onneksi maltillisesti niin pysyy tommoisena pikkasena tyllerönä pidemmän aikaa.

Rattaista ja adaptereista.. joo joihinkin tuo baby safe plus käy sen adapterin kanssa. haluaisin sellaset kartsa rattaat kun meillä on kunnon yhdistelmät tänne kotiin ja ne on kyllä hiukan kömpelöt kaupunkireissuille.. esim kirppiksillä on niin pirun kapeet ne käytävät että tavarat tippuu ja muut vahtaa murhaavasti kun sinne ährää vaunujen kanssa.. : /

Niin kuka aikoo laitattaa vauvalleen sen rota-rokotteen??

Suppis
 
Meillä tyttö sai rota-rokotteen vähän reilu viikko sitten ja sunnuntaista tähän päivään asti on ollu kärtyinen ja mahavaivainen (paitsi tiistain). Ei nuku päivällä juuri ollenkaan ja hereilläkin ärtynyt. No onneksi yöt kuitenkin sujuneet. Ja siis toivon, että nuo päivähankaluudet johtuu rokotteesta, eikä muusta.

En muista, että esikoisella olis tullu kumemmpia oireita, mutta oli toisaalta tosi itkuinen muutenkin.

Kai me sitten laitetaan ne jatkoannoksetkin, mutta mutta inhottavaa kyllä.
 
AnQ
Voi jestas, mikä olo - vauvan kanssa elo on ihan auvoisaa, mutta 3-vuotias sisko osaa olla niin uskomattoman väsyttävä! Ollaan huomioitu häntäkin, ettei ole kyllä jäänyt vauvan varjoon - tuntuu, ettei sillä oo mitään vaikutusta. Tänään käytiin kaupassa ja neiti päätti tehdä katoamistempun, mie etin ja huutelin tyttöä pala kurkussa, kunnes hää kirmas sieltä jostain hyllyvälistä ja ilmoitti, että haluaa juosta. Lähdettiin kaupasta aika tosi vikkelään pois..

Noista rokotteista; mie aion olla ottamatta rota- tai pneumokokkirokotetta - nuo kurkkumätä/jäykkäkouristus/polio/jne. rokotteet kyllä saa, muttei muita.

Kotona meinasin olla ens vuoden heinäkuuhun, jolloin lapset lähtee päiväkotiin ja mie töihin. Näinä päivinä sitä toivoo, et pääsispä töihin NOPEASTI, toisina taas miettii, et pitäisiköhän olla kotona kuitenkin kauemmin.. No, aika näyttää - ties vaikka innostuisi opiskelusta.

Nyt nappaan suklaalevyn kainaloon ja painun maate mussuttamaan - molemmat lapset nukkuu (esikoinen nukahti järkyttävän raivoamisen jälkeen, eikä mennytkään kuin tunti..), joten nyt pitää yrittää levätä.

AnQ + poju 27 vrk
 
Täällä on lähes nukkumaton yö takana. Esikoinen sai kuumekouristuksen yöllä kahen jälkeen :'( Onneksi mies oli kotona ja poika nukku hänen vieressään ku tää tapahtu. Menin ite ihan paniikkiin ku tajusin että jotain on hätänä kun mies tuli yöllä herättään. Soitettiin ambulanssi ja mies ja poika oli sairaalassa yön yli. Illalla ei pojalla ollu mitään oiretta kuumeesta ja muutenki oli oma ittensä. Hoitaja mittas lämmön ja sitä oli 39.9 :O Vieläkin on kuumetta jonkun verran, mutta onneksi on kunnon lääkkeet. Myös kouristukseen saatiin lääkkeet jos uusii. Nyt sitten nukutaan koko porukka samassa huoneessa jonkun aikaa, en kyllä uskalla poikaa yksin laittaa omaan huoneeseen.

Sitten hieman iloisempaa asiaa. Mies eilen kerto että meidän häitä tanssitaan kahen vuoden päästä :heart: Yhessä ollaan oltu kolme vuotta joista kihloissakin kohta saman verran. Vuosi sitten rupesin kyseleen että millon ja monet tappelut saatiin ku en uskonu että hän kyllä sitten kertoo. Tuli eilen kyllä niin yllättäin että liikutuin ihan suunnattomasti. Nyt sitten vois jo pikkuhiljaa ruveta miettiin hääjuttuja. Kirkon ajattelin varata maanantaina, tai ainakin kysyy että joko voi varata :D

Tänään oli sitten tytön 1kk neuvola. Tosi hyvin kasvaa rintamaidolla vaikka välillä näyttää että kaikki tulee ulos mitä syö. Pituutta on 58(52) painoa 5490g(sp4310, lp 4055g) ja pipo 39(37.3). Kaikki muutenkin tytöllä hyvin.

Rokotteista En oo etes kuullu tästä rs-rokotteesta. Mikäs semmonen on? Neuvolassa tänään mainitti tuosta rota-rokotteesta ja kylläpä me se otetaan. Esikoinen sai sen reilu vuosi sitten pneumokokkirokotetutkimuksen yhteydessä eikä hälle siitä tullu muistaakseni sen suurempaa.

Töihin pitäs palata kesäkuun alussa. Mulla ois tarkotus jatkaa koulua elokuussa joten en ainakaan kokopäiväsesti voi palata työelämään, ja voipi olla että haen uutta työpaikkaa. Entiseen paikkaan meno tuntuu jotenki vastenmieliseltä koska siellä ei mulle muuta tarjota ku kassavuoroja ja oon kuitenki ollu talossa jo 8 vuotta:mad:

Voi olla että jotain piti vielä kommentoida mutta nyt ei muistu mieleen. Oikein hyvää viikonloppua kaikille :)

Marlin ja Justiina tasan 1kk. Mihin tää aika menee???
 
AnQ: Kuulostaa niin tutulta tuo teidän 3-vuotiaan touhu.. :headwall: Meillä 3-v tyttö myös entistä tottelettomampi, joka asiaan sanoo vastaan ja keksii kaikkea kiellettyä. Tytölle on parhaamme mukaan annettu huomiota ja isyyslomalla mies hänen kanssaan touhusi kaikenlaista. Nukkumaan meno sekä päivällä, että illalla hirveen taistelun kanssa. Välillä itkee sekä äiti että tyttö. Mies on onneksi nyt aika pitkälti nuo tytön ilta nukuttamiset hoitanut.

Muuten täällä arki sujuu ihan mukavasti. Masuvaivoja pojalla on välillä vähän syönnin jälkeen. Cuplaton ja Relatipat on käytössä.

Ristiäiset meillä on 9.10. Varmaan sellaset 20 vierasta tulossa. Nimikin on jo valmiina=)

jonna ja äitin pikku minipossu 3vko 1pv
 
MARLIN .. voin kyllä kuvitella huolesi :hug:
hyvällä ystävälläni hänen esikoisensa oli kovin herkkä saamaan näitä kouristuksia jopa parin vuoden ajan kun ne 1vuotispäivien kunniaksi alkoivat.
ja hänen kouristuskohtaukset olivat rajuja.. niissä pahimmissa tuli tajuttomuuksia ja jopa hengittämättömyyttä.
ja aina eivät esim ne kuumeen alentajatkaan auttaneet eikä kouristuksen estolääkkeetkään.

joop. neiti ährää sitterissä ja yrittää ährätä kakkaa ulos :|
 
Huomenta :)

Rota-rokote Me ei oteta ylimääräisiä rokotteita. Musta nämä nykyiset yhdistelmärokotukset jo itsessään on inhottavia. Esikoisen aikaan kun saatiin melkein joka kerta rokote oli parempi, kuin nämä uudet.

Calmette siitä voi tulla sellainen punainen kovakin patti, on ihan normaalia ja menee ohi. Märkimään ei tietenkään saa alkaa.

Nimiäiset Meillä on ollut kaikilla muilla nimiäiset ja lapsilla on "kummit". Nyt tuntuu etten tiedä pidetäänkö... asutaan nyt n.450km päässä kaikista sukulaisistani ja ystävistä (toki on muutama hyvä ystävä täälläkin) mutta en tiedä ketä kutsuisin. Tuntuu että kehtaako sitä edes pyytää sukulaisia tulemaan noin kaukaa. Kyllähän heitä häihin tuli ja käytiin mekin viime vkonloppuna minun mummun 85v päivillä, mutta silti... Ja kummit?? Nyytillä on nimi joka on jo postitettukin :) Hänestä tuli Hertta Ilona :heart:

Meilläkin nukutaan perhepedissä. Pinniksessä ei ole kertaakaan suostunut nukkumaan, vaikka siellä on se kelan laatikko pienentämässä tilaa. No, mä tykkään kun tissiä kuitenkin yölläkin menee niin helpompi kun on siinä vieressä jo valmiiksi.

Tutti ei kelpaa ollenkaan, tai no on muutaman kerran jopa suussa pysynyt. Mutta ei kelpaa ei, ajattelin vielä kokeilla ja ajattelin hommata sen luonnonkumiset rengastutin kun se kelpasi edelliselle. Yhden tutittoman ja tuttipulloa hyljeksivän olen jo kokenut. Ja minähän se tisseineni sitten olin neidin tutti 1v7kk vanhaksi...

Meillä meinaa kanssa isommat osoitella mieltään vauvan tulosta. Vaikkakin ovat innoissaan, mutta huomaa kyllä kun ei mitään meinata uskoa eikä tehdä..varsinkin tuo 3v :/ Ohihan se menee, mutta itselle on vaikeeta kun tietää että toiset ottaa osittain rankasti uuden pienen tulon.

Töihin meno Mullahan on tuo työ tossa pihassa. Eilen otettiin hevoset ekaa kertaa yöksi sisälle, että tästä aamusta alkaa taas normaali rutiini. Toisaalta hirvittää kuinka Hertta antaa työjellä, mutta toisaalta on helpottunut olo kun tietää et hevoset on yöt karsinoissaan eikä ainakaan juokse ympäri kyliä :D Hyvää tekee painon kannalta, mulle kun kerty sit yli 30kg :'( odotusaikana!! Pääsepähän takas ruumiilliseen työhön :) et kaitpa ne siitä hupenee. Vaikkakin nyt on ekaa kertaa tuntunut et imetys on jo kaventanut. Vaikka muutkin on olleet täysimetyksellä niin silti se ei ole ikinä vaikuttanut vaan on saanu ne kilot kyllä ihan tiputtamalla tiputtaa :/

Harrastaako teillä isommat lapset mitään? Jos niin mitä ja minkä ikäisenä aloittanut? Me ollaan tolle 8v koetettu miettiä jotain tekemistä pariksi tunniksi viikossa, mutta tuntuu ettei mikään kelpaa.. Hyvähän se tietty on et lapsi viihtyy kotona, mutta ois se kiva et olis jotain muutakin sosiaalista olemista ja tekemistä kuin koulussa käynti. Kavereita toki käy meillä ja hän käy välillä toisilla kylässä, mutta sais silti kiinnostua jostain.
6v taas menis ja harrastais, mut täällä järjestetään vasta kouluikäisille ohjelmaa.. Kokkikerho ja tanssi kiinnostais, täytyy soittaa ja kysyä saisko tulla vaikka ei ekaluokkalainen vielä olekaan. Kesäleirille pääsi kun tyttö on tosi omatoiminen ollut jo monta monta vuotta, että menis kyllä seassa mukana :)

Ei kait tässä muuta kun hommiin kun Hertta nukahti aamu-unille :) Mukavaa lauantaita ystävät hyvät!
 
Heh, lueskelin omaa aikasempaa tekstiä läpi kun se jäi vähän kesken.. Olipas kyllä paljon kirjotusvirheitä.. Pahoittelen!

Tuttia meillä pidetään silloin tällöin. Jos on sellainen orastava nälkä niin tutti menee hetken aikaan rauhoittamaan jos just ei saa ruokaa. Tai sitten välillä kun on oikein väsynyt niin vaunuihin kun lyö tutin suuhun niin se yleensä rauhoittaa. Niin ja autossa joskus kun herää kesken matkan ja alkaa huutamaan niin sielläkin tutti rauhoittaa. Mutta ei hän kovin pitkään tuttia kerralla pidä suussa. Viimeistään kun nukahtaa niin tutti tippuu pois. Mut sen verran sentään että toimii hyvin rauhoittamaan hetken aikaa tilannetta. Mutta Nikolle olikin jo siellä lastenosastolla annettu tuttia ja piti sitä siellä jo välillä vähän aikaan. :)

Täytyy nyt oikein koputtaa puuta et jatkuis näin hyvin yöt. Viimeset kolme yötä on mennyt todella hyvin! Viime yön nukkui taas vaihteeksi vaunuissa eikä sängyssä mun vieressä (meillä viikot mies nukkuu eri huoneessa kun menee aamulla töihin, niin sillon uskallan paremmin antaa pojan nukkua mun vieressä, mut viikonloppusin mies nukkuu kans samas sängys niin sillo en varsinkaan meidän välissä uskalla antaa pojan nukkua..) ja nukkui jopa kaks yli 2h pätkää, tai olla lähemmäs 3h mitä nukkui.. Ja kahdeksaan asti suostui nukkumaan. Viiden aikaan alkoi kyllä ihmeellinen ähinä. Tai siis en osaa kuvailla sitä ääntä, kun jotenkin hassusti pihisee ja puhisee. Ei siis ole nenä tukossa tai mitään, mutta jotenkin oudosti vetää ilmaa välillä. En oikein tiedä onko se edes normaalia.. No, tiistaina ois lääkärineuvola, täytyypi silloin kysellä tuosta.

Hormoninäppyjä on meilläkin naama täynnä ja myös niskassa on vähäsen. Mut ei ole muualle näpyt levinny.

Niko tykkää ihan ylikaiken kun saa lattialla kölliä ilman vaippaa.. Siinä hän viihtyy välillä todella pitkäänkin. Hoitopöydälläkin huuto loppuu yleensä heti kun saa vaipan pois. Vaatteiden, varsinkin housujen pukemisesta hän ei sitten kyllä tykkää yhtään.

Olen nyt yöksikin pistäny vaan pelkän bodyn, kun hällä tulee öihin hirmu lämmin. Voi olla et toikin auttanut nyt siihen että on nukkunut paremmin. Ennen kun oli öisin sellanen koko yöpuku.. Nyt saa jalat olla paljaana. Vaunuissa mulla on se äitiyspakkauksen makuupussi ja laitan sen vaan vyötärölle asti kiinni. Niin on tuntunut nyt viihtyvän. Mun vieressä on tietty mun peiton alla, mut siinäkin huomaan että vaikka on vain toi body niin tulee välillä lämmin pojalle..
Uloskin hankala löytää sopivaa päälle puettavaa ettei tulis kylmä, mut sit taas tulee niin helposti liian kuuma vaikken paljoa oliskaan pukenut. Kädet on ainuat mihin olen kahdetkin tumput laittanut, kun hän ei koskaan käsiä suostu pitämään minkään peiton alla/sisällä vaan huitoo niin kauan että saa kädet esille. :D

Ens viikolla meinasinkin viedä pojan ekaa kertaan hoitoon mun äidille pariks tunniks. Voi olla että käytän sen ajan nukkumiseen, vaikka pitäis kyllä siivota kun on ne ristiäiset viikon päästä. :D

Niin ja huomenna tuleekin oltua pitkä pätkä erossa pojasta kun meillä on koiran kanssa sellainen TOKO-päivä. Alunperin oli ajatus että mies vie mut sinne ja tulee päivällä pojan kanssa käymään että saan imetettyä, mutta miehen täytyykin noita listoja ruveta huomenna laittamaan ja mun on pakko mennä autolla itse. Joten ei auta kun tänään koittaa lypsää huomiseks maitoa varastoon ettei joudu koko päivää korvikkeen varassa olemaan ja huomenna ottaa lypsykone mukaan ettei omat tissit räjähdä.. Poika on siis isänsä kanssa huomisen, ettei nyt sentään kellekään "vieraalle" jää hoitoon.

Sellaista tänne...

Chevanne ja Niko 5vko
 
Heips, eipä ole tullut tänne vauva puolelle vielä kertaakaan kirjoiteltua :ashamed: mutta kyllä tässä on tohinaa piisannut, niinkuin kaikilla =)
Kiva lueskella miten kelläkin vaavin kanssa sujuu ja aina saa hyviä vinkkejäkin. Me aloimme rytmittämään viikko sitten vauvaa, kun yöt oli aiemmin melko tuskaisia. Valvoskeli pirteänä ja lopulta simahti syliin ja kun sänkyyn yritti laittaa niin heti taas hereillä. Aamulla oli itse aina ihan rikki, kun tuon puolitoistavuotiaan esikoisen kanssa täytyy jaksaa tohottaa... Mutta siis nyt mennyt viikko ihan hyvin. Laitan nukkumaan aamu-unille kun ulkoillaan esikoisen kanssa, nukkuu noin klo 8.30-10, seuraavat unet ottaa samaan aikaan kun esikko noin klo 12-14 ja iltapäiväunet vetästään taas ulkoilun ohessa 15.30-17. Tokihan ajat aina vähän heittelee, mutta viiden jälkeen en anna enää nukkua ja yö unille käy 19.30-20. Yöllä herää kerran tai kaksi ja useimmiten käy melko reippaasti syötyään omaan sänkyyn, joskus tarvii tutin kanssa pelailla. Näin siis meillä, ainakin tällä hetkellä =)
Nyt siirryn köllöttämään kun on rauhaisa hetki :wave:
 
Suppis Meillä poika kans meni tajuttomaksi ja oksensi vielä lisäksi. Luojan kiitos mies oli siinä vieressä. Ite en nimittäin kuullu mitään, sitten vasta heräsin ku mies tuli herättään. Täytyy vaan nyt asennoitua niin että JOS joskus tulee uusia kouristuksia, niin en mee paniikkiin vaan oon rauhallinen että pystyy lääkkeen antamaan kouristuksen tullessa.
 
AnQ
Marlin, miun äiti sanoi miulla olleen vuoden vanhana toistuvasti noita kuumekouristuksia, joihin loppujen lopuksi auttoi epilepsialääkkeet. Juttujen perusteella on tosi pelottavia, joten ihan älyttömästi tsemppiä sinne! :flower: Luin jostain, että lapsen riski saada kuumekouristus kasvaa jos vanhemmilla on niitä ollut, joten toivon sormet ristissä että säästyttäisiin niiltä.

jonna82
, helpottavaa kuulla että muillakin on välillä hankalaa - ihana tyttö, osaa vaan just tehdä ne temput millä saa äidin hermostumaan, heh! Neiti lähti nyt mummulaan yökylään, siellä saa ainakin kaiken huomion ja on muutenkin tilaa temmeltää ja tehdä erilaisia juttuja, joten itsekin saa vähän levähtää - jaksetaan sit taas ens viikko tapella, kun isi on töissä :D

Puhtaat pyykit kutsuu (miten neljä ihmistä voi saada aikaseks tollaset keot?!)..

AnQ + poju 4 vko :heart:
 
PEPPI!! meillä oli myös listalla tuo Hertta =) ei tule kuitenkaan se kun se ei "rimmannut" sen toisen nimen kanssa. mutta samat on ensimmäiset kirjaimet kuitenkin meidän tytöllä kun kastetaan. H.I.

Töihin meno meillä myös työt on tässä kotona ja sellasella suunnitelmalla ollaan että vielä ensi kesänä meillä on joku kitkemässä ja paikkaamassa mansikka ja huolehtimassa nurmialueista ja muista pakollisista hommista.
en raahi laittaa neitoa niin pienenä hoitoon.

ääh.. mulla on HIRVEE makean tuska :p
 
AnQ Kiitos. Juu niin se kuulemma on jokseenkin periytyvää. Ja lääkäri oli sanonukki miehelle että kyllähän meillä jommalla kummalla on täytyny olla nuita kouristuksia. Mutta kun ei ole. Nyt sitä sitten miettii että tuleekohan tytöllekkin joskus. Entäs tuolle pojalle. Se kun on että voi tulla tai sitten jää ainoaksi.
 
Lauantaita!

Meilläkin on arki alkanut, kun mies meni maanantaina takas töihin lomien jälkeen. Ihan hyvin on alkanut sujua. :)

Kävimme tiistaina neuvolassa ja hyvin on poika kasvanut (suluissa syntymämitat):
paino 4530g (3280g)
pituus 53cm (50)
pipo 37,5cm (33cm)
Ikää neuvolapäivänä oli tasan neljä viikkoa.

Sipsuselle kiitos Pullonpyörittäjien-opas vinkistä! Siinä oli mulle pulloruokinnasta ihan uuttakin tietoa, mihin en ole muualla törmännyt. Imetystä harrastetaan meillä parisen kertaa vuorokaudessa ja saan maitoa lypsettyä ainakin desin verran päivässä. Mulla on Aventin käsipumppu, mutta helpommalta on tuntunut ihan käsin lypsy. Pumpun osia kun pitää aina keitellä.

Täällä on käyty keskustelua siitä, ettei julkisella paikalla viitsisi imettää. Musta taas tuntuu siltä, et mieluummin kaivaisin tissin esiin kuin pullon kodin ulkopuolella liikkuessani. Tuntuu siltä, et näin pienelle kun tarjoaa pulloa niin ihmiset ajattelee, et tuon ikäinen tarttis kyllä tissiä vielä. Enpä ole kyllä asiasta sne kummemmin stressannut vaan kauppakeskuksissa kaivetaan pullot reippaasti esiin, kun vauvalla on nälkä. Aika jännä juttu, et vauvojen ruokailu herättää niin paljon fiiliksiä. TUskin meistä kukaan tulee ajatelleeksi julkisilla paikoilla itse syödessään vaikka hampurilaista, et ajatteleekohan joku, et syöpä tuo tyyppi epäterveellisesti. :)

Töihin menosta: mulle on sovittu sijaiset elokuun 2011 loppuun asti, joskin olen viralllisesti hakenut vapaata vasta toukokuun puoliväliin asti, jolloin miehellä alkaa isäkuukausi. Silloin meinaan kyllä olla vuosilomalla (2010 säästöön jääneet sekä 2011 lomat). Saa nähdä miten sitten kesän jälkeen käy; jäänkö itse hoitovapaalle vai ottaako mies vuorostaan hoitovastuun. Vuoden ikäistä ei vielä raaski hoitoon laittaa. Ainakin 2011 vuoden loppuun asti olen ajatellut, et poika olisi kotihoidossa.

Meidän vauva saa kaikki ohjelman mukaiset rokotukset ja lisäksi meinataan antaa vielä ainakin vesirokkorokote. Mun mielestä on tosi hyvä, et nykyään myös rota ja pneumokokki on kaikkien saatavilla. Mun pikkusisko oli aikanaan sairaalassa rotan takia ja itsekin meinasin joutua. Kyseessä on aika ikävä tauti ja jos rokotteesta tulee pieniä mahanpuruja päiväksi tai pariksi, se on aika pientä varsinaisen taudin rinnalla.

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Lion ja Esko 1kk
 
Täällä kävi terkka kotikäynnillä torstaina, jolloin pojalla ikää tasan 2vk...painoa oli jo huimat 4,2kg (synt.p. 3,720g) Hyvin ainaki kasvaa=)

Täällä on mieli välillä aika itkuherkkä...liekkö hormooni juttuja: /

Täällä otetaan kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet.
Ite en oo ajatellu töihin menoa viel, äitiysloma loppuu toukokuun lopussa 2011, mutta mies on hakenu poliisikouluun, ja eka testit olis viikon päästä...et jos flaksi käy nii muutamme Tampereelle..jolloin varmaan olisin hoitovapaalla siihen asti kun tää juniori täyttää 3v.
Opiskelun ajaksi sinne lähettäs sitte.

Täällä anopintekele ehdottelee kokoajan et mentäs avokin kanssa samalla naimisiin kun pidettäs ristiäiset;)

Tänne ei muuta kummempaa...haava paranee, esikoinen koettelee kärsivällisyyttä...mutta onneksi tää vauveliini on suht kiltti ja rauhallinen...joku edes tasapainoittamassa arkea:whistle:
Mieski aloittaa työt maanantaina...et saa nähä kuin mamman käy, ku pitää ottaa rauhallisesti jälkitarkastukseen asti, joka on vasta marraskuussa...

vauvis ja poju 16pvä:heart:
 
Täällä meinataan myös ottaa kaikki rokotus ohjelmaan kuuluvat rokotteet, muista en ole vielä varma.

Töihin paluusta, tarkotus olisi olla sinne saakka kun tämä neitokainen täyttää 2v, sitten ehkäpä raskisi laittaa jo tarhaan. Sitten jos kävisi vanhassa työpaikassa sen aikaa että löytää uuden työn tai oppisopimuspaikan.

vauvis onko sulla jälkitarkastus omassa neuvolassa vai oyssissa? mulla on se ens kuussa oyssissa.
 
JOO siis tuo distflatyl tai mun juoma maito (nyt juon laktoositonta piimää tai lakt. jugua) aiheutti Neitikesäheinälle ne kakat joissa oli vihreetä seassa.
nyt on käytetty vuorokausi cuplatonia ja oltu siis ilman laktoositonta maitoa ja tehty sitä vyöhyketerapia hierontaa niin ompas eri Neiti. :O

Voi..voi.. mä vieläkin mietin näitä rokotusjuttuja... : /

Tehtiin neidon kanssa aamulla paholaiskakku :p ja nyt tilaillaan äitini digikamerasta kuvat sille kotiin.. ja omasta jos ehdin..

Itkuherkkyys.. nyt en oo ollut, pojista olin ja mukana oli tuolloin myös jonkin asteen masennusta kun oli vaan niin rankkaa tuo vauva aika.. mutta ihanaa ja rakasta. mutta niin rankkaa ettei siittä muista mittään..
nyt on ihan eri olo.. tosin kaikki on sujunutkin synnytyksestä asti paremmin :saint:
 

Yhteistyössä