2010 ELOKUISET IPANAT

Jos yrittää itse välttää pöpöjä ja sairastavia ja pestä käsiä ja suojella vauvaa, niin kummiskin esikoinen ne flunssat aina jostain haalii. Nyt on vauvallakin :headwall: Jotenkin näin pienen kohdalla on aina hädissään, vaikka oliskin sinänsä harmiton juttu. Millonkas vauvat oppii hengittämään myös suun kautta?
 
MOI,

vihdoinkin ehtii hetkosen olla koneella ja naputella päivitykset ja kuulumisia!!! :whistle:

täällä sairasteltu tosiaan nyt jo tovin... Josko hissukseen alkaisi helpottamaan, esikolla ollu 1kk aikana nyt 2 antibioottikuuria päällä! :ashamed: Itse en ole onneksi siarastellu mutta tuo "pikku"poika on ollut nyt viikon ajan räkäinen ja yskii muutaman kerran päivässä, ei siis hälyyttävästi, onneksi!!! Nenäfriida kovassa käytössä!

Eilen ( 23.10) oli neuvola jo poika syö ÄIDINKERMAA eikä maitoa!!! Potra poika :whistle:
pituus: 56,6cm
paino: 6100g HUHHHUHUH!!!
PY: 40,6cm
(Syntymämitat: 51cm, 4135g ja py 38)
Eka satsi ROTA:a saatu ja nyt odotellaan miten ja jos masu reagoi tuohon!

Täysimetyksellä edelleen mennään ja tissi maistuu. Niinkuin tuosta painon kehityksestä voi havaita! Äitin pikkujättiläinen!
Mä olen kateellinen teille :stick: joilla ipana nukkuu jo pidempiä yöunia!!! Täällä eka 3h ja sitten loppuyö menee 1,5h-2h väleillä!!! Voin sanoa et olen VÄSYNYT!!! En ole pojan syntymän jälkeen nukkunu kertaakaan yli 3h putkeen! |O Onneksi tietää että kaikelle on oma aikansa ja tämä ei jatku ikuisesti!!! Parempia japidempiä yöunia odotellessa :)

K :wave:
 
Meillä tuli eilen täyteen 1kk, ja sen kunniaksi äiti sai vauvalta ekat hymyt, ihana :heart:

Ristiäiset pidetään 3.10, oli vaihtoehtona joko tuo viikonloppu tai sit lokakuun loppu, niin otettin tuo että saa nekin sit alta pois. Kotona pidetään. Ahdasta tulee olemaan, mutta kun vaan kaikki mahtuu istumaan, pitänee hakea mummulasta tuoleja lainaan :D

Muuten arki rullaa ihan kivasti. Vauva nukkuu vielä hieman vaihtelevasti, ulkona paremmin päikkäreitä entä sisällä. Yöt menee ihan ok, eka unipätkä n. 3-4 tuntia, sen jälkeen sitten syö tiheämmin. Mutta mitenkään yliväsynyt en oo ollut. Mies on tekee onneksi niin lyhyttä päivää nyt että voin ottaa päivällä päikkärit jos kovin on ollut risainen yö.
 
Reissusta palattu juuri. Käytiin etelä-suomessa moikkaa vanhoja työkavereita ja jicon mummia. Matkat meni tosi hyvin vaikka jostain syystä kestikin normaalin 5h/suunta sijasta yli 6h/suunta -ens kerralla mä kyl ajan!! :D Ja muutenkin ok reissu, vähä meinas alkaa toi anopin höösäys tulee korvista ulos..et lokakuuta odotellessa ku ollaan sinne menossa pidemmäks aikaa : / Mä en vaan jaksa sitä et aina ku toi ipana nukkuu ni se täytyy härkkii hereille ku se on niin lässyn sitä ja lässyn tätä, sit ku se herää ja alkaa hetken kuluttuu itkee ni "tällä on varmaan nälkä" :headwall:

NEITIKAT: täällä ihan sama. Mä en ees tiedä noista aamuyön herätyksistä ku tajuu enää mitään kolmannen syöttökerran jälkeen :) Mut jotenkin tää tuntuu silti suht helpolta lapselta ku toi 3v nukku ekan vuoden niin et parhaillaan herättiin vartin välein, max tunnin nukku kerrallaan.. Nyt oon asennoitunukin niin et vuos valvotaan, toivottavasti yllätyn positiivisesti..

pikkumökö + jico-emil tiistaina 7vkoa
 
Heips, meillä ne nimiäiset tosiaan pidetään sitten kun ollaan saatu hautajaispäivä tietoon. Hooh.. meilä nukutaan yöllä 2-3 h pätkissä, joskus makx 4h mut sit sen jälkeen onkin tunnin välein syöttämistä. Kova on poika kyllä syömään ja maitoa onneks tulee kivasti.

Onko kellään kokemusta kohdun laskeumasta? Mulla on tullu nyt viikon sisään tosi inhottava paineen tunne tuonne alas - aina seisoessa tai kävellessä. Ja särkee alaselkää, ikäänkuin menkat olis just alkamassa. Eli olen varmaan saanu sitten senkin vaivan tässä kaupan päälle :( Hammaslääkärissäkin sain just huonoja uutisia, juurihoito ei ole jotenkin onnistunu ja hammaslääkäri uhkaa kiskoa ISON takahampaan irti. Ja sit uutta sais vaan jostain yksityiseltä.. per.. sanon minä.
No, pitänee koittaa noita lantionpohjan lihaksia kovasti vaan harjotuttaa, ei tässä muu auta. Näen jo painajaisia uudesta leikkauksesta, et pitäis kohtu poistaa :(

Jaaha, esikoinen tuli isänsä kanssa uimasta, pitänee alkaa touhuksimaan, siivous tässä kesken kun pikku poju nukkuu. (jolla ei vielä ole mitään haisua nimestäkään...)

=) runttis ja iiso poju :heart:
 
AnQ
Meillä olis tasan viikon päästä nimiäiset ja ollaan tosi hyvällä mallilla - lapsella ei ole nimeä eikä "kummeja", näinköhän tästä joutuu vielä juhlien ajankohtaa siirtämään, huh! Mies on jumiutunut yhteen nimeen ja mie en sitä hyväksy - yllättäen miun nimivaihtoehdot (joita on siis enemmän kuin yksi, argh!) ei sit käy millään. No, ehkä tässä joku sopu saadaan aikaan. Ärsyttää vaan niiiiiiin paljon, kun raskausaikanakin yritin jutella nimestä, vastaus oli et onhan tässä aikaa, ei jaksa niin aikasin ruveta miettimään - nyt ei ole sit enää aikaa!

Lähetän kohta tyhjät paperit maistraattiin takas - päättäköön ne siellä!
 
AnQ: mä kans mietin ennen ristiäisiä ku oli vähä toi päättäminen vaikeeta (la täytettii paperit ku su juhlat..) et oispa kätevää ku maistraatista tulis valmiiks täytetyt paperit ja sen sais sit vaihtaa jos haluis mut jos ei keksi mitään ni oispa ainaki nimi :D :D
 
runttis :hug: no sullapa on vastustanu! Kohdun laskeumasta mulla ei oo kokemusta enkä lähipiiristäkään oo kuullu, mutta juurihoidosta on, se toimenpide jos joku on ihan hirvee, ja vielä ku yhdellä kertaa ei hoidu! :mad:

Täällä on tänään metsästetty ristiäisiin vaatteita ja kenkiä, ja nyt on sitte hommattuna. Pappi tulee reilun viikon päästä käymään kotona,koska meillä on sitten ristiäiset ja vihkiminen samalla :heart:

Yöt neiti nukkuu kyllä hyvin *koputtaa jo valmiiksi puuta*, siinä 22-23 aikaan aletaan yöunille, ja herätään 02-03 aikaan ekan kerran syömään, toisen kerran sitten 06-07 aikaan, ja nousen sitten 8-9 välillä ylös kun esikoinen herää.

Mites muilla on raskausajan kilot lähtenyt tähän mennessä? mulla on 10kg lähteny, vielä jäljellä 4kg lähtöpainoon.

Ihanaa mutta sateista viikonloppua,ladyt :wave:
 
Viimeksi muokattu:
grääh... nyt selvis minkä takii mahaa vihlonut 3 päivää... menkat alko... vihlonnat loppu ku seinään. veryvery nice.

käyn kirjottelemassa kuulumiset ku jaksan keskittyä kirjottamiseen :) nyt menee hermo ku piti lypsylle mennä niin isäntää ei näy missään et pääsis lypsyl..

giraffe ja vaavi 3vko 3pv
 
hui.. giraffe imetitkö sinä vielä??

mulla on alkanut aikaisemmin aina siinä 6kk kohdalla kun on muuta ruokaa alkanut olla vaaveilla ruokalistalla myös tissin ohella.

ROTA ROKOTTEEN vaikutuksista kuulisin mielelläni mielipiteitä??
ystäväni kertoi että niillä oli esikoinen sairastanut vuosikkaana tuon taudin ja oli ollut raju.. niillä on lihakarjaa myös aikalailla navetalla ja tuohon aikaan oli muutama vasikka kuollut ripuliin navetalla ja tutkimuksissa oli selvinnyt että rotaa oli ollut.. :|

täällä mennään myös yhä täysimetyksellä.. pulloakin olen tarjonnut että oisin noita lypsettyjä tarjonnut että tutustuis pulloon.. mutta aika hyvä tapa on näköjään saada noin tuolta neidilta katkeemaan ymmärryksen :vampire:

joo SAUNAAN.. just syötiin pitsaa ja saunaaan saan tänään copperperin vai miten se kirjoitetaan luomu sipukkaa :p
 
AnQ
Pikkumökö, pitäisköhän kokeilla, mitä tapahtuu jos ei ilmotakaan sinne mitään nimeä - onks se aikaraja sen 2 kk, mut entäs jos ei OIKEASTI keksi, miten ne meinaa pakottaa :D

Miulla vielä vuotaa jälkivuotoa, välillä loppuu ihan kokonaan ja sit taas lorahtaa verta - viimeeksi kesti 6 vkoa vuoto, joten eiköhän vois olettaa tän tiputtelun kohta loppuvan. Esikoiselta alko menkat 3 kk synnytyksestä vaikka täysimetin, joten en ihmettele, jos samoihin aikoihin alkaa nytkin. Toisaalta ihan hyvä, tietää ainakin et oma hormonitoiminta alkaa palautua ennalleen - eikä ota turhia riskejä ehkäisyn (tai sen poisjättämisen suhteen), heh!

AnQ + poju 5 vko :heart:
 
Kerkiää tännekkin. Mies ollut iltavuorossa koko viikon. Hengissä selvittiin vaikka välillä tuntui muulta. Poijat nimittäin prostestoi isän iltavuoroa tappelua ja tinttailua. Mutta en ihmettele, kun eka 7 viikkoo kotona ja muutenkin iltavuorossa ollu viimmeksi alkuvuodesta, niin kun yht äkkiä ei ollukkaan kotona iltaisin.

Meillä ristiäiset ens viikon sunnuntaina ja huomenna tulee pappi käymään. :) Nimi meillä on ollut jo orotus aikana, mutta perjantaina tuli yks nimi väliin lisää. :heart: Jonka mies ilman vastaväitteitä huoli. :) Yks nimi on jäänyt nimittäin sen toiveesta pois, mutta yhtä hyvän keksin. :)
Ristiäiset piretää kerhotuvalla, kirkon omistama paikka joka on kotoonen. Siellä poijatkin on kastettu, ei tarvi kotona kauhiaa suursiivousta tehrä ja mahtuu kaikki. Meillä on tulossa nyt rajattuna 33 henkilöä, mutta jos lasten kaikki serkut olis käsketty olis n. 50 henkeä tulossa. Rajattiin nyt sitten vähän.
Voileipäkakkua miehen sisko tekee, täytekakut tekee mun työkaveri, ite teen kinkkunpiirakkaa ja kuivakakkua. Meinaan nyt kokeella sitä paholaasen kakkua ja maistattaa miehillä. Meillä, kun tänään on operaatiossa hallisuoristus. Ollaan saatu tuollainen n. 1000 neliön halli ilmatteeksi suoristamisen ja tyhjäämisen vaivalla. Päästä päähän oli roinaa täynnä. n. 25 traktori peräkärryllistä roinaa lähti pois. Nyt sitten toisiaan yritetään oikaasta.

Meillä syödään yöllä kerran yleensä. Mutta neitillä kans oli flunssaa niin silloin syötiin useammin. Nyt onneksi parempaan suuntaan meneen.

Nyt rupeen leipoon, ku neiti nukkuu ja sitten pitää vielä siivota.

Elli Ja Justiina 1kk 1 vko
 
Ristiäiset ohi ja neidillä nimi=) Voileipäkakut ja täytekakkukin onnistui ihan hyvin, vaikka nyt itse kehunkin... Koko kasteen ajan neiti oli hereillä ja nätisti, ihana hymyilevä tyttö meillä:heart:

Maijamehi ja pikku M
 
Täälläkin ristiäiset ohi.. Tai no, illalla tulossa vielä kaverit kahvittelemaan. :) Poika huus kirkossa aika paljonkin, viimeisen laulun aikana vasta hiljeni. :D Totesivatkin että tykkää klassisesta musiikista. :D Ekassa virressä ei meinaan ollut musiikkisäestystä ollenkaan kun kanttori oli myöhässä. :D

Kotiin kun päästiin niin olikin täydessä unessa koko kahvituksen ajan, nukkui turvaistuimessa kun ei viitsinyt alkaa siirtämään ettei herää. :D

Ai vitsit kun mäki kateellisina luen noita et syödään vaan kerran yöllä.. Mä olen jo onnellinen kun nyt on pientä rytmiä löytynyt ja alkuyöstä nukutaan kahdet 2-3h unet, loppuyö sitte tiheemmillä syötöillä ja ylös noustaan 7-7.30..

Masu taas pikkasen vaivannut tänään aamusta.. Alko jo viideltä ekan kerran ähkimään ja puhisemaan.. Onneksi saatiin sen jälkeen vielä vähän nukuttua.

Chevanne ja Niko 6vko 1pvä
 
Pakko tulla johonkin avautuun. Nyt vi....taa tosi pahoon. Mies tosiaan ollu koko viikon iltavuorossa ja tänään ollut omis pakollisis hommis koko päivän ja nyt lähti vielä pelaan sählyä. :kieh: Haaveilin nimittäin, että pääsen yksin vaunulenkille tuonne ihanaan pihailmaan, mutta paskat. Kun koko viikon ollu noitten poikien kans eikä mitään omaa oo saanut tehtyä. Lenkille on turhalähtiä, kun etana vauhtia eretään niin ei oo hyötyä.
 
huippua että masu toimii.. tällä kertaa oisin toivonut että ois toiminut tunnin aiemmin.. ;)

meinaan lähettiin Neiti kesäheinän kanssa mun itämaisentanssin treeneihin, ollaan käyty jo 3krt siellä että neiti mukana nukkuu kopassa tai on liinassa tai repussa mukana.
noo se siinä tillisteli turvakaukalossa ja KUULUI oikeen selkeesti että nyt tuli kunnon lasti.. joo niin tuli niskaan asti..
ja lähtiissä kevensin hoitolaukkua ja jätin vaihtovaatteet kotiin.. tultiin villapuvulla kotiin juuri.

Täällä myös yksi kateellinen ilmoittautuu noille yhden heräyksen taktiikoille..

Huomenna olisi taas vyöhyketerapia vauvalle. se tykkää siitä hurjasti.

ja mikä huippua mä mahdun just ja just jo mun useisiin juhlavaatteisiin.. :) tilasin smok.. jotain paidan nettiemolta ristiäisiin hameen kanssa sitä voip sitten pitää muutenni myöhemmin.
 
Meilläkin ristiäiset ohi onnellisesti ja saatiin "hertalle" nimi! Olikin se sitkaassa ku tänään vielä jahkattiin ennen papin tuloa, eli neidistä tuli Janni Adeliina:heart: Neiti jaksoi hyvin paitsi nuha vähän kiukutti.

Jännä juttu kuukautisten kans, mä en oo pystyny kenenkään kohdalla täysimetykseen mutta kuukautiset ei ONNEKSI oo alkanu ku vasta jonku kuukauden kuluttua siitä kun oon imetyksen lopettanu, joten en odota nytkään niitä alkavaksi ennen ens kesää! Nyt kun kehun niin tietty alkaa falskaan aiemmin..hope not!

Yöt menee erittäin ihanasti, Janni nukahtaa klo 22 ja herää syömään parhaimmillaan vasta neljän viiden aikaan aamulla. Sit syö ja nukutaan sinne kasiin saakka, jollon täytyy herätellä koululaiset. Eli väsymystä ei onneks tässä osoitteessa ole mutta niskat ja hartiat huutaa hoosiannaa, ihan todella kipeät, varsinkin lavat..varmaan ku imetän usein makuultaan niin käsi pystyssä hankalasti sit tulee oltua..autsss..Ja toki kanniskeltua tuota juntturaa..paljon sitä osaa yhdellä kädellä tehdä juttuja!

Nonnih, nyt sillä on juttua tuolla, ihanasti jokeltaa itekseen, taidan mennä juttukaveriksi:heart:

Jonnuli ja Janni 6vkoa4pv
 
täällä ristiäiset kunnialla viety läpi. Poika melkein nukku koko päivän ja myös koko toimituksen ajan. Nimeä en täällä kerro, naamakirjaan mahdollisesti voin laittaa. Muuten kaikki niinkuin ennen. Vatsa vaivaa iltaisin vähän, yöt menee 2-3 syötöllä. Keskiviikkona neuvolaan.

-mennis ja poju tasan 4 viikkoa-
 

Yhteistyössä