2010 ELOKUISET IPANAT

Täällä on ristiäisiin viel kuukausi :)

Mies lähtee huomenna Tampereelle poliisikoulu testeihin...
Ekaa kertaa keskenään jäädään sit lasten kanssa, sillee et yö on välissä:eek: Tiistaina tylee myöhään illalla vasta kotiin...

Me ollaan mietitty, jos meidät vihittäis kasteen yhteydessä;) Pitää huomena soitella maistraattiin et kauan siinä esteiden tutkimisessa menee, ja sit viel kirkkoherran virastoon uudestaan, et sopiiko tämmöinen:D:heart:

Täällä muuten arki menee hyvin ja tasaseen tahtiin...1.10 olis sitte pojan 1kk neuvola (mihin tää aikaa menee:O)
 
Moikka!

En ole ehtinyt moneen päivään lukemaan tai kirjoittelemaan. Ristiäiset olivat lauantaina. Olipahan hulinaa ja hiusketta, mutta hyvin meni ja nyt nekin on sitten pidetty :heart:

Neuvolassa käytiin viime viikolla ja neiti painoi jo yli 5kg. Kuun alussa neiti painoi vielä vähän päälle 4kg, että ainakin on ollut ruoka aikaan kotona :O Pituuttakin oli onneksi tullut ja tyttö oli jo 55,5cm (syntymä mitat: 3215g ja 48cm).

Aamuyöllä heräsin tuhinaan ja rohinaan. Tytöllä on nyt sitten flunssa :| Mies haki ennen töihin lähtöä lähikaupasta ensihätään Ainun pikkuniistäjän, mutta pitää hakea illalla se nenäfriida. Kylppärissä olen höyrytellyt ja NaCl-tipat myös käytössä. Raukka rohisee, tuhisee ja kitisee. Vain sitterissä kelpaa keikkua kun keikutellaan. Onneksi on tuo sitteri ettei tarvitse kokoajan kanniskella.

Vatsavaivat ovat onneksi taas aikalailla helpottaneet, että ei sentään kaikkea ole raukalla samaan aikaan kun silmäkin rähmii edelleen. Uutta antibiootti kuuria ei aloiteta ellei itse silmä ala punoittaa.

Lueskelen paremmalla ajalla teidän juttuja ja yritän päästä taas kärryille.

Sipsunen & S 7vkoa ja 1 pv :heart:
 
Heippa! Täällä ristiäiset takana:LOL: oli oikein tunnelmallinen tilaisuus,kyllä sitä taas tuli vieritettyä muutama kyynel,olen huomannut kun ikää tulee ni sitä tulee herkemmäks ja kait ne hormoonit jyllää niin voimakkaasti vielä.Tyttö oli ihan rauhallisesti melkein koko tilaisuuden vähäsen kitisi lopussa ,mut tutti pelasti=) Nyt sitten odotellaan esikoisen synttäreitä seuraavaks..

oikein aurinkoista syyspäivää kaikille:heart:

lolu & suvi
 
Moikkis! Jos jotain ehtis kirjottaa kun poika nukkuu. Meillä ollut muutama päivä et poika vaan kitissy ja sylissä kantaen tai sitterissä keikuttaen ollut vain hyvä. Ei ole oikeastaan päivällä nukkunut ollenkaan. Nyt näyttäs olevan vaihteeksi hyvä päivä ja unikin maistuu :) Kova on meidän jätkä syömään. Pullosta syö Nannia ja rintamaitoa n. 3ooml/vrk minkä saan lypsämällä. Yhteensä menee lähemmäs 700ml/vrk. Outoa kun on nyt tuollainen vauva joka syö hyvin. Tytön kanssa stressasin kun ei millään meinannut tarpeeksi syödä. Meillä pojalla myös pientä flunsaa, jonka isosiskolta saanut. Ei ole onneksi ainakaan vielä kovin tukossa ja saa yöt hyvin nukuttua. Täytyy alkaa pikkuhiljaa valmistautumaan hakemaan tyttöä päiväkodista. Aurinkoista syyspäivää kaikille !!

jonna ja pikkumies 4vko 4pv
 
oli taas yö! pisin pätkä oli 5-7.. huoh. Vieressä nukkuu ihan hyvin, enkä ees tajua ku heräilee syömään ku ötökkä nukkuu lähes koko aika tissi suussa mutta ku en taho et oppii nukkuu vaan vieressä.. et itepähän siitä kärsin ku joudun heräilee -täytyy olla aina niin kova pää : / Ja tekis hirmusesti mieli kokeilla nukkuisko toi ipana paremmin jos antaisin sille illalla pullosta korviketta, ku yleensähän korvike lapset nukkuu paremmin ku korvike pitää nälkää pidempään.. mut en oo vielä antanu periks itelleni.. ku en tahtois keskeyttää tätä "pelkkää tissiä".. mut mut.. Tääl on kuulkaas hirveet tappelut minä vs. minä :LOL: Mulla on välil vähä turhanki kovapää ku otan näitä missioita itelleni.. lauantaina alotin karkkilakon -minä joka syön joka päivä karkkia vähä reippaasti -tai siis söin..
3vuotiaalla on nyt isäkuukausi, kauhee ikävä jo nyt (3viikkoo jälellä) mut oon yrittäny asennoitua niin et nautin tästä ajasta nyt vauvan kanssa ku sopimus on sopimus enkä tälle mitään voi :( Sit tosi kiva ku siskoki oikei kääntää puukkoo haavassa ku alkaa kertoo mten hän ei ainakaan kestäis ja etkö vois sopii et se ei menis isälleen.. no ku en, en mäkään sitä tahtois sinne päästää mut lapsilla on isä joka tahtoo niitä nähdä ja olla niille tasavertainen vanhempi ja mun on vaan se hyväksyttävä. Mut jotenkin ite ihan hukassa kun on tosi hiljasta ja rauhallista ja ehtii tehdä asioita ihan eritavalla.

Jospa sitä alkais tekee noita kotihommia ja sit jos vaikka lähtis kirjastoon selvittelee yhen sotkun, esikoinen lainas jonku dvd:n mut ei sit tienny mihin se palautetaan, eikä uskaltanu kysyy ja jätti sen sit luokkaan. Nyt sit ku sain selville et sitä ei oo palautettu ni se ei ollu enää luokassa vaan joku oli sen vieny johonki -toivottavasti kirjastoon.
 
Pikkumökö: On varmasti raskasta olla noin pitkä aika erossa omasta lapsestaan, mutta toisaalta ihana kun lapsella on isä joka välittää ja musta näin ulkopuolisena ja asiasta mitään enempää tietämättömänä kuulostaa ihanalle että isäkin saa lapsen kanssa viettää pidemmän ajan yhdessä kuin vain esim. joka toinen viikonloppu miten se usein kuuluu menevän...

Täällä yöt mennyt nyt jo pari viikkoa aika pitkälti samalla kaavalla.. 22-24 välillä suurinpiirtein nukahtaa yöunille, melkein joka ilta olen saanut vaunuihin nukahtamaan. Nukkuu siellä n3h unet jonka jälkeen jää sitten sänkyyn nukkumaan loppuyöksi kun en vaan jaksa itse siirtää.. Nukahdan aina melkein heti kun alan imettämään ja sitten kun herään niin onkin turha siirtää enää.

Nyt aateltiin kokeilla avata pinniksestä se yks laita ja siirtää sänky meidän sänkyä vasten niin et saan suoraan sängystä siirrettyä sinne pinnikseen ilman et tarvii nousta. Katsotaan miten se toimii vai toimiiko ollenkaan. :D

Chevanne ja Niko 6vko 3pvä
 
Meillä pikku neiti kyllä on nukkunut tosi hyvin, mut nyt parina yönä vähän huonommin, joten nyt musta on alkanut tuntumaan et mun maito ei jostain syystä riitä.. tietysti voihan se olla jostain muustakin. Vaikka ei varmaan pitäis valittaa, kun neiti kuitenkin nukkuu noin puol yhdestätoista johonkin aamu viiteen asti.

Maijamehi ja pikku M
 
AnQ
Täällä nimistressi vaan pahenee, sentään nyt on "kummit" pyydetty, mut nimestä ei vielä tietoa. No, onhan tässä vielä pari päivää aikaa..

Jäpikkä on yhtä tyytyväinen ja kiltti kuin aiemminkin, vieläkin pelottaa, milloin alkaa raivoamiset. Yhtenä iltana oli kiukkua, kun ei ollut kakkinut koko päivänä eli vähällä ollaan selvitty. Imetys sujuu hyvin, jätkällä on nyt ikää 5 viikkoa ja kolme päivää ja paino oli jo 5920 g (syntymäpaino 3788 g)! Pelkällä tissimaidolla mennään, ei ainakaan vielä ole viitteitä siitä että tartteis ees korvikkeita miettiä - onneks!

Joku tais jossain vaiheessa kysellä kilojen tippumisesta, miulle tuli 17 kg raskauden aikana ja pari päivää sit näytti vaaka vielö +5 kg. Kai ne vähitellen tästä tippuu, esikoiselta oli jälkitarkastuksessa vielä +10 kg joten kaiken järjen mukaan vähän pienempi luku olis nyt tiedossa. Jälkitarkastus on miulla siis lokakuun puolessavälissä.

AnQ + poju 5vko 3pvä
 
pikkumökö: Tai sit kitisee masukipuja kahta enemmän. Siis jos annat korviketta, ja muuten on tissimaidolla. Meillä kävi niin esikoisen kans (oli tosin jo yli 4kk, mut kuitenkin).

AnQ: Täällä myös nimistressiä :O Itellä vielä kaikenkukkuraksi flunssaa pukkaa, ja olo on aika kurja. Järjestä tässä sit nyt ristiäisiä : /

Mulla on kiloja jäljellä n. 3-4kg. Hyvin on siis pudonnut (17kg siis tuli kaikkiaan) mutta just tuollaset ärsyttävät muutama kilo jälellä että ei entiset vaatteet mahu päälle :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ainakin kun ei oo pariin päivään saanut korviketta niin ei juurikaan ole ollut vatsavaivoja. Tosin jätin taas Relat pois ja vaihdoin cuplatonit disflatyliin ja tällä kertaa täydella annostuksella vaikka taas tulikin parin tunnin päästä ekasta annoksesta kunnon kakkakatastrofi. :D Mut ei onneks oo jatkunu... :D
 
Noniin.. iski se flunssa tännekin.. eilen oli pojal ääni käheenä ja illal meni sit nenä tukkoon.. Keittosuolatipoilla yö pärjättiin jotenkuten... ikävä kuunnella ku toinen nenä tukkees yrittää hengittää.. nyt onneks tuntuis taas vähä paremmalta.

No mulla on huomenna jälkitarkastus, pojan otan joka tapaukses mukaan niin voivat samal tarkastaa sit pojankin voinnin..
 
sandeliini: en ees ajatellu et siinä ois toi haittapuoli..hyvä et tuli puheeks. tänx! :)
ja chevanne: just noin oon yrittäny sen ajatella, ei varmaan ois ees projekti et lapset ois vaan silloin tällöin isällään ku vielä eri paikkakunta. Mut niin kauan ku kyyditys järjestyy ok ja lapset on tyytyväisiä ni näillä mennään.

Menee taas niin totaalisesti hermo, tarviiko mun potkii aikuista ihmistä persiille et se herää ja ehtii palaveriin??!! (oli yövuorossa) oon nyt yli tunnin käyny vähän väliä sanomassa et YLÖS, silmät aukee hetkeks ja paluu nukkumattimaahan alkaa.. Oon niin kyllästyny siihen et aamusin revin tunnin ylös esikoista et se ehtii kouluun sit toisen tunnin potkin tota toista lahnaa et se herää -kui vaikeeta voi olla!!?? En aio enää potkii, esikoinen tulee kohta koulusta ni me lähetää kaupunkiin -sääli jos toi lahna ei ehdi mukaan ja sit ku me lähetään ni ei enää pääse ku viedään auto.

pikkumökö
 
Nyt on pojalle haettu apteekista maitoa jospa mahakivut alkas helpottaa, ei ainakaa enää noussut ihottumat maidon juonnin aikana naamaan ja kakkakaa ei ollu enää ku vähä vihertävää ja sit tuli paljon ku oli pitkin selkää ja sen jälkeen teki kaks vaipallista lisää :) ja nukahtiki ilman kauheeta huutoa :)

k-ati ja poika 5vk ja 1pvä <3
 
voi kana, nyt o esikolla sitte joku rokko päällä... saa nähä mten käy saako pikkumies sen :headwall:

Meillä kastejuhlat on vasta 16.10 ja etunimi hakusessa... Kai sen sitten pakon edessä päättää, kolme vaihtoehtoa mutta...

Meillä kanssa masuvaivoja edelleen, päivät ok mutta aamuyönhuudot edelleen! Tänäänkin tämä mama on herännyt ja noussut klo 05.15 jotta VÄSYMYS!

K :wave:
 
K-ati voiko apteekista ostaa maitoa vauvalle ilman reseptiä? jos voi niin mitä merkkiä.

meillä oli vauvalla vihreää kakka kun minä itse join maitoa nyt olen pysytellyt laktoosittomassa piimässä niin ongelmaa ei enää ole.
tosin distflatyl vaihdettiin myös cuplatoniin ja vyöhyketerapiassa ryhdyttiin käymään.. tuo jälkimmäinen on ainakin aiheuttanut sen että kakka tulee helpommin ei enää ährätä tuntitolkulla.. ja just aamuyöstä.

tosi kiltti on yhä edelleen tyttäremme, ristiäisiä vietetään myös meillä 16.10 lauantaina kello 10 aamulla ;) siinä voipi samalla lounastaa ja ryypiskellä kahvit ja syödä kakut. ja sitten voidaankin jo ruveta rauhoittumaan iltaa varten.
kastepukuun olen ommellut jo sinisen rusetin tilalle pinkin satiininauha rusetin.

noo huomenna on itsellä akupunktio kun hartiat on lievässä tulehdustilassa ja tarvitsisin syödä kipulääkettä jatkuvaan mutten halua niin kokeilen tuota kun hieronta ei auttanut.
jos samalla taas hoidettaisiin tätä mun jatkuvaa makean tuskaa...
 
Meidän jätkä 1 kk-neuvolassa 57,5 cm ja 5040 g. Silmätipat sai rähmivään silmään.
Pari iltaa meni ilman kitinöitä, mutta tää päivä on taas ollut pierun metsästystä ja puhinaa. Illalla kovasti itkutti myös. Kuitenkin kymmenen jälkeen oli jo yöunillaan eli ei paha. Ilmaa on toi jätkä täynnä,kuin ilmapallo. Nukkuessaan piereskelee kamalasti ja aamuyöstä alkaa ähistely. Disflatyliä oon antanut 2 kertaa päivässä, tiedä sitten onko siitä mitään apua ollut. Maitohappobakteereja vois kanssa kokeilla.

Apteekista saa ilman reseptiä kyllä noita maitoproteiinittomia korvikkeita. Meidän esikoinen joi Almiron Peptiä, ilman B-lausuntoa hinta oli muistaakseni 42 euroa/purkki. Yhdestä purkista tuli 7 litraa maitoa. NutriSoija nimistä oli kanssa ja se melko saman hintaista kuin tuo Almiron.

Jos menis suihkuun ja untenmaille.

-mennis ja jäppinen tasan 1 kk-
 
Pieruongelmaisten vauvojen äidit :wave:

meillä on helpottaneet noi pierut kun ryhdyttiin aiheuttajaa etsimään..
ja eilen kokeilin ja join lasin laktoositonta maitoa ja ilta ja yö oli kyllä yhtä ilmankierrättämistä neidon masussa, tästä siis päättelen että tuo maito on se huono juttu meillä .. laktoositonta piimää voin juoda hyvin ilman ongelmia.
sitten on muitakin joita pitää hiukka välttää kuten raaka sipuli tai valkosipuli, runsas vehnätuotteiden syöminen (pulla ja vaalea leipä) mausteet.
no kolmesta rintalapsesta on kokemusta ja tämmöisellä dieetillä oon suurinpiirtein mennyt kaikki lapset no tää maito viimeisessä on uutta.

mutta suosittelen pikkasen kokeilemaan, jos pienellä vaivalla helpottaa itsensä ja vauvan eloa ja jaksamista

Meinaan että jos maitoa tulee ja haluaisi jatkaa imetyksellä ilman kalliimpia korvikkeita niin no mun itseni mielestä kannattaisi kokeilla.

Mutta mitä mä en jymmärrä on mitä eroa on D2 ja D3 vitamiinilla? kertoisiko joku joka tietäisi?

ja toi FB:n puoli ei taida houkutella oikein ketään enää : / itsekkään ei tule sinne mentyä aina plokkaan tän sivun auki automaattisesti päivittäin.

Suppis ja Neiti kesäheinä 6vko
 
D2 on kasviperäinen ja elimistö ei sitä pysty itse valmistamaan. D3:n esiastetta muodostuu iholla ja auringonvalon vaikutuksesta siitä tulee D3-vitamiinia. Ravinnosta saatava D3-vitamiini on aina eläinperäistä.
Lähde: D-vitamiini
 
Viimeksi muokattu:
Tänne ei mittään uutta. Poika kasvaa ja syö hurjasti ja nukkuu hyvin. Viime yönäkin ois nukkunut varmaan pidempään ennen ekaa syöttöä joka oli noin kellokolmelta,jos mies ei ois alkanut yskimään vieressä.:kieh: No seuraavan kerran syötiinkin sitte vasta aamulla joskus vähän ennen kuutta. Illalla yleensä mennään unille siinä yhdentoista paikkeilla. Ihan kiva rytmi on muutenkin päivissä jo. Ulkona nukkuu parit unet. Nytkin ihana rauha,kun kaksi pieneintä on untenmailla ja tuo 3,5 vuotias maalailee vesiväreillä.=) Jää äidille aikaa palstailuunkin:whistle:

Markkinahulinaan pitäis tänään illalla lähtee. Varmaan menee reissu kivasti,kun tankkaa pikkuisen täyteen maitoa ennen lähtöä ja pullo mukaan ihan varalle. Harvemmin on ruokaa tarvittu kaupunkireissulla.

Katjuska ja Nino huomenna 7viikkoa:heart:
 
Heippa! Täällä neuvola takana,kyllä oli tyttö kasvanut pituutta oli huikeat 60cm. tulee pitkä tyttö :) painoakin huikeat 6280kg ei uskois et on tissivauva :) kyllä kasvaa semmosta kyytiä.
samalla tuli tai siis otettiin rota-rokotus toivotaan et ei tuu mitään sivuvaikutuksia....
kaikki oli muuten ok.tyttö nukkukin viimeyönä huikeat 7h. kohta ulkoilee koko pesueen kanssa:D
hauskaa päivää kaikille:cool:

lolu & suvi 2kk
 
Jälkitarkastuksessa käyty ja siellä kaikki ok. Hemoglobiini oli 137!! Aika hyvin kun alimmillaan oli sairaalassa siel 50 hujakoilla. :D Mulla ei oo ikinä ollu noin korkea hemoglobiini.. Et hyvin on rauta tehonnu.

Täällä kans suunnitelmissa lähteä pojan kanssa kohti markkinoita kunhan tuosta herää ja saadaan syötyä.. Aamusta jo kävellen mentiin neuvolaan kun ei meillä oo sinne ku pari kilsaa matkaa, on niin ihana ilma et mukava kävellä ja pojankin tukkosuus vähän helpottaa ulkosalla.

Chevanne ja Niko 6vko 5pvä
 
YHÄ EDELLEEN olen kiitollinen kaikista vaikutteista joita tuo ROTA rokote tekee vauvoille.. mä punnihden laitetaanko se vai ei :::YHÄ :headwall:

Mulla oli myös alkuviikosta tiistaina jälkitarkastus.. kaikki oli ok ja tikitkin oli ihme kyllä sulaneet viimeviikolla ne vielä oli alakerrassa :O
hemppari oli mulla 149.. hiukan normaalia korkeammalla.
sain pillereille reseptin jos niitä haluaisin ryhtyä käyttämään mutta annanpa olla vielä.. mulle ne tekee pään ihan sekaseks :confused:
ja vauvalle sain sammaksen hoitoon lääkkeelle reseptin myös ja tänään sen hain kun kieli on ihan laikuilla ja mun tissejäki pitänee samalla aineella hoitaa ku niitäki kutiaa :eek:

hemmetti esikko on lähdössä päiväkotiin marraskuun alusta ja hoitopaikka on sovittu elokuun lopussa jo yhteen paikkaa ja nyt tänään ohjaaja sen vaihtoi toiseen.. johon en oo yhtään tyytyväinen.. mä en halua poikaa sinne voinkohan vängätä vielä vastaan...
 
Hei kaikille =)

Meille syntyi IHANA POIKA :heart: 9.9.2010 mitoin 4180g ja 53cm

eli ei ollut mikään ihan pikkuinen vauva niinkuin itse epäilinkin(ja pelkäsin) mutta synnytys meni hirmuisen hyvin vaikka isoin vauva tämä meille olikin.ja melkeempä taisin tämän synnytyksen jälkeen parhaimmassa kunnossakin olla kun ei tullut tikkejäkään alapäähän.

määhän heräsin ke-to yönä yhden aikaan siihen et oli vähän märkä olo(edellis päivänäkin tuntu kokoajan et jotain valuis mut ei silti valunut)ja kun menin vessaan niin huomasin pikkusen tulevan limatulppaa.petyin vähän ku sitä tuli yhtä vähän kuin aijemminki ja menin takas nukkuun.supistukset kuitenki alko ja jossain välissä yötä meinasin lähtee suihkuunki mut päätinki kuitenki koittaa nukkua.nukahtelin mut heräilin vähän väliä supistuksiin.aamulla olin pahalla tuulella ku olin yön valvonu ja tuntu et supistukset lieveni ku nousin ylös.olin varma et oon valvonu ihan turhaan ja itketti se väsymys ja se kun vauva ei synny ja tulee aina turhia toiveita kun supistaa.no mies lähti töihin ja minä lähdin viemään esikoista autolla kouluun.päivän mittaan supistukset jatku ja aloin jo joskus seittemän aikaan kellottaan niitä ja ne tuli jo sillon aika tasasin väliajoin.päivällä päätin et autolla ei enää uskalla ajaa mut sinnillä päätin kärryjen kans kävellä hakeen tytön 2kilsan päästä koululta(vaikka aijemmin koiran kävelytys lenkillä tuli muutama suppari jopa 3minuutin välein!)ettei supistukset ainakaan lopu.no en kerenny ihan koululle asti ku aloin olla niin kipeä ja supistuksia tuli aina 5minuutin välein jolloin jouduin aina pysähtyyn,mut tyttö käveli sit meitä vastaan.Kun päästiin kotia niin panin vilmin pyöriin ja käskin tyttöjen samalla vahtia 2vuotiasta ja menin sit suihkuun istumaan.No ei sielläkään ollu kivaa ku alko lämmin vesi loppua ku olin käyny aamullakin suihkussa kun olin vieny esikoisen kouluun.joskus neljää ennen taisin soitella miestä töistä kotia ja viiden aikaan ku mies lähti viemään lapsia hoitoon supparit alko olla jo tosi inhottavia.automatkalla käskin miestä laittaan mankkaa isommalle..se muka helpotti :D mut supistukset oli kyllä aika kamalia kestää siinä auton penkillä.oyssissa meltä kysyttiin että pystynkö ootteleen kun kätilö on pesemässä vauvaa.ilmotin että pystyn ja näytin varmaan sille et en oo ees synnyttämässä ja itestäkin tuntu et supistukset alko tulla harvemmin eikä tuntuneetkaan enään niin kipeille.ooteltiinki siinä penkeillä tosi pitkään ja ilmotin miehelle et taispa tulla turha reissu ku supistusten välit olin aivan kivuton ja ne välit tuntu pitkille.no välillä kuitenki tuli kipeitä suppareita mut autto kun mies hieroi.tutkimushuoneessa sit selviskin että kohdunsuu on noin 4-5senttiä auki :D ja samalla hetkellä iski paniikki ja jalat alko vapisemaan vaikka olinki onnellinen ettei jouduttu takas kotia.hätäilin sit vaan sitä että kerkeisin saada kipulääkettä ku mulla loppu mennnyt aina super vauhdilla.sairaalassa oltiin siis joskus kuuden aikaan ja saliin kun menin ja kävin vessassa siellä niin sen jälkeen kätilö katsoi et kohdunsuu 7senttiä jo auki.ilmottivat et anestesia lääkäri ei pääse tulemaan ja sillon aloin olla ihan kauhuissani ja valmistauduin samaan "maailman kamalimpaan kipuun" kuin toista lastani synnyttäessä jollon en kerenny saada kipunlievitystä.Kätilö oli ihana ja suositteli sit mulle jotain ehkä kohdunkaulanpuudutetta ja sitä kammoksuin kun mulle joku puudute laitettiin toisessa synnytyksessä alapäähän ja se laitto sattui aivan tajuttomasti eikä se mun mielestä kyllä auttanu tippaakaan.No puudute laitettiin silti ja laittajan piti olla hyvä mut eipä se meinannu saada millään laitettua ja pisteli moneen kertaan ja kyllä sattu:'( Ehkä se saatto hiukkasen lievittää kipua mut ens kerralla jättäsin ottamatta ku laittaminen sattu ja oli vaikea maata pylly alhaalla ku koko ajan supisti niin kipeesti.Sen jälkeen sain taas nousta istuun sängylle niinku olin tehny koko salissa olo ajan.niin tuntu helpommalta kestää supistukset ja kätilö laitto lämmitetyt peitteet mun selkään ja alamahalle ja ne todella auttoi jonkin verran.Eniten oli kuitenkin apua omasta miehestä joka hieroi joka supistuksen ajan mun alaselkää :heart: yhessä vaiheessa tosin tuntu et muserrun kokonaan ja kyyneleet alko virrata valtoimenaan.Sillon ois haluttanu kyllä et mies pelastas mut niistä kivuista.Se hieronta oli paras kivunlievitys koska juuri muuta en kerenny saada.... paitsi sitten kun itestä jo tuntu et kohdunsuu jo varmaan täysin auki niin kätilö ilmotti et nyt joku "hätäpäivystäjä" vois heti tulla laittaan spinaalin.No minä tietenki suostuin ja olin hiljaa siitä että tuntu jo ehkä hiukan ponnistamisen tarvetta.pidättelin ;) ja asetuin valmiiksi sängyn reunalle selkä kaarella vaik supisti ja sattui se makaaminen :| Piti olla valmiina koska sillä päivystäjällä oli kova kiire ja se kuulemma tulisi vain nopeaa ja pistäis sen heti.No pistäminen oli aivan kamalaa ja sillon huusin eka kertaa synnytyksessäni koska supisti ihan jatkuvana mutta piti vaan maata paikoillaan ja samaan aikaan joku työntää piikkiä selkään.Eka pistos ei onnistunu ku säpsähdin mut seuraava onnistui kun pystyin olemaan paikallaan ihme läähätys hengityksen ansiosta. Melkein samantien katos kaikki kivut ja pystyin jopa juttelemaan.Kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen ja totesi että heti voit alkaa ponnistelemaan kun sille tuntuu :saint: No tiesinhän minä sen,mut kauheena ei enään ponnistamisen tarvetta tutunu ku ei tuntunu yhtään mitään.Summassa sitten vaan ponnistelin ja kovasti kätilö ja harjottelia poika kehuivat että pää jo näkyy.Minä sitten vaan epäuskoisena kyselin että onko tukkaa =) Kätilö kertoi että vaalleelle näyttää ja minä sitä ihmettelin kun mulla ja miehellä tummat tukat :LOL: ja samoin lapsilla ollu vauvana lähes musta tukka.Oli kyllä hassua kun en tuntenu ollenkaan sillonkaan kipua kun vauvan pää tuli ulos.oli ihanaa kun kaiken kivun jälkeen sai sen ponnistusvaiheen olla kivuttomana.ponnistusvaihe oli nopea (5min).Kun pää oli ulkona niin käskettiin olla hetki ponnistamatta kun napanuora oli kaulan ympärillä.Sitten sai taas ponnistaa ja ihana vauvamme pullahti mailmaan:heart: Sieltä se nostettiin pylly edellä nähtäväksi ja niinkuin tiesimmekin niin poika hän on.Sain vauvan rinnan päälle ja eka säikähdin kun poika oli niin sininien eiikä inahtanutkaan,mutta kun kätilö häntä siinä hieroskeli pyyhkeellä niin hetken päästä kuului jo itkuakin.Tunteikas hetki oli tämänkin vauvan syntymä ja voi tätä onnen tunnetta ei edelleenkään voita mikään:heart: tämä vauva on niin ihana!! rauhallinen poika.ei itke juuri ollenkaan.

Poika on nyt siis jo tasan 3viikkoa.on pitänyt kirjottaa aijemminkin mutta neljän lapsen kanssa ei juuri kerkeä vaikka mieskin on ollut apuna.Aivan huippua kun mies on pystynyt pitään isyysloman.En ois kyllä muuten selvinnyt kun vauva heräilee vielä öisin niin tiheään ja aamulla pitäs herätä jo 6aikaan että kerkee tän konkkaronkan kans esikoista viemään kouluun.no ensi viikolla tämä luksus loppuu ku isyysloma loppuu ja joudun pärjään yksin.hui mitenköhän sitä sitten selviää.

Nyt täytyy lähtä vauvalle vaippaa vaihtelemaan mutta koitan keretä kirjotella nyt vähän useammin.Varmaan kerkeekin nyt kun sai ton synnytys kertomuksen kirjotettua..on tuntunu et se vie niin paljo aikaa etten oo kerenny sitä alkaa aijemmin näpyttelemään.

Niin ja poika syntyi rv.41+2 ja synnytyksen kestoksi tuli 4tuntia 57minuuttia vaikka ei tainnutkaan olla ihan varmaa että missä vaiheessa varsinainen synnytys alkoi

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami:heart:
 

Yhteistyössä