**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Onnea Viulle rinsessasta :flower:

Meillä oli eilen ultra. Asukit olivat kasunneet valtavasti! A (entinenB) oli 794gr ja B (entinenA) jo 1029gr :O !!!!! Kaikki virtaukset yms olivat kummalllakin kunnossa ja lääkäri ja hoitaja rauhoittelivatkin, että kyllä kaikki on hyvin kokoerosta huolimatta. Seuraava käynti onkin sitten jo kahdenviikon päästä. Molemmilla oli vartalot tuolla vasemmalla puolella ja raajat sitten oikealla puolen. Ja välillä kyllä tuli sellainen olo, että onkohan lääkärikään enää selvillä kumpaa se nyt mittailee :D

Sokerirasituksessa kävin maanantaina ja sielläkin arvot olivat hyvät. Kaikki pelottelivat sen litkun mausta, niin meillä täällä se oli ainakin sitä laimennettua colaa =) eli ei todellakaan ollut pahaa.

Ai niin..... kyllä tämäkin lääkäri tytöiksi meidän asukit katsoi =)

:heart: Vimpula ja Vampula 25+5 :heart:
 
Heipat hei!

Pikainen huikkaus täältä. Meille syntyi ihana pikkuinen poika tiistaina. Tänään ollaan kaikki kotona ja aloitellaan arkielämää. Mutsi pillittää hormoneissaan mutta kaikki on muuten ihanasti. :)

Kukka & poitsu
 







Syntyneet


7.7. Apsu (tyttö)
12.7. Pimpam (poika)
18.7. Pinvi (enkelipojat)
22.7. Hugsy (poika)
22.7. Viu (tyttö)
2.8. Kukka73 (poika)


La.........................Nimimerkki......Ikä......Monesko lapsi

7.7....................... Viu..............................1. tyttölupaus
18.7..................... Apsu..................28......1. tyttölupaus
18.7..................... Hugsy..........................1. tyttötunne
18.7..................... pimpam10....................2. poikalupaus
4.8....................... kukka73.......................1.
8.8....................... uivelo..........................1. tyttölupaus
9.8....................... Pieni Tähtönen...31.......5. tyttölupaus
9.8....................... Danita..........................1.
15.8..................... SiljaTii.........................1.
15.8..................... SJL..............................2.
16.8..................... Krisse-72......................2.
17.8..................... Mammy........................3. tyttölupaus
31.8..................... Mansikkainen79.............4. tyttölupaus
3.9....................... pirpana74...........36.......1. tyttölupaus
22.9..................... Kaz....................25.......1. tyttöarvaus
4.10..................... Sydänjää......................1.
7.10..................... Smirg.................31......1. poikalupaus
9.10..................... Frangipani..........36.......1. poikalupaus
11.10................... Mizze77........................1. tyttölupaus
19.10................... Susu75...............36.......1.
26.10................... Shenda81...........29.......2. poikalupaus
11.11................... Katjuska-79...................1. (kaksoset)
12.11................... Jenna-76.......................1. (kaksoset)
18.11................... Lala-77..........................1.
26.11................... Pinvi.............................. (kaksoset)
2.12..................... Elli82.............................1.(kaksoset)poika- ja tyttölupaus
10.12................... Millis1981.......................2.
23.12................... AdAstra.............31.........1.
25.12................... Plastex..............33.........1.
27.12................... Tarantella83...................1.
28.12................... Neela Naranja....31.........1.
9.1...................... Hanskis..............31.........1.
........................... virvatulia........................
........................... Zoe74...........................
 
Onnea Viu ja Kukka pienokaisista!
Lähipäivina varmaankin ropisee vauvauutisia.
Kaikilla tämän porukan kaksosten odottajilla on eräpäivä tuolla Marraskuun tienoilla, Ellilläkin heti 2.12. Mikäköhän virus silloin helmi-maaliskuulla on oikein ollut liikkeellä :LOL:. Marraskuisten pinoa olen joskus käynyt lueskelemassa,koska menevät samoissa kun itsekkin, niin sielläkin on monet kaksoset tulossa. Kaikkien kuukausien pinoja en ole lukenut, mutta pikaisesti katsottuna esim. Elokuisissa tai Helmikuisissa ei pinon etusivulla löytynyt kaksosten odottajia. Mystistä ;)
Katjuskalla onkin vauvat kasvaneet isoiksi. No, varmaan aika lähelle yhtä isoja ovat minullakin kun mun ultra oli viikkoa aikaisemmin ja silloin oli 720g. Vähän alkaa jännittää, että kuinka isoiksi ne oikein kasvaakaan ennen syntymää... Toiveikkaana ostin 44 cm:n bodyt ensimmäisiksi vaatteiksi. Realistina valitsin yhteensopivat housut kokoa 50 cm...
Oman navan vointi on hyvä. Napa on karannut jo aika kauas selkärangasta (jos se nyt ikinä on kovin lähellä sitä ollutkaan) Ystäväni sanoi, että hänellä maha oli raskauden loppumetreillä suurinpiirtein tämän kokoinen kun minulla on nyt :O Kävelylenkit lyhenevät kokoajan. Yhä herkemmin alkaa alavatsalla vihlomaan vimmatusti. Lopputulos on varmaankin se, että joskus kuukauden kuluttua mummot kaahaavat rollaattoreilla ohi. Mutta eipä tässä ole mihinkään kiirettä. Makkaripuuhiakin tuli taas kokeiltua ja sekin alkoi hieman vihloa. Aika harvakseltaan on tapahtunut mitään sillä rintamalla, mutta ainakin vaikuttais olevan miehellekkin ihan ok. On hyvin ymmärtäväinen, että nyt on hiljaisempaa eloa.

Jenna ja kakkoset 26+3
 
Huomenta kaikille! Uni loppui taas aamuyöstä ja nyt vain kulutan aikaa ennen lähtöä sokerirasitukseen.
Vaivoja ja kolotuksia olen pohtinut ja sitä kuinka yksilöllistä tämä odotus on. Moni valittaa jo n. 14 viikolta asti liitoskipuja ja kuinka maha painaa eikä saa nukuttua ja henkeä ahdistaa. Luulisi että nämä reppanat suunnilleen halvaantuu jo toimintakyvyttömäksi ennen 24 viikkoa, saati viikkoa 34. Miten he pärjäävät loppuun asti. Mä olen toistaiseksi tosi onnellinen kun ei vielä paikkoja kolota, eikä tunnu muutenkaan pahalta kun saa olla rauhakseen. Maha ei haittaa nukkumista kun pötköttelee kyljellään. Kyykkiminen toki on jo kankeaa ja pidempi kävely alkaa vihloa, mutta muuten on ihan normi olo. Mutta tästä auvoisasta olotilasta on vielä pitkä matka maaliin ja kaikki vaivat varmaankin ehtivät vielä tulla. Ja tuplana ;) Niitä odotellessa labraan mars!
 
Kyllähän me kaikki yksilöitä ollaan. Moni on ihmetellyt, että miten olen niiiiin aikasten jääny sairaslomalle ja kun en oikein pysty mitään tekeen jne. Nämä henkilöt vertaavat minua itseensä ja heidän odotuksiin. Kappas vaan, kun heillä on siellä masussa ollut/on VAAN yksi!!!! On ihan eri odottaa kaksosia. Ja pahin "vertailija" on mieheni sisko, jolla la viisi päivää ennen meitä! Ja mielestäni voin todella hyvin siihen verrattuna, että niitä todellakin on kaksi siellä masussa. Eilen juuri mietittiin kaverin kanssa lapsosten kokoja ja tulimme siihen tulokseen, että masussani on tällähetkellä kaksi 1litran maitopurkkia :LOL:

Kävely on hieman hankalaa, mutta eipäs mulla ole mihinkään kiire =) Lattialta on hankalampi nostaa tavaraa, mutta viellä sekin onnistuu =) Nukkuminen on hankalaa ison mahan vuoksi ja herään aina, kun pitää asentoa vaihtaa. Mutta närästys on nyt jokseenkin kurissa ja pystyn sentään jo nukkumaan =) Korkeille penkeille/keittiöjakkaralle en uskalla enää nousta ja eilen saunassa huomasin, että viimeinen askelma lauteille tuottaa jo suurta ponnistusta. Taidankin seuraavalla kerralla tyytyä istuun hieman alemmalla ;)

Tuota sepostusta lukiessa tuntuu, että kaikki on vähän hankalaa, mutta eikös se ole ihan normaalia?? Ja kuitenkin kaikesta selviää tavalla tai toisella?? Nyt vaan toivon, että pikkuiset pysyisivät matkassa viellä ainakin 9 viikkoa :heart: :heart:

Jokos Jennalla on kaikki hankinnat valmiina? Itse tein eilen listaa mitä pitää viellä hankkia ja oli niitä aikas paljon viellä...

Ja itsekkin olen joitakin nuita muita palstoja joskus lueskellut, niin kyllä sielläkin kaksosten odottajia on, mutta eivät vaan ole niitä etusivun listaan merkinneet erikseen.


:heart: Vimpula ja Vampula 26+4 :heart:
 
Hei kaikille :wave:

Yllättävän hyvin täälläkin voidaan, tai no se nyt varmaan on suhteellista kun on jo sairaslomalla eikä pysty/saa tehdä oikeen mitään, mutta kipuja ei ole ollut oikeastaan mitään. Paljon mitään ei tosiaan pysty tekemään kun hengästyy ja väsyy heti. Istualteen pitemmän aikaan olo on hankalaa kun tuntuu että happi loppuuu ja alkaa pyörryttämään. Saunassakaan en pysty käymään kun sielläkin lähtee taju melkeen samantien. Mikä lie syynä kun tuntuu että niin helposti pyörtyilee nykyään : / Nukkumaan olen onneksi pystynyt hyvin, tosin tuo kyljen kääntäminen on jo melkonen ähinän kanssa suortitettava operatio :D

Ompas Katjuskan kyytiläiset kasvaneet jo melko suuriksi :O Kuinka usein teitä kaksosodottajia äippäpolilla ultrataan? Mulle ei rakenneultran jäkeen puhuttu mitään, että millon seuraavan kerran ultrattas. Siihenkin jää näköjään koukkuun kun on koko raskauden ajan tavallista enemmän ultrattu :p Entä osallistutteko monikkovalmennukseen tavallisen perhevalmennuksen lisäksi? Noista tavarahankinnoista, itsekkin jo jotain saanut hommattua mutta paaaljon vielä puuttuu mm.vaunut, turvakaukalot, toinen pinnasänky.... Huoh, toivottavasti ei joudu mihinkään sairaalaan makaamaan ennnen kuin kaikki valmista. Oletteko ajatelleet jo vauvojen nukkumajärjestelyjä? Itse ajattelin että laittaisin molemmat aluksi samaan pinnasänkyyn.

Gallup kaikille: Oletteko uskaltanut käydä hierojalla raskausaikana ja mille viikoille asti?


Elli+pilli ja pulla rv 23+4
 
Elli, olen käynyt hierojalla (vaikka aluksi mietityttikin!). Viimeisimmän kerran oon käynyt joskus viikolla 23-25. Sitten tuli kesäloma ja sairasloma ja ei oo niskat vaivanneet, joten en varmaan enää käy. Mutta uskaltaisin kyllä vieläkin :) Mutta en suostunut mahallani olemaan, joten istuin ja nojailin siihen hieromapöytään. Ei ollut yhtä tehokasta, mutta...
 
Elli : Rakenneultrassa annettiin jo seuraava aika ja kun kaikki oli silloin hyvin, niin seuraava käynti oli 5viikon päästä. Viikko sitten kävin ultrassa ja kun vauvoilla oli sen 200gr painoeroa, niin laittoivat uuden ajan jo 2viikon päähän. Ja varmaan jatkossakin väli on sen 2viikkoa...
Meillä ei täällä tuppukylässä järjestetä monikkovalmennusta, vaan lähin taitaa olla rovaniemellä.... turhan kaukana, kun pelkkiin ajomatkoihin kuluu yli 3tuntia :|
Itse ajattelin myös aluksi nukuttaa molempia samassa pinnasängyssä.

Minä niiiiin haluaisin hierojalle!! Ihan vaan rentoutumisen ilosta =) Mahalleni en kyllä minäkään menisi! Ja tuskin edes pystyisi.... Jalkahierontaakin olen haaveillut jo kaun ja nyt ajattelinkin varata ajan eräälle uudelle paikalliselle yrittäjälle.
 
Hienoa että siellä toisetkin kaksosäipät (ja muutkin) pärjäilevät hyvin kuorman alla. Katjuskalla maitopurkit mahassa =), mutta eihän se vielä riitä! Ne maitopurkit on myös pakattu hyvin, että kyllä sitä tavaraa siellä mahassa riittää.
Meillä ei ole monikko valmennusta, ja normivalmennukset alkavat ensiviikolla. Ultrat ovat nyt neljän viikon välein rakenneultrasta alkaen. Loppuaikana varmaankin useammin.
Hankinnoista: Osan olen ostanut uutena ja osan olen hankkinut käytettynä. Meillä kävi tosi hyvä tuuri kun löysin sattumalta kaksosperheen, jolta olen saanut ostaa kaikenlaista tarpeellista ja sopu hintaan. Kaikki tavarat ovat olleet niin siistejä ja omaan makuuni sopivia, sekä bonuksena vielä laadukkaita. Meillä on jo isoimmat ostokset tehty. Vaunut/rattaat, sängyt, yksi sitteri, toisen ostan vielä kun se vapautuu edelliseltä käyttäjältä. Kaukalot haen tänään. Vaatteita olen hommaillut ja pessyt kaappiin valmiiksi. Hoitoalustakin jo löytyy. Hoitopöytää en laita, koska kodinhoitohuoneessa on riittävästi pöytätasoa ja kaappeja tarvikkeille. Pinniksen reunapehmusteet ja pussilakanat olen ommellut itse. Aluksi ajattelin nukuttaa vauvoja samassa pinnasängyssä lähellä toisiaan kuten Katjuskakin. Kyllä on saanut laittaa roposia jonoon kun kahdelle hankkii tavaraa, että alkuun päästään. Mutta onhan se niiiin ihanaa kun saa shoppailla =)

Neuvolakuulumisia: Sokerit oli ok, tosin tunnin arvo oli lähellä rajaa. Proteiinia oli pikkusen, mutta selittyi runsaalla valkovuodolla. Toivonmukaan onkin niin. Painoa on siunaantunut kaikenkaikkiaan jo melkein 5 kg. SF mitta oli 30:whistle: Kun tuota käyrää neuvolakortin takaa tutkiskelin, niin mitta vastaa n. RV 33+:n kokoa. Kas kun ei kaksosille olla tehty omaa SF-mitta käyrää, että olis edes toivoa osua sinne viivojen väliin.

Voimia teille elokuisille näille viimemetreille, helteet ainakin helpottivat, toivonmukaan muuten on olosuhteisiin nähden hyvä olla. Uutisia odotellaan...

Jenna & kakkoset 26+4
 
Onnea kaikille vauvautuneille! Jännitys lähenee, kenelle seuraavaksi syntyy pienokaiset :)

Hieronnasta: Itse olen käynyt tähän saakka 1-2 kertaa kuukaudessa niska/selkähieronnassa. Vk 18 alkaen olen ollut kylkiasennossa ja se oli yllättävän hyvä ja tuntui tehokkaalta. Vk 22 alaselän hieronta sai aikaan jänniä tuntemuksia alavatsalla, joten tästä eteenpäin hän tekee niskahartiahierontaa yhdistettynä lymfaan (tosin turvotuksia ei ole vielä tullut, mutta se ainakin sopii hyvin). Olen kahden hierojani kanssa jutellut asiasta ja he ovat molemmat olleet sitä mieltä, ettei ole ongelma paitsi viimeisen kuukauden aikana. Silloin voi käsittääkseni edesauttaa synnytyksen käynnistymistä.

Vaivoista: Muistan, kun alkuvaiheessa joku sanoi, että toinen kolmannes on tosi ihanaa aikaa. Silloin en tajunnut, mitä se viimeinen sitten on, mutta nyt pikkuhiljaa alkaa valkenemaan... Unenlaatu heikkeni jo aiemmin, mutta nyt jalat kipeytyy yllättävän paljon. Öisin vetää herkästi suonta jalasta ja sen jälkeen lihakset on voinut olla monta päivää kipeänä. Toinen lonkka myös kiukuttelee erityisesti portaita kävellessä. Vaikka maha on yhden tulokkaan takia säädyllisen kokoinen, silti yöllä herää herkästi kun pitää vaihtaa asentoa tai tulokas jumppailee siellä siihen malliin, ettei uni tule. Mulla meni kauan, että tunsin selkeät potkut, mutta nyt kun viikkoja reilut 25, ei niistä enää ole puutetta. Kun menen pitkälleen, siellä alkaa vilkas liikkuminen. No, täytyy pitää mielessä, miksi tässä kärvistellään, eiköhän lopputulos palkitse nämä kärvistelyt ;) Ja oikeasti pitää olla tosi tyytyväinen niin kauan, kun saa liikkua ja käydä töissä normaaliin tapaan (tunnen myös tapauksia jotka on vuodelevossa kuukausikaupalla...).

Lala rv 25 +
 
Hierojasta Olen käynyt hierojalla raskauksien aikana. Keväälläkin kävin viikkojen ollessa rv 12-20 välillä. Jakkaralla istuin nojaten hieronta pöytään ja mahtavan rentouttavaa oli.

Täällä ollaan kasassa edelleen :) veikkaan, että tällä viikolla lähtö tulee, on siihen malliin jo painon tunne alhaalla lisääntynyt... saas nähä...

Pieni Tähtönen ja Neiti 40+1 :heart:
 
Hei pitkästä aikaa, Siljakin ilmoittautuu! Olen viettänyt kesää niin tiiviisti poissa tietsikoiden ääreltä että nyt vasta kävin lukemassa täällä kuulumisia. Ihan tuli tippa silmään noista jo syntyneistä lapsosista (ONNEA OIKEIN KOVASTI TEILLE KAIKILLE!!!!), ja itku pääsi kun luin Pinvin kaksosten kohtalosta. :(
Meillä on laskettu aika muutaman päivän päästä (hui, todella kummalliselta tuntuu olla näin pitkällä!), ja vihdoin alkaa olla kaikki valmista vauvaa varten. Mulla on ollut aika pahoja alaselkäkipuja tässä loppumetreillä mutta muuten kesä on mennyt hyvin ja vointi ollut oikein hyvä. Öisin kun herään kovaan kipuun, siis niin kovaan että meinaan melkein oksentaa, mietiskelen että millaisiakohan ne oikeat supistukset mahtaa olla kun en meinaa näitä (liitos?)kipujakaan kestää...? Aika paljon jännittää siis tuleva synnytys. Mietin että onkohan mun lantio aika ahdas kun nyt vauvan laskeuduttua tuolla on noin kovat kivut. no, sen näkee sitten miten käypi.
 
Onnea hurjasti Hugsy, Viu ja kukka :heart: :heart: :heart:

Ja lisääkin vauvoja tulee ihan pian, tsemppiä viime hetkiin!

Aika on mennyt todella nopeeta pojan syntymän jälkeen ja koko perheen lomaillessa ei oikein koneelle ole ehtinyt. Meidän poika on tänään jo 1kk. Tosi virkkunen ja seurallinen pikkumies. Kovin erilainen esikoiseen verraten.. Tyttö piti alusta asti piiiitkät välit syönneissä ja nukkui pitkät pätkät omassa sängyssään. Tää murunen syö vähintään parin tunnin välein ja nukkuu paljon vähemmän pikku pätkissä, sylissä poski tissiä vasten parhaiten :heart: Kannella saa aika paljon ja jos poika on hereillä, niin jutustella toisen kanssa. Ekat kunnon hymytkin saatiin 3 viikon iässä ja sen jälkeen on hymyilyttänyt paljon.. Tyttö oli vielä kuukauden iässä "nukkui ja söi" tapaus, ei paljon seurustelusta piitannut.
Kasvettu oli sopivasti, 53cm ja 3700g

Anteeksi omanapaisuuteni, koitan päästä juttuihin paremmin mukaan tässä kun on taas aikaa päivisin..

Mites muuten.. Muutetaanko vauvapuolelle vai jatketaanko jutustelua täällä?
 
Olen käynyt kurkkimassa ahkerasti onko tullut uusia vauvauutisia, mutta kovin on hiljaista sillä(kin) saralla.
Uivelo taisi saada remontin viimeisteltyä ennen pienokaisen syntymää.
Toivonmukaan Lalan vaivat ei pahene kovin vauhdilla kun on vielä niin monta viikkoa vielä jäljellä.
Mukavaa kuulla SiljaTiinkin kuulumisia. Aika kovalta kuulostaa noi kivut. Samaa mietin, että mitäköhän se on sitten, kun on tosi kyseessä.
Mä ostin Sellaisen Anita tukivyön. Ajattelin jos sen kanssa ei alkaisi alavatsasta juilimaan niin herkästi kävellessä. Mä olen parina päivänä sitä käyttänyt ja musta tuntuu, että sen vyön kanssa kipeydyn enemmän. Siis tulee selkävaivoja, joista en ilman vyötä ole kärsinyt.
Liikkeistä sen verran, että kuinkas muut kaksosten odottajat. Erotatteko te kumpi siellä mahassa liikku ja siis että molemmat varmasti liikkuvat? Kun ne kuitenkin pyörivät siellä vielä ja vaihtelevat paikkaa, niin mistä sitä tietää onko molemmat liikkeessä? Muutenkin tuosta liikkeiden seuraamisesta ei ole mun neuvolassa mainittu puolta sanaa. Kysyvät vaan aina, että tuntuuko liikkeet, mutta ei mitään kuinka paljon ja usein pitäisi tuntua, tai kuinka pitkään saa olla hiljaista, ennenkuin kannattaa huolestua. Siinä tulikin liikevuodatusta kerrakseen....

Jenna 27+3
 
:flower: Paljon onnea prinsessasta Uivelolle :flower:

Jenna : kyllähän minäkin liikkeitä tunnen ja luulin ennen tietäväni, että kumpi siellä myllertää. Viimekerralla ultrassa he olivatki ihan vierekkäin vasemmassa laidassa ja raajat oikealla puolen, että otappa siinä sitten selvää kumpi siellä potkii.... Toinen vauvoista on paljon rauhallisempi ja onkin aina ollut ultrassa samoilla paikoilla, toinen taas vaihtaa paikkaa ja asentoa jatkuvasti. Missähän vaiheessa niillä tulee niin ahdasta, että alkaisivat molemmat pysymään omilla paikoillaan???

:heart: Vimpula ja Vampula 27+4 :heart:
 
Moimoi, pitkästä aikaa ja hurjasti onnea vauvan jo saaneille, viimeiseksi Uivelolle!
Voimia ja jaksamista myös kaikille muille odottajille. :heart:

Täällä myös edelleen saman nahan alla ollaan pikkuisen kanssa ja vaihtelevat olot on. Kokonaisuudessa vointi on ihan ok mutta välillä tuskastuttaa kaikenlaiset pikkuvaivat.
Viime maanantaina lääkärin neuvolassa 36+2 vauva arvioitiin jo ainakin kolmikiloiseksi ja lääkäri arvio että yli neljän kilon menee jos laskettuun aikaan asti pysyy masussa. Pää alaspäin oli pikkuinen ja laskeutunut sekä pää lähes kiinnittynyt jo lähtökuoppiin. Kohdunsuu oli jo pehmeä mutta kanavaa oli jäljellä vielä pari senttiä.
Toiveissa olisi, että vauva syntyisi jo kohta. Hirvittää miten saan punnattua ulos yli nelikiloisen jos yliajalle menee. Hui! Toisaalta vauva tulee sitten, kun on aika, ei taida pieni minun toiveita kuunnella. ;)
Synnytys ei sinäänsä pelota, jännittää vain miten kaikki menee. Tänään on taas valmennusta tulevaa koitosta varten. Olen ajatellut, että ihan sama mitkä tuskat itsellä on synnytyksessä, kunhan vaan saan sieltä elävän ja terveen vauvan syliin. :heart:
Sitä vieläkin pelkää menettävänsä pikkuisen. Kai sekin on tyypillistä meille lapsettomuushoidoissa rampanneille ja monia pettymyksiä ja menetyksiä kokeneille....

Pirpana ja masumöyrijä 37 + 3
 
Paljon onnea Uivelolle pienokaisesta! Kiva kuulla, että muksuja syntyy onnistuneesti tähän maailmaan. Me mennään huomenna ekaan perhevalmennukseen. Kyllä jänskättää...

Liikkeiden seuraamisesta: Neuvolassa ei ole vielä sanottu mitään, millä tavalla niitä pitäis seurailla ja menen seuraavan kerran vasta rv 30 paikkeilla ja sen jälkeen seuranta onkin jo 2 viikon välein. Välillä maha-asukki tuntuu liikkuvan tosi paljon ja välillä pidempiä aikoja rauhallista. Tuntuu oudolta, kun ei tiedä, millä syklillä sen pitäisi liikkua. Tosiaan teillä kaksosia odottavilla se on vielä hankalampaa, kun ei tiedä kumpi siellä möyrii :)

Tällä viikolla menen sokerirasitukseen. Jännittää jo valmiiksi, miten saan sen litkun juotua, kun mulle tulee muutenkin tosi helposti huono olo ja varsinkin makea ei ole maistunut odotusaikana entiseen tapaan. No, toivottavasti pysyy sisällä ettei sen takia mene tutkimus pieleen. Onneksi muuten olo vähän helpottanut. Kävin eilen tauon jälkeen taas kuntosalilla ja sekin tuntui hyvältä. Tosin huomaa että olo vaihtelee päivittäin. Tänään 2 km kävelykin tuntui raskaalta...

Ja onnea Kazille mammaloman alkamisesta! Mulla on tämän lomaviikon jälkeen vielä 7 työviikkoa jäljellä. Uskon sen kyllä menevän tosi nopeasti, kun on monta tärkeää juttua vielä edessä ja seuraajan perehdytys.

Lala + masuasukki (rv 26 +)
 
Aktivoidun tuolta taustalta kirjoittelemaan vauvauutisia. Olen kyllä lukenut ahkerasti ketjua, mutta kirjoittelu on jäänyt.
Eli meille syntyi terve poika 6.8. Painoa oli 3860g ja pituutta 49,5cm. Rv:t oli 39+4. Synnytys oli nopea (6h), käynnistettiin kalvojen puhkaisulla lapsiveden vähyyden vuoksi. Kerkesin kuitenkin saamaan epiduraalinkin ja siksi mitään traumoja ei jäänyt, tosi hyvä mieli jäi kaikenkaikkiaan.

Poika on suloinen. Vaikuttaa tosin hieman vaativalta tapaukselta. Syö kahden tunnin välein ja nukahtaminen on välillä todella vaikeaa, kitisee ja heiluttelee käsiään. Kapalosta on ollut jonkin verran apua. On kuitenkin uskomatonta, että mekin ollaan lopulta päästy tähän vaiheeseen eli elämään tätä vauva-arkea. :heart:

Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!!
 
Uivelolle ja Danitalle valtavasti onnea :flower::flower:

Katjuska mulla oli ihan sama, että jossain vaiheessa luulin tietäväni kumpi liikkuu, mutta kävi juuri samalla tavalla kuin sinullakin, että ultra paljasti kuinka siellä olikin pyörähdetty ihan eri järjestykseen kuin minä oletin. No, tasaista tömpsettä siellä on pitkin päivää, että kyllä siellä varmasti hyvin menee molemmilla.

Tänä(kin) aamuna heräillessäni ajattelin, että on tää vaan niin hienoa kun saa jäädä kotiin, eikä tarvitse raahautua töihin. Kyllästyisköhän tähän ikinä??? Ainakin näin kesällä aika kuluu hyvin. Salaa pilkahti sellainenkin ajatus taustalla, että toivonmukaan nämä lapsukaiset eivät ala kiiruhtamaan maailmaan tuloaan, että saisi nauttia näistä päivistä vielä pitkään :D No, mä veikkaan, että viimeistään lokakuuta elettäessä kroppa huutaa armoa painolastin alla ja itselläkin on jo mieli muuttunut kun ei ole enään näin helppo ja keveä olo.

Kivuista ja kolotuksista vielä. Meillä on tosi jättipehmeä jenkkisänky. Sinne patjaan uppoaa hyvin ja se tuntuis tukevan samalla tätä vatsareppuakin. Nukuin yön tavallisessa joustinpatja + 5 cm:n petari sängyssä, niin johan kolotti lonkkaa aamulla ja jalkaa kivisti yöllä yms. Heräsin yöllä siihen, että piti hakemalla ruveta hakemaan hyvää tai edes siedettävää asentoa. Mä uskon että toi sängyn pehmeys on säästänyt mut monilta kolotuksilta kun saa nukuttua kunnolla. Eikä tarvitse touhata tukityynyarsenaalin kanssa nukkuma-asentoa hakiessa, ainakan vielä.
Eli nyt joka mamma sänkykauppaan pehmopetiä ostamaan ;) Ainoo, että siinä sängyssä ei kyllä uskalla nukkua yhtään vauvan kanssa.

Jenna ja kakkoset 27+5
 
Hei,

Liikelaskennasta: tuntuu että A:n liikkeet tuntuisivat paljon voimakkaampina kun taas B:n liikkeet on kevyempiä ja enemmän sellaista pyörimistä kuin potkimista. Mutta tiedä sitten olenko ne osannut oikein erottaa. Eilen kävin äippäpolilla ja molemmat olivat pää alaspäin. Kauankohan mahtuvat vaihtelemaan asentoja? Eilen rv 24+4 A painoi 770 ja B 730 g. A siellä taas esitteli sukukalleuksiaan niin että itsekkin sen pojaksi näin ja B tuttuun tapaan jalat ristissä ja muutenkin niin mutkalla etttei mitään meinattu saaha mitattua. Tyttö sen täytyy olla kun noin pihtaa tavaraansa :D edellinen ultraaja sen tytöksi sanoi, mutta saapa nähdä tekeekö yllärit olemallakin poika ;)

Pirpanan kanssa samoja ajatuksia, että pääasia että saa vauvan syliin. Ei kyllä pelota synnytys tai kipu, on sitten mitä on se vaan täytyy hyvillä mielin kestää on tämä niin suuri lahja että oman lapsen saa. Vaikka ei sitä kyllä vielläkään usko todeksi, että terveen elävän vauvan/vauvat syliin saisi. Pelottaa että kohta joku jossain huomaa ettei tuo tälläistä onnea ansaitse ja ottaa sen pois...
 

Yhteistyössä