**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Moikka :wave:

(.) Taas käytiin reissu äitipolilla. Nyt mulla on 2,5kg:n edestä vauvoja masussa :O . A:n paino 1020gr ja menee nätisti keskikäyrää, kun taas B:n paino 1480gr ja menee nätisti yläkäyrää =) Lääkäri kyselikin, että onko sukupuolet selvitetty ja kun sanoin että tytöiksi on kummatki veikattu, niin jäi vähän mietteliääksi.. En tiedä meinasiko hän sitten, että toinen voisikin olla poika?? Hmmm.....:confused: .Kummallakin kaikki hyvin, mutta taas kahdenviikon päästä äp:lle takaisin.

Eilen oli kyllä sellainen vilske masussa, että oksat pois. Siellä vedettiin sellaista mukkelis makkelis elämää ja välillä pylly tuntu ja näkyi ihan selvästi. Tai näin me päättelimme lääkärin kanssa, että se on ollut pylly :D Huomenna olisi neuvolassa käynti ja nyt pitäisi saada jostain apu issiaiseen. Meinaa välillä vetää ihan kunnolla tuonne kankkuun :kieh:

Kävimä myös samalla reissulla hakemassa hirveän kasan pieniä vaatteita,sitterit,kantokopat,tuttipulloja.... yms =) Sattumalta anoppi törmäsi apteekissa yhteen kaksosten äitiin (tytöt täyttää 1v) ja häneltä saatiin ja saadaan jatkossakin kaikkea mitä heiltä pieneksi jää. Todella hyvä tuuri =)

Jenna: Pehmeä sänky ehkä vois olla nyt hyvä, mutta sitten "normaali tilassa" en pystyis siinä nukkumaan. Nyt kun on saanut hoidettua närästyksen kuriin niin nukun peräti 5tuntia oikein hyvin ja sitten alkaa pyöriminen ja hyvän asennon hakeminen.

Elli: Eihän sitä nyt kaikille "tavaraansa" saa näytellä :D Meillä on myös olleet päät alaspäin nyt nämä kaksi ultrausta, mutta luulen tuon toisen väkkärän kyllä viellä pyörähtävän monesti. Sekun haluaa aina olla eripaikassa, kun taas toinen on pysynyt samalla paikalla. Samaa olen miettinyt, että kuinkahan kauan ne siellä asentoa vaihtaa?


:heart: Vimpula ja Vampula 27+5 :heart:
 
Sokerirasituskoe onnistuneesti takana. Tosin tuloksia en tiedä (lähtötaso oli ainakin normaali), mutta suuri helpotus että litku juotu ja siltä osin homma hoidettu.

Mites teidän masuasukit ovat reagoineet musiikkiin, varsinkin jos soi kovemmalla? Olin yhtenä iltana keikalla ja tyyppi oli ihmeen rauhallinen. Arvelin etukäteen sen potkivan normaalia enemmän, mutta oli tosi rauhallinen. Seuraavana iltana toisissa juhlissakin musa soi aika kovalla ja silloin liikkui enemmän. Jos jatkaa samaa tahtia ulospäästyään, taitaa rauhallinen kaveri olla kyseessä :)

Jotkut kyseli aiemmin vartalotyynyistä. Olen yrittänyt niitä etsiä (mm. Clas Ohlson, Stocka), mutta heillä ei ole enää valikoimissa. Sattumalta huomasin, että Lidliin tulee myyntiin ma 22.8. Tyynyn hinta näytii olevan 15 euroa. Itse ajattelin sellaisen hankkia, vaikka toistaiseksi pärjännyt hyvin ilmankin.

Lala rv 27+
 
Hei taas kaikille.
Jos Lalan masuasukkia ei miellyttänyt keikan musatarjonta, eikä näinollen ruvennut jalka vipattamaan. Kesällä olin kuuntelemassa bändejä eräänä iltana ja kyllä siellä mahassa silloin myllerrys kävi. Toki myllerrellään muulloinkin, mutta ainakin silloin siellä oltiin hereillä.
Vartalo-/imetystyynyistä
Minä tein itse sellaisen tänään. Tilasin netistä, Ompelun Ihanuus liikkeestä, 45 litraa "säkkituolin täytettä" 18€ postikuluineen Säkkituolin täyte | Ompelun ihanuus
Sisäpussin tein lakanakankaasta ja päälikangaskin löytyi omasta kangasjemmasta. Lisäksi ostin kaksi vetoketjua. Kokonaiskustannukset olivat n. 21 €, eli ei päässyt Lidlin hintatasoon itse väsäämällä. Kaavaa ei periaatteessa edes tarvitse, muoto on niin yksinkertainen. Netistä googlettamalla löytyi jotain mittoja, joita hieman muokkailin omaan makuuni sopivammaksi. Täytöstä selvisin siten, että teippasin sanomalehdestä ison suppilon, jonka kautta kaadoin täytteen tyynyn sisään. Montaa palleroa ei päässyt vilistämään karkuun.
45 litraa täytettä riittää tosi muhkeaan tyynyyn. Mulla täytettä jäi hieman ylikin.
Katjuskalla onkin ollut hurrrjaa kasvua pienokaisilla. Veikkaan myös Ellillä toisen olevan tyttö kun niin kainostelee ja käyttäytyy eritavoin =)
Eka perhevalmennus on jo käyty, huomena on sitten seuraava. Torstaina sitten äippäpolikäynti. Katsotaan kuinka täällä on kasvettu. Olo on ainakin senmukainen, että kokoa on kertynyt, sekä äipälle, että tenaville :rolleyes:

Jenna 28+3
 
Olen viimepäivinä monesti miettinyt miten Pinvi on jaksellut. Miten elämä on lähtenyt eteenpäin kaksosten menetyksen jälkeen. Tuntuu niin pahalta, että ensin käy läpi rankat hoidot, viimein onnistuu, pääsee raskaudessa jo puoleenväliin ja sitten kaikki otetaankin pois. Miksi niin pitää tapahtua...
 
Meillä oli myös eilen ensimmäinen perhevalmennus =) Me ei vaan meinatakkaan käydä kuin kahdessa neljän sijaan. Eilen oli aiheena synnytys ja se seuraava mihin mennään ois sitten imettämiset yms. Oli hauskaa olla siellä valmennuksessa, kun ensin katteli sitä porukkaa, niin kaikilla samankokoiset masut... Sitten kun esiteltiin ittemme ja kerrottiin raskausviikot, niin kaikki muut oli jo rv 33--> ja mie kauhean palloni kanssa "vasta" rv 29 :O . Ja itseasiassa me ei edes kerrottu siellä, että meille on tulossa kaksi =) Nyt ne muut varmaan miettii, että voi tyttö riepua, kun on ahminu vähän liikaa herkkuja nassuun :LOL:

Kysymys: Onko teillä muilla kotona kuivausrumpua ja käytättekö sitä vauvojen vaatteiden kuivaamiseen?? Me meinaama sellaisen hankkia, kun tuota pyykkiä varmaan kertyy aika paljon. Mutta... eilen huomasin, että melkein jokaisessa vauvan vaatteessa oli rumpukuivaus kielletty -merkki!! Mitä sinne rumpuun kannattaa tunkea ja mitä ei??

:heart: Vimpula ja Vampula 28+4 :heart:
 
Mulla tuli perhevalmennuksessa ihan sama fiilis tän palloni kanssa. :LOL: Ei hävinnyt koossa yhtään muille, vaikka mun LA oli viimeinen siinä porukassa. Emme myöskään maininneet että on kaksi tulossa. Täällä valmennuksia on vain kolmena iltana. Synnytys ja imetys oli ekana iltana. Vauvanhoito on omansa ja parisuhde kolmannella kerralla.
 
Meille syntyi vauhdikkaasti pikkuinen tyttö 22.8. Lapsivedet meni yllättäen 21.8 yhdentoista maissa ja parin tunnin päästä tyttö olikin jo maailmassa. Päästiin jo tänään kotiin ihmettelemään vauvan hoitoa. Myöhemmin paremmalla ajalla lisää..

Onnellinen mansikkainen ja pikkuinen tyttö 1vrk :)
 
Olen viimepäivinä monesti miettinyt miten Pinvi on jaksellut. Miten elämä on lähtenyt eteenpäin kaksosten menetyksen jälkeen. Tuntuu niin pahalta, että ensin käy läpi rankat hoidot, viimein onnistuu, pääsee raskaudessa jo puoleenväliin ja sitten kaikki otetaankin pois. Miksi niin pitää tapahtua...
Miksi tuntuu olevan viime kuukausien suosituimpia ajatuksia tässä päässä. Miksi tän kaiken päälle miehen työt loppui, miksi koira joutui vakavaan leikkaukseen ja miksi siitäkin viikon päästä todettiin, että sisäisiä tikkejä on auki ja koira avataan tänään uudelleen..

En voi kuin toivoa, että tänään jälkitarkastukseen mennessäni, mulla olisi kaikki ok, kohtu olisi kunnossa.

Päivä kerrallaan mennään, välillä uskalletaan ajatella vähän pitemmälle, haaveilla tulevastakin. Välillä iskee rankka totuus, se muistuttaa monessakin kohtaa, pojille ostettu kirja on edelleen avaamatta ja täyttämättä, lukuisat ultrakuvat skannaamatta ja teettämättä.

Elämä on pysähtynyt osaltaan tuohon päivään, siitä muistuttaa muun muassa oma autoni, jossa on edelleen tuota päivää edeltäviä tavaroita ympäriinsä. Sitten joskus..

Miehen kanssa on tietenkin ollut omat kriisinsä, hän on myös ollut todella huonona, osaltaan vielä tuon työpaikan menetyksen takia. Suhde on ollut pienesti kriisissä, on haettu tilaa toisilta, mutta myös läheisyys ja tuki ja turva on siinä ollut läheisesti läsnä, tietenkin. On ollut kriiseilyä siitä, mitä tämä elämä on parisuhteena, mihin olemme menossa, olemmeko?

Ajatuksena on vain jaksaa huomiseen, antaa aikaa itselleen, antaa aikaa parisuhteelleen.

Tajuta, että minä oikeasti olen äiti, vain kahden pienen kuolleen pojan äiti. Kukaan ei vie minulta sitä hetkeä pois mitkä sain poikien kanssa viettää, nehän syntyivät aivan elävinä. Kukaan ei voi viedä minulta pois heitä, he kulkevat aina mukana, muistuttavat aika ajoin tässä elämässä. Ohi kiitävä ambulanssi..ne monituiset polut, suot, rannat, mitä yhdessä mentiin koiran kanssa päivittäin. Suru ei koskaan katoa, mutta muuttaa muotoaan.

Tulevaa on sen verran ajateltu että heti vain kun on mahdollista, niin halutaan lähteä uudestaan yrittämään. Eihän se mitään korvaa eikä tuo takaisin, mutta ei tässä nyt tämän nuoremmaksikaan tulla.. Se, milloin takaisin palataan ja millä fiiliksillä, tulee varmasti olemaan oma tarinansa ja oma selviytymisensä.

Mutta oon mie käyny kattelemassa aina välillä, mitä teille tänne kuuluu ja missä mennään :) Ja sen verran haluan sanoa omasta synnytyksestä ja omasta sairaalakokemuksesta näin saman sairaalan piirissä asioiville, että pitäkää (saatana) puolenne (!).
 
Olet Pinvi ollut paljon myös minun ajatuksissani. On todella pahalta tuntunut puolestasi. Melkeen samoilla viikkoilla mentiin ja myös kaksosia odotin, eivät tosin identtiset. Alunperin oli matkassa identtiset ja eri munainen, mutta toinen identtinen meni kesken. Osallistuin myös samaan tutkimukseen samassa hoitopaikassa kuin sinä. Jos vaan haluat/jaksat kertoa tuosta hoitopaikkakokemuksesta niin kuuntelisin mielelläni, itselläkin aika huonoja kokemuksia sieltä.... Voimia sinulle ja miehellesi. En osaa mitään sanoa mikä sinua lohduttausi, tuskin sellaisia sanoja onkaan :ashamed:
 
SJL
Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsempit loppu odotukseen niille jotka vielä omaa nyyttiä odottavat!

Tulin pitkästä aikaa päivittämään tietojani tänne, lukemassa olen käynyt kyllä lähes päivittäin. Eli meille syntyi käynnistyksellä suloinen tyttö 18.8.11 illalla. Lapsivettä alkoi edellisyönä tiputella ja vauvalla oli jo sen verran kokoa, että päättivät käynnistää synnytyksen 18.8. päivällä. Kokoa tytöllä oli syntyessään 4005g ja pituutta 51cm.
Tyttö on siis tänä iltana jo viikon ikäinen ja hyvin on kaikki lähtenyt sujumaan. Ei voi kuin ihastella tuota lasta ja ihmetellä miten kaikki onnistui siitä ainoasta pakastealkiosta mikä jäljellä enää oli.

Pinville suuresti voimia ja jaksamista. Olette kokeneet niin suuria asioita, joita on vaikea käsittää :ashamed:Toivottavasti ympärillänne on ihmisiä ja saatte tarvitsemaanne tukea riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on Pinviä koeteltu, joka saralla. Vetää kyllä todellakin hiljaiseksi. Itku pääsi kun luin kuulumisiasi ja piti jatkaa myöhemmin. Tuo on varmasti aivan totta mitä sanoit: Suru ei koskaan katoa, mutta muuttaa muotoaan. Toivottavasti sinulla on läheisiä ympärillä, joilta tunnet saavasi voimaa ja helpotusta raskaisiin päiviin.


Onnea Mansikkaiselle ja SJL:lle pienokaisista. Maailma on täynnä pieniä ihmeitä, etenkin nämä meidän jo syntyneet ja vielä syntymättömät pienokaiset, joiden saaminen on ollut niin kovin epävarmaa. SJL:n onnistuminen viimeisellä pakastealkiolla ehkä luo uskoa taas jollekkin toiselle, joka tuskailee vielä hoitojen parissa.

Eilen olin ultrassa äitiyspolilla. Siellä oli reippaat kaverukset ja olivat kääntyneet niinpäin, että toinen potki toista suoraan päähän. Voi toista reppanaa. Olivat taas kasvaa hujahtaneet neljässä viikossa hurjasti, painot oli tuplaantunut. A:n painoarvio oli 1337g ja B:n 1550g. Tuon painoeron takia seuraava kontrolli on 2,5 viikon kuluttua. Olivat vilkkaita, liikkuivat paljon ja kaikki oli kunnossa.
Kivut ja säryt ovat pysyneet loitolla edelleen, mutta tänään on ollut jotenkin kummallinen olo. Vähän sellanen huono ja heikko olo. Tulee mieleen alkuajan pahoinvoinnit. Pitäisi imuroida ja pestä lattiat, siitä taisi tulla kokopäivän kestoinen projekti kun huilailee joka välissä kunnolla.

Jenna ja kakkoset 29+0
 
Pinville ihan hirmuisesti voimia ja :hug: . Kuinka voikaan yhden ihmisen elämään tulla yks kaks kaikenlaisia vastuksi! Ihan niinkuin pienten menetyksessä ei olisi jo ollut tarpeeksi!

Jenna En nyt muista ja en viitti alkaa selaamaan kaikkia juttuja läpi, niin oliko teillä identtiset kaksoset? Vai omilla istukoilla? Teilläkin näkyy tuota painoeroa olevan, joskin vähempi kuin meillä... Meillä myös kontrolloidaan kahdenviikon välein, vaikka virtaukset, virtsarakot yms on ok. Paino ero on vaan niin huikea.

(.) nyt alkaa väsymys taas voittaan. Yöt menee pyöriessä ja kylkeä kääntäessä tuonne alapäähän sattuu, vissiin sitä jotenkin samalla jännittää kun vaihtaa asentoa...en tiedä. Nytkin uni varmaan tulis, jos sohvalle pötkähtäisin ja niin taidan kyllä tehdäkkin =)

Ja SJL:lle onnea :flower: ja kun en nyt muista olenko jo onnitellut (yllätys yllätys =) ) niin onnitellaan Mansikkaistakin :flower: . Minun pää on vaan niin laho nykyään!!

:heart: Vimpula ja Vampula 29+0 :heart:
 
Katjuska: Meillä on omat istukat ja ovat omissa pusseissaan, eivätkä ole identtiset, joten senpuoleen hyvä tilanne. Virtaukset oli ok. Ainahan on myös se pienen mittavirheen mahdollisuus. Nytkin toiselta oli hankalaa saada reisiluun pituutta kun oli just sen toisen takana piilossa.
Tuli myös itselle hieman selkeämmäksi miten erottaa liikkeet toisistaan.
 
Pinville voimia. Itku tuli lukiessani tarinaasi :'(


ONNEA vauvautuneille hirmuisesti!!!

Meille syntyi viides lapsi, tyttö 18.8. Synnytys meni hyvin ja 5 päivää ollaan kotona jo oltu :heart: täysimetyksellä mennään :)

PT ja Pieni Neiti 8vrk :heart:
 
Pitkään vaan lueskellut muiden kuulumisia ja ollut onnellinen pikkuisten syntymästä. Eli oikein paljon onnea kaikille jo vauvan syliinsä saaneille!!! Itellä meno ollut työntäyteistä ja seesteistä. Mitään suurta mullistavaa siis ei ole tapahtunut. Nyt sitten jäin saikulle ennen mammalomaa, olisi vielä ollut kuusi työvuoroa, mutta työpäivät olleet sen verran rankkoja mulle, ettei enään ois varmaan jaksanut. Töissä meni suht ok, mutta toipuminen töistä oli kivuliasta ja rankkaa.. Selkään sattui, liitoskipuja, massukipua, valitusta ja ähinää.... Nytten sitten lepäillään ja toivotaan, että pikkuinen ois matkassa vielä sen 6 viikkoa mikä ois tarkoitus. Huh, se on kyllä lähellä.. En ois vuosi sitten osannut kuvitella, kun tässä vaiheessa odoteltiin ekaa IVF suunnittelukäyntiä.. Silloin tosin odotukset oli omalla tavallaan korkeella, mutta on se vaan ihanaa, ett hoidot onnistu niinkin nopeesti!!!
Periaatteessa kaikki on pienelle hankittu, jotain hienosäätöö vielä, kuten tuttipulloja, vaatteita jne. Tarttee vaan muistuttaa itelleen, ettei ihan sikana tartte tavaraa hankkii, vielä ehtii kuitenkin.

Ihanaa viikonloppu kaikille toivottelee: Smirg ja pikkumies rv 34+1
 
kaz
Paljon onnea nyytin syliin saaneille.

Itse olen ollut kesän puhelimen netin varassa, niin en ole voinut kirjoitella vähään aikaan, kun ei ole edes 3g:tä..

Smirg minä olin myös saikulla viikon loppuajasta töistä, koska särki vatsaa aina työpäivän jälkeen ja liitoskivut olivat myös inhottavat.. On sitä niin onnellinen jos saisi vauvan viimein syliin. Meillä ensimmäinen plussa tuli vuosi sitten, joka päätyi kkm kuukautta myöhemmin. Toivottavasti tämä syksy saadaan viettää paremmissa tunnelmissa.

Ma olisi painoarvio polilla. Toivottavasti vauva kasvanut normaalisti ja normaalisynnytys onnistuisi, mutta tärkeintä on kuitenkin saada terve pienokainen kotiin.

Hyviä vointeja yhtenä kappaleena oleville loppuraskauksiin.

Kaz 36+3
 







Syntyneet


7.7. Apsu (tyttö)
12.7. Pimpam (poika)
18.7. Pinvi (enkelipojat)
22.7. Hugsy (poika)
22.7. Viu (tyttö)
2.8. Kukka73 (poika)
5.8. Mammy (tyttö)
6.8. Danita (poika)
11.8. Uivelo (tyttö)
18.8. Pieni tähtönen (tyttö)
18.8. SJL (tyttö)
22.8. Mansikkainen79 (tyttö)


La.........................Nimimerkki......Ikä......Monesko lapsi

7.7....................... Viu..............................1. tyttölupaus
18.7..................... Apsu..................28......1. tyttölupaus
18.7..................... Hugsy..........................1. tyttötunne
18.7..................... pimpam10....................2. poikalupaus
4.8....................... kukka73.......................1.
8.8....................... uivelo..........................1. tyttölupaus
9.8....................... Pieni Tähtönen...31.......5. tyttölupaus
9.8....................... Danita..........................1.
15.8..................... SiljaTii.........................1.
15.8..................... SJL..............................2.
16.8..................... Krisse-72......................2.
17.8..................... Mammy........................3. tyttölupaus
31.8..................... Mansikkainen79.............4. tyttölupaus
3.9....................... pirpana74...........36.......1. tyttölupaus
22.9..................... Kaz....................25.......1. tyttöarvaus
4.10..................... Sydänjää......................1.
7.10..................... Smirg.................31......1. poikalupaus
9.10..................... Frangipani..........36.......1. poikalupaus
11.10................... Mizze77........................1. tyttölupaus
19.10................... Susu75...............36.......1.
26.10................... Shenda81...........29.......2. poikalupaus
11.11................... Katjuska-79...................1. (kaksoset)
12.11................... Jenna-76.......................1. (kaksoset)
18.11................... Lala-77..........................1.
26.11................... Pinvi.............................. (kaksoset)
2.12..................... Elli82.............................1.(kaksoset)poika- ja tyttölupaus
10.12................... Millis1981.......................2.
23.12................... AdAstra.............31.........1.
25.12................... Plastex..............33.........1.
27.12................... Tarantella83...................1.
28.12................... Neela Naranja....31.........1.
9.1...................... Hanskis..............31.........1.
........................... virvatulia........................
........................... Zoe74...........................
 
Onnittelut Pieni Tähtönen ja mammy :flower:

Smirgille hyvää äippälomaa. Ihanaa päästä huilailemaan, ehkä vaivat ja kolotuksetkin tuntuvat vähemmän kun ei tarvitse töissä väkisin vääntää menemään.

Olettekos uusineet silmälaseja raskauden aikana? Mä varasin viimeviikolla ajan optikolle kätevästi netin kautta ja olin aikeissa mennä pitkään asiaa välteltyäni ostamaan uudet silmälasit. (asia jota inhoan on pokien valinta). Optikon luo päästyäni hän kysyi heti ensimmäisenä, että olenko raskaana. No senhän nyt näkee sokeakin ilman käsiä. Vastasin myöntävästi hieman ihmeissäni tästä kysymyksestä. Hän sitten selitti, että ei kannata hankkia uusia silmälaseja raskauden aikana, kun hormonitasapaino muuttuu, ja se yleensä muuttaa näköäkin. Synnytyksen jälkeen hormonit jylläävät jälleen, näkö muuttuu taas ja yleensä palaa lähelle sitä mikä oli ennen raskautta. Jos olisi lasit halunnut silti ostaa, niin omalla vastuulla, koska ne saattavat jäädä hyvin lyhytaikaiseksi hankinnaksi raskauden takia. Kiitin kauniisti hyvästä palvelusta ja lupasin palata asiaan joskus alkuvuodesta.

Näin kaupungilla miehen, joka lykkäsi lastenrattaita. Rattaissa istui napero tutti suussa ja hän näytti niin kovin herttaiselta. Tuli ihan sellainen fiilis, että ihanan söpö lapsi, mutta noilla on vaan yksi. Mä saan noita sentään kaksi. Nyt kun on tiennyt kaksosista sieltä maaliskuulta asti ja on kahta odottanut tulevaksi koko ajan, niin se tuntuu jo tosi mahtavalta. Ajatus yhdestä vauvasta tuntuisi nyt jotenkin vajavaiselta, kun on jo niin tottunut ajatukseen kahdesta. Ihanaa, että lapsillani tulee olemaan sisar, jota muuten ei olisi hyvin todennäköisesti ikinä saanut.
En nyt tarkoita, ettenkö olisi ollut kiitollinen yhdestä lapsesta, mutta nyt kun on henkisesti kasvanut kahden pienen ihmisen odotuksen myötä siihen, että kohta todellakin on kaksi vauvaa hoidettavana, niin alkaa olla luultavasti tuplien aiheuttaman alkujännityksen jälkeen valmis kaksosten syntymään.

Välillä käyn vilkuilemassa miten porukalla menee 11-hoidot ketjussa, jossa aikaisemmin tuli kirjoiteltua. Hiljaisena taustalla käyn pitämässä peukkuja heille... Piinailuja, hoitovaiheita ja pettymyksiä lukiessa nousee omat senaikaiset tunteet vahvasti pintaan. Pitää ihan koittaa mahaa ja kuulostella potkuja saadakseen todisteen, että on päässyt sieltä eteenpäin. Sieltä saa kummasti nöyryyttä ja voimaa tähän omaan odotukseen. Muistaa mitä se joskus oli, tai voisi olla vieläkin, ellei olisi onnistanut hoidoissa...
No sellaisia aatoksia tälle aamua. Muuten menee ihan hyvin, ilman suurempia kolotuksia. Kädet ovat aamuisin jäykät ja sormien nivelet lumpsuu ja on kipeät. Lieneekö turvotuksesta johtuvaa? Kyllä ne siitä aina vetreytyy kun aloittaa aamuaskareet, mutta puristusvoima on kateissa.

Jenna ja kakkoset 29+5
 
Meidän porukassa ei kukaan onneksi vaikuta mitenkään hysteerikolta =) Sattumalta löytyi aiheeseen liittyvä artikkeli. Muistetaan edelleen pitää matkassa se terve maalaisjärki ;)
Netti hysterisoi odottavia äitejä | Oulu | yle.fi

Niin muuten, mä olen syönyt kesällä vuohenjuustopiirakkaa ja mozzarellaa pizzassa hyvällä halulla. Molemmat oli valmistettu pastöroidusta maidosta ja vielä paistettu uunissa, että eiköhän ne ole ihan turvallisia. Ovat kuitenkin kuumenneet yli sen 70 asteiseksi ja riittäävän pitkän ajan... Kuumentamattomana olen toki välttänyt Briet sun muut pehmeät juustot.
 
Jenna-76
Laitoin itselleni silmälasit keväällä -2010 ja imetin silloin vielä neljättä lasta. Imetyksestä ei tullut puhetta vaikka minulla oli pikkuinen mukana silmätarkastuksessa vaunuissa. Sain jälkeen päin tietää, että imetyskin saattaa vaikuttaa näköön ja ei ehkä ole viisasta laittaa laseja silloinkaan. Menin liikkeeseen takaisin ja vaadin jotain takuuta kalliista laseista ja vetosin siihen, että vauva oli mukana lääkärin tekemässä tarkastuksessa ja ei lääkärikään edes kysynyt mahdollisesta imetyksestä vaikka hän tiesi kyllä sen vaikuttavan näköön. Ja tarkastuksessa huomattiin olevan silmissä suuria heittoja edelliseen.. Sain muutaman kuukauden takuu ajan silmälaseille. Edelleen silti on samat lasit käytössä.
Joten, kannattaa odotella rauhassa hormoonien tasaantumista. :)

Ihan hyvällä ruokahalulla saa syödäkin pitsoissa noita juustoja. Nehän tosiaan kuumenee melkoisessa lämmössä siellä uunissa.
Heti, kun minulla raskaus oli ohi, niin ostin Arlan sinihomejuustoa, erilaisia tuorejuustoja, majoneesia, maksalaatikkoa ym.. herkkuja ja taivas kun olikin HYVÄÄ pitkästä aikaa ja kaksin käsin olen niitä syönytkin :popcorn:

Meidän pienokaisella on hurjan hyvin paino noussut täysimetyksellä. Kymmenessä päivässä painoa tullut 490g.

Pieni Tähtönen ja Neiti 13vrk :heart:
 
Onneksi olkoon kaikille vauvan saanneille :flower:

(.) Eilen oli äitipolikäynti (taas). Painoero oli "pikkuisilla" hieman tasoittunut. A:n painoarvio oli 1400gr ja B:n 1800grn ja molemmat rt. Kuitenkin kahdenviikon päästä jälleen näytille.

Fysioterapeutilta sain toisenlaisen tukivyön. Itsellä on Anitan vyö, mutta tämä on hieman leveämpi. Jospa nyt tulisi viellä parempi tuki kantaa tätä masua, onhan siellä jo sentään 3200gr vauvoja+kaikki muu päälle =)

:heart: Vimpula ja Vampula 29+6 :heart:
*huomenna poksuu uudet kymmenet :kiss: *
 
Tulin vain poksumaan uudelle kymmenelle 30+0 POKS POKS. Huimaa, näin pitkällä jo. Tapasin juuri ystäväni , jonka vauva syntyi vuosi takaperin juuri tämän painoisena kun meidän pirpanat ovat nyt yhteensä. Meillä olisi tarkoitus vielä n. 8 viikkoa kasvaa vielä tästä lisää:whistle:. Viimeksi polilla käydessäni sanoivat, että jos ei 38 viikolle mennessä ole tapahtunut mitään, niin sitten katsotaan päivämäärä. Eivätkä luvanneet, että saisin pitää tuon 11.11. Lokakuun puolella syntyyvät näillänäkymin... Siis ENSIKUUSSA!!!
Pieni Tähtönen varmasti maistuu hyvältä! Etenkin jos on mieltymyksiä noihin ruokiin muutenkin. Minä olen päättänyt synnytyksen jälkeen kotiuduttuani juhlia kunnon juustotarjottimellisen kanssa :D

Jenna ja kakkoset 30+0
 
Pitää se sitten minunkin poksua tänne =) POKS POKS 30+0!!!!! =)

Synnytyksestä ei ole viellä ollut mitään puhetta lääkärin kanssa ja seuraavalla kerralla siellä onkin joku muu, kun vaihdoin käyntipäivän päivää aikaisemmaksi. Miehellä silloin myös käynti roissa niin ei viitti peräkkäisinä päivinä käydä siellä mutkaa.
 
Heippati pitkästä aikaa. Viikot kuluvat ja raskaudet etenevät. hiljaista ollut meidän pinossa. Kiva kuulla että kaksosia odottavilla menee mukavasti. :)
Pinville kovasti voimia surutyöhön!
Täällä on huomenna laskettu aika ja supistellut jo useamman päivän kipeästikin välillä. oon kuiten varautunut siihen että yli menee. huoh. Pitäkää peukkuja että pääsen pian tositoimiin. Alan olla TODELLA valmis synnyttämään.
tsemppiä kaikille!

Pirpana rv 39+6
 

Yhteistyössä