**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Jenna Mulla oli sf-mitta 33 jo rv27+6 :O Edellistä mittaa en tiedäkkään, kun meni jotenki ohi ja neuvolan täti ei sitä korttiin merkinny. On kyllä jännä juttu, kun tosiaan meidän muksuilla yhteispaino on aikalailla sama. Mulla on molemmat rt, mitenkäs sulla?

Tämän hetkinen unettomuus taitaa johtua useimmilla kivuista ja säryistä, kun taas sitten synnytyksen jälkeen unettomuus johtuu siitä, kun hermoillaan ja kuunnellaan kuuluuko pinniksestä tasaista tuhinaa =)
 
Viimeksi muokattu:
Uivelo, en ajatellut sinne päinkään, että vähättelisit unettomuutta. Samassa veneessä tässä kaikki=)... Hyvä ettei tarvitse kellon kanssa herätä aamulla töihin, niin senpuolesta Tämän kanssa pärjää hyvin. Mietityttää sekin, että sitten jos vauvat kovin valvottaa ja univelkaa kertyy liikaa, niin tietyn pisteen ylityttyä ei enää pysty nukkumaan. Uni ei tule yliväsymyksen vuoksi. No onhan näillä lapsukaisilla isukkikin :D Onko muuten kellään muulla navan ympäristö kuin puuduksissa? Tarkoitan, että mahan iholla on heikompi tunto, kuin muualla vartalossa. Kai siinä on ihon kasvaneen pinta-alan vuoksi vähemmän tuntohermopäätteitä kuin muualla normaalissa venymättömässä ihossa. Naputtelin tätä puhelimella, jos on kovin virheitä...
 
Jenna, mäkin oon huomannut, että maha on joiltain kohin puutunut tai tunto heikompi pinnasta. Mulla lähinnä navan oikealta puolelta, joten kai se jotain pintahermojen venytystä on. Toki sais olla syvempääkin, niin joska synnytys menis helpommin omalla puutumisella.. :D
 
Itse en varsinaisesti unettomuudesta kärsi, mutta ajoittain aamuyöllä vaikea saada nukuttua loppuun asti. Mulla oli ennen odotusaikaa mielettömän hyvät unenlahjat, mutta näemmä ne on tässä matkan varrella heikentyneet. Vessasssa käydessä pakostikin herää ja meillä pari karvaista aamuyön virkkua, jotka eivät malta olla hiljaa kun muut nukkuu... No, töitä enää 2 viikkoa jäljellä, joten sen ajan aion jaksaa vaikka päällä seisten.

Varmaan teillä kaksosten odottajilla on olo paljon tukalampi kuin meillä yhtä venailevilla. Vaikka viikkoja on vielä 8 jäljellä, odotan jo innolla sitä hetkeä, kun tämä närästys loppuisi. Onneksi ei polttele, mutta inhottava tunne kun ruokatorvea koko ajan ärsyttää jokin. Nyt olen aloittanut Gavisconin ja tuntuu että se saattaa auttaakin. Mutta tähänkin auttaa tosi hyvin lepo ja riittävän hidas tahti.

Lala ja masuasukki, huomenna rv 32!
 
*POKS* RV 33 *POKS*
Niin taas tuli yksi viikko täyteen. Huimaa.

Takana hyvin nukuttu yö. =)=) Ei tarvinut alkuyöstä pyöriä ja aamustakin nukkuaposotin vain, enkä herännyt kun tuo ukkokulta rupesi rapistelemaan töihinlähtöä. Aamuyön pissatauon jälkeenkin nukahdin heti uudelleen. Semmoset 9 tuntia taisi unta kertyä yhteen putkeen.

Lähden tästä kaupungille ja työkamuja tapaamaan lounaalle pizzaperjantain merkeissä.

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille tasapuolisesti. Voikaa hyvin!

Jenna
 
Lala, mä kärsin hirveestä närästyksestä. Onneksi lähinnä sokeri närärstää, mutta alkoi olemaan jo päivittäistä ja kipeetä. Söin sitten Ranitidinia ja Gavisconea läpi tuleviin närästyksiin. Sain viimoisessa lääkärissä reseptin Omepratsoliin ( on samaa kuin Losec) ja aah, helpottaa!!! Oon nyt koittanut olla ottamatta omepratsolia, mutta parin päivän päästä alkaa levoton ja kipee polte, jota ei kestä, ei niin millään!! Uuh, mutta onneksi tää helpottaa joskus.. :D

Smirg rv 38 *poks*
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Onnea kaikille jo vauvan saaneille!!

Täällä ei ole tapahtunut vielä mitään vaikka jo muutamia viikkoja sitten äippäpolilla lääkäri uhkaili, että saattaa syntyä vuorokauden sisällä tai sitten kuukauden päästä... No nyt on sitten odotettu kuin kuuta nousevaa ja hyvin on kaveri viiihtynyt sisällä yli 3vkoa tuon lääkärikäynnin jälkeen. Olo alkaa olla aika tukala, kun jalat on tukit ja sormet ei taivu :( Sokerit on ihme kyllä pysynyt aisoissa vaikka välillä ratkeankin herkuttelemaan!! ;)
Josko sitä yrittäis vähän aktivoitua taas tässäkin ketjussa, kun eipä tässä muutakaan oo ku aikaa... Kotona on kaikki tulokkaalle valmiina, kunhan nyt vaan päättäis saapua! :D

Mukavaa odotusta kaikille!

Mizze ja pikku möyrijä 37+6
 
Mizze, kiva kuulla sustakin. Oon miettinyt, ett joko sä oot jakaantunut. Samoihin aikoihin saatii plussa. :D Saas nähä kumpi meistä ensin sitten saa pienen syliinsä. Meillä tuntus pieni heiluvan niin kauheesti tuolla, ettei oo mitään kiiretää pois...
Tänään tein sen vihdoin, pakkasin sairaalakassin. Tuntu vähän hassulta. Noh, siellä on lököpökät ja muutama paita ja iiiiiiissssoooooot imetysliivit (jos mahun noihinkaan) ja hygienia tarvikkeet. Mietin jo, ett tartteisko oma pyyhekin ottaa mukaan, mutta ei sitä minnekään lomalle olla lähössä :D Villasukat pakkasin myös, vaikka en oo kova paleleen, mutta kun välillä vanhan nivelii kolottaa. :D Meinasin vähän tulla kurkkaan, jos täältä löytäs jonkun vinkin mitä muut on pakanneet. Kävin tänään taas nevolassa, paino nousee ja paineet kanssa.. Sain ylimääräisen ajan paineen mittaukseen perjantaille. Ei nuo järin korkeet oo, mutta nousseet koko ajan. Kaikki muu on ok ja pieni on onneksi taas pää lantiossa kiinnittyneenä. Oon koittanut mahd paljon olla pystyssä nyt, jotta hää ei tuolta pääsis vapaaksi. Saas nähä minkälainen conehead tuolta tulee.. :D

Smirg ja iso maha 38+3
 
Pitkästä aikaa tulin pyörähtämään palstalla ja täällähän on koettu onnellisia perhetapahtumiakin, onnea kaikille vauvautuneille!!

Vauva-arki on nykäissyt tosiaan niin mukaansa, ettei ole täälläkään ehtinyt käydä. Pikkumies on jo kaksi kuukautta (mihin se aika oikein juoksee?) ja kovasti jo ääntelee ja hymyilee. Hyvin on mennyt, vaikka on kyllä ollut yllätys se, miten paljon vauva oikeasti vaatii aikaa. Jotenkin sitä ajatteli että kun vauva nukkuu, niin ehtii itse tehdä jotain, mutta ainakin meidän tyyppi on ollut sellainen, että ikinä ei tiedä nukkuuko se viisitoista minuuttia vai kaksi tuntia. Muutenkin hän tykkää olla sylissä ja seurustella, ja on vähän päivästä kiinni miten nukutaan tai viihdytään itsekseen. Poika on myös tosi kova pulauttelemaan ja vaatteita vaihdetaan joka päivä moneen kertaan. Mutta olen niin onnellinen että saadaan tää kaikki kokea!

Nykyisin tulee harvemmin käytyä tosiaan täällä, joten jos joku muu viitsisi listaa päivitellä tästä eteenpäin.

Hyviä vointeja kaikille ja onnea!

-Hugsy ja Bebe
 
Tervehdys maaliviivan tältä puolen

Terve "Sisu"-poikamme syntyi raskausviikolla 38+3 keskiviikkona 28.9 klo 15:33 ja päätti siten seitsemän vuoden odotuksemme. En missään vaiheessa hyvin mennyttä raskautta uskaltanut ajatella tämänhetkistä elämää ja sen ihanuutta etukäteen. Lapsettomuus lyö leimansa, ja siksi kiitänkin yläkertaa tästä mielettömästä lahjasta, jonka vihdoin saimme. Ei sovi kuitenkaan unohtaa kiittää julkista terveydenhoitoa ja sen ammattilaisia Tyksissä. Ilman hoitoja tässä ei oltaisi...

Lämpimin ajatuksin,
vihdoin lapsellinen, mutta syvänsinistä lapsettomuuden arpea sydämessään ikuisesti kantava F
 
Hei vaan kaikille!

Onnea vauvautuneille :flower:

Meillä pikkuisen Pihla neidin kanssa arki sujuu hyvin. Sisarukset ovat ottaneet tulokkaan hienosti omaksi pikkusiskokseen :heart: Pihlalle on tullut jo oikeaa rytmiä päiviin ja yöt on nukkunut tosi hyvin jo muutaman vkon ajan. Meillä pulauttelu on vähentynyt huomattavasti mitä se alussa oli. Rintaa syö ja maitoa kyllä riittää, täytyy vaan muistaa itse juoda nesteitä runsaasti päivässä.

Frangipani Olet niin oikeassa, että yläkerran herraa ja lääketiedettä suuresti kiittäen. Ei olisi ilman hoitoja mekään lapsia saatu. Tuo lapsettomuuden arpi on minunkin sydämessäni ikuisesti vaikka onkin viisi ihanaa lasta. Silti ne eletyt pettymykset, pelot ja suuret odotukset ovat jättäneet polttomerkin syvälle mieleen. Ja se, ettei ikinä normallisti voi raskautua, ei koskaan unohdu vaan tietyllä tapaa tuntuu tyhjältä...

Pieni Tähtönen ja Pihla 1kk 12vrk :heart:
 
Puhelimella pikaisesti kuulumisia...
Onnea Frangipanille pienokaisesta pitkän odotuksen jälkeen. On se mahtava juttu onnistua vuosien yrittämisen ja pettymysten jälkeen, muutamassa kuukaudessa raskautuneet tuskin käyvät läpi samaa. Itselläni ei ole kuin parin vuoden taival takana ja 3 icsi:ä. Teillä on moninkertainen määrä vuosia takana. Ihanaa,että viimeinkin...
Lisää vauvauutisia odotellaan...
Tänään kävin taas polilla ultrassa. Kaikki oli kunnossa ja painoarviot olivat 2,5kg per nenä. Parissa viikossa oli tullut puoli kiloa lisää. Alkaa jo vähän tuntua tämä lasti fyysisesti. Silti ei vielä ole oikein kipuja ilmaantunut.

Jenna 34 tasan
 
Mukava kuulla, että Hugsyn ja Pieni Tähtösen vauva-arki on lähtenyt hyvin alkuun. Runsaan pulauttelun maininta sai hieman omaatuntoa keveämmäksi täälläpäässä :D taas voi ostaa hyvillä mielin pari bodya lisää kaksosille:whistle: Välillä olen jo miettinyt, että onkohan niitä vaatteita kertynyt jo liikaa, mutta kahtahan tässä pitää vaatettaa, niin kyllä niitä varmasti kuluu ja jos ei ihan jokapäivä tarvis olla pyykkäämässä... Eipä ole tullut vielä laskettua, että kuinka monta bodya ja potkaria löytyy mitäkin kokoa... 50-70 cm:n vaatteet olen jo pessyt ja laitellut valmiiksi kaappiin.
 
Onnittelut Frangipanille pienestä!!!! Sä otit sitten varaslähdön... ;) Mutta oon niin iloinen sun puolesta!!!!!
Täällä sinnitellään yhtenä kappaleena. Taas tänään neuvolassa käyneenä ja kaikki ok, paineetkin osottautui ihan vaan valkotakkipaineiksi... Ekaa kertaa mulla moinen. Paino nousee huimasti ja todettiin eilisen suolaisen ruuan tehneen tehtävänsä. Tänään olikin aamulla sormet melkoiset nakkimakkarat.. :D viiime yönä lupaili mukavasti supistuksilla, mutta menihän ne ohi. Kaksi tuntia kuuntelin ja sitten nukahin. Heräsin siis kovaan selkäkipuun ja supistukseen ja ihan mukavasti se antoi esimakua, mitä se sitten joskus on.. :D No, lisää niitä!! Masokismia????? :D

Smirg ja pikkuinen 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Frangipani
Onnea vauvautuneille!! :heart:

Täällä edelleen odotellaan kuin kuuta nousevaa, että saatais vihdoinkin oma nyytti syliin!! Eilen tuli pitkin päivää limaa pyyhkiessä vessareissuilla ja tänään aamulla sitten plumpsahti kunnon klöntti pönttöön... Kauankohan tässä saa vielä odotella?? Miten niin olen kärsimätön :LOL:

Mizze ja Myyrä 39 *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: Frangipani
Mizze, älä sääkin synnytä mua ennen!! Missä mun limat on???? Käytiin miehen kanssa kävelemässä ja löntysteltiin viisi kilsaa ja hitaasti kun supisteli ja sattui, mutta ei näemmä tuloksena oo muuta kuin kipeet liitokset ja pienen pienet supparit. Odottelua, odottelua!! Mä niin haluisin nähä tän pienen miehen!!!

Smirg rv 39+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Frangipani
Mizzelle lyhyesti, mulla plumpsahti samalla tavalla vessanpönttöön ma-ti -välisenä yönä. Keskiviikkoiltapäivänä pideltiin sitten jo ihmettä rinnan päällä (eli mulla meni 1,5vrk limatulpasta lapsen syntymiseen).
 
Tsemppiä Smirg, kyllä se sieltä ulos tulee ja koskaan ei voi tietää, mikä on se viimeinen "ennen h-hetkeä" -hetki. Mäkin maanantai-iltana puolileikilläni heitin perhevalmennuksessa, että sais tulla jo, kun on niin tukalat oltavat. Mutta oikeasti halusin, että menee vielä viikko tai jotain, että saatais kaikki valmiiksi vauvaa varten ja itse esim sairaalakassin pakattua. Seuraavana yönä sitten supistukset alkoivat parin tunnin jaksoissa ja tiistaina iltapäivästä jatkuvina, tihenevinä ja yhä vain kivuliaampina keskiviikon tositoimiin asti. Nauti nyt kahdenkeskisestä ajasta miehesi kanssa niin pitkään kuin voit ja hemmottele itseäsi <3 <3
 
:flower: Onnea vauvan jo kotiin saaneille :flower:

Pientä hiljaiseloa olen viettäny tämän palstailun kanssa. Väsymys on vaivannu ihan urakalla katkonaisten yöunien vuoksi. Viime poli käynnillä sainkin nukahtamis lääkkeet, että tulisi nukuttua edes jokunen tunti kunnolla. Taannoin lämmitin mikrossa välipalaa ja seuraavana päivänä aloin lämmittään ruokaa, niin se minun välipala oli edelleen siellä mikrossa :ashamed:

Polilla vauvojen painoarviot oli rv 33+6 A:lla 1950gr ja B:llä 2480gr. Lääkäri antoi luvan synnyttää ja seuraava käyntikin polille laitettiin vasta rv 37+3. Tahto ottaan sairaalakassin silloin varmuuden vuoksi matkaan. Nyt käyn vaan joka viikko neuvolassa tarkastuksissa. Eilen kävinkin neuvolassa ja kaikki arvot/lukemat samalla mallilla kuin kaksviikkoa sittten. Painoakaan ei ollut tullu ollenkaan! Pienokaiset siis kuluttaa kaikki mitä mie syön.

Anteeksi TAAS omanapaisuuteni :ashamed:

:heart: Vimpula ja Vampula 34+6 :heart:
 
Tervehdys kanssasisaret ;)

Päätin nyt tulla teillekin ilmoittelemaan, että meidän prinsessa putkahti maailmaan 5.10 klo 5.51, painoa neidillä oli 3206g ja pituutta 49cm :heart:

Niinhän siinä sitten kävi, että 4.10 aamulla irtosi limatulppa ja elämä jatkui normaalisti ilman muita oireita... 5.10 aamulla kävin vessassa ja kun pääsin takaisin sänkyyn kuului pieni poksahdus ja vedet lirahti sängylle.. Siitä sitten mies äkkiä hakemaan paperia ja pyyhkeen ja minä könkkäsin pyyhe haaruksissa vessaan :D Soitin klo 4.31 klinikalle, että nyt meni vedet ja sieltä saamieni ohjeiden mukaan 1 500mg Panadol naamaan ja takasin sänkyyn.. Voitte vaan arvata, että enään ei nukuttanut pätkääkään!! Meinattiin alottaa miehen kanssa tallennuksien kattomista, mutta sitten alkoikin supistella ja vessaan oli lähdettävä (kakkahätä). Klo 5.09 mies soitti uudestaan klinikalle, että mitäs nyt tehdään kun supistuksia tulee tosi usein.. Itse en enään tossa vaiheessa pystynyt puhumaan. Ei sitten muuta kun kamat kasaan ja autoon... Ylinopeutta ja yhdet punaset liikennevalot liikennerikkeinä, mutta onneks oli hiljasta siihen aikaan aamusta! Ilmottauduttiin synnärille klo 5.48 ja klo 5.51 syntyi tyttö:D Siinä ei jäänyt aikaa turhiin jorinoihin, kätilökin esitteli itsensä vasta kun lapsi makasi rinnalla... Eli kipulääkkeenä toimi Panadol 500mg eli sama kun ois vetäny pelkkiä kurkkupastilleja :D

Tänään päästiin jo kotiin ja tuossa vieressä tuhisee nyt maailman suloisin pikku tyttö :heart:

Mizze ja pikku prinsessa
 
Paljon onnea kaikille jakautuneille! Tuo Mizzen synnytys kuulosti aika hurjalta. Olimme juuri tällä viikolla synnytysvalmennuksessa ja jotenkin vaikea uskoa, että noinkin se voi mennä. No, hyvä, että et joutunut kauaa kivuista kärsimään :)

Olin eilen viimeistä päivää töissä, joten lomailu on vihdoin alkanut. Olo on kyllä kuin puusta pudonneella eikä meinaa tajuta asiaa ollenkaan. Pari viimeistä viikkoa oli todella intensiivisiä ja väsymys sen mukainen. No, kai tämä tästä pikkuhiljaa. Ajattelin aloittaa lomailun kunnon hemmotteluilla: ensi viikolla luvassa niin kosmetologia, hierontaa kuin jalkahoitoakin :) Synnytys kyllä mietityttää, mutta tässä vaiheessa ei voi perääntyäkään :)

Jännä nähdä, ketkä seuraavina viikkoina synnyttävät, kun muilla marraskuisilla onkin kaksoset tulossa!

Lala 34 +
 
Onnea Mizze!! Teillä onkin ollut nopean toiminnan aamuyö.
Lalalla on hyvät suunnitelmat loman alkuun. Ihan oikein!
Mullakin alkoi nyt ihan oikea äitiysloma, sai pudottaa sen erityis- sanan siitä edestä viimeinkin pois.
Voi Katjuska kun kuulostat nyt kovin väsyneeltä. Aika monta viikkoa sulla on nyt polikäyntien väli. Mulla on ollut kaikki kunnossa ja kahden viikon välein olen silti siellä käynyt ja siinä välissä vielä neuvolassa. Tuumasivat vain viikkositten, että hyvältä näyttää ja varmaankin pysyvät vielä muutaman viikon kyydissä, että kohtu on paras happikaappi vielä tässä vaiheessa.
Kovasti nyt voimia sinulle, toivottavasti uni löytää takaisin luoksesi. Kunnon unet helpottaisivat joka asiassa.
Huimaa jos kehottivat ottamaan sairaalakassin varuilta mukaan. Mä veikkaan, että sulla tapahtuu jotain ennen mua. Mulle vilautettiin käynnistämisen mahdollisuutta vasta jonnekkin rv38+jotain, jos ei ennen sitä ole itsekseen alkanut tapahtumaan mitään. Toivoisin, että vielä tämän kuun aikana... Vaikka hyvin mä olen jaksanut. Olen onneksi nukkunutkin ihan hyvin viimeaikoina. Hyviä ja pitkiä unia toivon kaikille muillekkin....

Meidän lista on jäänyt kauas taakse jo monen sivun päähän päivittelemättä. Onko kenelläkään aikaa ja homma hanskassa?


Jenna ja kakkoset rv 35+2
 
Hei kaikille!
Anteeksi uutispimentoni, en ole ehtinyt päivittelemään tilannettani.

Ihana punatukkainen tyttö syntyi reilun vrk:n cytotec- käynnistelyn jälkeen imukuppiavusteisesti 15.9.2011. Synnytys oli rankka koettelemus, erityisesti ponnistusvaihe, koska vauva oli niin iso mutta kaikki meni lopulta hyvin ja 9 pisteen terve tyttö näki päivänvalon!
Mitat 4212g, 50cm py 36cm

Väliliha piti leikata ja menetin verta synnytyksessa, toipuminen vei pitkään ja nyt vasta reilun kolmen viikon päästä alan olla jotensakin kuosissa.

Vauvelin piti käydä sinivalossa ja verensokeritkin laskivat sairaalassaolon aikana. Useasta syystä ilmeisesti johtuen imetys ei ole lähtenyt kunnolla käyntiin ja lisämaitoa tarvitaan reiluja määriä. Olen yrittänyt kaikkeni mutta maitoa tulee niukasti ison tytön tarpeisiin... Tämä harmittaa tosi paljon, koska olin ajatellut ilman muuta täysimettäväni. No, toisaalta tämä on pieni murhe, kun olen nii onnellinen suloisesta täydellisestä pikkunyytistäni. :heart:

Voimia kaikille raskaana oleville ja onnea vauvan saaneille!
Palstailut taitavat jäädä kohdallani vähemmälle, vauvelin hoito täystyöllistää. :)

Heippa vaan ja hyvää syksyä!

Pirpana ja pikkuinen, reilut 3 vkoa ( ensimmäiset hymyt bongattu :heart: )
 
Onnittelut Pirpanalle jo isosta tylleröstä ja Mizzelle myös pienemmästä neidistä. Sä sitten ehit mua ennen.. ;) Ja nopiaan ehitkin.. :D

täällä odotellaan ja odotellaan.... Tänään oli neuvola ja seuraavakin jo varattiin.. Että näin luottavaisin mielin. Pikkuinen on päättänyt, ett kun tän kerran on tänne päästy ja kiinnitytty, niin pois en tuu.. :D Neuvolassa siis kaikki ennallaan. Ens viikolla sitten jos meen sinne mietitään sitä yliaikaiskontrolliaikaa varmaan. Toivon, etten sinne asti pääse mahani kanssa. Kroppa kunnossa siis, pieniä vaivoja, mutta alkaa pelottamaan enempi ja enempi..

Smirg ja sitkeä pikkumies 40+3
 

Yhteistyössä