2011 Elokuisille oma pino :)

Heippa!

Jokohan sitä uskaltais siirtyä tänne odotuspuolelle, ei vaan meinaa tajuta et raskaana on. Elokuussa lopetin pillerit ja samantien jo raskaana, mut se meni kesken 6 viikolla, sit oli 1 kierto välissä ja nyt taas uudelleen raskaana :confused:
Monta testiä olen tehnyt, ekan 19 pv ja silloin näkyi ihan selvät haaleat viivat erittäin herkässä testissä. Eilen testasin 25 herkkyydellä ja testiviiva ja kontrolliviiva on yhtävahvoja =)

Laskurin mukaan la olis 2.8, mut sehän voi vielä vaihtua moneen kertaan.

Olen siis 32v, kolmen pojan äiti. Pojat on syntyneet 04,07 ja 09 eli neljättä lasta meille odotellaan. Pojalle olisi nimi jo valmiina, mut olishan se kiva yks prinsessakin saada tähän ukkolauman keskelle. Mulla synnärinä KYS.

Neuvolaan en ole vielä aikaa varaillut, ehkä ens viikolla tai seuraavalla.

Oireita on joitain, tissit on hieman arat, etovaa oloa havaittavissa jos ei ole syönyt riittävän usein ja valkkaria tulee ihan hirmuisesti, myös iltaisin turvottaa mahaa kovasti ja alamahassa on paineen tunne varsinkin pitkällään sängyssä.
:wave:
 
Tervetuloa joukkoon uudet! :D :wave:

Mulla on nälkä koko ajan! Miten voi olla? Ihan nolottaa myöntää, mutta mun pitäisi muka koko ajan syödä jotain.. en uskalla edes ajatella menävän puntarille..:ashamed: ei uskalla. Ja sitten naama ihan täynnä finnejä! Kuvottaa, mutta ei okseta. hajuaisti on herkässä. Nämä kaikki viittaisi, että odottaisin tyttöä (näin esikoista odottaessa ja tyttö tuli) Kuopusta odottaessa, tunsin itseni todella kauniiksi ja iho oli todella hyvässä kunnossa. Ja poika tuli. Ja häntä odottaessa voin todella huonosti.. oksensin koko ajan ja huimasi.

Löysin muuten kiinalaisen kalenterin, joka kertoo kumpi tulee, tyttö vai poika.
Chinese Lunar Calendar

Yllätyin, kun huomasin, että omalta osaltani ja sukulaisten osalta, kaikki osuivat yhteen! Koittakaa katsoa osuuko teidän kohdalla oikeeseen! Mutta tiedä nyt pitääkö paikkaansa. :LOL:


 
Uskaltauduin liittyä mukaan. :)
Itse plussasin edellisiltana ja la olisi 2.8. Aika hassua, mutta meillä oli eilen aamulla ensikäynti lapsettomuushoidossa niin aloitettiin se sitten sillä, että olenkin muuten jo raskaana. :) Joten ihmeitä tapahtuu. Meille ei siis lapsia ilman hoitoja pitänyt tulla. Mutta hyvin onnellinen varovasti olen tai olemme. Ja 26v olen ja synnärinä olisi TYKS. Ja esikoinen siis kyseessä.
Paljon onnea teille kaikille muillekin plussanneille! Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkalle mukaan.

-Lumi-
 
Tervetuloa mukaan karvatonkoira ja luminainen! :wave:

Sanmar toi antibioottijuttu saattaa just olla aika epäilyttävä kun tosi monen antibiootin kanssa saa kuitenkin alkoholii käyttää (varmistettiin joskus kakarana bilsan opettajalta!:LOL: ) Miten olisi vaikka joku tulehdus johon joutuu syömään voimakkaita tulehduskipulääkkeitä. Mä oon aika huono tässä kun oon kotona esikoisen kanssa ja tässä firmassa ei oo pikkujouluja.

Oireista hemari kyseli. Mulla on painontunnetta mahassa ja jos ei syö riittävän usein tulee huimaavaolo. Tissit on tosi vähän kipeet, kun viimeksi musta ne tuli melkein heti kipeeksi. Valkkarii mulla tulee kanssa ja vessassa saa juosta. Iltaisin mua väsyttää kans tosi paljon ja paleltaa. Mutta usein en edes muista olevani raskaana.

Käytiin pojan kanssa tunti aamulla ulkoilemassa ja huh siellä on kylmä tuuli. Meillä on tänään iltapäivällä muskari ja onneksi sinne saadaan kyyti kun matkaa on noin 3 kilsaa. Tulee pojalle helposti kylmä vaan istua rattaissa kun en edes oo saanut aikaiseksi enkä muistanut käydä ostamassa rattaisiin jalkapeitettä.

Päksäkkä 4+6:heart:
 
Tervetuloa luminainen ja karvatonkoira :wave: Ja luminainen, aikamoinen ihme teille tosiaan kävi :)

Sanmar Mäkään en oikeen osaa pikkujouluihin mitään sanoa kun kotona vaan ollaan. Mutta ehkäpä jos meet auton kanssa? Sanot että oli pakko tulla autolla :)

Manzu: Mulla on myös ihan järkyttävä nälkä koko ajan. Mieskin eilen jo huomautti mun annoksistani :LOL: Ekassa raskaudessa kiloja tuli 12, tällä kertaa jos näin jatkuu niin taitaa tulla muutama (muutama kymmenen) lisää :D

hemari ja mölli 4+5 (?)
 
hemari Juu, mietin samaa. Kuopusta odottaessa laihduin 20kg, kun voin todella huonosti.. koko ajan oksetti.. noh, mulla oli ylipainoa, mikä jäi sille tielle. :D Nyt sitten pelkään, että lihoan tässä kolmannessa raskaudessa ne 20kg takas. Huoh.

Mulla on tänään työpaikan pikkujoulut ja äsken kollattuani vaatekaappini, huomasin, ettei multa löydy sellaista juhlavaatetta, mikä peittäisi mun turvonneen masuni.. mä en tuu illasta selviämään ilman että joku kysyy. Huoh. Meillä, kun kaikki ovat niin uteliaita ja kyylääviä.. (asun pienessä kunnassa) ja sitten vielä, kun en juo mitään.. ajattelin ottaa yhden lasin alkoholittoman punaviinin jouluruuan kanssa.. mutta toisaalta, menen autolla, että voin pistää sen piikkiin. :D Nyt jännittää, miten selviän illasta kunnialla!

Manzu 5+0
 
Viimeksi muokattu:
karvatonkoira tervetuloa mukaan! Jos oikein muistan, niin taidettiin olla pieni hetki samaan aikaan toukokuisten pinossa? Nimimerkkisi kuulostaa hämärästi tutulta :) Toivottavasti nyt pysyisi pikkuset paremmin mukana meillä molemmilla!

Manzu tsemppiä pikkujouluihin ja salailuun ;) Mulla toi sama edessä kanssa huomenna....ja meillä kyllä ihan varmasti joku kysyy heti, kun en juo, että "mikäs nyt on, ootko raskaana?". Toi autoilu ois muuten hyvä syy...Mutta pikkujoulut on Helsingin keskustassa ja en oo koskaan ajanu Helsingin keskustassa, joten oikeesti en uskaltais mennä perille asti autolla. Ja jos valehtelen, että tulin autolla, niin olen sen jälkeen varma kännikuski ja siinä vaiheessa paljastuis ettei mulla ookaan mitään autoa mukana :D (Teenkö mä vaan asioista vaikeempia kun ne onkaan :LOL:?)

Mun piti tänä aamuna tehdä vielä yksi "varmistustesti", mutta homma (kirjaimellisesti) kusi siihen, että heräsin yöllä hirveeseen pissahätään. En unenpöpperössä viittiny alkaa pissimään mihinkän tikkuun ja halusin äkkiä takasin nukkumaan, joten testi jäi aamulla sitten tekemättä, kun "testiaineisto" ois ollu kuitenkin liian laimeaa :D

Sanmar + pikkupapu 4+3
 
Sanmar82 Joo olin toukokuisissa pienen hetken, meni kesken rv 5+1, parempaa onnea tosiaan molemmille nyt :heart:

Meillä on koko porukalla ihan hirmuinen räkätauti, mä yskin ihan taukoamatta. Myös molemmissa silmissä mulla tulehdus. Ei ole silmätipat oikein auttaneet. Kohta pitää lähtee uudestaan lääkärille näytille. Varmaan joutuu kertoon sille raskaudesta ainakin jos antaa erimerkkistä silmätippaa ku nyt on.

Kokoajan olis nälkä mut mikään ei oikein maistu :|
 
... mutta homma (kirjaimellisesti) kusi siihen, että heräsin yöllä hirveeseen pissahätään.
:LOL: Kiitos nauruista :D

Täällä aamulla ajettu Turkuun autolla ja voi apua sitä pahoinvointia! Muuten en oo huonosti voinu, mutta autossa :x Näin myös ekassa askaudessa, automatkat oli kamalia...

Sanmar: Aja auto melko lähelle juhlapaikkaa, sit meet julkisilla loput. Ja kukaan ei epäile mitään :LOL:
 
Heippa hei.. nyt uskon testiä ja kyllä se plussaa näytti. Eka neuvolan varasin kun oltiin tytön neuvolakäynnillä. eli se olis sitten 20.12 eli silloin kai menossa rv8+1. Juttelin myös lääkärin kanssa joka ehdotti että ottaisin yhteyttä sairaalaan jos voisivat katsoa arven tilannetta.. meillä siis esikoinen syntyi sektiolla 8kk sitten.
Olo on hyvä.. toisin aamulla vähän huono olo mutta se kuuluu asiaan.. iltaisin palelen kauheasti mutta onneks voi pukea paljon päälle niin se helpottaa;)

tiitu & salaisuus rv 4+5 :heart:
 
Lauantaita!

Mulle tuli tosi paljon painoa ekassa raskaudessa. Mä olin tosi laihassa kunnossa silloin kun tulin raskaaksi ja heti alkuun mulle alkoi kertyä painoa kun korvasin tupakan herkuilla. Raskauden aikana painoa tuli varmaan 25kg ja edelleenkin mulla olisi varmaan 8 kg tiputettavaa. Siihen samaan painoon missä olin joskus en edes haaveile pääseväni enkä oikeestaan haluakaan. Nyt kyllä yritän taistella ruoanhimoa vastaan ja vältellä herkkuja. Mulla nimittäin ei paino tipu imettämällä vaikka imetin 10kk. Ja mulla kun ei ole mahdollista ottaa mitään säännöllistä harrastusta kun mun miehen työajat ei ole mitenkään säännöllisiä. Vaunulenkkejä ja juoksulenkkejä aina kun kerkee. Mutta onneksi mun ei tarvitse nyt taistella tupakanpolton lopetuksen kanssa.

karvatonkoira pikaista paranemista teidän perheelle.

Meillä on yhdestä asunnosta tarjous sisällä. Saa nähdä kuinka käy!

Päksäkkä 5+1:heart:
 
Ai niin. Kahvinjuonnista mun piti kirjoittaa. Ekassa raskaudessa join sen 3 kuppia päivässä, joskus enemmänkin. Nyt eilen tais mennä viisi ja tänäänkin olen jo juonut kolme että pitää taas vähentää. Mutta on se vähän tuskaa kun kahvista hirveesti tykkään. Nyt kyllä välillä on niin ettei kuppia pysty tyhjäksi juomaan kun ei vaan maistu.
 
Heipä hei kaikki onnelliset möhömahat...:LOL:. Viime torstaina plussasin predictorin herkällä ja tänään ihan "tavallisella" testillä. LA olis ilmeisimmin 2.8 ja kolmas olis tulossa,ikää mulla 27 edelliset syntyny 04 ja 05. ja synnäri on jorvi

Kesken taisi jäädä tämä elämänalku rv 4+3...eilen alko ruskealla vuodolla jonka jälkeen menkkamaista vuotoa...kipuja ei ole eikä vielä ainakaan ole mitään isoja hyytymiä tullut mutta en jaksa uskoa että olisi jotain "normaalia alkuraskauden vuotoa" olo on kurja mutta niinhän se on että luonto hoitaa pois itsestään sen mikä ei ole täysin valmis normaaliin kehitykseen....

joten siirryn takaisin tuonne toiselle puolelle ja uusi yritys alkaa heti kun se on mahdollista. Onneksi on jo kaksi riiviötä entuudestaan niin uskon että se helpottaa omalta osaltaan. Ja taas tuli kova kolaus siitä ettei mikään ole itsestään selvää...
Onnea ja jaksamista kaikille
 
Punkku oon todella pahoillani :hug: Kovasti jaksamista!

Joo, niinkun näkyy klo on 24.00 ja täälä on kotiuduttu pikkujouluista. Ikinä näin aikaisin olisi kotona, jos ois jotain ottanu ;) Oli melkoista "kestämistä" selvinpäin, kun kaikki ympärillä ihan lärveissä :cool: Ja parille työkamulle oli pakko paljastaa asian todellinen laita, kun arvasivat, vaikka yritin syöttää "tulin autolla" -tarinaa. Ja sitä enemmän taas toivoo, että pieni pysyisi matkassa, koska ei olisi kiva joutua selittelemään heille huonoja uutisia. Mutta nyt nukkumaan!
 
Moikka!

Täällä torstaina haamun ja lauantaina vähän tummemman haamun plussannut! <3 Huomen aamulla meinaan tehdä uuden testin..

Tää on neljäs raskaus ja kaikki on hoidoilla alkuun saatuja..
Esikoinen tulee 4 vuotta keväällä ja seuraavasta raskaudesta saatiin enkelipoika joka menetettiin raskauden puolivälin jälkeen 02/09. Kolmas raskaus todettiin 2010 toukokuussa päättyneeksi rv 12 np-ultrassa reilua viikkoa aiemmin, vuoto ei vain ollut alkanut -> siitä kaavinta..
Joten erittäin varovaisen onnellinen plussasta!
Ensi viikolla menen vielä mittauttamaan hcg-arvon verikokeella ja alkuraskauden ultraan sitten parin-kolmen viikon päästä, jos raskaus vaan jatkuu...

Oireita on tässä raskaudessa ollut ensi kertaa jo ennen plussausta, kylmyys- ja väsymyspiikkejä, pahoinvointia, flunssan oireita, närästystä.. Perjantaina töissä alkoi hirveä turvotus, että kesken palaverin piti housun napit avata! :O Mullahan tämän kierron ovulaatioon saatiin kasvamaan kolme follia!!! :O

Toivotaan Punkku että olis vaan tavallista alkuraskauden vuotelua...

Pätsäkkä, kahvia juon minäkin.. Menee kaks tai kolme kuppia päivässä, kupilliset on kyllä aika pieniä.. Aattelin et en tosta käy rajottamaan sen enempää ellei tule muuten äklötystä siitä... :)

Muutenkin olen nyt muutaman kuukauden suosinut mahdollisimman paljon luomutuotteita sekä syönyt voita ja kermaa ym. vältellen jonkin verran hiilareita! Toimii kyllä mulla!!

Olen normaalipainoinen ja ekassa raskaudessa mulla tuli noin 9kg painoa.. Tokassa joka sitten päättyi rv23 alussa ei painoa ollut vielä tullut yhtään, molemmissa oli sama lähtö paino..
Nyt on muutaman kilon alempi lähtöpaino ja katotaan, miten painoa alkaa kertyä... :D Kesästä kyllä mulla on paino noussu 5 kiloa jo valmiiks, nuo hoitolääkkeet taitaa tehdä osansa...

Neuvolaa en vielä varaa, josko ens viikon loppupuolella tulis ne hcg-arvojen tulokset ni sen jälkeen varailen neuvolaa...

Tiitu ja kyytiläinen 4+2, ainii LA taitaa olla 5.8.2011!!
 
Täällä olisi yksi odottaja lisää! Eilen ja toissapäivänä testasin hyyyyvin kalpeat haamut, mutta tämän aamun testiviiva oli jo niin vahva, että täytyy se uskoa! :heart:
Esikoispoikamme syntyi 08/09, pikkukakkosta siis odotellaan. LA taitaa olla 3.8. Ja sairaalaksi minulle voi merkitä TYKS, siellä esikoinenkin syntyi. Ikää minulla on 24v.

Mitään oireita ei vielä ole ilmaantunut, lievää palelua korkeintaan. Esikoisenkin alkuraskaus oli aika lieväoireinen, pahoinvointia oli lievänä pari viikkoa, närästys alkoi vasta myöhemmin. Toivotaan että tästä raskaudesta tulisi yhtä helppo! :)
Neuvola-aikaa en vielä ajatellut varata, katsotaan joskus viikon päästä.

Yhden tutun nimimerkinkin taisin jo tältä listalta bongata, Päksäkkä ainakin taisit kirjoitella 2009 elokuiset leijonanpennut-ketjuun?

Ihanaa odotusaikaa kaikille, ja hyviä vointeja!

Ps: Munkin mielestä elokuiset elohiiret olis aika hauska!! :D

Kuuttis ja masukki, 4+4?
 
Tiitu79x paljon onnea plussasta! Kovia olette joutuneet kokemaan joten eiköhän nyt kaikki mene hyvin!:hug:

Kuuttis onnea sinullekin plussasta! Juu kirjoittelinhan minä siellä ja itseasiassa edelleenkin. Minä päivänä teidän poika on syntynyt? Meillä on 19.8. Omat synttärit on sit 11.8. Samassa kuussa on vielä kolmet läheisen synttärit myös eli juhlittavaa riittää.

Asuntoja pitäis taas lähteä katsomaan. Esikoinen nukkuu mun vanhemmilla päikkäreitä ja voi kun täällä kotona on hiljaista!:)

Päksäkkä 5+2:heart:
 
Tiitu79x ja Kuuttis onnea plussasta molemmille ja tervetuloa mukaan! Kivaa saada tänne lisää porukkaa :heart: Kovia olette Tiitu79x tosiaan kokeneet, joten paljonpaljon vaaviliimaa tälle pikkuiselle, että pysyy matkassa! Ja ymmärrän hyvin tuon varovaisuuden, itsellä samanlaisia fiiliksiä, kun on pari alkuraskauden keskenmenoa takana.

Pinon nimestä piti jo aikaisemmin kommentoida, mutta unohdin: Elokuiset Elohiiret kuulostaa oikein hyvältä :D

Sanmar + pikkupapu 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Päksäkkä Kiitos! Meidän poika syntyi parin päivän käynnistelyn jälkeen 9.8, rv. 37+0 taisi olla. Mulla siis puhkesi raskaushepatoosi.

Kuuttis, 4+4? :heart:

edit: Unohtui saoa että Tiitu79x paljon tsemppiä ja tarratossuja vauvalle, että pysyy kyydissä! Vaikeita asioita teillä takana..:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Kuutis ja Tiitu! Molemmille, eristyisesti Tiitulle, paljon paljon tarrasukkia matkaan!!

Kahvia täälläkin juodaan. Esikoista odottaessa jätin heti plussan tehtyäni kokonaan kahvin pois. Aika hysteeristä, myönnän :) Oon normaalisti kahvin suurkuluttaja, mut nyt oon vähentäny määrää oikein urakalla. Kaks reiluhkoa kuppia enää juon. Ja aika nopeesti sitä on tottunu tohon pienempään määrään. En vaan tällä kertaa pysty jättämään kokonaan pois, kun muuten esikoisen hoidosta ei tule yhtään mitään.

Hei, sopiiko, että pistetään nyt sitten meidän nimeksi Elokuiset Elohiiret 2011, ja perustan ton pinon ensi keskiviikkona, niin saadaan joulukuun pino heti. Hengaillaan nämä muutamat päivät vielä tässä epävirallisessa pinossa :)

Sanmar: Vai ei autolla tuleminen menny oikeen läpi :) No, hyvin sun raskaus kuitenkin menee niin mitäpä väliä sillä nyt sitten on jos joku tietää ;)

Itselläni on ihan sellainen olo että tää raskaus päättyy ennen aikojaan :ashamed: En tiä mikä tollasen olon tuo, mutta tosi ikävä tunne se on. Ehkä ajattelen alitajuntaisesti, että ei mulla voi mennä kaks raskautta peräkkäin hyvin. Ei oo koskaan ollu keskenmenoa vielä, ja ne on kuitenkin niin tavallisia....

pelokas hemari 5+1
 
Kai sitä vois varovaisesti tänne jo hivuttautua eikä vaan lueskella..

Pikkukakkosta siis odotellaan, esikoinen syntynyt 09/09. Esikoisen syntymän jälkeen toista "yritetty" säännöllisen epäsäännöllisesti, kunnes lopulta onnistui ja plussasin nyt heinäkuussa. Se meni kuitenkin kesken noin viikoilla 10. Ja tässä sitä nyt ollaan; kahdet menkat kärsitty ilman varsinaista yritystä ja sitten kun hommiin ryhdyttiin;), heti tärppäsi.. Pelonsekaisin tuntein jännitetään ja toivotaan josko nyt..!

Eli siis plussasin 23.11 ja siis omien laskujen mukaan viikkoja olisi nyt 4+4 eli viikolla viisi myös mennään :) Testejä olen viimepäivinä tehnyt jo monta, että pakko kai tuo on uskoa ;) Viivat vain vahvistuu vahvistumistaan ja digitaalinenkin piti paikkaansa. Mitään oireita ei vielä ole ilmaantunut, ja toivottavasti ei tulekkaan, sen verran niistä kärsin kun tuota ekaa odotin! Josko ensviikolla uskaltais jo neuvolatädille soitella..?? Jänniittää ja pelottaa, mutta täältähän sitä tukea saa kun ei vielä kellekkään uskalla hehkuttaa :$ Että samassa junassa tunnutaan olevan, tsemppiä kovasti kaikille!

Ja siis listaan vois päivitellä: Fanny, 21v, toinen lapsi, la luultavasti 3.8 ja synnäri Satks

-Fanny-, viikkoja 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Mahtuisinkohan minäkin mukaan? Elikkä mulla on laskettu aika 28.7, ja tämä on kolmas lapsi. Molemmat aikaisemmat raskaudet mennyt reilusti yli joten eiköhän tämäkin elokuulle mene. :)
Mulla on tytöt 05 ja 08. Ikää 26v ja synnäri k-hks. Jos siis kaikki menee hyvin... Pelko on että jotain pienelle sattuu... :| Vielä ainakin kuitenkin kaikki ok! :heart:
Oireita: VÄSYMYS! |O Ja vähän etova olo silloin tällöin. Maha on jo ihan selvästi näkyvissä, toisin kun edellisissä, jolloin maha tuli esiin vasta viikoilla 15-19. Nyt jo ihan selkeä raskauspömppis. Meillä tosin kaikki sukulaiset ym tietää, joten eipä haittaa!
Neamma ja masukki 5+3
 

Yhteistyössä