2011 Elokuisille oma pino :)

Tervehdys taas kaikille! Ja tervetuloa uusille! Pahoittelut punkulle ja voimia!
Mites te olette voineet? Millaisia oireita teillä on? Koska ajattelitte neuvolaan soitella? Tässä esikoisen odottelussa on monta pientä ihmeellistä asiaa...
Mitäs sinä Hemari pelkäät? Onko sulla jotain oireita, miksi olet epäileväinen? Siksi kysyn, koska itselläni on erittäin vahva tunne, ettei kaikki ole hyvin. Pelkään, että tämä on mennyt kesken, on tuulimuna tai sitten kohdunulkoinen... Mulla on alavatsakipuja ollut jo viikon alkuun vas. painottuen, nyttemmin keskellä, painon tunnetta ja jomottavaa särkyä, samoin alaselässä. Mutta ei siis niin kovaa, että kipulääkettä tarvitsisi. Mitään vuotoa ei ole. Sitten on se toinen ongelma, että viivat eivät ole testeissä vahvistuneet juurikaan siitä viime viikon ti/ke plussaamisesta. Näiden lisäksi on lievää pahoinvointia, rinnat hieman arat, lämmöt koholla ja nenä tukossa. Osaako joku sanoa jotain? Mulla on alkuraskauden ultra 10.12, mutta siihen on vielä pitkä aika... Jos olisi mennyt kesken niin kuinka pian vuodon olisi pitänyt alkaa? Kertokaa kokemuksianne! Kiitos.
Plajon tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille! <3

Surullinen, epätoivoinen, mutta onnellinenkin Lumi ja pikkumurmeli 4+5 tai 5+0
 
luminainen84Mulla on kans paineen tunne välillä tuossa alamahalla. Mahassa ja selässä myös semmosia " menkkajomotuksia " sillon tällön. Tissit välillä hieman arat välillä ei...
Välillä tuntuu että ei raskaana oliskaan, ei kerrassaan mitään oireita, välillä sit taas enempi.
Mä soittelen neuvolaan varmaan 6+ jotain, mut sinnehän voi soittaa vaikka heti kun plussatestin tehny.
Tervetuloa uusille :wave:
 
Heippa! Uskaltautuisinkohan mäkin ilmottautua tänne. Plussasin viime maanantaina, melkein viikko sitten siis. Kyseessä on numero kolmonen, ennestään meillä on kaksi tyttöä, -06 ja -08. Km ei ole meikäläisellä takana... vaikka ymmärrän hyvin Luminaisen pelkoja - varsinkin esikon kanssa olin moneen otteeseen ihan varma siitä, että kesken oli mennyt. En kyllä muista miksi niin luulin.

Ikää meikäläisellä on 36 v, eli taidan olla sieltä pinon vanhimmasta päästä. Oireet on samaa laatua kuin mitä muillakin tuntuu olevan: väsyttää, mutta on vaikea nukkua, mahaan sattuu sieltä sun täältä, nykyään kyllä enimmäkseen keskeltä (vähän sellaisia menkkamaisia kipuja mutta ei satu läheskään niin paljon ja menee kuitenkin nopeasti ohi), nenä on tukossa ja kuvottaa, joskaan en ole (vielä) joutunut vessanpönttöä halailemaan. Ei sen puolen että mulla olis pahemmin aikaisemmissakaan raskauksissa pahoinvointia ollut, esikon kanssa ryykäsin pari kertaa ja kakkosen kanssa en kertaakaan, jos ei synnytystä lasketa. Laskettu aika on 1.8, ja kun aikasemmat raskaudet on menneet viikon verran yli ajan niin oletan että siinä elokuun alkupuolella tämä tapaus sitten tulee tänne ihmisten ilmoille.

Neuvolan varasin jo, ajattelin, että parempi niin, voihan sen aina perua jos menee kesken. Ajan sain 28.12, eli pitkä aika vielä odottaa. "Onneksi" töissä on hommia niin että riittää, ja esikon 4-v synttärit ja se joulukin on tulossa, eli eiköhän tämä tästä.

Lueskelin myös noita pikkujoulukommentteja, ja meikäläisellä on sama edessä 8.12. Saas nähdä, meidän osaston pikkujoulut on ihan eri paikkakunnalla, eli menemme sinne junalla koko poppoo yhdessä, ja takaisin myös. Yleensä kun en kuitenkaan ole lasiin sylkäissyt niin nyt voi sitten tulla epäilyjä, ellen yritä hämätä pienellä lasillisella viiniä joka saa kestä koko illan. Ellei kävisi niin hyvä säkä, että tarjolla olisi myös alkoholitonta vaihtoehtoa...
Terveisin Siobhan ja "Olga" 4+6
 
Varovasti liittyisin mukaan. Täytän tasan viikon päästä 27v. Tytär on nyt 1v2kk. Tätä ei ollu mitenkään suunniteltu. Mulla laitettiin lokakuun 7 päivä kierukka. Joka ei sitten mennyt hyvin ja otettiin pois 29.10. Menkat alko joko 28 tai 29 päivä sillon, joka tapauksessa vuotoa oli kun kierukka poistettiin. On niin paha sanoa ton hormoonikierukan kanssa että oliko vuotoa vai menkat :D Jotenkin tuli ajateltua että kierto on varmasti sekaisin ja ovulaatiotakaan ei varmaan tapahdu. Noh eiköhän meillä meinny kortsu siinä sitten rikki just sopivasti kierron puolessa välissä, muttei kyllä tullu mieleenkään että siitä mitään tulis. Naureskeltiin vaan miehen kanssa että meijän tuurilla varmasti tuun nyt raskaaksi.

No juuh, eilen sitten tein kaksikin kertaa plussa testin. Sen takia kaksi kertaa, että ekan tein ja katoin vaan heti perään että negatiivinen on, sitten heiluin se raskaustestikädessä tuolla ulkona, että heitä sen roskapussiin mikä on lähdössä roskikseen (asutaan omakotitalossa), ni just ennen heittämistä katoin että mitä ihmettä, ihan tumma viiva on ilmestyny. No ajattelin että jos pakkanen vaikutti siihen ja tehtiin sitten miehen kanssa illalla toinen ja plussahan siitä pärähti.

Mutta joo, kaikki raskausoireet puuttuu mitä edellisessä raskaudessa oli. Rinnat ei ole kipeät, eikä turvotustakaan ole mun mielestä niin paljon, taikka sitten en kerkeä semmoseen kiinnittämään huomiota. Mulla on ollu ennen tytärtä keskenmeno, joten tosi varpaillaan tässä vielä ollaan.

Edellinen synnytys käynnistyi supistuksilla ja tytär syntyi rv 39+6, melkein tarkka tyttö =)

Mutta täällä nyt ollaan ja kauhea romaani on kirjotettu. LA olis 5.8, tosiaan pikukakkonen olis tulossa ja synnytyssairaalana on nyt alustavasti TYKS, mutta voipi vielä vaihtua toi sairaala.

Saara09 + Nuuttiasukki 4+3
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Täälä pelottaa ihan pirusti, ettei kaikki ole hyvin :'( Tein ekat haamuviivatestit jo ennen menkkojen alkua. Viime keskiviikkona tein aamulla (kp 29/28) testin, johon tuli melkein tasavahvat viivat. Sitä vähän ihmettelinkin, että niin aikaisin niin tumma testiviiva, kun noista kahdesta keskenmenneestä sain samanlaisia viivoja vasta n 5+ viikolla. Eli viiva oli selkeästi vahvistunut niistä haamuista. No, tein sitten perjantaina iltapäivällä samanlaisen testin, jossa viiva oli mielestäni jopa haaleampi kuin keskiviikon testissä, mutta silti ihan kunnon punainen viiva. Ajattelin ensin, että johtuu siitä, että ke testi oli tehty aamulla ja perjantain illalla, ettei sen takia näyttänyt yhtä tummaa. Lauantaina tein saman testin myös iltapäivällä -> samanlainen viiva kuin edellinen. No tänään aamulla tein sitten taas aamupisssasta testin ja olin aika luottavainen, että kyllä siihen nyt pärähtää oikein vahva testiviiva. Niin ei, samanlainen kuin perjantain iltapäivä testin viiva :| Eli ei mitään vahvistumista omiin silmiini ainakaan....Varasin nyt työterveydestä ajan ja ajattelin kinuta hcg määrityksen. Aiemmat km alkaneet joko mahakivuilla+ruskealla tuhruvuodolla tai pelkällä kunnon vuodolla. Nyt ei kumpaakaan niistä ole (onneksi) näkyvissä, mutta pelottaa silti, ettei kaikki ole taaskaan niinkuin pitää...

*muoks* tänään siis 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :flower: Onpas kiva kun porukka kasvaa :)

luminainen: En oikeen tiedä miksi mä pelkään et kaikki ei ole hyvin. Mulla ei ole ollut vuotoja, ei mitään sen kummempia kipujakaan. Mutta jokainen pistos mahassa saa mut pelkäämään :( Yks päivä ravasin koko päivän vessassa katsomassa et alkaako vuoto, kun oli ihan sellainen olo. Ja jotenkin sitä ajattelee niin, että ei tää voi mennä näin hyvin, että nopeasti tärppäs ja kaikki menis hyvin. En oo normaalisti näin pessimisti, mut en tiä, raskaus herkistää :)
Taustalla on myös se, että oli ihan lähellä etten menettäny esikoista heti ekoina päivinä. Hänellä oli bakteeri-infektio ja oltiin viikko lastenklinikalla. Vasta myöhemmin sain tietää että esikoisen elämä oli päivästä kiinni... Jos kaikki menee tässä raskaudessa hyvin loppuun saakka ja pikkuinen saa syntyä, niin varmaan pyydän testaamaan vauvan heti, kun siis esikoinen sai sen bakteerin multa, enkä tosiaan tienny että sellaista kannan.

Neuvola-aika on varattu jo :) 13.12 se on. Mitäs siellä ekalla neuvolakäynnillä tapahtuikaan? Tritetäänkö siellä jo kuunnella sydänääniä?

Siobhan: Se olis kyllä mun mielestä kohteliasta että olis alkoholittomia versioita tarjoilla, ja mielellään sellaisia jotka ei normaalista eroaisi.

Saara: Olet sikiävää sorttia ;) Meillä onkin esikoistytöt melkein saman ikäisiä. Taisit olla viime vuonna syyskuisissa vai? Mulla myös puuttuu oireita, mitä viime raskaudessa oli. Rinnat oli sillon ihan jäätävän kipeet! Nyt ei ollenkaan. Luulin että tuolla pakkasessa rinnat huutais mut ei mitään. Esikoisen alkuraskaudessa oltiin Egyptissä ja siellä mukamas oli niin kylmä et rinnat kivisti :)

hemari ja mölli 5+1
 
hemari tulin sieltä itseasiassa just äsken :) Työterveys on tosiaan ihan tossa työpaikan vieressä, niin onnistuu helposti käydä kesken päivän. Lääkäri oli ihan mukava vanhempi mies, mutta luulen, että se piti mua ihan hysteerisenä hulluna, kun selitin sille miksi haluan sen hcg:n, että "testiviivat ei vahvistu enää" :ashamed: Käynti meni firman piikkiin, mutta itse kokeen sain maksaa omasta pussista (64,90€!!) että aika suolaisen hintaista. Eli tuskin raaskin ottaa toista kertaa tota koetta omaan piikkiin. Keskiviikkona pitäis saada tietää tulos. Tosin eihän se yksi lukema kerro, onko arvo nousussa vai laskussa, että en tiiä pitääkö sitä soitella sitten neuvolaan vai mitä.
 
"Gunilla1" kirjottelee tästä edespäin tällä nimimerkillä, jouduin luomaan uuden profiilin kun vanhassa oli jotain häikkää.. :confused:

Iiik, neuvola-aika varattu, se olis sitte 13.12. Jos kaikki vaan menee hyvin niskapoimu-ultra vasta tammikuun puolella.. Tekis niin mieli varata ennen joulua jo joku varhaisraskauden-ultra yksityiseltä, sais tietää onko kaikki tuolla hyvin.. Onkos kokemuksia mitä siellä katotaan/tehdään? Ja minkä hintaisia tällaset toimenpiteet tuolla puolella on? Täällä meillä kun ei tarjota kun niskapoimu ja rakenneultra.

Pelko on täälläkin koko ajan ajatuksissa, jos kaikki ei olekaan/menekään hyvin.. mutta kai se on ihan normaalia! Samoja ajatuksia oli ekankin raskauden aikana, ja silti kaikki meni hyvin loppuun saakka. Mulla edellinen odotus tosiaan keskeytyi n. vkoilla 10, kaksi kiertoa sitten.

Saara: meilläkin tytär 1v2kk :)

Mitään raskausoireita ei ole vielä ilmaantunut, paitsi että on kauhee ruoanhimo, siis ihan perus kotiruokaan :D Olen tässä ajatellut että voikohan noihin oireiden ilmaantumiseen vaikuttaa imettäminen kun hormonit eivät varmaan ole ihan tasapainossa vielä? Imettääkö teistä joku vielä? Mä en malttais sitä millään vielä lopettaa, vaikka se luultavasti tulee pakostikin eteen tässä lähi-tulevaisuudessa..

Hemari pistin yv:tä, toivottavasti näkyy :)

-Fanny- 4+5
 
Hemari meillä ainakin neuvolassa katotaan pissa ja otetaan verinäytteet ja paino ja verenpaine ja höpötellään ja saadaan kaikellaisia lippusia ja lappusia, voi olla että varataan sitä ekaa ultraakin :) Sydänääniä tuskin vielä kuunnellaan, viikkoja kun on vielä kuitenkin niin vähän, meidän neuvolassa on ainakin ihan "perus"-doppleri käytössä. Esikoisen alkuraskauden aikana ostin silloin kotiin oman dopplerin, että saan kuunnella koska tykkään ;) Muistaakseni sain äänet kuuluville vasta n.12viikoilla..

Sanmar: Olipas hintava yksi pieni testi :O Mutta tarrasukkia matkaan! Niinkuin kaikille meille muillekin :) Kyllä kaikki menee hyvin!

-Fanny- 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Mulla on niin hirmuinen turvotus aamusta iltaan, että mun housut ei meinaa mahtua jalkaan :O
Mies jo tuossa sano, että varmaan alkaa kohta kaikki kyseleen et ootanko vauvaa. Saattaahan se tietty nopeemmin kasvaa kun kolme lasta jo ennestään, mut ei kait vielä kuitenkaan :rolleyes:

Täytyy varmaan lähipäivinä sinne neuvolaan varailla aikaa. Kierron pituudesta kun ei ole ihan täyttä varmuutta, tiä vaikka ultralla kattois se täti.
Meidän paikkakunnalla ei ole muuta kuin iänikuisen vanha dolpperi, mut naapurikunnasta löytyy kunnon ultralaite. Ja täällä on 3 kunnan alueen yhtein terkkari, niin olis mahdollista se ultrakin =)

:wave:
 
Hemari kyllä syyskuisissa tuli palstailtua ja tulee vieläkin. Toki meijän pino on nykyään kovin hiljainen, mutta eips se mitään. Kunhan joku joskus kirjottaa sinne kuulumisia.

Mä lopetin imettämisen jo toukokuussa, mulla oli 3 antibioottikuuria putkella ja rupes tytsyn masu olemaan todella sekaisin ja iho näppylöillä. Ni ajattelin että eipä maailma siihen kaadu että imettämisen lopetan. Ja oon kyllä ollu ihan tyytyväinen päätökseen.
Nyt kysyin ekana mun mieheltä kun eilen toi plussa testi tehtiin, että onks pakko imettää :D No ei, kyllähän ne hormoonit tästä kasvaa, niin sitten on taas ihan selkeetä että imettää omaa vaavia =)

Sanmar: Eihän se tosiaan näy onko nousussa vaiko laskussa, mutta jos arvot vastaa viikkoja niin mitä luultavammin kaikki on kunnossa. Mulla kun oli se km, ni hcg arvo oli peräti 200 rv 5. Menin sillon sairaalaan kun kivut oli niin kovat, ni ottivat tuon. Siitä meni vielä 2 viikkoa, ennen kuin km tuli. Mutta hyvin oli arvattavissa kun tuo hcg oli niin matala.

Kyllähän tää keskenmenon pelko vaan kuuluu asiaan, niin tyhmää kun se onkin. Sen jälkeen pelottaa kaikki muu. Aikoinaan luulin että pelko loppuu kun tytsy synty, mutta eih... sitten alko kätkytkuoleman pelko jne... Nyt kun tuo eka vuosi tuli täyteen, niin ei niinkään pelota enää. En ravaa jatkuvasti kattomassa että onko hengissä kun nukkuu jne.

Edelleen 4+3 =)
 
Heips kaikille uusille ja "vanhoille"!! :)

Tosi paljon täällä on kirjotuksia, en ehtiny kun vähän silmäillä kaikkea... Tosi kiire päivä töissä, huh!!

Silmiin tarttuiainakin, että aika hintava oli Sanmarin hCG- verikoe!! Mä kävin tänään ja makso 38 euroa ja siitä tulee vielä jälkikäteen KELA-korvaus!!
Olo on kohtalaisen luottavainen, tänään tuli testiin yhtä vahvat viivat!
Ja hCG-tuloksetkin pitäis saada jo huomenna ilapäivällä, kun hoitaja laittoi kiireellisenä! Mulla viime raskaudessa arvo oli rv 4+5: 469 ja oli silloin lääkärin mielestä aika alhainen ja siis keskeytyi myöhemmin.. Sitä edellisessä raskaudessa, joka siis loppui puolivälin jälkeen niin arvot oli alussa alle viitearvojen (en vain nyt yhtään muista mitä ne oli), mutta silti raskaus jatkui, vaikka siinä oli pahasti pielessä asiat pienellä...
Juu, eihän sitä mitään voi tehdä jos arvo on huono, mutta osaa jotenkin kai varmaankin varautua, ettei kaikki varmaankaan oo hyvin...

Tulipas negatiivinen kirjoitus!! Itseasiassa oon aika hyvällä päällä kun tänään sain vahvan plussan!! :)

Tiitu79
 
Mä lopetin imettämisen lokakuussa. Ja eka kierto ilman imettämistä ni paksuksi tulin :D

Sanmar: olipas tyyris mittaus :O No, toisaalta, kyllä sitä mielenrauhasta maksaakin.

Fanny ent Gunilla :D Mä olin ekassa raskaudessa varhaisultrassa, kun aloin yhtäkkiä joskus viikolla 8 vuotaa ku seula. Neuvolaan ku soitin ni sano vaan et odotat nyt rauhassa 3 viikkoa sitä np ultraa ni siellä sit näkee onko menny kesken vai ei...No en todellakaan odottanu vaan samana päivänä varasin ajan ultraan ja illalla jo nähtiin syke ruudulla :) Ultraus tehtiin siis yths:n gynellä, eli makso mulle vaan 5e. Alakautta tehtiin ja kuvia saatiin mukaan :) Oli kyllä ihana kun sai mielenrauhaa. En olis muuten edes tajunnu et voi mennä utraan ennen sieä np-ultraa, mut toi vuoto pelästytti tosi pahasti.

Karvatonkoira: mulla myös on aika paljon turvotusta. Esikoisesta ei ollu eli uutta on. Tosin lähtöpaino on 3kg isompi ku sillon, eli aavistuksen mahaakin on nyt enemmän...
 
Tervetuloa täältäkin uusille ja onnittelut plussista!!! :wave:
Tosi kallis tuo mittaus Sanmarilla tosiaan! Ei ole itsellä vertailukohtia, en ole hCG:tä itse ikänä käynyt mittauttamassa.
Hemari, minäkin ajattelin käyttää hyväkseni yths:n palveluita..:) Kävin siellä poistattamassa kierukkani muutama kuukausi sitten, niin lääkäri erikseen toivotteli tervetuloa sitten jos/kun tärppää. Mietin juuri millä viikoilla sinne kannattaisi mennä, varmaan ennen np-ultraa?

Lumi: Täällä myös jumittelee alaselkä ja maha vähän vihloo, taitaa kuulua "taudinkuvaan". Ainakin toivotaan niin! Huomasin että meillä on sama sairaala ja melkein sama LA, saas nähdä jos päästään samaan aikaan laitokselle..:)

ON: Myös täällä turvottaa ärsyttävästi, piti kotiin tullessa vaihtaa farkut vähän rennompiin housuihin kun puristi masua.. Toivottavasti menisi vähän vähemmälle tuo turvottelu, ei nyt ihan vielä viitsisi kaivaa äitiyshousuja varastosta..:LOL:

Kuuttis, 4+5 tjsp..:heart:
 
Kuuttis: Yths on kyllä tosi hyvä. Ja halpa :) Asutkin näköjään turussa, eikö vain? Oiskohan meillä ollu sama gyne kun mullekin toivotettiin et tervetuloa käymään kun raskaudun :rolleyes: Mies gyne oli. Ensin vähän vierastin häntä, mut tosi mukava oli. Ja sanoi heti kun astuin ovesta sisään että ei tuo kesken ole mennyt. Näku kuulemma päälle :) Vaikka myönsi sitten että ei ollu niin laajaa vaaratonta vuotoa pitkään aikaan nähny.
 
Hemari: Joo, sama henkilö! Hän kyseinen lääkäri taitaa hieman jakaa mielipiteitä, on sen verran suora ja vauhdikas sanoissaan, mutta minä kyllä tulin hyvin toimeen..:D Ja siis tunnetusti ultraa mielellään, sanoi että hyvää vaihtelua sille normaalille pillerinmääräykselle..:LOL: Eli suosittelen kyllä, jos vaan tarvetta on..
 
Fannylle tuosta imetyksestä: mä imetin meidän esikoista kun raskauduin kakkosen kanssa. Esikko oli silloin aika tasan vuoden vanha. Jatkoin imetystä reilun kuukauden, mutta sen jälkeen se loppui. Epäilen, että maitoon on voinut tulla joku sivumaku, ennen niin imemistä rakastaneelle neidille kun ei yht'äkkiä enää juuri maistunutkaan. Eli jos en olisi tullut silloin raskaaksi niin olisin imettänyt varmaankin paljon pidempään. Kakkosta imetin vain vuoden, se oli yhtä takkuamista :p Ja kun hän on jo kaksi vuotta niin tämä on siis tosi vanhaa tietoa :)

Lueskelin netistä, että kohdunseudun nipistelyt on ihan normaalia tässä raskauden alkuvaiheessa. Sitä meikäläiselläkin on ihan kiitettävästi... johtuu ilmeisesti kohdun kasvusta, vaikka mitä se nyt vielä kasvaa kun se pieni ei vielä ole kuin millin mittainen?!?

Mielenkiintoisia nuo teidän hcg mittailut. En edes tiennyt että siitä voi nähdä keskenmenon riskin. Onneksi en, en tiedä mistä sitä lähtisin täältä edes kyselemään (en asu Suomessa), yksityinen sairaanhoito kun on aikas harvinaista täällä.
Siobhan ja "Olga" 5+0
 
Mäkin voisin liittyä mukaan. Eli eilen pärähti plussa testiin kaiken soutamisen ja huopaamisen jälkeen. :xmas: Eli ennestään on 2,5 vuotias poika, jonka jo hetken aikaan ajattelin jäävän ainokaiseksi. Mutta niin vain se mielimuuttuu vauvakuumeiden myötä.. :whistle:
Mä oon 24 vuotias ja ennen esikoista oli yksi keskeytynyt keskenmeno. Sen takia haluan tässäkin raskaudessa mennä varhaisultraan.

Ja laskettu aika olisi 8.8. ja synnytyssairaalaa en osaa vielä sanoa. Esikoisen synnytin Tammisaaressa ja sinne olisin ehdottomasti halunnut uudelleen.

mukiin menevä, 4+1
 
Taas uusia elokuisia, kiva! Tervetuloa!

Juu kyllä mäkin hämmennyin tosta hcg mittauksen hinnasta. Olin ajatellut, että se ois lähempänä sitä 38€, mitä Tiitu79x oli omastaan maksanut. Piti oikein tarkistaa vielä kuitista, että eihän ne vahingossa laskuttanut multa sitä lääkärikäyntiäkin, mutta ei, pelkkä verikoe se oli, joka maksoi sen 64,90 :O Eikä siitä saanut edes Kela-korvausta. Tiitu79x sulla se koe kuuluu vissiin osaksi hoitoja, niin sait varmaan sen takia Kela korvauksenkin? Mutta on näköjään huimia eroja noissa hinnoissa!

Onpas teillä hemari ja Kuuttis ollut mukavan kuuloinen gyne sielä YTHS:llä! Ja aivan törky halpa. Itse olen ikuisesti yliopisto-opiskelijoiden liikunta- ja terveyspalveluista katkera ex-amk:lainen ;)

Pitihän mun eilen ostaa vielä yksi digitesti ja tehdä se aamulla. Tulos oli 2-3 viikkoa, joka periaatteessa on ihan paikkansa pitävä, koska ovisplussan sain tasan 3 viikkoa sitten. Tuli hetkeksi ainakin vähän helpottuneempi olo :heart: Näin meinaan yöllä painajaisiakin siitä, että digi näytti vain 1-2 viikkoa...tosi tervettä :LOL: Ehkä pitäis unohtaa koko testit ja keskittyä ihan muihin asioihin, kun ei niistä saa muuta kun hirveän stressin. Oiskin vaan niin helppoa. Miksei vois olla sellaista vipua, josta vois säätää aivonsa raskauden suhteen off-asentoon ainakin seuraavaksi pariksi viikoksi?!

Sanmar + pikkupapu 5+0 (*POKS*)
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin yksi ilmoittautuu seuraan! Eilen plussasin aika hailakan viivan, pitänee vielä varmistaa myöhemmin uudestaan, mutta eiköhän tämä ole tässä kun ei kuukautisiakaan kuulu. Pikku-kakkonen on tulossa, esikoinen syjntyi 12/09 ja suurella jännityksellä odotellaan maailman suloisimman pojan kävelemään ja puhumaan oppimista.

Tällä kertaa ei jännitä niin paljon kuin ekalla kerralla, kun jo tietää suunnilleen mitä tuleman pitää. Haluttiin miehen kanssa sisarukset pienellä ikäerolla, enkä aio mennä töihin kuin naamani näyttämään näiden kahden tyypin välillä. Tuntuisi hassulta mennä sinne pariksi kuukaudeksi tuskailemaan maha pystyssä, kun ei kuitenkaan pääsisi kunnolla rytmiin mukaan, työ kun vaatii kuintenkin pitkäjänteistä osallistumista.

Mutta olo on mitä mainioin! Esikoisen kanssa raskaus meni kuin oppikirjassa ja herra syntyi laskettuna aikana. Tulokkaan LA on muutes sitten 4.8.

Mites on, kuinka moni täällä aikoo selvittää sukupuolen? Meillä varmaan jännitetään loppuun saakka niinkuin ekankin kanssa.
 
Tervetuloa kaikille uusille!:wave: Kiva kun saadaan lisää porukkaa!

hemari aika outoa toimintaa neuvolasta käskeä odottamaan np-ultraan jos kerta on vuotoa! Mä kävelin vuodon alkaessa terveyskeskukseen jossa ei edes ole päivystystä ja kerroin tilanteen. Sain heti ajan lääkärille. Se oli perjantai. Koska vuoto ei lakannut sain maanantaina lähetteen synnärille jossa ultrattiin kun meillä ei tässä kaupungissa taida olla mahdollisuuksia. Aika kummallista musta.

Alkuraskaudenultraan en ajatellut mennä jos ei mitään vuotoja tule. En käynyt esikoisestakaan kun vasta np-ultrassa.

Sukupuolta me ei kysytty viimeksi enkä mä varmaan haluaisi nytkään tietää mutta miehestä en ole ihan varma. No siihen on onneksi vielä pitkä aika.

Pelko ettei kaikki mene hyvin on täälläkin mielessä. Oireita on aika vähän. Esim. silloin km raskaudessa ja edellisessa mun tissit oli tosi kipeet. Nyt ei oikeen ollenkaan. Muita oireita kyllä on. Mut silti jotenkin..

Voi kun nää pakkaset vähän hellittäisi ja pääsisi kunnolla taas ulkoilemaan. Viikot menee hirveetä vauhtia ja kohta on jo joulu.

Päksäkkä 5+4:heart:
 
Kuuttis: joo siis mäkin tulin tosi hyvin toimeen sen gynen kanssa, oli niin suora ja tosi luotettava. Ja kyllä samalta kuulostaa, hän just mulleki sano että ihanaa kun joku kerrankin HALUAA raskautua eikä tule pillereitä hakemaan tai tarkistamaan ettei vaan ole raskaana.

Siobhan: Mäkin oon miettiny tota että mites noi kaikki normaalit kivut tässä ihan alussa voi johtua kohdun kasvamisesta, kun tosiaan se vauveli on millinen! No, kaipa pienikin kasvu sitten tuntuu :) Mistäs päin maailmaa muuten kirjoittelet?

Tervetuloa Mukiin menevä ja Dinana :) Ja paljon paljon onnea plussista!

Sanmar: On kyllä yths:n palvelut ihan pilkkahintasia. Harmi vaan että en itsekään enää ole opiskelija, joten jään paitsi niistä. Ja huomaan, et paljon harvemmin tulee mentyä läkärille nyt kun siitä oikeasti pitäisi maksaa... Ja julkisella puolella odottaa tuntikausia. Tekis mieli itsekin kokeilla kerrankin tollasta digitestiä :p Mille viikoille asti se näyttää ne viikot?

Päksäkkä: Ihmettelin itsekin tosi paljon sitä kommenttia että pitää odottaa np-ultraan. Sanoivat vaan että ei sille sitte mitään mahda jos kesken menee, et siellä se sit nähdään onko kohdussa mitään enää vai ei. Mun mielestä on kohtuutonta pistää odottavaa äitiä odottamaan viikkokausia pelossa.

Sukupuolta ei oteta selville, ei esikoisestakaan tiedetty. Mulle on periaatteessa ihan sama vaikka tietäisinkin sukupuolen etukäteen, helpottaishan se hankintoja, mutta mies ei halua tietää, joten ei oteta selville :)

Mullakaan ei ole tissit kipeet sitten yhtään! Omituista... Ekassa raskaudessa oli niin törkeän kipeet! Nyt ei mitään. Toivottavasti ei ole huono merkki...

hemari ja mölli 5+2
 
Ainiin muuten. Kaikki ehdotukset listan parantamiseksi otetaan vastaan! Eli sanokaa jos haluatte että jotain muutetaan/lisätään/poistetaan. En siis ole mikään kovin hyvä koneen kanssa, eli myös jos joku toinen haluaa päivittää niin saa kyllä :)
 
Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa mukaan jännämään ja ennenkaikkea o-d-o-t-t-a-m-a-a-n ;)

:attn: Pahoinvointi on täällä! :wave: Kerkesin jo pienen hetken toivomaan ettei sitä tulekaan kun ei vielä kuulunut eikä näkynyt.. Ykkösen raskaudessa kärsin siitä vielä puolessa välissä! Ei tahdo enää.. Paitsi jos se ennustaa hyvää ni sit kyllä kelpaa ;)

Sukupuolen kyllä varmaan tahdotaan tietää, jos vain tämä tulokas tahtois itseään sen verran esitellä. Esikoinen piti jalat visusti ristissä, ettei vaan mitään nähtäis; tyttöveikkaus se silti oli ja tyttö sieltä tuli. Se oli alusta asti silti vahva tunne mullakin niin että kyllä se tyttö on! Miltäköhän ny alkaa tuntumaan.. Onko muilla jo toiveita tai oloja tai veikkauksia?

Koskahan se masu alkais näkymään? Se on niiin mahtavaa ja konkretisoivaa kun se rupee näkymään! Tuleekohan se näin toisella kerralla nopeemmin näkyville, Mites teillä on ollut kellä jo enemmän lapsia? Esikoisen odotusta pidettiin niin kauan salassa, ku maha pysy piilossa: melki puolväliin! Siskoni oli ainoa ketä tiesi siihen saakka. Tästä raskaudesta tietää mieheni lisäksi ainoastaan hyvä ystäväni ketä arvasi sen ku jotenki kuulemma näytin siltä ;) Mun niin tekisi mieli huutaa jo koko maailmalle tätä iloa ja onnea, mutta pakko kai se on yrittää olla kertomatta.. Ehkä sitten niskapoimun jälkeen vois jo uskaltaa alkaa..

Sanmar, mäkin tahdon sellasen vivun! Kerro jos keksit keinon :D

-Fanny- 4+6 (Jee, huomenna vaihtuu viikot :))
 

Yhteistyössä